Koens GT Turbo... Te Koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
KoenGTT

Zow klaar voor vandaag... morgen gaan we het nog een keer proberen. Er zaten idd flinke gaten :p
KoenGTT

Yes!!! Na 4 en een halve maand werk is mijn eerste auto eindelijk goedgekeurd!

Ben echt super blij nu :D :D :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dat heb je snel bekeken! :)
brains
Car: 5 GTT/RS4
Contacteer:

Beter :D
Vee plezier ermee :D

Grtz

Brana
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heej proficiat :D

heb je snel gerealiseerd zeg (Y)
KoenGTT

Zoow... super drukke week gehad maar heb gisteravond toch nog wat geklust.

Benzinemeter deed het niet... dus ff andere niveaumeter gehaald op de sloop. En erin gezet... dus ik schroef die plastic soort van moer eraf. Was dat hele ding uitelkaar geflikkert en zwierf alles in me tank rond :D. Ff pielen en het was eruit. Andere erin en gefixt... dat viel dus mee :)

Morgen dumpvalve erop bouwen... en de veerpootbrug spuiten.

Daarna aan de M3 klussen want er moet volgend weekend geracet worden.
Steven
Car: M536

E30 emmertje?
KoenGTT

jep
KoenGTT

Heb mijn veerpootbrug gespoten en gemonteerd.
[img]http://www.fotothing.com/photos/f65/f65 ... d878d3.jpg[/img]
Heb nu ook de perculatorfan verwijderd. Ben van plan om de draden nog uit de kabelboom te halen maar nog geen tijd voor gehad. Tevens was ik al een tijdje op zoek naar andere velgen. Heb gister deze opgehaald:
[img]http://www.fotothing.com/photos/0c8/0c8 ... 90b02c.jpg[/img]
Ziet er echt stoer uit en wat een verschil van 13 naar 15 en van 5,5j naar 7j. Echt bruut
Vandaag meteen nieuwe toyo proxes besteld! Handig jonge dat vakantiegeld van je bijbaantje :p

Heb ook nog een paar carberateurs aangeschaft, een ben ik zelf aan het reviseren en de ander ga ik wanneer ik er geld voor heb om laten bouwen tot groep a carb. (lange termijn projectje)

Wat dan weer jammer is: Ik krik gister me auto op om ff de banden te passen. Dat kan niet met de gewone krik bij ons (me auto is te laag). Dus ik die krik die er standaard in zit gebruikt. Net als ik het wiel eraf wil halen. Kaboem krik doorgebogen en een dik gat in me zijskirt. Dus dat is mooi klote

Van de zomer veel geld verdienen. En dan heb ik de volgende dingen die ik wil gaan aanpakken.
- Kuipstoel kopen, en dan de hele binnenkant strippen, schuren en miss spuiten.
- Remmen upgrade, weet nog niet wat suggesties?... er moet 13 inch onder kunnen.
- Uitlaat, gaat om performance dus zat te denken aan een 2.5 inch sidepipe. Maar daar zit een nogal lelijke bocht in. Weet niet of dat de stroming ten goede komt. Ideeën??

Foto's van 5je op nieuwe velgen volgen nog...
Egon

ai dat is geen leuke verassing met die krik

Wel een leuk velgje trouwens (Y)
Steven

Voor een krik kun je beter zo'n klein ferm krikje van de halffords nemen, die passen vaak nog net onder verlaagde autos en als het echt extreem is moet je ff op een plankje rijden dat het wel past.

Groep A lange termijn? Mwah zou ik niet te lang mee wachten, samen met een downpipe ben je dan opeens 2 extreme bottlenecks kwijt en kun je eindelijk fijn doortrekken over de 6000 rpm.
Belangrijker dan een 'dikke' uitlaat.

Wat bedoel je met rare bocht in de sidepipe? Die bochten zitten in elke GT-pijp, dus maakt weinig uit. Verder is bij een verlaagde GT die middendemper van zo'n sidepipe echt een kriem, ik zou alleen een open sidepipe nemen of gewoon een pijp naar achter met demper nemen.

Remmen zou ik toch proberen die 13" te ditchen en slicks op 14 of 15" te nemen en lekker een setje 16v remmen met ferrodo DS2500.
Anders kun je een set uprated 13" schijven nemen (Sandtler Group N ofzo) met Ferrojo DS2500, werkt ook niet onaardig.
-Ray-
Contacteer:

pc hooftlaan hè, zag m staan net ;)

snel die velgen monteren, en scoor ff een andere grille :)
Immer wieder die verdammte Holländer
KoenGTT

Ja maar me uitlaat is echt super verrot! Er zit een andere einddemper opgelast en roest als een malle. Wilde me uitlaat eronder uithalen (2 maanden terug) maar heb dat niet gedaan omdat hij er zo verroest uit zag. Me uitlaat klapte toen nogal tegen de achteras heb toen het steunpunt op de demper weggeslepen en lager erop gelast. Maar die uitlaat is gewoon niks. En ik heb sowieso nieuwe schijven en blokken nodig zijn op.

