ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Steven
Car: M536

Luco/Alpine-racer schreef:kan het trouwens kloppen dat een nieuw blokkie de eerste paar duizend km meer olie verbruikt dan normaal?
hebben nu ongeveer 2,5liter in 6000km bij moeten vullen
In principe niet echt, maarja de turbo verbrandt meestal ook wel wat. Zeker op wat hogere drukken en hoge snelheden. (zie je em ook vaak wolken). Ook met inrijden verbruiken ze wat meer.
En je kunt je afvragen of bijv. wel alle klepseals van de kop wel zijn meegnomen, maargoed ook geen ramp, Achterberg monteerde bijv. nooit klepseals.

Maar 1 liter op meer dan 2000 km vind ik nog heel acceptabel, dus ik zou me daar verder geen zorgen om maken. Wel gewoon netjes blijven bijvullen en evt. es een compressietestje doen als je echt fijn wilt slapen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

maar eens een compressietest doen dan
(Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven

Denk niet dat daar echt wat uitkomt trouwens, maargoed kan nooit kwaad.
-Ray-
Contacteer:

Haas schreef:
-Ray- schreef:de ideale GT te koop, zonder werk en roestvrij :D

ff klikken
das fukking in de buurt...... :~
kende gij m nie?
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Car: Megane RS

nee....niet echt :S

maar ja, alsie er maar kort heeft gereden..... Geen idee, enige blauwe gtt die ik ken hier is de bekende NV JL 04.

misschien zaterdag maar eens langsrijden (B)
-jacco-
Über-Spammer

Jacco Osté schreef:Daar gaat ze... :bye:
Verkocht (U)

:bye:

Auto gaat naar Limburg, waarschijnlijk een bekende... ?
Jongeman heeft hem gekocht voor zijn vriendin en ze gingen ook regelmatig naar meetings...

Wie is het? :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Leon RS

ff een vraagje: de ventilator voor de carburateur(heeft een andere naam, maar weet niet welke) wanneer slaat deze aan?
De mijn is nog nooit aangegaan.
Roy
Moderator

Leon RS schreef:ff een vraagje: de ventilator voor de carburateur(heeft een andere naam, maar weet niet welke) wanneer slaat deze aan?
De mijn is nog nooit aangegaan.
Normaal slaat ie aan na een minuut of 2 na het afzetten van je motor.
Waarschijnlijk is hij bij jou stuk (net als bij zovelen) :wink:
Leon RS

Ik heb hem eens doorverbonden met de accu en hij deed het wel, wat zou het dan kunnen zijn?
Als de ventilator voor de radiateur aan is gegaan stop deze als ik het contact uit zet, dit hoort toch niet?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

relais? achter de rechter koplamp meen ik

(perculatiefan)
Daniël W.
Car: 5TL-T

Er hangt ook nog een relais aan als ik me niet vergis, maar je kan dat ding beter gewoon afkoppelen...de werking ervan is niet spectaculair te noemen, en menig GTT zijn door een slechtwerkende (anti-perculatie-)fan afgefikt. Gewoon mee leven, of injectie erop! :p
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-jacco-
Über-Spammer

Die heb al ff geen APK-tje meer...
Datum eerste afgifte Nederland Info 16-03-1990
Datum eerste toelating Info 16-03-1990
Datum aanvang tenaamstelling Info 23-02-2007

Vervaldatum APK Info 11-12-2002
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
KoenGTT

Waar kan ik het beste witte knippers vandaan halen? De prijs maakt is overal een beetje hetzelfde het gaat meer om de service. Bezorgen etc...
Is intercarparts.nl een goede?
alvast bedankt koen
KoenGTT

die achterbumperbevestiging is zwaar verrot bij die gt hier boven.
Steven(stk)

Jacco Osté schreef:Die heb al ff geen APK-tje meer...
Datum eerste afgifte Nederland Info 16-03-1990
Datum eerste toelating Info 16-03-1990
Datum aanvang tenaamstelling Info 23-02-2007

Vervaldatum APK Info 11-12-2002
Chris schreef:Heeft erg lang stil gestaan in Leiden.

Die heeft inderdaad bij mijn oude flat in leiden minstens 3,5/4 jaar stil gestaan, leek er destijds op dat ie ook nog wat scheef was.
Zat een gemixed blue-sport/normaal gtt interieur in. Eerste paar jaar onder een dekzijl. Laatste jaar zonder bescherming. Ben benieuwd wat er van over is :)
Steven

Zo daar gaan we weer, kep het werkplaatshandboek eraf gekeilt, die is nu permanent hier op 5GT.nl te vinden.

Bij deze laad ik de Haynes ff op, achteraf gezien had ik beter ff alles kunnen zippen, maarja te laat het staat er nu al :p
klikkerdeklikkerrr
Kweenie offie nu helemaal compleet is, volgens mij missen de laatste 2 hoofdstukken. Misschien dat iemand zich nog eens geroepen voelt om dat nog eens toe te voegen. (en in bezit is van een haynes).

