ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
PatrickG

Mijn williams draait volgens mij 3300 toeren op 120. Dus scheelt ook niet veel.

EDIT: tis 3700 toeren, net ff gekeken.
brains
Car: 5 GTT/RS4
Contacteer:

Wat vinden jullie van deze Renault 5 Gtt ? Kan je op deze bijvoorbeeld een voorbumper van een Phase 2 op zetten?

KLIK HIER

Sorry voor de grote link

Alvast bedankt...
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ja hoor, Phase 2 bumper past gewoon :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
brains
Contacteer:

Okee dat is mooi :)... En wat vinden jullie van deze die op marktplaats te koop staat ? Waar voor zn prijs ?

Gr
MartijnG
Über-Spammer

Ziet er op zich netjes uit, hij zegt dat er wat aan gelast is enzo, maarja...hoe goed is het gebeurd? Roest is zo weer terug :wink:

De algehele staat van zo'n auto is moeilijk te bepalen van een foto :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
brains
Contacteer:

Okee :).. ja ik heb opzich wel interesse in die renault 5. Maar ik ben beginner dus weet nog niet zoveel vanaf. Maar vroeg me af of het waard is om die auto te bezichtigen.

Gr
KoenGTT

Het is net wat martijn zegt.
Je hebt laswerk en je hebt het betere bak en braad werk.
Maar naar mijn idee is hij het bezichtigen waard. Maar ik zou zeker op die aankooplijst kijken voor de renault 5.
CChris

kan iemand met dialogys voor mij ff checken wat dit nummer is? 7700612542 - steun <-- benaming van renault, alleen weet ik niet meer wat voor steun het was :).
ik dacht dat het de montageplaat was voor de ontstekingsunit, maar om het zeker te weten zou iemand daar ff een plaatje van moeten regelen van dialogys dus.......dan kan ik hem in het register zetten van 5gt.nl
R 5 Convertible Rulezz
Florus

CChris schreef:kan iemand met dialogys voor mij ff checken wat dit nummer is? 7700612542 - steun <-- benaming van renault, alleen weet ik niet meer wat voor steun het was :).
ik dacht dat het de montageplaat was voor de ontstekingsunit, maar om het zeker te weten zou iemand daar ff een plaatje van moeten regelen van dialogys dus.......dan kan ik hem in het register zetten van 5gt.nl
Dat nummer staat al in de database :wink:

R77 00 612 542 - rubbers voor lange bout bij dynamo - €2,67
Riël
Über-Spammer

KoenGTT schreef:Het is net wat martijn zegt.
Je hebt laswerk en je hebt het betere bak en braad werk.
Maar naar mijn idee is hij het bezichtigen waard. Maar ik zou zeker op die aankooplijst kijken voor de renault 5.
Ding ziet er gewoon al goed uit op de foto, ik kan me bijna niet voorstellen dat je een betere prijs/kwaliteitverhouding kan vinden :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
CChris

Florus schreef:
CChris schreef:kan iemand met dialogys voor mij ff checken wat dit nummer is? 7700612542 - steun <-- benaming van renault, alleen weet ik niet meer wat voor steun het was :).
Dat nummer staat al in de database :wink:

R77 00 612 542 - rubbers voor lange bout bij dynamo - €2,67
hmmm ok, dan moet ik een ander nummer hebben.......
R 5 Convertible Rulezz
Florus

Als ik m'n veerpoten van PH1 naar PH2 om wil bouwen,dan heb 'k toch alleen de 2 andere bevestigingsplaten nodig?

De toplagers,rubbers en veerschotels zijn toch hetzelfde als bij PH1??
Negotiator
Contacteer:

Als je banden van je Ph2 zo / \ onder je auto staan, wat
moet je dan aanpassen om ze weer gewoon | | zo te krijgen :shame:
KoenGTT

brains schreef:Okee :).. ja ik heb opzich wel interesse in die renault 5. Maar ik ben beginner dus weet nog niet zoveel vanaf. Maar vroeg me af of het waard is om die auto te bezichtigen.

Gr
En al een afspraak gemaakt?
Steven
Car: M536

Florus schreef:Als ik m'n veerpoten van PH1 naar PH2 om wil bouwen,dan heb 'k toch alleen de 2 andere bevestigingsplaten nodig?

De topschotel en uiteraard de fase2 schokbreker waarvan de gaten niet recht onder elkaar staan (f1) maar de onderste wat verder van de veerpoot.

Rubbers en lagers weet ik niet zeker, ik kan me vaag herinneren dat je wel 2 verschillende sets had bij Monroe.
brains
Contacteer:

KoenGtt

Nee, de man reageert niet, heb nu een andere op het oog. Is een Phase2, ga ik zaterdag voor kijken :).. ziet er goed uit, 98.000 gelopen, heb dat ook even op N.A.P. gecheckt. Dus hopen dat het zaterdag wat wordt.

Gr

Brana
oldskool

Florus schreef:Als ik m'n veerpoten van PH1 naar PH2 om wil bouwen,dan heb 'k toch alleen de 2 andere bevestigingsplaten nodig?

het grote rubber is het zelfde
de schotels zelf zijn ook anders heb het ooit ergens neergezet ,wat er anders was maar waar het staat ?
Marcel
Abel
Über-Spammer

het enige verschil tussen de ph1 en 2 veerpoten zijn de demper(ph1 is langer en heeft de gaten recht onderelkaar) de Veer (idem aan de veerpoot, veer ph1 is langer) en de topschotel De PH2 heeft de bevestiging van de veerpoot uit het midden

voor de rest is ieder deel tussen de veer en schotel het zelfde.

Oh en de stofkap,bumpstop is wederom langer bij een ph1
Florus

(Y)

En 't klopt i.d.d., Phase 2 topschotels zijn bij de dealer Niet meer leverbaar,heb het bij de dealer in Bodegraven geprobeerd,en die doet altijd z'n uiterste best (Y) :) , maar hij belde vanmiddag terug dat het echt niet meer leverbaar is.... :nee: (N)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Phase 1 bedoel je, Florus? Of ben ik nu gek? :S
Chris
Erelid - Moderator - RvT

brains schreef:KoenGtt

Nee, de man reageert niet, heb nu een andere op het oog. Is een Phase2, ga ik zaterdag voor kijken :).. ziet er goed uit, 98.000 gelopen, heb dat ook even op N.A.P. gecheckt. Dus hopen dat het zaterdag wat wordt.

Gr

Brana
Ben benieuwd welke het is, zou je eens kunnen kijken of het een "bekende" is:

http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=96"

Zonee, heb je misschien meer info?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Nee Merijn de bovenste phase 2 schotel. Zodat de schokdemper uit het midden komt te zitten.

Bij phase 1 schotels steekt de schokdemper door de carressorie heen.

Ik heb nu ook phase2 schokdempers met phase1 schotels en dat kan eigenlijk niet je krijgt dan een heel groot camber
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arco
Über-Spammer

Florus schreef:(Y)

En 't klopt i.d.d., Phase 2 topschotels zijn bij de dealer Niet meer leverbaar,heb het bij de dealer in Bodegraven geprobeerd,en die doet altijd z'n uiterste best (Y) :) , maar hij belde vanmiddag terug dat het echt niet meer leverbaar is.... :nee: (N)

Fuck-a-duck. En nu ?? Via diverse toeleverancier ook te horen gekregn dat ze niets kunnen vinden. Lagersets volop verkrijgbaar. Dat wel.

Heb al een advertentie geplaatst Florus voor een 2de hands-setje.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer

Vaag, zeg... :S Maar goed, ik heb nog schotels voor ph.2 liggen gelukkig! Al zijn die ook niet meer je van het. :( Heb er 1 moeten uitboren en opnieuw moeten tappen. Ben benieuwd of ik die nog kan gebruiken.
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Succes :lol:

Anders moet je kijken of het niet na te maken is.

