Race GT turbo, auto houdt in bij volgas optrekken :(

Vertel hier alles over je project.
Gerard race GT

vandaag de auto mee naar m'n werk, wat rijdt dat toch lekker een GTT, heerlijk. Onderweg nog even een sprint gwwonnen van een golf 1 GTI, ook gave nette auto trouwens (Y) de enige echte GTI.
Ik wou de auto vandaag apk laten keuren bij het garagebedrijf tegenover m'n werk, die lui hebben het nooit druk behalve vandaag :gun: straks m'n dealer maar even bellen, moet er toch nog langs vanmiddag voor wat kleine onderdeeltjes.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Gerard race GT

zaterdag even lekker aan het rijden geweest, ben bijna thuis, schakel terug van 5 naar 4 en dan naar 3, stoppen voor de rotonde, zit de bak vast in de 3e versnelling :( what the **** ook viel mij op dat de motor nogal wat carterdruk heeft en rookt bij schakelen., waarschijnlijk versleten zuigerveren oid, heb 1 dag met een slechte oliepomp gereden, gelukkig nog een setje nieuwe zuigers en bussen liggen dus ook gelijk maar vervangen.

in de doos waar alle onderdelen van de bak in zaten kwam ik gisteren dus nog een pennetje tegen van 4mm rond en 8 mm lang |: als de motor uit is kan ik ook de achteruit inschakelen :~ dan staat de bak dus in 2 versnellingen.

vanavond het hele spul er maar weer uittakelen en de bak maar weer open trekken en maar zoeken waar dat pennetje ook alweer hoort. :stfu
PatrickG

haha ach jij hebt tenminste genoeg verstand om het zelf te maken.
Dan kunnen de meest niet :)
jacob

Hey gerard dat ging wel als de brandweer zaterdag met die mooi skoda met zo'n familie erin Wat een lul zeg. En die BMW wist het ook niet meer :P Als je hulp nodig hebt bel je maar even.
Gerard race GT

Patrick (Basic) schreef:haha ach jij hebt tenminste genoeg verstand om het zelf te maken.
ik heb er ook niet voor geleerd hoor, gwoon 13 jaar geleden beginnen met prutsen en gezond verstand gebruiken.
PatrickG

Gerard race GT schreef:
Patrick (Basic) schreef:haha ach jij hebt tenminste genoeg verstand om het zelf te maken.
ik heb er ook niet voor geleerd hoor, gwoon 13 jaar geleden beginnen met prutsen en gezond verstand gebruiken.
Ja, maar dan moet je er ook wel een beetje de ruimte voor hebben.
Garageboxen zijn aso duur hier, dus misschien in een andere huis :wink:
Abel
Über-Spammer

Niet moeilijk doen.. Vrijgezel blijven... Dan kun je het ook in de woon kamer doen!!!!

:bang:

Ik persoonlijk wil wel aan ander huis met garage. (0)
Gerard race GT

ik heb een drive-in woning, dus garage beneden met daarachter een tuinkamer die ik bij de garage aangetrokken heb (muur eruit). Garage was een vereiste anders had ik het huis niet gekocht.
Ik ben wel getrouwd en heb 2 kinderen dus het kan wel :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Gerard race GT schreef:Garage was een vereiste anders had ik het huis niet gekocht.
Herkenbaar. Al heb ik hem zelf erbij gebouwd. De ruimte was er, daar ging het om. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
mark 5t
Contacteer:

garage aan mijn huis vast gebouwd en er passen 2 autos met gemak in! :D
ben ook getrouwd en heb 1 kleine dus het kan idd :)
Gerard race GT

De motor is los, en de bussen eruit getrokken, 2 cilinders hebben krassen. en de zuigers hebben vreselijk staan kantelen.

