Joost GTTi Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het lijkt erop dat hij niet goed vast zat. Schroefdraad misschien erg stroef? Kop toch wat krom?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Riël schreef:Het lijkt erop dat hij niet goed vast zat. Schroefdraad misschien erg stroef? Kop toch wat krom?
lijkt me sterk ook dit zat er al even tussen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het is eigenlijk de enige manier waarop hij ovaal wordt, dan zat hij aan díe kant losser (anders zou hij overal evenver uitdijen?).

Het gebeurt dan ook niet direct, maar op een gegeven moment is er n opening.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

85 Nm is perfect!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

die van mij aangehaald op 90nm :)

ziet er toch vreemd uit die koppakking.....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Mag ik erop wijzen dat hier ergens staat dat er 2 bar laaddruk doorgegaan is ? Dit in combinatie met detonatie... niks speciaals Joost. Zoals je zegt, effe nakijken op rechtheid, desnoods pasvlakken en afpersen.

edit: even een extra vraag, kunnen die klepveren die druk aan ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zitten verstevigde in....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ja so ? 2 bar+ is niet niks hoor.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik geef het alleen maar aan hoor :lol:

en als de kleppen gesloten zijn heeft het toch niks meer met de druk te maken?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nouja, uiteindelijk 1,7bar in 't blok, die 2 bar is nog boven de gasklep :wink:

Maargoed 't is nog zat...
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

pfff
wat een ellende iedere keer joost..

volgende zomer ff een groupbuy doen voor injectie??
doe ik zoiezo mee.

en is mirjam een beetje blij met de starslet??
weer een beetje terug bij af he :lol:
of is deze wat beter als de vorige??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Als je bij injectie de "kraan" op oneindig zet, gaat ie ook gewoon stuk hoor.... :p
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Wel serieus geslingerd aan je kraan zeg.... :lol:
Gewoon vast afregelen das beter idd...., succes met de opbouw.. (Y)
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ja joost,kut voor je,succes er weer mee...

een voordeel...het houdt je van de straat!
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Tjabel schreef:ja joost,prut voor je,succes er weer mee...

een voordeel...het houdt je van de straat!
Letterlijk ja :lol:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

net ff alles weg gebracht gaat goed komen schade valt mee vlakken en afpersen zuigers en bussen hoeft en gaat niks mee gebeuren dus die voor niks verwijderd. oja setje nieuwe klepseals die gaan er wel weer nieuw in.

hopelijk zaterdag alles terug inc. nieuwe pakkingen en gaan monteren.

Jo de klepveren zijn inderdaad versterkte veren.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik zeg 1,5 bar max en klaar ........de snelste zal je toch nooit worden :smile:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Florus schreef:Als je bij injectie de "kraan" op oneindig zet, gaat ie ook gewoon stuk hoor.... :p
tja alles kan kapot natuurlijk..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Ik zeg 1,5 bar max en klaar ........de snelste zal je toch nooit worden :smile:
Nou, zolang die van jou binnen staat. Weet alleen niet wat ie doet tegen dat blauwe monster van Florus
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Joost was iets sneller als ik maarja, ten koste van wat hé... :p


Waar blijft dat filmpje,Joost? :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:
Jochem de Haas schreef:Ik zeg 1,5 bar max en klaar ........de snelste zal je toch nooit worden :smile:
Nou, zolang die van jou binnen staat. Weet alleen niet wat ie doet tegen dat blauwe monster van Florus
O maar ik ben ook zeker niet de snelste en ik speel een beetje vals
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Je hoeft niet altijd de snelste te zijn, het is maar net hoe slim je rijdt :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Tjabel schreef:http://link.marktplaats.nl/382169033

nieuwe kop voor weinig
niet nodig mijn kop is net zo snel of sneller maar inderdaad geen geld
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoe snel kan jou kop dan? 150km/h? :lol:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Florus schreef:

Waar blijft dat filmpje,Joost? :)
welk filmpie die van jou op de bank is maar een paar seconde en niks spannends en die van onderweg is niets anders dan een hoop wind

staan in je topic
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Bedoelde die op de snelweg idd :wink:

(Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wouter de Wit schreef:
Jochem de Haas schreef:Ik zeg 1,5 bar max en klaar ........de snelste zal je toch nooit worden :smile:
Nou, zolang die van jou binnen staat. Weet alleen niet wat ie doet tegen dat blauwe monster van Florus
Probleem gevonden, was ist löss?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Geen idee dennis ..vermoedelijk de koppakking tussen de cilinders gescheurd, zodat ie druk naar de naaste cilinder lekt, omdat beide cilinders maar 4 bar hebben.

