Ik wou de auto vandaag apk laten keuren bij het garagebedrijf tegenover m'n werk, die lui hebben het nooit druk behalve vandaag
Race GT turbo, auto houdt in bij volgas optrekken :(
-
Gerard race GT
vandaag de auto mee naar m'n werk, wat rijdt dat toch lekker een GTT, heerlijk. Onderweg nog even een sprint gwwonnen van een golf 1 GTI, ook gave nette auto trouwens
de enige echte GTI.
Ik wou de auto vandaag apk laten keuren bij het garagebedrijf tegenover m'n werk, die lui hebben het nooit druk behalve vandaag
straks m'n dealer maar even bellen, moet er toch nog langs vanmiddag voor wat kleine onderdeeltjes.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
Gerard race GT
zaterdag even lekker aan het rijden geweest, ben bijna thuis, schakel terug van 5 naar 4 en dan naar 3, stoppen voor de rotonde, zit de bak vast in de 3e versnelling
what the **** ook viel mij op dat de motor nogal wat carterdruk heeft en rookt bij schakelen., waarschijnlijk versleten zuigerveren oid, heb 1 dag met een slechte oliepomp gereden, gelukkig nog een setje nieuwe zuigers en bussen liggen dus ook gelijk maar vervangen.
in de doos waar alle onderdelen van de bak in zaten kwam ik gisteren dus nog een pennetje tegen van 4mm rond en 8 mm lang
als de motor uit is kan ik ook de achteruit inschakelen
dan staat de bak dus in 2 versnellingen.
vanavond het hele spul er maar weer uittakelen en de bak maar weer open trekken en maar zoeken waar dat pennetje ook alweer hoort.
in de doos waar alle onderdelen van de bak in zaten kwam ik gisteren dus nog een pennetje tegen van 4mm rond en 8 mm lang
vanavond het hele spul er maar weer uittakelen en de bak maar weer open trekken en maar zoeken waar dat pennetje ook alweer hoort.
-
Gerard race GT
ik heb er ook niet voor geleerd hoor, gwoon 13 jaar geleden beginnen met prutsen en gezond verstand gebruiken.Patrick (Basic) schreef:haha ach jij hebt tenminste genoeg verstand om het zelf te maken.
Dan kunnen de meest niet
Ja, maar dan moet je er ook wel een beetje de ruimte voor hebben.Gerard race GT schreef:ik heb er ook niet voor geleerd hoor, gwoon 13 jaar geleden beginnen met prutsen en gezond verstand gebruiken.Patrick (Basic) schreef:haha ach jij hebt tenminste genoeg verstand om het zelf te maken.
Dan kunnen de meest niet
Garageboxen zijn aso duur hier, dus misschien in een andere huis
-
Gerard race GT
ik heb een drive-in woning, dus garage beneden met daarachter een tuinkamer die ik bij de garage aangetrokken heb (muur eruit). Garage was een vereiste anders had ik het huis niet gekocht.
Ik ben wel getrouwd en heb 2 kinderen dus het kan wel
Ik ben wel getrouwd en heb 2 kinderen dus het kan wel
-
Martijn
- Über-Spammer
- Contacteer:
Herkenbaar. Al heb ik hem zelf erbij gebouwd. De ruimte was er, daar ging het om.Gerard race GT schreef:Garage was een vereiste anders had ik het huis niet gekocht.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
garage aan mijn huis vast gebouwd en er passen 2 autos met gemak in!
ben ook getrouwd en heb 1 kleine dus het kan idd
ben ook getrouwd en heb 1 kleine dus het kan idd
-
Gerard race GT
De motor is los, en de bussen eruit getrokken, 2 cilinders hebben krassen. en de zuigers hebben vreselijk staan kantelen.
Nieuwe zuigers en bussen heb ik gelukkig nog, vandaag de 0-ringen en klephoedjes besteld.
Nieuwe zuigers en bussen heb ik gelukkig nog, vandaag de 0-ringen en klephoedjes besteld.
-
Gerard race GT
ik had bij de opbouw per ngeluk een versleten oliepomp gemonteerd, te weinig oliedruk en dekrukas liep kapot, dit was februari 2005, sindsdien weinig gereden, race examen en een wedstrijd in September.
waarschijnlijk is dit gevolgschade
maar het komt weer goed.
waarschijnlijk is dit gevolgschade
-
Gerard race GT
Gisteravond eens met de motor bezig geweest, de zuigers en bussen verwijderd, ander blokkie uit het tuinhuisje gehaald (krukas al een keer gebruikt) en daar de kop verwijderd en de zuigers en bussen uitgetrokken.
Deze zien er prima uit en die gaan er vanavond in.
Ik had ooit nog een motor gekocht van Cat en die ook maar opengetrokken.
Krukas ziet er perfect uit, de zuigers en bussen nagenoeg niet gesleten, alleen de bovenste zuigerveren zitten vastgekankert (lang stilstaan denk ik) en het blok is aan de buitenkant een beetje heel erg vies, als de motor weer in de GTT zit dan gelijk maar een reserveblok bouwen (kop aanpassen, andere nokkenstok) zodat bij een eventuele volgende motorschade ik het hele spul zo uit kan wisselen.
Deze zien er prima uit en die gaan er vanavond in.
Ik had ooit nog een motor gekocht van Cat en die ook maar opengetrokken.
Krukas ziet er perfect uit, de zuigers en bussen nagenoeg niet gesleten, alleen de bovenste zuigerveren zitten vastgekankert (lang stilstaan denk ik) en het blok is aan de buitenkant een beetje heel erg vies, als de motor weer in de GTT zit dan gelijk maar een reserveblok bouwen (kop aanpassen, andere nokkenstok) zodat bij een eventuele volgende motorschade ik het hele spul zo uit kan wisselen.
-
Gerard race GT
ik heb een raar probleem. 
bij volgas optrekken houdt de GTT ineens heel erg in en ploft dan in de uitlaat, beetje brobbelend geluid. Het is net of er geen benzine genoeg komt of dat de carburateur leeggetrokken wordt.
in eerste instantie heb ik de BDP sensor vervangen maar dat hielp dus niets. (eerder vergelijkbaar probleem gehad en toen was uiteindelijk de BDP sensor de veroorzaker).
Ik denk zelf dat het brandsstof filter een beetje dicht zit. maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
post hier graag je ervaring bij een vergelijkbaar probleem, scheelt mij weer een hoop uitzoekwerk
bij volgas optrekken houdt de GTT ineens heel erg in en ploft dan in de uitlaat, beetje brobbelend geluid. Het is net of er geen benzine genoeg komt of dat de carburateur leeggetrokken wordt.
in eerste instantie heb ik de BDP sensor vervangen maar dat hielp dus niets. (eerder vergelijkbaar probleem gehad en toen was uiteindelijk de BDP sensor de veroorzaker).
Ik denk zelf dat het brandsstof filter een beetje dicht zit. maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
post hier graag je ervaring bij een vergelijkbaar probleem, scheelt mij weer een hoop uitzoekwerk
staat je ontsteking goed? niet te laat?
-
Gerard race GT
nee, daar is niets aan veranderd, misschien eens het membraam testen, goed idee.
klinkt stom maar bij mijn charade had ik t ook. Vacuumvervroeger is btje naar de neuk en daardoor ontstak hij veel te laat... geen vermogen, knallen in de uitlaat, enz. Hij liep alleen goed van de 7000 tot 9000 rpm
denk, doe ff een poging
denk, doe ff een poging
Inhouden bij volgas heb ik ook gehad, bleek een afgekneld vacuumleiding te zijn (die naar de brandstofdrukregelaar loopt)..werd telkens door het bokken van de motor een knik in getrokken 
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
Gerard race GT
mijn motor kan haast niet meer kantelen, er zitten nieuwe hardere motorrubbers op, ik zal eerst eens de onsteking vervangen en dan een testrit maken (weer een excuus om even lekker te blazen
)
Met je rechtervoet ben je d'r natuurlijk vlot achter of 't een probleem in de benzine-aanvoer is of niet. Maar zou ook wel eens een ontstekingsprobleempje kunnen zijn. Is 't alleen in 't middengebied, of ook bij hoge toerentallen?
rev it like a rental
-
canonballman
Heb ooit hetzelfde gehad met een GTT. Na er een andere carb op te hebben gezet was het over.
