Ik ben nu zo'n twee jaar bezig om m'n GT (die ik al 12 jaar heb) om te bouwen tot race auto.
Als eerste de auto HELEMAAL uitelkaar gehaald, er zat geen schroef, popnagel en bout meer in of aan. Carroserie op een pallet met zwenkwielen, roest weggewerkt en de rolkooisteunen erin gelast.
Alles strak gemaakt, nieuwe deurscharnieren erin en nieuwe voorbumper aangeschaft.
Toen alles gespoten in orgineel 308 wit, alles is los gespoten zowel binnen en buiten, toch zo'n 35 delen bij elkaar.
Het hele spul weer naar huis in de bus en op de kar.
Subframe gespoten, en draagarmen en stabi van een 19 16v eronder. gele koni's voor en clio cup dempers achter. Nieuwe rem en brandstofleidingen, dash er weer in met de rolkooi (OMP) en een racestoel met fia keur.
alle deuren erin en het plastic aan de buitenkant, nieuw voorraam erin (handig zo'n buurman die bij carglass werkt). Dit heeft alles ong. 1 jaar geduurd.
Nu is de motor aan de beurt, hele blok uitelkaar, nieuwe lagerschalen erin, snelle nokkenas, kop geflowed, carb aangepast, en uiteraard ook een andere bak (clio 16v).
okt. 2004 staat de auto er strak bij, 15inch eronder en superlaag.
Slalomwedstrijd bij de CRS gereden en alles ok.
feb.2005 racelicentie (eu) gehaald in Assen op het TT circuit, een Sierra Cosworth met 250 pk gekgemaakt met m'n GT (Hij reed niet bij me weg, dan kijken ze raar op bij zo'n vijfje

Helaas aan het eind van de dag blok kapot en turbo opgeblazen en ook nog een bandenstapeltje meegepikt

Motor er maar weer uit, oliepomp slecht (te weinig oliedruk bleek later).
Krukas stuk, gelukkig had ik die nog liggen, nieuwe lagerschalen erin en een nieuwe turbo erop. Bij EPS in hoogezand een grotere uitlaat gekocht en gelijk een grotere downpipe 2,5" laten maken (105 eurootjes).
afgelopen vrijdag (20-05-2005) het blok er weer in gehangen en morgen laat ik hem weer lopen, dan moet er nog een nieuw rechtervoorscherm op, de kap, grille en bumper moeten nog gespoten. En dan maar testen.
Ik zal nog proberen een paar foto's te maken met de cam van de buuv en kijken of het lukt ze te plaatsen.
In September wil ik gaan racen in Assen bij de zomeravondcompetitie, bericht en data volgt nog.
Gerard