ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
want je hebt een schatje ergens anders gevonden?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

KAmertje op de Weaze ???

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dynamo spontaan overleden?
De clio word vrijdag verkocht en nu heb ik opeens geen laadstroom meer
Het dynamo lampje brand echter niet??!! Heb het hier volgens mij al eerder gelezen maar weet niet meer hoe het zat, kan het zijn dat hij het nog wel geeft maar dat het niet aan komt?
Morgen iig ff direct op de dynamo meten en niet op de accu...
Hij zit ook nog eens ongelovelijk kut bij zo'n clio
Dan nog een vraag, iemand enig idee of die hetzelfde is als van een 5? Daar heb ik er nog wel een paar van liggen namelijk.
De clio word vrijdag verkocht en nu heb ik opeens geen laadstroom meer

Het dynamo lampje brand echter niet??!! Heb het hier volgens mij al eerder gelezen maar weet niet meer hoe het zat, kan het zijn dat hij het nog wel geeft maar dat het niet aan komt?
Hij zit ook nog eens ongelovelijk kut bij zo'n clio

Dan nog een vraag, iemand enig idee of die hetzelfde is als van een 5? Daar heb ik er nog wel een paar van liggen namelijk.
Ik heb al eens gehad dat de moer op de startmotor los was gelopen waardoor de spanning niet aan kwam 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb trouwens in mijn groene Clio 16v dat het acculampje wel brand maar de dynamo laad wel gewoon rond de 14volt
Accu geeft wel aan replacement, is dat gewoon het probleem of zou het eerder in een massepunt ofzo moeten zitten?
Accu geeft wel aan replacement, is dat gewoon het probleem of zou het eerder in een massepunt ofzo moeten zitten?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gaat na een tijdje wel uit, had ik ook......ik JP vervloeken, toen zei El, misschien moet je even gaan rijden. Toen ging het lampje uit...
En die accu vervangen kan natuurlijk geen kwaad, anders heb jij straks ook een Ronnie momentje
En die accu vervangen kan natuurlijk geen kwaad, anders heb jij straks ook een Ronnie momentje

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Check het kleine stekkertje op de dynamo even. Die geeft door of hij genoeg laadt. Daarom denk ik dat het bij mij ergens anders zit omdat het lampje niet brand.
Zo'n ding houdt er toch niet van het ene op het andere moment mee op?
Zo'n ding houdt er toch niet van het ene op het andere moment mee op?
-
- Contacteer:
Ik zoek met spoed een subframe voor onze Clio 1.8 16v uit 1996
Heeft er misschien iemand hier een goeie over ??
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Waarschijnlijk gewoon een diodenveld stuk van de dynamo, dan gaat je lampje wel netjes uit maar laden ho maar. meestal gaat ie nog wel ff branden als je er lang genoeg mee doorrijd. als hij er niet eerder mee ophoud.tutuur schreef:Dynamo spontaan overleden?
De clio word vrijdag verkocht en nu heb ik opeens geen laadstroom meer![]()
Hij zit ook nog eens ongelovelijk kut bij zo'n clio![]()
heb net iig van een donor 16v blok de dynamo er af gehaald en morgen op het werk even monteren...
vandaag nog direct op de dynamo gemeten maar hij gaf echt 0,0
vandaag nog direct op de dynamo gemeten maar hij gaf echt 0,0

Heb er nog 1 staan... niet nieuw, maar redelijk netjes en weinig roest.Negotiator schreef:Ik zoek met spoed een subframe voor onze Clio 1.8 16v uit 1996
-
- Contacteer:
Hoeft ook niet nieuw, als die maar recht is en inderdaad niet rot 

hehe schitterend, net allin met pokeren online, win ik met flush op laatste kaart tegen KK. wordt meteen uitgescholden etc
daarna meteen hem uitgelachen om schepje bovenop te doen. 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Contacteer:
Beste leden,
ik moet in Augustus op zoek naar een Diesel ivm met dat de clio naar de stalling gaat, heeft iemand enig id een goeie auto is voor in de winter het moet wel een diesel zijn i.v.m met de vele km.
prijs 1500-2500 euro.
ik moet in Augustus op zoek naar een Diesel ivm met dat de clio naar de stalling gaat, heeft iemand enig id een goeie auto is voor in de winter het moet wel een diesel zijn i.v.m met de vele km.

