Joost GTTi Coupe
Het lijkt erop dat hij niet goed vast zat. Schroefdraad misschien erg stroef? Kop toch wat krom?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
lijkt me sterk ook dit zat er al even tussenRiël schreef:Het lijkt erop dat hij niet goed vast zat. Schroefdraad misschien erg stroef? Kop toch wat krom?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Het is eigenlijk de enige manier waarop hij ovaal wordt, dan zat hij aan díe kant losser (anders zou hij overal evenver uitdijen?).
Het gebeurt dan ook niet direct, maar op een gegeven moment is er n opening.
Het gebeurt dan ook niet direct, maar op een gegeven moment is er n opening.
85 Nm is perfect!
die van mij aangehaald op 90nm
ziet er toch vreemd uit die koppakking.....

ziet er toch vreemd uit die koppakking.....
Mag ik erop wijzen dat hier ergens staat dat er 2 bar laaddruk doorgegaan is ? Dit in combinatie met detonatie... niks speciaals Joost. Zoals je zegt, effe nakijken op rechtheid, desnoods pasvlakken en afpersen.
edit: even een extra vraag, kunnen die klepveren die druk aan ?
edit: even een extra vraag, kunnen die klepveren die druk aan ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
zitten verstevigde in....
ik geef het alleen maar aan hoor
en als de kleppen gesloten zijn heeft het toch niks meer met de druk te maken?

en als de kleppen gesloten zijn heeft het toch niks meer met de druk te maken?
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
pfff
wat een ellende iedere keer joost..
volgende zomer ff een groupbuy doen voor injectie??
doe ik zoiezo mee.
en is mirjam een beetje blij met de starslet??
weer een beetje terug bij af he
of is deze wat beter als de vorige??
wat een ellende iedere keer joost..
volgende zomer ff een groupbuy doen voor injectie??
doe ik zoiezo mee.
en is mirjam een beetje blij met de starslet??
weer een beetje terug bij af he

of is deze wat beter als de vorige??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
net ff alles weg gebracht gaat goed komen schade valt mee vlakken en afpersen zuigers en bussen hoeft en gaat niks mee gebeuren dus die voor niks verwijderd. oja setje nieuwe klepseals die gaan er wel weer nieuw in.
hopelijk zaterdag alles terug inc. nieuwe pakkingen en gaan monteren.
Jo de klepveren zijn inderdaad versterkte veren.
hopelijk zaterdag alles terug inc. nieuwe pakkingen en gaan monteren.
Jo de klepveren zijn inderdaad versterkte veren.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik zeg 1,5 bar max en klaar ........de snelste zal je toch nooit worden 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
tja alles kan kapot natuurlijk..Florus schreef:Als je bij injectie de "kraan" op oneindig zet, gaat ie ook gewoon stuk hoor....
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Nou, zolang die van jou binnen staat. Weet alleen niet wat ie doet tegen dat blauwe monster van FlorusJochem de Haas schreef:Ik zeg 1,5 bar max en klaar ........de snelste zal je toch nooit worden
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O maar ik ben ook zeker niet de snelste en ik speel een beetje valsWouter de Wit schreef:Nou, zolang die van jou binnen staat. Weet alleen niet wat ie doet tegen dat blauwe monster van FlorusJochem de Haas schreef:Ik zeg 1,5 bar max en klaar ........de snelste zal je toch nooit worden
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
niet nodig mijn kop is net zo snel of sneller maar inderdaad geen geld
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
hoe snel kan jou kop dan? 150km/h? 

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
welk filmpie die van jou op de bank is maar een paar seconde en niks spannends en die van onderweg is niets anders dan een hoop windFlorus schreef:
Waar blijft dat filmpje,Joost?
staan in je topic
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Probleem gevonden, was ist löss?Wouter de Wit schreef:Nou, zolang die van jou binnen staat. Weet alleen niet wat ie doet tegen dat blauwe monster van FlorusJochem de Haas schreef:Ik zeg 1,5 bar max en klaar ........de snelste zal je toch nooit worden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Geen idee dennis ..vermoedelijk de koppakking tussen de cilinders gescheurd, zodat ie druk naar de naaste cilinder lekt, omdat beide cilinders maar 4 bar hebben.
Om het zeker te weten moet ik het blok eruit halen, maar daar heb ik even geen zin in dus hij staat netjes in zijn slaap plaatsje geparkeerd te wachten op betere tijden
( voor de duidelijkheid dit gaat over mijn GTT )
Om het zeker te weten moet ik het blok eruit halen, maar daar heb ik even geen zin in dus hij staat netjes in zijn slaap plaatsje geparkeerd te wachten op betere tijden

Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op do 30 sep 2010 9:20, 1 keer totaal gewijzigd.
ik zie nergens pingelschade aan de koppakking, en volgens Joost ook niet op de zuigers. De onderste foto brengt ook niet veel duidelijkheid (te donker) maar als ik eerlijk mag zijn lijkt me dit geen pingelschade.Joost van der Hammen schreef:ff 2 foto's van een kapotte koppakking
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQMSRVTS.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYUVQ4JY.jpg[/img]
Denk even met me mee, en verbeter me als ik het fout heb.
-de koppakking is niet "doorgeblazen".
-geen zichtbare pingelschade op de zuigerkop
-geen abnormale zaken in de verbrandingskamer/bougies
Ik zou dan eerder gaan denken aan een ontstekings faillure of bougie. De vonk die uitgeblazen wordt of de ontsteking die het niet trekt op die héél hoge druk. Zoals je op de foto kan zien is de koppakking gewoon naar buiten toe gedrukt. Als de cilinder/verbrandingskamer constant gevuld wordt met benzine zonder deze te ontbranden krijg je daar een abnormaal hoge druk van vloeistof die wordt samengeperst en dit zou kunnen veroorzaken.
Logische verklaring ? Of niet ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dat naar buiten persen van de brandstof lijkt mij eerlijk gezegd sterk. Dan zou het eerder via de zuigerveren weg lekken.
Ik had ook zo'n koppakking in mijn 1.1 5je. Die was ook ovaal geworden.
Denk dan indd eerder ontsteking, maar dan zou je toch pingelschade verwachten. Denk dat het dan eerder druk gerelateerd is?
Veel te hoge verbrandingsdruk waardoor de koppakking wordt weg geperst. Ontsteking zou dan iets later moeten. Heb je toevallig de stekkers van de (was het nou) BDP omgedraaid voor die 4 graden vervroeging?
Ik had ook zo'n koppakking in mijn 1.1 5je. Die was ook ovaal geworden.
Denk dan indd eerder ontsteking, maar dan zou je toch pingelschade verwachten. Denk dat het dan eerder druk gerelateerd is?
Veel te hoge verbrandingsdruk waardoor de koppakking wordt weg geperst. Ontsteking zou dan iets later moeten. Heb je toevallig de stekkers van de (was het nou) BDP omgedraaid voor die 4 graden vervroeging?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Toch neig ik naar geen goede klemming. Heb je de dikte van de ijzeren ring vergeleken rondom? Daar zou je iets over kunnen zeggen.
@Martijn,
bedankt voor het meedenken, maar als hij niet ontsteekt kan je ook geen pingelschade hebben.
Verdwijnen langs de zuigerveren klopt als hij af en toe niet ontsteekt of teveel krijgt. de zogenaamde borewash. Ik heb geen idee hoe Joost zijn carb afgesteld staat maar ik denk wel dat er iets groter dan een 150 inzit ? Volgens mij wordt er daar toch een serieuse hoeveelheid ingepompt.
bedankt voor het meedenken, maar als hij niet ontsteekt kan je ook geen pingelschade hebben.
Verdwijnen langs de zuigerveren klopt als hij af en toe niet ontsteekt of teveel krijgt. de zogenaamde borewash. Ik heb geen idee hoe Joost zijn carb afgesteld staat maar ik denk wel dat er iets groter dan een 150 inzit ? Volgens mij wordt er daar toch een serieuse hoeveelheid ingepompt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zit een 155 in volgens mij? Das toch niet zo veel dat ie het niet kwijt kan? Stel dat ie dan niet ontsteekt, dan zou het toch ook onverbrand de cilinder uit komen waardoor je toch duidelijk vermogensverlies zou hebben gemerkt? Uitlaatgassen zouden koeler zijn waardoor de turbo ook niet genoeg wordt aangeslingerd om serieuze vuldrukken te halen.
Genoeg om te speculeren, altijd interessant dit soort dingen...
Genoeg om te speculeren, altijd interessant dit soort dingen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Overigens merk je dat ook wel in je neus. Zeker bij een GT 
Een beetje te rijk en het mengsel ontbrandt niet meer, dan zou de motor op 3 pitten gelopen hebben en dan haal je inderdaad die vuldruk niet (althans, bij een standaard 5).

Een beetje te rijk en het mengsel ontbrandt niet meer, dan zou de motor op 3 pitten gelopen hebben en dan haal je inderdaad die vuldruk niet (althans, bij een standaard 5).