Rob72 schreef:Indien dit 2 maanden terug was vind ik dat het erg lang nat blijft, je zou zeggen dat het dan inmiddels (voor een groot gedeelte) opgedroogd moet zijn. Dus als je zeker weet dat dat de oorzaak is dan zou je probleem ook opgelost moeten zijn op het moment dat alles opgedroogd is want je paravan is inmiddels weer gefixt neem ik aan.
Nee hoor, kan wel een half jaar tot een jaar lang echt nat blijven als je er niets aan doet om het goed te laten drogen. Het kan heel moeilijk door het tapijt heen verdampen, dat sluit het als het ware op.
@remco, zou me over de bodemplaat geen zorgen maken, die is goed verzinkt volgens hedendaagse normen en er zit nog een laag bitumen over heen (geluidsdemping), dus dat loopt wel los. De meeste stekkerverbindingen lopen via je de dorpels en blijven waarschijnlijk wel buiten schot. Onder je stoelen zitten ook nog stekkerverbindingen maar die zitten boven het tapijt dus ook die blijven buiten schot. Als je de mogelijkheid hebt om hem binnen te zetten, zeker gebruik van maken. Je hebt mijn inziens 2 mogelijkheden:
- de subtiele aanpak, vloerbekleding omhoog trekken en droog föhnen
- de rigoreuze aanpak, stoelen/bank er uit en tapijt + isolatie materiaal er uit en buiten de auto laten drogen en de bodem dan ook goed drogen.
De rigoreuze aanpak is utieraard de meest effectieve, heeft alleen wel wat meer voeten in de aarde maar onder de streep zul je daar zelf minder tijd mee kwijt zijn (droog föhnen zal langer duren en het wordt minder goed droog).
Zou hem niet weg doen verder, het is balen dat de paravaan afvoer nooit goed onderhouden / vrijgehouden is waardoor je vocht in de auto hebt gekregen maar dat is prima op te lossen, kost je alleen wat moeite.