Tevens staat in hetzelfde mapje ook nog een zipje van het cupboek, dit is de versie in TIFF formaat. Kep regelmatig het zipje met JPG's voorbij zien komen, maar das echte rukkwaliteit. Dus bij deze die er ook nog ff bij.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

(Y) (Y) steven
Ivo
Über-Spammer

Kheb toevallig ff een belletje gedaan vanmiddag, mag weg voor 1100 euri....
Zal best wat werk hebben, "mwoaah...., heb een gaatje in de dorpel"....

ben benieuwd waar ie weer opduikt...
-Ray-
Contacteer:

KoenGTT schreef:Waar kan ik het beste witte knippers vandaan halen? De prijs maakt is overal een beetje hetzelfde het gaat meer om de service. Bezorgen etc...
Is intercarparts.nl een goede?
alvast bedankt koen
chris even een pm sturen :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Allartino

zijn de aandrijfassen van een gewone 5 1.4 hetzelfde als van de GTT?
heb er 1 voor m'n GTS nodig..
5GTT & clio II 1.6 16v
Steven

Dikteverschil is niet zo'n ramp, enige wat je even zou moeten checken is de lengte. Vermoedelijk past het wel.

Anders moet je ff op zo'n online onderdelensite kijken.
Allartino

dus de aansluiting in de versnellingsbak is hetzelfde? dat scheelt, Gtt aandrijfassen heb ik nog (ergens ) liggen, vanavond maar eens op zoek dan.....
5GTT & clio II 1.6 16v
Steven

Jah alle bakken zijn type JB, dus die aansluitingen passen wel, enige verschil zou ik dus zoeken in de lengte. Dat wil nog wel eens verschillen.
KoenGTT

Ik heb mijn auto vant weekend gestart. Ten eerste hij loopt niet stationair maar dat is wel te regelen. Maar wat minder leuk is is dat de downpipe los zit van de turbo. Weet iemand misschien een truc omdat vast te maken. Anders moet je de motor verwijderen. En aangezien die motor er net uit is geweest zie ik dat niet zo zitten.
En mijn andere vraag is: Hoe komt het dat de oliedrukmeter gewoon op 0 blijft staan terwijl de motor loopt en je gas geeft.
Riël
Über-Spammer

Stekkers zitten er goed om op?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Car: MB

Steven schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:kan het trouwens kloppen dat een nieuw blokkie de eerste paar duizend km meer olie verbruikt dan normaal?
hebben nu ongeveer 2,5liter in 6000km bij moeten vullen
In principe niet echt, maarja de turbo verbrandt meestal ook wel wat. Zeker op wat hogere drukken en hoge snelheden. (zie je em ook vaak wolken). Ook met inrijden verbruiken ze wat meer.
En je kunt je afvragen of bijv. wel alle klepseals van de kop wel zijn meegnomen, maargoed ook geen ramp, Achterberg monteerde bijv. nooit klepseals.

Maar 1 liter op meer dan 2000 km vind ik nog heel acceptabel, dus ik zou me daar verder geen zorgen om maken. Wel gewoon netjes blijven bijvullen en evt. es een compressietestje doen als je echt fijn wilt slapen.
echte nieuwe motoren verbruiken toch regelmatig wat meer olie in de eerste duizenden km's. Moet uiteraard wel minder worden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Stationair - CO-afstellen
Zit de elbow los van de turbo of de downpipe los van de elbow? En wat bedoel je met los? Neem aan dat je bedoelt dat het niet is vast te draaien :p
Sowieso kan alles er nog wel uit hoor als die motor erin zit, das niet zo'n probleem.

Oliedrukmeters zijn rukdingen over het algemeen. Je kunt de stekkertjes eens omdraaien.
Gast

Steven schreef: Oliedrukmeters zijn rukdingen over het algemeen. Je kunt de stekkertjes eens omdraaien.
volledig mee eens, je kan bij VDO een adaptorplug kopen met bijbehorende oliedruk meter. Kost iets van een 80/90€ , maar je weet wel precies wat er in je blok gebeurd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Wie haalt hem op?

Nooit geweten dat Maastricht eigen nummerplaten heeft... :biertjuh:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Wat is er zo bijzonder aan die auto? €6500?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer

Mag er dan op de foto zo wel netjes uit zien, maar denk toch niet dat dit ding 6500 euro gaat opbrengen
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

MartijnG schreef:Wat is er zo bijzonder aan die auto? €6500?
DE PRIJS :worship: :worship: :worship: :worship:
KoenGTT

Steven schreef:Stationair - CO-afstellen
Zit de elbow los van de turbo of de downpipe los van de elbow? En wat bedoel je met los? Neem aan dat je bedoelt dat het niet is vast te draaien :p
Sowieso kan alles er nog wel uit hoor als die motor erin zit, das niet zo'n probleem.

Oliedrukmeters zijn rukdingen over het algemeen. Je kunt de stekkertjes eens omdraaien.
Eerst zat de downpipe los van de middendemper... die zit inmiddels vast. Maar het zit dus zo: turbo-elbow-downpipe-middendemper. Nou kan ik het nogal moeilijk zien vanwege het hitteschild wat ik er niet afkrijg. Wat is dat ijzerenpijpje wat in je hitteschild gaat trouwens?
Steven

Ah dat hitteschild is wel te doen, beetje morrelen.

Dat ijzerenpijpje is een soort overboostregeling voor hoge toerentallen.
Downpipe is nogal restrictief boven de 5000rpm en dan gaat je turbodruk teruglopen. Dat pijpje zorgt dat de wastegate nog net ff extra dichtgeklemt wordt zodat je bij hogere toeren nog wat meer druk hebt.

Als je de turboaansturing naar het simpele 'cup-circuit' ombouwt (gewoon 1 slang ipv die 3). Dan kun je em afdoppen. Gelijk ff een dikkere downpipe erbij, ben je van dat gezeur af.
Gesloten