De carb die erop zat werkte de acceleratie-verrijking niet van. Dat buisje wat naar beneden is gericht kwam haast niks uit, als de gasklep helemaal open ging.
Ik had ook eerst vanalles vervangen aan de ontsteking, zonder resultaat.
De carb die erop zat werkte de acceleratie-verrijking niet van. Dat buisje wat naar beneden is gericht kwam haast niks uit, als de gasklep helemaal open ging.
Je kan wel de werking controleren door te kijken of het stangetje nog meebeweegt als je volgas geeft!canonballman schreef:Heb ooit hetzelfde gehad met een GTT. Na er een andere carb op te hebben gezet was het over.
-
TEAM009 Gert
- Contacteer:
Weet iemand in welk boek dat versnellingsbak verhaal staat. Dus het boek dat gerard heeft gebruikt om de versnellingsbak in en uit elkaar te halen. Is dit gewoon de standaard vraagbaak, of ander boek? Iemand de titel of ISBN?
@canonballman: Ja, ik ben een beetje eigenwijs door het toch zelf te proberen, eens moet de eerste zijn.
En heb inmiddels iemand gevonden die het kunstje vaker heeft gedaan. Weliswaar niet bij een renault, maar toch.
@canonballman: Ja, ik ben een beetje eigenwijs door het toch zelf te proberen, eens moet de eerste zijn.
in de vraagbaak staat t een en ander, maa misschien is een werkplaatshandboek uitvoeriger 
-
TEAM009 Gert
- Contacteer:
En waar vindt ik zo'n werkplaatshandboek?
-
TEAM009 Gert
- Contacteer:
Niet op bol te vinden. Heb een andere site gevonden: http://www.autovraagbaak.nl staan er een heleboel.
Maar waarom nu de phI versie 100 pagina's dikker moet zijn? Als het toch voor hetzelfde geld is, gaan wij voor 100 extra pagina's.
Auto is onderhand toch meer PHI dan PHII.
En weer back on-topic voordat dit hele topic is verpest.
Maar waarom nu de phI versie 100 pagina's dikker moet zijn? Als het toch voor hetzelfde geld is, gaan wij voor 100 extra pagina's.
En weer back on-topic voordat dit hele topic is verpest.
-
Gerard race GT
een andere ontsteking helpt niets
nu hoorde ik ook enige lekkage bij het uitlaatspruitstuk, of de pakking is lek of het spruitstuk is gebroken
vanavond eerst de carburateur maar eens aan een grondige inspectie onderwerpen.
heerlijk zo'n renault, het houdt je van de straat.
vanavond eerst de carburateur maar eens aan een grondige inspectie onderwerpen.
heerlijk zo'n renault, het houdt je van de straat.
preciesagent smith schreef:Weet iemand in welk boek dat versnellingsbak verhaal staat. Dus het boek dat gerard heeft gebruikt om de versnellingsbak in en uit elkaar te halen. Is dit gewoon de standaard vraagbaak, of ander boek? Iemand de titel of ISBN?
@canonballman: Ja, ik ben een beetje eigenwijs door het toch zelf te proberen, eens moet de eerste zijn.En heb inmiddels iemand gevonden die het kunstje vaker heeft gedaan. Weliswaar niet bij een renault, maar toch.
-
Gerard race GT
het lijkt nu opgelost, ben vrijdag met het gebakje naar m'n werk gereden en geen problemen weer gehad, ik had die avond ervoor wel getankt en een ander ontstekingsmoduul geplaatst. voorlopig lijkt het nu goed maar er lekt nog ergens iets bij het uitlaatspruitstuk, pakking lijkt zo op het oog in orde (aan de bovenkant), misschien spruitstuk maar eens vervangen, saar zat al een scheurtje in en misschien nu wel een gatMenno schreef:Heb je al een beetje exacter bepaald wat er aan de hand is ?