Nieuwe zuigers en bussen heb ik gelukkig nog, vandaag de 0-ringen en klephoedjes besteld.
Abel
Über-Spammer

had je je motor goed weggezet en was je dit vergeten?? of was het een ander probleem??
Gerard race GT

ik had bij de opbouw per ngeluk een versleten oliepomp gemonteerd, te weinig oliedruk en dekrukas liep kapot, dit was februari 2005, sindsdien weinig gereden, race examen en een wedstrijd in September.

waarschijnlijk is dit gevolgschade :@ maar het komt weer goed.
Gerard race GT

Gisteravond eens met de motor bezig geweest, de zuigers en bussen verwijderd, ander blokkie uit het tuinhuisje gehaald (krukas al een keer gebruikt) en daar de kop verwijderd en de zuigers en bussen uitgetrokken.
Deze zien er prima uit en die gaan er vanavond in.

Ik had ooit nog een motor gekocht van Cat en die ook maar opengetrokken.
Krukas ziet er perfect uit, de zuigers en bussen nagenoeg niet gesleten, alleen de bovenste zuigerveren zitten vastgekankert (lang stilstaan denk ik) en het blok is aan de buitenkant een beetje heel erg vies, als de motor weer in de GTT zit dan gelijk maar een reserveblok bouwen (kop aanpassen, andere nokkenstok) zodat bij een eventuele volgende motorschade ik het hele spul zo uit kan wisselen.
Gerard race GT

ik heb een raar probleem. :(

bij volgas optrekken houdt de GTT ineens heel erg in en ploft dan in de uitlaat, beetje brobbelend geluid. Het is net of er geen benzine genoeg komt of dat de carburateur leeggetrokken wordt.
in eerste instantie heb ik de BDP sensor vervangen maar dat hielp dus niets. (eerder vergelijkbaar probleem gehad en toen was uiteindelijk de BDP sensor de veroorzaker).

Ik denk zelf dat het brandsstof filter een beetje dicht zit. maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
post hier graag je ervaring bij een vergelijkbaar probleem, scheelt mij weer een hoop uitzoekwerk :D
Haas
Car: Megane RS

staat je ontsteking goed? niet te laat?
Gerard race GT

nee, daar is niets aan veranderd, misschien eens het membraam testen, goed idee.
Haas

klinkt stom maar bij mijn charade had ik t ook. Vacuumvervroeger is btje naar de neuk en daardoor ontstak hij veel te laat... geen vermogen, knallen in de uitlaat, enz. Hij liep alleen goed van de 7000 tot 9000 rpm

denk, doe ff een poging :P
Daniël W.
Car: 5TL-T

Inhouden bij volgas heb ik ook gehad, bleek een afgekneld vacuumleiding te zijn (die naar de brandstofdrukregelaar loopt)..werd telkens door het bokken van de motor een knik in getrokken :(
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gerard race GT

mijn motor kan haast niet meer kantelen, er zitten nieuwe hardere motorrubbers op, ik zal eerst eens de onsteking vervangen en dan een testrit maken (weer een excuus om even lekker te blazen (0) )
Menno

Met je rechtervoet ben je d'r natuurlijk vlot achter of 't een probleem in de benzine-aanvoer is of niet. Maar zou ook wel eens een ontstekingsprobleempje kunnen zijn. Is 't alleen in 't middengebied, of ook bij hoge toerentallen?
rev it like a rental
Mark1978

een maatje van mij die had het ook dat hij inhoud bij volgas! bij hem kwam het erop neer dat de brandstofpomp versleten was levert wel druk maar te weinig ! mischien heb je er wat aan!
canonballman

Heb ooit hetzelfde gehad met een GTT. Na er een andere carb op te hebben gezet was het over.

De carb die erop zat werkte de acceleratie-verrijking niet van. Dat buisje wat naar beneden is gericht kwam haast niks uit, als de gasklep helemaal open ging.