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Megane Coupe Diesel 

-
- Contacteer:
Best nette auto's idd 

Megaantje 1.6 op LPG.Clio1985 schreef:Beste leden,
ik moet in Augustus op zoek naar een Diesel ivm met dat de clio naar de stalling gaat, heeft iemand enig id een goeie auto is voor in de winter het moet wel een diesel zijn i.v.m met de vele km.prijs 1500-2500 euro.
Diesel is veel te duur en loopt niet.
http://link.marktplaats.nl/453938399
Kun je je nauwelijks aan miskopen

-
- Contacteer:
waarom loopt een diesel niet? ik heb het niet zo op LPG me pa heb een auto op LPG maar is erg traag qua reactie en vind het maar niks eigenlijk.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Heerlijk LPG. De V6 rijdt erop en binnenkort hebben we ook een Clio RS op LPG erbij. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Ik heb een Mégane Coupé 1.6 op G3 en daar merk ik totaal geen verschil met benzine. Een 'oud' LPG systeem zonder computer, met alleen een verdamper merk je dat verschil wel, maar niet meer met die G3 systemen. En rijdt veel goedkoper dan diesel.
-
- Contacteer:
Misschien is dat een alfa kwaal
maar ga persoonlijk toch liever voor een diesel.

Met welk argument? Een 535D is natuurlijk niet te vergelijken met een 1.9 diesel.Tom schreef:Riel is anti diesel. Die vind een 535D van BMW waarschijnlijk nog niet lekker lopen![]()
Ik zou ook voor diesel gaan als je veel rijd.
Diesel is dief van beurs en milieu. Simpel. En tijd dat ze die dingen flink belasten, rommel. Moet je zien als ze gas geven. Bah.
-
- Contacteer:
Ik rij nu voor het eerst LPG, een Scenic 2.0 16v, na jaren
diesel gereden te hebben.
Moet zeggen rijdt heerlijk
diesel gereden te hebben.
Moet zeggen rijdt heerlijk

-
- Moderator
- Car: MB
Toch zal de gemiddelde diesel wat onderhoud toch wel wat beter scoren denk ik zo. Maar ach, voor ieder wat wils. Een "benzine" motor blijft leuker om te rijden! Maar voor het cruise werk op de snelweg is een diesel toch wel erg lekker.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Inmiddels m'n 118d ingeleverd en ben nu sinds 1 juni onderweg met een Focus benzine maar voor de dagelijkse woon-werk km's vind ik een diesel echt lekkerder en makkelijker rijden. En de actieradius is een heel stuk groter, als ik de keus had was ik voor een diesel gegaan.
Mja, das voor iedereen persoonlijk
Mja, das voor iedereen persoonlijk

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
En met welke argumenten kom jij dan om over te stappen op gas?Riël schreef:Met welk argument? Een 535D is natuurlijk niet te vergelijken met een 1.9 diesel.Tom schreef:Riel is anti diesel. Die vind een 535D van BMW waarschijnlijk nog niet lekker lopen![]()
Ik zou ook voor diesel gaan als je veel rijd.
Diesel is dief van beurs en milieu. Simpel. En tijd dat ze die dingen flink belasten, rommel. Moet je zien als ze gas geven. Bah.
Het is puur persoonlijk, ik heb beide gereden, maar geef mij maar een diesel.
Gas is om op te koken

Moet je zien als ze gas geven is een nogn argument, in 99% van de gevallen is een verkeerde afstelling de oorzaak, stel gas eens verkeerd af, eens kijken wat er dan gebeurd

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik ben zeer te spreken over mijn gasboot. enige puntje wat ik zou kunnen hebben is de actieradius, ik rij tussen de 400 en 450 KM op een tank.
-
- Car: R19.R
Als je veel rijdt heb ik ook de voorkeur voor een diesel, rij nu 1100-1200 km op 1 tank (60 liter) met een laguna nota bene. Ook op de snelweg is het veel aangenamer, weinig toeren bij 120, lekker stil.
-
- Moderator
- Contacteer:
Wij precies hetzelfde met de Safrane, maar in al die jaren is het tikken en lopen. Geen motorische problemen, geen olieverbruik en al ruim 380k op de klok.~thijs~ schreef:Ik ben zeer te spreken over mijn gasboot. enige puntje wat ik zou kunnen hebben is de actieradius, ik rij tussen de 400 en 450 KM op een tank.