Om het zeker te weten moet ik het blok eruit halen, maar daar heb ik even geen zin in dus hij staat netjes in zijn slaap plaatsje geparkeerd te wachten op betere tijden :smile: ( voor de duidelijkheid dit gaat over mijn GTT )
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op do 30 sep 2010 9:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Joost van der Hammen schreef:ff 2 foto's van een kapotte koppakking
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQMSRVTS.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYUVQ4JY.jpg[/img]
ik zie nergens pingelschade aan de koppakking, en volgens Joost ook niet op de zuigers. De onderste foto brengt ook niet veel duidelijkheid (te donker) maar als ik eerlijk mag zijn lijkt me dit geen pingelschade.

Denk even met me mee, en verbeter me als ik het fout heb.
-de koppakking is niet "doorgeblazen".
-geen zichtbare pingelschade op de zuigerkop
-geen abnormale zaken in de verbrandingskamer/bougies

Ik zou dan eerder gaan denken aan een ontstekings faillure of bougie. De vonk die uitgeblazen wordt of de ontsteking die het niet trekt op die héél hoge druk. Zoals je op de foto kan zien is de koppakking gewoon naar buiten toe gedrukt. Als de cilinder/verbrandingskamer constant gevuld wordt met benzine zonder deze te ontbranden krijg je daar een abnormaal hoge druk van vloeistof die wordt samengeperst en dit zou kunnen veroorzaken.

Logische verklaring ? Of niet ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dat naar buiten persen van de brandstof lijkt mij eerlijk gezegd sterk. Dan zou het eerder via de zuigerveren weg lekken.

Ik had ook zo'n koppakking in mijn 1.1 5je. Die was ook ovaal geworden.

Denk dan indd eerder ontsteking, maar dan zou je toch pingelschade verwachten. Denk dat het dan eerder druk gerelateerd is?

Veel te hoge verbrandingsdruk waardoor de koppakking wordt weg geperst. Ontsteking zou dan iets later moeten. Heb je toevallig de stekkers van de (was het nou) BDP omgedraaid voor die 4 graden vervroeging?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Toch neig ik naar geen goede klemming. Heb je de dikte van de ijzeren ring vergeleken rondom? Daar zou je iets over kunnen zeggen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

@Martijn,
bedankt voor het meedenken, maar als hij niet ontsteekt kan je ook geen pingelschade hebben.

Verdwijnen langs de zuigerveren klopt als hij af en toe niet ontsteekt of teveel krijgt. de zogenaamde borewash. Ik heb geen idee hoe Joost zijn carb afgesteld staat maar ik denk wel dat er iets groter dan een 150 inzit ? Volgens mij wordt er daar toch een serieuse hoeveelheid ingepompt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zit een 155 in volgens mij? Das toch niet zo veel dat ie het niet kwijt kan? Stel dat ie dan niet ontsteekt, dan zou het toch ook onverbrand de cilinder uit komen waardoor je toch duidelijk vermogensverlies zou hebben gemerkt? Uitlaatgassen zouden koeler zijn waardoor de turbo ook niet genoeg wordt aangeslingerd om serieuze vuldrukken te halen.

Genoeg om te speculeren, altijd interessant dit soort dingen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Overigens merk je dat ook wel in je neus. Zeker bij een GT :)

Een beetje te rijk en het mengsel ontbrandt niet meer, dan zou de motor op 3 pitten gelopen hebben en dan haal je inderdaad die vuldruk niet (althans, bij een standaard 5).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie