Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
-jo-

Mijn Gaz systeem ziet er ook zo uit als voorgaand plaatje

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... chment.jpg[/img]

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ion/de.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator

Als ik de veren voor de helft omhoog schroef (dus zoals ze nu zijn) komen ze niet los te liggen, dus voor de apk ff omhoog schroeven. Misschien als ik de dempers harder instel dat het dan niet hoeft, maar denk het wel.
oldskool

alleen jammer dat je niet alles hebt laten verzinken . :p
je zet nu de helft terug geroest en al niet zo slim in myn mening.
en je hebt toch gewoon weer alle ringen,lagers enz terug gezet van je ph2 dat is wat Mark mist op je foto.
DennisT
Moderator

Het is 1 schoteltje waar een beetje roest op zit hoor :P Rubber was nog prima en lager is nieuw. Maar hoezo verzinken?
Rob

mark 5t schreef:ik mis nog een dunne veer en extra losse bus tussen de dunne en dikke veer om je veerpoten.

zijn die er niet bijgeleverd?
Je bedoelt de hulpveren. Ik heb laatst ook een GAZ schroefsetje voor de 5 gekocht en daar zaten ook geen hulpveren bij.

Ik heb nog iets van 10cm draad over en de veren zitten nog onder spanning als de wagen op de grond staat.
oldskool

DennisT schreef:Het is 1 schoteltje waar een beetje roest op zit hoor :P Rubber was nog prima en lager is nieuw. Maar hoezo verzinken?
ipv van het spuiten is beter roest vertragend dan een laagje zwart erover heen . :(
maar zie het volgende week week wel van je er van hebt gemaakt ?? :D
mark 5t
Contacteer:

ik bedoel idd die hulpveren maar die blijken dus niet nodig te zijn zoals ik het nu begrijp.

ik dacht dat die hulpveren ook wel werden toegepast om nog enigzins comfort te hebben en idd om de grote zware veren niet los te laten zitten.

ze zijn volgens mij wel in veschillende kg`s te koop.

neemt niet weg dat het een mooie set dempers is. (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

En heel snel door K-tec geleverd (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator

Zijn gestraald en gecoat Marcel, dus dat zit wel prima ;)

@ Rob: Hoeveel lager is die van jou dan?

@ Marcel: Hoeveel draad heb jij nou nog over, 2 cm?
oldskool

DennisT schreef:Zijn gestraald en gecoat Marcel, dus dat zit wel prima ;)

@ Rob: Hoeveel lager is die van jou dan?

@ Marcel: Hoeveel draad heb jij nou nog over, 2 cm?
nee hoor wel iets meer zal het vanmiddag ff opmeten .
van boven af of vanaf de onderkant gemeten tot de stelring :D :lol: :gun: .
DennisT
Moderator

Vanaf onderkant draad tot stelring ;) Maar jij hebt PH1 schotels, dus dat scheelt weer 1,5 cm ofzo?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

jij hebt wel geluk Dennis dat er bij jou in de straat geen verkeersdrempels zijn (Y)

:p
Martijn Kool

DennisT schreef:Vanaf onderkant draad tot stelring ;) Maar jij hebt PH1 schotels, dus dat scheelt weer 1,5 cm ofzo?
pak dan ook ph1 schotels? kan ie lager, plus op elke straathoek verkrijgbaar ipv die zeldzame ph2 shit...

scheelt 3 cm oid.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

en dan camberbouten nodig hebben omdat je anders een camber hebt van -3 ofzo :lol:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

die heeft ie al ;)
Martijn Kool

tutuur schreef:en dan camberbouten nodig hebben omdat je anders een camber hebt van -3 ofzo :lol:
dat los je niet op met camberbouten, met een vijl misschien wel, negatief camber is overigens niet heel erg hoor :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

nee okey, maar in een bepaalde mate he :lol:
DennisT
Moderator

Ik ga wel ff kijken hoe het zo gaat, anders zoek ik wel een setje phase 1. Camerbouten heb ik idd al liggen, snap alleen niet wat ik met die gekke plaatjes moet die erbij zitten.
DennisT
Moderator

