MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)
gewoon de benzine toevoer maken en stationair laten lopen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Het lampje zou bij 0,1 a 0,2 bar al uit moeten gaan, dus eigenlijk ook al tijdens het starten van de motor. Ik zou het kleppendeksel er eens afhalen en de motor zonder bougie's even starten. Na een aantal seconden zou het daar wel een beetje moeten gaan spetteren rondom de tuimelaars.
Had je nou met een universele meter gemeten? Of bedoel je het gammele metertje op 't dashboard? Ik zou toch wel even zeker van m'n zaak willen zijn en in ieder geval willen weten dat hij voldoende oliedruk opbouwd voordat hij ook maar een plof geeft.
Had je nou met een universele meter gemeten? Of bedoel je het gammele metertje op 't dashboard? Ik zou toch wel even zeker van m'n zaak willen zijn en in ieder geval willen weten dat hij voldoende oliedruk opbouwd voordat hij ook maar een plof geeft.

angsthazen
wil wedden dat er niks mis is met die druk hij kreeg olie uit zijn turboslang aanvoer.

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Draadjes zitten goed aangesloten. Losse universele (digitale) meter er ook aangehangen (2 verschillende zelfs) en geven beide niks aan.
Binnenkort de oliedrukzender er maar eens af schroeven en alles goed schoon maken. MIsschien maar eens een tweede erbij zoeken om uit te sluiten.
Binnenkort de oliedrukzender er maar eens af schroeven en alles goed schoon maken. MIsschien maar eens een tweede erbij zoeken om uit te sluiten.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Is dat zo'n zelfde als wat op een F7 motor zit? Zoja.. Dan heb ik er nog wel eentje voor je. 
@Mark: Angsthaas of niet, bij een nieuwe motor zou ik toch wel zekerheid willen hebben. Een beetje olie wat uit de aanvoer van de turbo komt kabbelen wil niet zeggen dat er (voldoende) oliedruk is.

@Mark: Angsthaas of niet, bij een nieuwe motor zou ik toch wel zekerheid willen hebben. Een beetje olie wat uit de aanvoer van de turbo komt kabbelen wil niet zeggen dat er (voldoende) oliedruk is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Moet de zender er even afschroeven aankomend weekend. Dan pas kan ik zien of de schroefdraad hetzelfde is als een F7, daar heb ik namelijk ook zelf één van liggen 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
@ Ronald zie de knipoog
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Banjobout gedemonteerd. Morgen vergelijkbare banjo op het werk opzoeken en voorzien van een drukpunt. Analoge meter heb ik ook al klaar liggen op het werk, dus hopelijk morgenavond testen.
Er zat in elk geval olie aan de banjobout dus er is wel olie rondgepompt. Beste geval is er niks aan de hand, maar met een nieuwe motor ben ik liever té voorzichtig

Er zat in elk geval olie aan de banjobout dus er is wel olie rondgepompt. Beste geval is er niks aan de hand, maar met een nieuwe motor ben ik liever té voorzichtig


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hoe laat denk je dat je er morgen bent. Moet even kijken of ik je een handje kan helpen 

Project: GTT Blue Sport
effe starten zonder de bougies er in dan draait ie sneller rond en heb je sneller druk.
maar ik ben eigenlijk nog steeds wel overtuigd dat ie het goed gaat doen.
maar ik ben eigenlijk nog steeds wel overtuigd dat ie het goed gaat doen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
http://forums.gt-turbo.org/index.php?sh ... 26018&st=0
Hier is het zo dat de zender inwendig vettig was en dus niet goed werkte ...
Hier is het zo dat de zender inwendig vettig was en dus niet goed werkte ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Geen druk
Gemeten met een analoge manometer op de banjo van de olietoevoer naar de turbo...zelfs met meter eraf komt er geen druppel uit de slang...
Erg frustrerend, geen idee wat er loos is. Oliefilter is wel nat, oliekoeler staat ook gevuld en gallerij is ook 'nat'. Dat wordt dus het blok verder inspecteren, lijkt dat er ergens zo'n groot inwendig lek is dat er geen druk wordt opgebouwd...
Oliepomp is verdachte, dus kijken of ik die kan gaan wisselen met mijn oude 'bekende' pomp (huidige pomp was volgens mij wel gereviseerd/nieuw. Speling was ook goed. Mischien ergens een plug die niet meer op zn plek zit, misschien aan het eind van de gallerij achter het nokkenastandwiel...
Dat wordt dus zoeken
(en dan hebben we het nog niet over controle van de lagers)