Ik ga eens kijken of bij mij Camber bouten uitkomst bieden, ik vind het namelijk wel wijs dat ie zo laag is :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Florus

Alex Los schreef:Succes :lol:

Anders moet je kijken of het niet na te maken is.

Ik ga eens kijken of bij mij Camber bouten uitkomst bieden, ik vind het namelijk wel wijs dat ie zo laag is :p
Is bij jou wel op te lossen,anders kun je denk ook wel het gat i/d schokbreker verzetten, onderste gat of sleufgat van maken,of bestaande gat ff dichtlassen en daarna een nieuw gat boren (Y)
oldskool

ik heb ook mijn dempers aangepast ph1 schotels met de rest ph2
gaat wel maar heb ook wat van de fusee afgehaald om het camber weer een beetje goed te krijgen i.s.m. camber bouten .
klopt idd ph2 schotels zijn niet meer te leveren ph1 nog wel .
brains
Contacteer:

Chris:

Ik zie de auto er niet tussen staan. Maar hier wat info

Hij is Staalblauw, 40mm verlaagd, uitlaat vanaf downpipe, weet niet welke, samco turboslang, oliekoeler, 98.000km gelopen, ik weet niet wat je verder wilt weten? :P..

Gr

Brana
brains
Contacteer:

VB-38-BX

Uit 1988, was vroeger wit.

Gr
Edwin16v
Contacteer:

Chris schreef:Oja, die stond op marktplaats. Hij staat toch in de buurt van Rotterdam?! Ziet er goed uit! 8)

Hou ons op de hoogte!
GT Turbo register schreef:- VB-38-BX - Wit (phase2, gespot in Het Veen, 2003)
Bijzonder weinig KM's overigens...
Dat is toch die blauwe met die metertjes langs zijn binnenstijl?
Met die dichte zijruitjes van plastic?

Mooi ding hoor 8)
Merijn
Über-Spammer

Nieuw van MB...

[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... wnpipe.jpg[/img]

Wat een vet ding. :D Ik schrok alleen een beetje van de prijs. (U)
CChris

idd is echt vet! dat niemand daar eerder aan heeft gedacht ook (en het ook daadwerkelijk heeft gemaakt)........die prijs, sjah je moet er wat voor over hebben als je m echt wil denk ik?
R 5 Convertible Rulezz
Merijn
Über-Spammer

Ik wil 'm ook echt wel, maar ja... de kosten van de restauratie lopen al aardig in de papieren en dan komt deze op een laatste plaats. :)

Als ik een financiele meevaller heb, zal hij er zeker komen!
Steven
Car: M536

Hoho, dit is allang al eerder uitgevoerd, oa. Florus heeft het zelf zo gebakken en er waren al wat fransen die er langer mee reden. Nieuw isset zeker niet.

Prijs is idd wel pittig, je koopt er 2 ktecs voor en heb je nog geld over om 2 originele elbows te laten uitboren en dat werkt ook al super, kun je ook 150 wielpk's mee draaien. :p

Maargoed tis wel mooi stukkie laswerk :)
CChris

Steven schreef:Hoho, dit is allang al eerder uitgevoerd, oa. Florus heeft het zelf zo gebakken en er waren al wat fransen die er langer mee reden. Nieuw isset zeker niet.

Prijs is idd wel pittig, je koopt er 2 ktecs voor en heb je nog geld over om 2 originele elbows te laten uitboren en dat werkt ook al super, kun je ook 150 wielpk's mee draaien. :p

Maargoed tis wel mooi stukkie laswerk :)
ow woops, foutjuh...... (F), khad het er ook anders neer moeten zetten, ik had t nog niet eerder gezien op foto's oid :)
R 5 Convertible Rulezz
Gesloten