De bedoeling was dat na vandaag de voorkant helemaal af zou zijn, maar dat gaat 'm dus weer ff niet worden... :~

Vanmiddag begonnen met de nieuwe voorbumper te voorzien van nieuwe stootstrips, nieuwe ophanging, nieuwe kentekenplaat + houder en nieuwe mistlichten. Tijden het monteren er al achter gekomen dat dat ding eigelijk gewoon lelijk gespoten is, zitten 3 zakkers in :gun: Maargoed, valt niet echt op dus ik stoor me daar niet aan. Vervolgens nieuwe knippers van Merijn gemonteerd, grilletje erop en dan maar de voorbumper. Ik was alleen, dus dan is ff behelpen, maar met een paar oude doeken prima te doen. Eerst 1 kant vast (ging al niet echt makkelijk), ff paar stappen achteruit gedaan om de kleur te vergelijken, die dus echt compleet anders is |: , en vervolgens wil ik de andere kant vastzetten maar toen klopte er iets niet...

Probleem is dus dat de intercooler zeker een centimeter omhoog moet omdat het anders gewoon niet gaat passen. Maar dan moet ik de IC in zijn geheel omdraaien omdat de aansluitingen anders tegen het subframe aankomen. De nokjes waaraan je de IC op kan hangen moeten er dan de andere kant ook af, dus de IC hangt dan alleen nog maar in de slangen, opzich geen probleem want als de bumper erop zit moet hij daar op steunen. Maar de beugeltjes waaraan je bumper onderaan vast maakt komen dan te vervallen, dus ff kijken of het ook zonder kan anders maar een zelfbouwsteuntje maken.

Ben het ff helemaal zat dus, hoef dat hok vandaag niet meer te zien... :-(
tutuur
Clubsponsor

zou hem ook maar ff met rust laten voor je hem begint te slopen :D

zo'n project heeft voor en tegenslagen, dat heb ik ook gemerkt... je zet je er vast wel doorheen! (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Waar loopt de IC nou tegenaan dan? Ligt het niet alleen aan de nokjes die aan de onderkant van de IC zitten?
Ach, je krijgt het vast wel fatsoenlijk passend hoor, niet verwachten dat het de eerste keer gelijk als origineel past ofzo :p

Zat trouwens nog eens naar die topschotels van je te kijken, maar heb je de linker en rechter veerpoot niet omgedraaid? Bovenkant veerpoot valt wel erg veel naar buiten of heb ik nou verkeerd zitten kijken?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator

Nee schotels zitten goed (gekeurd door Jochem ;) ), ze staan altijd zo ver naar buiten. De nokjes aan de onderkant zijn er al af, maar de hele IC zit tegen die rand aan waar die eigelijk op moet staan. Ik hoop dat het wel past als de bovenste nokjes er ook af zijn, dat scheelt weer 1,5 cm.
Rob

DennisT schreef:@ Rob: Hoeveel lager is die van jou dan?
Ik weet de originele hoogtes niet. Maar ik heb wel even onder de wagen gelegen om voor jou wat zaken te meten. Ik rijdt met 175/50R13 bandjes, dus kleine bandjes dan wat eigenlijk hoort. En ik heb een phase 1 set.

9,5 cm schroefdraad over (gemeten van onderste deel schroefdraad tot onderaan de onderste ring en natuurlijk zonder hulpveren)
8,5 cm van onderste deel dorpel (opstaand randje) voorzijde
11 cm van onderste deel dorpel (opstaand randje) achterzijde

Kortom, nog meer dan genoeg ruimte over!
mark 5t
Contacteer:

175-50-13 rules echt vet onder een gtt! (Y)
MartijnG
Über-Spammer

:ja:

Wat voor schroefset heb jij er dan onder Rob? Als je nog zoveel schroefdraad over hebt?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator

Mijn wieldiameter is ietsje groter, maar moet toch wel aardig laag kunnen :P Jouwe kan dus letterlijk met de dorpels op de grond komen als je nog zoveel draad over hebt :D
sieger everts
Contacteer:

Rob schreef: Kortom, nog meer dan genoeg ruimte over!