Erg frustrerend, geen idee wat er loos is. Oliefilter is wel nat, oliekoeler staat ook gevuld en gallerij is ook 'nat'. Dat wordt dus het blok verder inspecteren, lijkt dat er ergens zo'n groot inwendig lek is dat er geen druk wordt opgebouwd...
Oliepomp is verdachte, dus kijken of ik die kan gaan wisselen met mijn oude 'bekende' pomp (huidige pomp was volgens mij wel gereviseerd/nieuw. Speling was ook goed. Mischien ergens een plug die niet meer op zn plek zit, misschien aan het eind van de gallerij achter het nokkenastandwiel...
Dat wordt dus zoeken

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Mooi klo..e
Heb nog wel een nieuwe pomp liggen die je mag proberen
Heb nog wel een nieuwe pomp liggen die je mag proberen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Fak ....
Zuur als ie er weer uit moet ... 


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
draait ie gewoon op de startmotor rond?
anders zou ik toch effe starten als ik jou was want toerental is bij starten heel erg laag en meet je dus ook praktisch niets.
verder is er dan ook bijna geen flow.
ik heb dit ook eens meegemaakt en toch maar gewon gestart .
ik had na 5 a 10 sec druk.
niet te bang zou ik zeggen.
blok gaat echt niet stuk na 20 sec stationair draaien.
anders zou ik toch effe starten als ik jou was want toerental is bij starten heel erg laag en meet je dus ook praktisch niets.
verder is er dan ook bijna geen flow.
ik heb dit ook eens meegemaakt en toch maar gewon gestart .
ik had na 5 a 10 sec druk.
niet te bang zou ik zeggen.
blok gaat echt niet stuk na 20 sec stationair draaien.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Als ik mijn auto na maanden stilstand probeer te starten en hij slaat niet direct aan, dan slaat de oliedruk meter na een paar keer rondgaan altijd uit. Je moet dus, door gewoon te starten (trek de onsteking er eens vanaf) echt wel oliedruk krijgen op de meter. Als die het doet, natuurlijk... 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ff heel stom gedacht hoor... Maar heb je het rondsel na het eruit halen wel goed erin gedaan ? Dat rondsel drijft de as aan van de pomp via de nokkenas ... Oftwel, staat dat rondsel niet vrij te draaien en maakt ie geen contact met de as van de pomp ?
Vanmiddag nog ff naar 2 blokken gekeken die ik hier heb staan, maar een plaatje/afdekdop eruit is niet echt makkelijk. Zelfs die achter het tandwiel van de nokkenas zit er nog goed in nadat ik er met de Karcher erop heb staan blazen ...

Vanmiddag nog ff naar 2 blokken gekeken die ik hier heb staan, maar een plaatje/afdekdop eruit is niet echt makkelijk. Zelfs die achter het tandwiel van de nokkenas zit er nog goed in nadat ik er met de Karcher erop heb staan blazen ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Als die "rondsel"niet goed zit arco, dan kan hij ook niet starten. Wat je wel kan doen is met een rubber slang die schuif je om en een stang die net zo dik is als de oliepomp de pomp met een boormachine laten draaien nadat je die natuurlijk over die as hebt geduwd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Rondsel zit indd goed po zn plek, Arco. En heb inderdaad ook naar mn tweede blok gekeken en een lekkage via een 'verloren' plug is zeer onwaarschijnlijk. Foto's terug gekeken van de opbouw (blijken dus erg nuttig!) en de plug achter het nokkenastandwiel zit er gewoon in.
Die truc met de boormachine was ik inderdaad van plan Abel
Daarnaast ook de oliekoeler even loskoppelen en sandwichplate er tussen uit. Dan heeft de oliepomp ook wel wat minder moeite om het hele volume rond te pompen. Ga maandag maar weer eens aan de gang 
Die truc met de boormachine was ik inderdaad van plan Abel



'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hoe ons (mij) ook op de hoogte... Ik ga zo ook beginnen met opbouwen ...