Ik had ook eerst vanalles vervangen aan de ontsteking, zonder resultaat.
1nsane

ik heb het wel eens als me tank echt bijna leeg is, (wellicht te weinig brandstof dus) gaat ie ook inhouden en ploffen uit de uitlaat.
Riël
Über-Spammer

canonballman schreef:Heb ooit hetzelfde gehad met een GTT. Na er een andere carb op te hebben gezet was het over.

De carb die erop zat werkte de acceleratie-verrijking niet van. Dat buisje wat naar beneden is gericht kwam haast niks uit, als de gasklep helemaal open ging.

Ik had ook eerst vanalles vervangen aan de ontsteking, zonder resultaat.
Je kan wel de werking controleren door te kijken of het stangetje nog meebeweegt als je volgas geeft!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TEAM009 Gert
Contacteer:

Weet iemand in welk boek dat versnellingsbak verhaal staat. Dus het boek dat gerard heeft gebruikt om de versnellingsbak in en uit elkaar te halen. Is dit gewoon de standaard vraagbaak, of ander boek? Iemand de titel of ISBN?

@canonballman: Ja, ik ben een beetje eigenwijs door het toch zelf te proberen, eens moet de eerste zijn. :) En heb inmiddels iemand gevonden die het kunstje vaker heeft gedaan. Weliswaar niet bij een renault, maar toch.
Haas

in de vraagbaak staat t een en ander, maa misschien is een werkplaatshandboek uitvoeriger :)
TEAM009 Gert
Contacteer:

En waar vindt ik zo'n werkplaatshandboek?
Bart V

Mijn kluwer van de 19 staat het redelijk netjes in beschreven. Kan je gewoon bestellen op bol.com
TEAM009 Gert
Contacteer:

Niet op bol te vinden. Heb een andere site gevonden: http://www.autovraagbaak.nl staan er een heleboel.
Maar waarom nu de phI versie 100 pagina's dikker moet zijn? Als het toch voor hetzelfde geld is, gaan wij voor 100 extra pagina's. 8) Auto is onderhand toch meer PHI dan PHII.

En weer back on-topic voordat dit hele topic is verpest. :)
Gerard race GT

een andere ontsteking helpt niets :( nu hoorde ik ook enige lekkage bij het uitlaatspruitstuk, of de pakking is lek of het spruitstuk is gebroken (N)
vanavond eerst de carburateur maar eens aan een grondige inspectie onderwerpen.

heerlijk zo'n renault, het houdt je van de straat.
jacob

Jah en je was zostraks nog bij mij met hem op de straat :D
Menno

Heb je al een beetje exacter bepaald wat er aan de hand is ?
rev it like a rental
1nsane

agent smith schreef:Weet iemand in welk boek dat versnellingsbak verhaal staat. Dus het boek dat gerard heeft gebruikt om de versnellingsbak in en uit elkaar te halen. Is dit gewoon de standaard vraagbaak, of ander boek? Iemand de titel of ISBN?

@canonballman: Ja, ik ben een beetje eigenwijs door het toch zelf te proberen, eens moet de eerste zijn. :) En heb inmiddels iemand gevonden die het kunstje vaker heeft gedaan. Weliswaar niet bij een renault, maar toch.
precies :D heb vorige week ook nog bij iemand een blok eruit staan hijsen terwijl ik het nog nooit gedaan had, was nota bene de man met het verstand daar :lol: maar met een vraagbaak ernaast ging het prima (Y)
Gerard race GT

Menno schreef:Heb je al een beetje exacter bepaald wat er aan de hand is ?
het lijkt nu opgelost, ben vrijdag met het gebakje naar m'n werk gereden en geen problemen weer gehad, ik had die avond ervoor wel getankt en een ander ontstekingsmoduul geplaatst. voorlopig lijkt het nu goed maar er lekt nog ergens iets bij het uitlaatspruitstuk, pakking lijkt zo op het oog in orde (aan de bovenkant), misschien spruitstuk maar eens vervangen, saar zat al een scheurtje in en misschien nu wel een gat (N)
Plaats reactie