Dennis' Gtt --- VERKOCHT
Mijn Gaz systeem ziet er ook zo uit als voorgaand plaatje
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... chment.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ion/de.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... chment.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ion/de.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Als ik de veren voor de helft omhoog schroef (dus zoals ze nu zijn) komen ze niet los te liggen, dus voor de apk ff omhoog schroeven. Misschien als ik de dempers harder instel dat het dan niet hoeft, maar denk het wel.
alleen jammer dat je niet alles hebt laten verzinken .
je zet nu de helft terug geroest en al niet zo slim in myn mening.
en je hebt toch gewoon weer alle ringen,lagers enz terug gezet van je ph2 dat is wat Mark mist op je foto.

je zet nu de helft terug geroest en al niet zo slim in myn mening.
en je hebt toch gewoon weer alle ringen,lagers enz terug gezet van je ph2 dat is wat Mark mist op je foto.
Je bedoelt de hulpveren. Ik heb laatst ook een GAZ schroefsetje voor de 5 gekocht en daar zaten ook geen hulpveren bij.mark 5t schreef:ik mis nog een dunne veer en extra losse bus tussen de dunne en dikke veer om je veerpoten.
zijn die er niet bijgeleverd?
Ik heb nog iets van 10cm draad over en de veren zitten nog onder spanning als de wagen op de grond staat.
ipv van het spuiten is beter roest vertragend dan een laagje zwart erover heen .DennisT schreef:Het is 1 schoteltje waar een beetje roest op zit hoorRubber was nog prima en lager is nieuw. Maar hoezo verzinken?

maar zie het volgende week week wel van je er van hebt gemaakt ??

ik bedoel idd die hulpveren maar die blijken dus niet nodig te zijn zoals ik het nu begrijp.
ik dacht dat die hulpveren ook wel werden toegepast om nog enigzins comfort te hebben en idd om de grote zware veren niet los te laten zitten.
ze zijn volgens mij wel in veschillende kg`s te koop.
neemt niet weg dat het een mooie set dempers is.
ik dacht dat die hulpveren ook wel werden toegepast om nog enigzins comfort te hebben en idd om de grote zware veren niet los te laten zitten.
ze zijn volgens mij wel in veschillende kg`s te koop.
neemt niet weg dat het een mooie set dempers is.

nee hoor wel iets meer zal het vanmiddag ff opmeten .DennisT schreef:Zijn gestraald en gecoat Marcel, dus dat zit wel prima
@ Rob: Hoeveel lager is die van jou dan?
@ Marcel: Hoeveel draad heb jij nou nog over, 2 cm?
van boven af of vanaf de onderkant gemeten tot de stelring

-
pak dan ook ph1 schotels? kan ie lager, plus op elke straathoek verkrijgbaar ipv die zeldzame ph2 shit...DennisT schreef:Vanaf onderkant draad tot stelringMaar jij hebt PH1 schotels, dus dat scheelt weer 1,5 cm ofzo?
scheelt 3 cm oid.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
dat los je niet op met camberbouten, met een vijl misschien wel, negatief camber is overigens niet heel erg hoortutuur schreef:en dan camberbouten nodig hebben omdat je anders een camber hebt van -3 ofzo

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
De bedoeling was dat na vandaag de voorkant helemaal af zou zijn, maar dat gaat 'm dus weer ff niet worden...
Vanmiddag begonnen met de nieuwe voorbumper te voorzien van nieuwe stootstrips, nieuwe ophanging, nieuwe kentekenplaat + houder en nieuwe mistlichten. Tijden het monteren er al achter gekomen dat dat ding eigelijk gewoon lelijk gespoten is, zitten 3 zakkers in
Maargoed, valt niet echt op dus ik stoor me daar niet aan. Vervolgens nieuwe knippers van Merijn gemonteerd, grilletje erop en dan maar de voorbumper. Ik was alleen, dus dan is ff behelpen, maar met een paar oude doeken prima te doen. Eerst 1 kant vast (ging al niet echt makkelijk), ff paar stappen achteruit gedaan om de kleur te vergelijken, die dus echt compleet anders is
, en vervolgens wil ik de andere kant vastzetten maar toen klopte er iets niet...
Probleem is dus dat de intercooler zeker een centimeter omhoog moet omdat het anders gewoon niet gaat passen. Maar dan moet ik de IC in zijn geheel omdraaien omdat de aansluitingen anders tegen het subframe aankomen. De nokjes waaraan je de IC op kan hangen moeten er dan de andere kant ook af, dus de IC hangt dan alleen nog maar in de slangen, opzich geen probleem want als de bumper erop zit moet hij daar op steunen. Maar de beugeltjes waaraan je bumper onderaan vast maakt komen dan te vervallen, dus ff kijken of het ook zonder kan anders maar een zelfbouwsteuntje maken.
Ben het ff helemaal zat dus, hoef dat hok vandaag niet meer te zien...

Vanmiddag begonnen met de nieuwe voorbumper te voorzien van nieuwe stootstrips, nieuwe ophanging, nieuwe kentekenplaat + houder en nieuwe mistlichten. Tijden het monteren er al achter gekomen dat dat ding eigelijk gewoon lelijk gespoten is, zitten 3 zakkers in

Probleem is dus dat de intercooler zeker een centimeter omhoog moet omdat het anders gewoon niet gaat passen. Maar dan moet ik de IC in zijn geheel omdraaien omdat de aansluitingen anders tegen het subframe aankomen. De nokjes waaraan je de IC op kan hangen moeten er dan de andere kant ook af, dus de IC hangt dan alleen nog maar in de slangen, opzich geen probleem want als de bumper erop zit moet hij daar op steunen. Maar de beugeltjes waaraan je bumper onderaan vast maakt komen dan te vervallen, dus ff kijken of het ook zonder kan anders maar een zelfbouwsteuntje maken.
Ben het ff helemaal zat dus, hoef dat hok vandaag niet meer te zien...

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Waar loopt de IC nou tegenaan dan? Ligt het niet alleen aan de nokjes die aan de onderkant van de IC zitten?
Ach, je krijgt het vast wel fatsoenlijk passend hoor, niet verwachten dat het de eerste keer gelijk als origineel past ofzo
Zat trouwens nog eens naar die topschotels van je te kijken, maar heb je de linker en rechter veerpoot niet omgedraaid? Bovenkant veerpoot valt wel erg veel naar buiten of heb ik nou verkeerd zitten kijken?
Ach, je krijgt het vast wel fatsoenlijk passend hoor, niet verwachten dat het de eerste keer gelijk als origineel past ofzo

Zat trouwens nog eens naar die topschotels van je te kijken, maar heb je de linker en rechter veerpoot niet omgedraaid? Bovenkant veerpoot valt wel erg veel naar buiten of heb ik nou verkeerd zitten kijken?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nee schotels zitten goed (gekeurd door Jochem
), ze staan altijd zo ver naar buiten. De nokjes aan de onderkant zijn er al af, maar de hele IC zit tegen die rand aan waar die eigelijk op moet staan. Ik hoop dat het wel past als de bovenste nokjes er ook af zijn, dat scheelt weer 1,5 cm.

Ik weet de originele hoogtes niet. Maar ik heb wel even onder de wagen gelegen om voor jou wat zaken te meten. Ik rijdt met 175/50R13 bandjes, dus kleine bandjes dan wat eigenlijk hoort. En ik heb een phase 1 set.DennisT schreef:@ Rob: Hoeveel lager is die van jou dan?
9,5 cm schroefdraad over (gemeten van onderste deel schroefdraad tot onderaan de onderste ring en natuurlijk zonder hulpveren)
8,5 cm van onderste deel dorpel (opstaand randje) voorzijde
11 cm van onderste deel dorpel (opstaand randje) achterzijde
Kortom, nog meer dan genoeg ruimte over!
175-50-13 rules echt vet onder een gtt! 

-
- Über-Spammer

Wat voor schroefset heb jij er dan onder Rob? Als je nog zoveel schroefdraad over hebt?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
Rob schreef: Kortom, nog meer dan genoeg ruimte over!

En zo is het maar netmark 5t schreef:175-50-13 rules echt vet onder een gtt!