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Spannend he



'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goed, laatste paar dagen druk met de GTT bezig geweest (fijn zo'n vakantie). Analoge drukmeter gemonteerd op de banjo van de olietoevoerleiding gaf dus geen resultaat. Extern aandrijven van de oliepomp was ook geen succes. Dus dan maar met goede moed proberen de auto aan de praat te krijgen en hopen dat er uiteindelijk oliedruk opgebouwd wordt (erg tricky en ik kan het niemand aanraden). Vol met zenuwen de motor gestart met hulp van remmenreiniger. Weinig leven in te krijgen, accu was alweer bijna dood van het lange doorstarten van de afgelopen tijd. Dan de Mégane er maar voor gezet (lopend)...eerste tikkie was meteen lopen
Helaas ook meteen weer afgeslagen maargoed, de carb is ook wel wat vuil waarschijnlijk. Nog wat aanstalten gedaan en BAM...leven in de brouwerij. Loopt alleen op de choke op 1500-2000 rpm, maar hij loopt op eigen kracht
Oliedrukmeter > 0 bar
En ineens kwam er wat leven in...0.5 bar > 1 bar > 2 bar...daar bleef het wel een beetje bij. Niet echt zaligmakend zullen we maar zeggen.
Volgende dag (vandaag) nog wat lekkages opgelost aan het koelsysteem en het eerste stuk uitlaat eronder gezet. Wederom geprobeerd de auto aan te slingeren. Nét te weinig pit om zelf tot leven te komen, dus de Mégane er wederom voorgezet. Accukabels eraan en tikkie = lopen
En tot mijn grote verbazing...2000 rpm en ruim 5 bar koud aan oliedruk
Heeft dus toch een hoop lucht in het systeem gezeten ben ik bang...al met al dus gewoon te voorzichtig geweest (wat naar mijn mening overigens niet slecht is)
Vandaag dus de eerste 15 minuten warm gedraaid en koelsysteem geprobeerd te ontluchten. Viel nog niet mee, enorm veel lucht in het systeem uiteraard. Op het eind was het reservoir leeg en mijn koelvloeistof voorraad was op, dus ben nog niet verder gekomen. Morgen nieuw flesje koelvloeistof halen en opnieuw warmdraaien en ontluchten. Alleen nog olielekkage langs de sandwichplate oplossen (O-ring is aardig vergaan) en dan ben ik wel tevreden over de motor voorlopig. Olie + filter meteen weer wisselen en kleppen stellen / kopbouten natrekken.
Komende weken: motorruimte afwerken en verder met het interieur (hopelijk werkt de spuiter mee de aankomende weken)
Snakepit:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
De eerste meters op eigen kracht sinds zijn laatste APK keuring in 2002:
Me = happy



Volgende dag (vandaag) nog wat lekkages opgelost aan het koelsysteem en het eerste stuk uitlaat eronder gezet. Wederom geprobeerd de auto aan te slingeren. Nét te weinig pit om zelf tot leven te komen, dus de Mégane er wederom voorgezet. Accukabels eraan en tikkie = lopen



Vandaag dus de eerste 15 minuten warm gedraaid en koelsysteem geprobeerd te ontluchten. Viel nog niet mee, enorm veel lucht in het systeem uiteraard. Op het eind was het reservoir leeg en mijn koelvloeistof voorraad was op, dus ben nog niet verder gekomen. Morgen nieuw flesje koelvloeistof halen en opnieuw warmdraaien en ontluchten. Alleen nog olielekkage langs de sandwichplate oplossen (O-ring is aardig vergaan) en dan ben ik wel tevreden over de motor voorlopig. Olie + filter meteen weer wisselen en kleppen stellen / kopbouten natrekken.
Komende weken: motorruimte afwerken en verder met het interieur (hopelijk werkt de spuiter mee de aankomende weken)
Snakepit:
De eerste meters op eigen kracht sinds zijn laatste APK keuring in 2002:
Me = happy

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Nice! 

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Whehe die film doet me op een of andere manier denken aan die sateburger van de MacD, met die indo: "Lekkah!"
Klinkt toch wel weer ouderwets goed zo, nou snel naar buiten met dat ding, dan zijn die laatste punten ook snel opgelost.
Klinkt toch wel weer ouderwets goed zo, nou snel naar buiten met dat ding, dan zijn die laatste punten ook snel opgelost.
Mooi dat ie eindelijk weer loopt,even doorzetten nog 
tip: Boor een klein gaatje in de thermostaat en zorg dat het gaatje boven zit als je de thermostaat monteerd.
Scheelt een hoop tijd met ontluchten en het werkt prima.

tip: Boor een klein gaatje in de thermostaat en zorg dat het gaatje boven zit als je de thermostaat monteerd.
Scheelt een hoop tijd met ontluchten en het werkt prima.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77