@Ray: ja klopt en die grille ga ik nog wel aanpassen. Of een phase 2 erin of deze ff verzagen. Vandaag banden binnen gekregen! Zaterdag ff om de velgjes gooien.

@Steven: bedankt ff langs de halfords dan maar.
KoenGTT

Ray heb je die witte phase 1 uit Ijmuiden al gezien. Die heeft echt mooie velgen :wink:
Steven

Grille niet verzagen, das snel verzieken. Nieuw grilletje kost iets van 70 euro en ziet er vaak ongespoten nog niet eens zo gek uit. (kan je em later nog es meespuiten met iets anders).

Ik heb destijds als tijdelijkeoplossing een losse voorpijp en wat leuke aansluitende stukken bij de brezan gehaald voor een tijdelijke sidepipe.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Side2.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Side3.jpg[/img]

Koste 25 euro aan pijp en klemmen, kep er 1,5 maand mee rondgereje, enorme lol gehad en daarna was ik enorm blij met een mijn 2,25" K-tec met normale einddemper. Of neem die 2,5" met dat opgerolde eind.
CChris

idd, ff een tijdelijke sidepipe is wel lagge :p ik rijd er inmiddels ook alweer een tijdje mee rond........heb net een k-tec uitlaat besteld waar ik net zoals steven erg blij mee zal zijn :D

en als je kan lassen zal t geen probleem zijn voor je om wat leuks te fabriceren denk ik
R 5 Convertible Rulezz
KoenGTT

Zoiets zat ik ook aan te denken. Gewoon zelf zo'n pijp fabriceren.

Gister weer het probleem gehad dat hij uitvalt. Dit keer wilde hij echter niet meer starten. Ff snel gekeken en hij krijgt geen vonk meer.
Vandaag kijken of hij wel wil. Ontsteking meteen maar ff achter het schutbord zetten.
Steven

Eerst zorgen dattie weer loopt voor je em verplaatst...

Kan je bdp-sensor wezen, die wil nog wel eens haperen als ie warm is.
Je kan em doormeten, moet ~200 (+/- 50) ohm weerstand zijn.
Haas
Car: Megane RS

komt bekend voor, die sidepipe (~) :bang:
KoenGTT

Steven schreef:Eerst zorgen dattie weer loopt voor je em verplaatst...
Wat bedoel je daarmee?

Steven heb je niet nog een oud project topic hier lopen kan ik dat ff doorlezen...
Haas
Car: Megane RS

ff zoeken ;)

project topics...steven.... check ;)
KoenGTT

gevonden
Steven

Hehe ik heb nooit een projecttopic gehad :p

Ja helemaal ergens in den beginne (2002) toen ik ook nog zo groen als gras was, maar das 2 pagina's van de eerste week ofzo.
KoenGTT

:) dat motor verhaal met die kop die gevlakt moest worden
Steven

Das dan ergens in 2004 geweest denk ik, die kop die toen te ver gevlakt was hehe.

Waren nog mooie tijden dat ik hier de motor aan de balkonrand had hangen, helaas is die foto pleite en heb ik em zelf ook niet meer.
KoenGTT

hehe
Abel
Über-Spammer

al je geen vonk meet hebt kan het ook zijn dat het relaitje achter het parafan bij de fan niet meer werkt. er uithalen er op kloppen en terugsteken. (dit moet ik zeker 2X per maand doen :( )ik moet een alternative voeding trekken denk ik
KoenGTT

Je bedoelt die achter de koplamp bij de perculatorfan?
Steven

Nee die naast je motorkapslot zit.
KoenGTT

Sow... tis of de BDP sensor of de ontstekingsmodule. Wil eigenlijk ff de ontstekingsmodule op een andere auto testen maar ken niemand hier in de buurt met een vijfje.

Hoe kan ik trouwens zien of mijn BDP sensor stuk is?
-Ray-
Contacteer:

Steven schreef: Kan je bdp-sensor wezen, die wil nog wel eens haperen als ie warm is.
Je kan em doormeten, moet ~200 (+/- 50) ohm weerstand zijn.
;)

beter ff een nieuwe halen, kost 3 tientjes
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer

KoenGTT schreef:Sow... tis of de BDP sensor of de ontstekingsmodule. Wil eigenlijk ff de ontstekingsmodule op een andere auto testen maar ken niemand hier in de buurt met een vijfje.

Hoe kan ik trouwens zien of mijn BDP sensor stuk is?
Je kan om m te starten elke 5- of 19 1.4 onsteking gebruiken.
Weet je allicht of ie aanspringt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Waarom de auto eerst lopend krijgen voordat de ontsteking wordt verplaatst Steven? Kan toch ook zijn dat de ontsteking nu juist boven de turbo de geest geeft? Als de ontsteking achter het schutbord zit er misschien niks meer aan de hand is?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
KoenGTT

Omdat hij bij een koude motor ook niet wil starten. Dus beter eerst ff zoeken wat het is dan verplaatsen.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ok, duidelijk :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie