Een dancefeest op het strand van Hoek van Holland is gisteravond ontaard in een grote vechtpartij, waardoor een 18-jarige jongen om het leven is gekomen en zeven anderen gewond raakten. Dat heeft de politie gemeld.
Rond 23.30 uur klonken schoten op het terrein van het gratis toegankelijke Sunset Grooves, aldus een woordvoerder van de politie. Tientallen agenten gingen het strand op en troffen daar mensen met schotwonden aan.
De jongen overleed op weg naar het ziekenhuis in de ambulance. Of hij is neergeschoten of aan andere verwondingen is bezweken, kon de woordvoerder niet zeggen. Ook is onduidelijk hoeveel van de andere gewonden zijn neergeschoten.
De problemen op het strandfeest verergerden snel doordat een grote menigte zich tegen de politie keerde. Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost enéén bezoeker gericht hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.
De politie heeft na de onlusten verscheidene arrestaties verricht. Vanwege welke vergrijpen is nog onduidelijk. Het programma van het feest is na de pistoolschoten onmiddellijk stilgelegd en het terrein is ontruimd.
Duizenden mensen waren afgezakt naar het strandfeest, waar diverse bekende dj's op het programma stonden onder wie Roog, Lucien Foort en Sunnery James& Ryan Marciano. Eerder op de avond zorgde de grote toeloop voor lange files op de A20 en de weg van Maasdijk naar de badplaats. Rond 23.30 sloot de politie de A20 van Vlaardingen naar Hoek van Holland af vanwege de drukte.
Lekker dan... Dat dat zomaar mag, joh! Je weet het dat gaat, op van die massale feesten. Er zijn er altijd wel een paar bij die denken dat het handig of leuk is om een vuurwapen mee te nemen. Triest....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Godverdomme, wat een kansloos volk. Van mij mogen ZIJ allemaal aan het gas. Zowel de rotterdammers als de amsterdammers en iedereen die ermee te maken heeft. Ziek ik je kop ben je, als je hier aan mee doet. 10 busjes gemaskerde SWAT mannetjes naar binnen, omsingelen en knuppelen tot er geen 1 meer beweegt...
Allemaal neerknallen dat soort kutkinderen. Ik sponsor wel een kogel of wat.
Wat hebben dat soort kansloze stumperds toch een geluk dat ik niet aan de macht ben zeg.....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gericht schieten, 1 door z'n kop schieten en dan blijft de rest wel wat tammer. Zoniet, nog een paar.
Dit slaat nergens op en zo gebeurd het geregeld. Wat dat betreft zouden ze de Amerikaanse of Spaanse manier toe moeten passen inderdaad. Rammen en dan kijken van hoe en wat.
Ik weet niet of dat jong wat nu dood is iets gedaan heeft of "onschuldig" was maar indien hij wel liep te kloten dan kan ik er geen traan om laten. Enkel triest voor de nabestaanden maar beter voor de maatschappij.
Helaas zullen er toch niet ingrijpende zaken veranderen in NL...