:foto: willen we zien :)
Rob

mark 5t schreef:175-50-13 rules echt vet onder een gtt! (Y)
En zo is het maar net (Y)
MartijnG schreef::ja:

Wat voor schroefset heb jij er dan onder Rob? Als je nog zoveel schroefdraad over hebt?
Ik heb een GAZ schroefset voor de C405 phase 1. Met alle schoteltjes, lagers en boutjes nieuw van Renault.
DennisT schreef:Mijn wieldiameter is ietsje groter, maar moet toch wel aardig laag kunnen :P Jouwe kan dus letterlijk met de dorpels op de grond komen als je nog zoveel draad over hebt :D
Nou, dat de dorpels lager staan kom helemaal door de 175/50 (en de schroefset...). Maar ik weet niet of ik eerst op de bumpstops ben aan het stuiteren voordat ik de set helemaal naar onder heb gedraaid.
Theoretisch zou ik hem vast kunnen zetten op de grond, ja :D

En Dennis, ik weet niet welke banden jij rijdt, maar als je de helft van het verschil neemt t.ov. 175/50R13, dan weet je hoe laag je kunt gaan (met phase 1 schotels)
Rob

sieger everts schreef:
Rob schreef: Kortom, nog meer dan genoeg ruimte over!

:foto: willen we zien :)
[img]http://img504.imageshack.us/img504/1391/gaz.jpg[/img]

Zo iets? :D

Ik heb helaas geen duidelijke foto van hoe de wagen nu staat. Ik heb alleen deze, maar daar staat ie voor dacht ik 2 cm hoger. En hierop kan je helaas niet de voorzijde goed zien. Betere foto's volgen.

[img]http://img31.imageshack.us/img31/221/ebsz.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer

Owja, dat was die Gaz set die niet meer leverbaar was toch?

Ben benieuwd hoe laag de meeste mensen kunnen met de huidige K-TEc Gaz schroefset. Als die lager gaat dan die ik nu heb, dan moet ik ook meer weer eens gaan investeren. Nu is ie eigenlijk veel te hoog :~

Oww, die wielen op de cabrio zijn trouwens ook erg goed zeg (Y)

Maargoed, back to Dennis;
Als de IC niet past kan je m dan niet wat achterover kantelen? Want de bovenkant van de IC zit al tegen je frontbalk aan te drukken zoals ik kan zien op de foto's toch?
DennisT
Moderator

Ja klopt, maar ik wil hem dan ff iets naar achter hebben zodat ie achter dat randje valt.

@ Rob: ik heb er 165-45/15 onder zitten :)
DennisT
Moderator

Hèhè, de voorbumper zit er eindelijk goed op. De intercooler omdraaien was uiteindelijk niet zo heel veel werk en de bumpersteuntjes konden toch nog blijven zitten. Alleen er is eigelijk nèt iets te weinig ruimte waardoor je vrij lomp de bumper op zijn plek moet duwen, komt door de turboslangen die bij de mistlampgaten klem zaten.

Ik heb ergens andere H3 lampjes vandaan gehaald, deze moeten als het goed is een soort van geel licht uitstralen, vind dat toch wel mooier staan :) Op aandringen van Jochem ook maar de perculatiefan eruit gehaald (werkt nog wel prima) en het oude tankklepje + mechanisme eruit gesloopt, was nog een best pokkewerk :lol:

[img]http://img174.imageshack.us/img174/7528/p7140003.jpg[/img]

[img]http://img300.imageshack.us/img300/6299/p7170005.jpg[/img]

[img]http://img140.imageshack.us/img140/589/p7170007.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor

ziet er goed uit man (Y) tanklepje is lekker he :lol: ik heb de boutjes uitgeboord....
DennisT
Moderator

Ik heb alles vanauit de wielkast doorgeflext :P Uiteindelijk dan... ;)
turbo5

kijk, dat vind ik nou mooi ! originele bumper en dit erachter !!
Gesloten