Ik heb een GAZ schroefset voor de C405 phase 1. Met alle schoteltjes, lagers en boutjes nieuw van Renault.MartijnG schreef:![]()
Wat voor schroefset heb jij er dan onder Rob? Als je nog zoveel schroefdraad over hebt?
Nou, dat de dorpels lager staan kom helemaal door de 175/50 (en de schroefset...). Maar ik weet niet of ik eerst op de bumpstops ben aan het stuiteren voordat ik de set helemaal naar onder heb gedraaid.DennisT schreef:Mijn wieldiameter is ietsje groter, maar moet toch wel aardig laag kunnenJouwe kan dus letterlijk met de dorpels op de grond komen als je nog zoveel draad over hebt
Theoretisch zou ik hem vast kunnen zetten op de grond, ja

En Dennis, ik weet niet welke banden jij rijdt, maar als je de helft van het verschil neemt t.ov. 175/50R13, dan weet je hoe laag je kunt gaan (met phase 1 schotels)
[img]http://img504.imageshack.us/img504/1391/gaz.jpg[/img]sieger everts schreef:Rob schreef: Kortom, nog meer dan genoeg ruimte over!
willen we zien
Zo iets?

Ik heb helaas geen duidelijke foto van hoe de wagen nu staat. Ik heb alleen deze, maar daar staat ie voor dacht ik 2 cm hoger. En hierop kan je helaas niet de voorzijde goed zien. Betere foto's volgen.
[img]http://img31.imageshack.us/img31/221/ebsz.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
Owja, dat was die Gaz set die niet meer leverbaar was toch?
Ben benieuwd hoe laag de meeste mensen kunnen met de huidige K-TEc Gaz schroefset. Als die lager gaat dan die ik nu heb, dan moet ik ook meer weer eens gaan investeren. Nu is ie eigenlijk veel te hoog
Oww, die wielen op de cabrio zijn trouwens ook erg goed zeg
Maargoed, back to Dennis;
Als de IC niet past kan je m dan niet wat achterover kantelen? Want de bovenkant van de IC zit al tegen je frontbalk aan te drukken zoals ik kan zien op de foto's toch?
Ben benieuwd hoe laag de meeste mensen kunnen met de huidige K-TEc Gaz schroefset. Als die lager gaat dan die ik nu heb, dan moet ik ook meer weer eens gaan investeren. Nu is ie eigenlijk veel te hoog

Oww, die wielen op de cabrio zijn trouwens ook erg goed zeg

Maargoed, back to Dennis;
Als de IC niet past kan je m dan niet wat achterover kantelen? Want de bovenkant van de IC zit al tegen je frontbalk aan te drukken zoals ik kan zien op de foto's toch?
Hèhè, de voorbumper zit er eindelijk goed op. De intercooler omdraaien was uiteindelijk niet zo heel veel werk en de bumpersteuntjes konden toch nog blijven zitten. Alleen er is eigelijk nèt iets te weinig ruimte waardoor je vrij lomp de bumper op zijn plek moet duwen, komt door de turboslangen die bij de mistlampgaten klem zaten.
Ik heb ergens andere H3 lampjes vandaan gehaald, deze moeten als het goed is een soort van geel licht uitstralen, vind dat toch wel mooier staan
Op aandringen van Jochem ook maar de perculatiefan eruit gehaald (werkt nog wel prima) en het oude tankklepje + mechanisme eruit gesloopt, was nog een best pokkewerk
[img]http://img174.imageshack.us/img174/7528/p7140003.jpg[/img]
[img]http://img300.imageshack.us/img300/6299/p7170005.jpg[/img]
[img]http://img140.imageshack.us/img140/589/p7170007.jpg[/img]
Ik heb ergens andere H3 lampjes vandaan gehaald, deze moeten als het goed is een soort van geel licht uitstralen, vind dat toch wel mooier staan

[img]http://img174.imageshack.us/img174/7528/p7140003.jpg[/img]
[img]http://img300.imageshack.us/img300/6299/p7170005.jpg[/img]
[img]http://img140.imageshack.us/img140/589/p7170007.jpg[/img]