ACT: Banden
nee warm rijden is niet nodig, ik vindt ze zelfs erg goed in de regen.
-
heb vorige week sp9000 maar ben er goed tevreden over
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Ik rijd met Dunlop SP9000 banden op straat maar voornamelijk op het circuit en qua grip vind ik ze wel aardig, ze smeren bij extreem gebruik alleen wat maar daar zullen de meesten hier wel geen last van hebben 
Hierna of Yokohama's S-Drives, Yokohama Parada's of misschien toch maar semi-slicks proberen

Hierna of Yokohama's S-Drives, Yokohama Parada's of misschien toch maar semi-slicks proberen

Echte NBR-term dat 'smeren' Tim, net als heel ijverig al die bochten uit je hoofd kennen 
Elke goeie straatband gaat op een bepaald moment smeren of je moet Hookiewookie hebben waar de stukken uitvliegen...
Slicks smeren ook als ze echt warm zijn, dusja tis een beetje loze term imho.

Elke goeie straatband gaat op een bepaald moment smeren of je moet Hookiewookie hebben waar de stukken uitvliegen...
Slicks smeren ook als ze echt warm zijn, dusja tis een beetje loze term imho.
Ja, maar weet jij wanneer? Tis wel leuk om te zeggen dat ze smeren, maar zonder dat jij een temp/druk weetiket noemt heb je d'r weinig aan om dat te zeggen. 
Ik durf wel te zeggen dat een T1-S bijv later zal smeren als een SP9000, maarja tegen de tijd dat je ze echt aan het uitsmeren bent moet je eens aan slicks gaan denken. Voor Zandvoort zou ik wel een setje R888 willen, voor de ring heb ik daar voorlopig nog weinig aan.

Ik durf wel te zeggen dat een T1-S bijv later zal smeren als een SP9000, maarja tegen de tijd dat je ze echt aan het uitsmeren bent moet je eens aan slicks gaan denken. Voor Zandvoort zou ik wel een setje R888 willen, voor de ring heb ik daar voorlopig nog weinig aan.
-
@steven: toyo r1r 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ja, da's mijn naam jaTim_Coupe schreef:Even roepen hoor...
RONALD!!!!!! Zoek dat even uit
Ik heb belang bij 4, jij ook, Steven misschien ook. Regel ons eens een mooi prijsje

Gisteren de Arrowspeed rommel nog aardig aan het roken gehad, iets te enthousiast weggereden bij het stoplicht. Weg met die gare rommel!
De Michelin Energy zooi die achterop liggen is al niet veel beter, wel ouder trouwens.

De Michelin Energy zooi die achterop liggen is al niet veel beter, wel ouder trouwens.

ik heb op het moment de banden van continental eronder zitten
Contact sport 3
En mening:
SUPER!!! kwa wegligging goed en ook als is goed in de remmen moet klimmen
Contact sport 3
En mening:
SUPER!!! kwa wegligging goed en ook als is goed in de remmen moet klimmen

-
Ik heb nieuwe voorbanden nodig voor mijn RS en omdat ik 215 wat er nu omzit eigenlijk te breed vind wil ik rondom nieuwe banden kopen in 195/45/16
Nu heb ik even wat rond gekeken en twijfel nu tussen
- Uniroyal Rainsport 2
- Toyo T1R (heb ik nu ook)
Of kan ik toch beter voor iets anders gaan zoals goodyear eagle F1 of Dunlop SP9000?
Ik wil ze dan bestellen op autobandenmarkt.nl en ze laten monteren door één van hun partners. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand nog een goedkoop adresje in de randstad?
- Uniroyal Rainsport 2
Of kan ik toch beter voor iets anders gaan zoals goodyear eagle F1 of Dunlop SP9000?
Ik wil ze dan bestellen op autobandenmarkt.nl en ze laten monteren door één van hun partners. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand nog een goedkoop adresje in de randstad?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Uniroyal Rainsport is een erg goede band op nat, nog geen betere band gezien in dat opzicht.. op droog vind ik het daarintegen een dramaband.. en ze piepen ziekelijk bij extreem gebruikChristiaan schreef:Ik heb nieuwe voorbanden nodig voor mijn RS en omdat ik 215 wat er nu omzit eigenlijk te breed vind wil ik rondom nieuwe banden kopen in 195/45/16
- Uniroyal Rainsport 2

Kan je niet beter 205 nemen ipv 195, 195 is wel gelijk een stuk smaller dan wat je er nu op hebt.
Ik heb er nu ook toyo's opzitten en ben daar zeer tevreden over, maar uniroyal is ook zeker een goede band. Zeker met de winter nu is dat mischien wel de betere keuze.
Ik heb er nu ook toyo's opzitten en ben daar zeer tevreden over, maar uniroyal is ook zeker een goede band. Zeker met de winter nu is dat mischien wel de betere keuze.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
195 is prijstechnisch aantrekkelijker en ik denk dat deze maat ook voldoende grip bied. Standaard zit er onder een ph1 en ph2 ook 195.
@ronald: Waarom zijn ze zo slecht op droog dan? Alleen omdat ze piepen of ook om andere redenen? De toyo`s die ik nu heb zijn juist op droog heel goed en met regen een stuk minder.
@ronald: Waarom zijn ze zo slecht op droog dan? Alleen omdat ze piepen of ook om andere redenen? De toyo`s die ik nu heb zijn juist op droog heel goed en met regen een stuk minder.
Ronald1916V schreef:Uniroyal Rainsport is een erg goede band op nat, nog geen betere band gezien in dat opzicht.. op droog vind ik het daarintegen een dramaband.. en ze piepen ziekelijk bij extreem gebruikChristiaan schreef:Ik heb nieuwe voorbanden nodig voor mijn RS en omdat ik 215 wat er nu omzit eigenlijk te breed vind wil ik rondom nieuwe banden kopen in 195/45/16
- Uniroyal Rainsport 2
en toyo is weer een drama band met nat weer

Ik vond de Pirelli Pzero Nero een erg goede alrounder. Op droog een erg fijn bandje en op nat had ik ook behoorlijk veel grip mee.
Ik heb ze op straat gebruikt en op de nordschleife. Zegt toch ook iets over de grip als je de auto sportiever gebruikt
Weet alleen niet of die banden in jou maat beschikbaar zijn.
Ik heb ze op straat gebruikt en op de nordschleife. Zegt toch ook iets over de grip als je de auto sportiever gebruikt

Weet alleen niet of die banden in jou maat beschikbaar zijn.
-
- Moderator
- Car: MB
Michelin energy is een prima band, maar niet voor gebruik zoals wij doen. Daar heeft Michelin ander rubber voor. Die mij overigens al jaren prima bevallen (en daar kun je ook mooie strepen mee trekken hoorRobke schreef:Gisteren de Arrowspeed rommel nog aardig aan het roken gehad, iets te enthousiast weggereden bij het stoplicht. Weg met die gare rommel!![]()

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Kep ook Energy's op m'n Laguna en na 35k zijn ze nognie helemaal op en dat ik em kocht waren ze ookal niet echt nieuw en ik heb toch wel een bovengemmidelde bochtensnelheid geloof ik 
Net een setje Toyo R1R opgehaald bij http://www.pitbox.nl in Den Haag, had al goeie verhalen over die gast gelezen, doet veel met dikke Japanners etc. is ook echt een aardige gast die Deep
Zondag maar ff inwisselen voor de afgeragde Toyo T1S, kan de Williams eindelijk weer rondkarre zonder gecupde-brom

Net een setje Toyo R1R opgehaald bij http://www.pitbox.nl in Den Haag, had al goeie verhalen over die gast gelezen, doet veel met dikke Japanners etc. is ook echt een aardige gast die Deep

Zondag maar ff inwisselen voor de afgeragde Toyo T1S, kan de Williams eindelijk weer rondkarre zonder gecupde-brom

pitbox is idd wel goeie toko, toen ik en Haas er waren had ie nog dikke skyline in de garage staan + brute audi A3. 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
Heb zojuist de rainsports besteld omdat dit mij een betere allround band lijkt dan de T1R. Hopelijk heb ik ze snel binnen 

Dan kan ik op Zandvoort vast wel even een rondje met je mee?Steven schreef:Kep ook Energy's op m'n Laguna en na 35k zijn ze nognie helemaal op en dat ik em kocht waren ze ookal niet echt nieuw en ik heb toch wel een bovengemmidelde bochtensnelheid geloof ik
Net een setje Toyo R1R opgehaald bij http://www.pitbox.nl in Den Haag, had al goeie verhalen over die gast gelezen, doet veel met dikke Japanners etc. is ook echt een aardige gast die Deep![]()
-
- Moderator
- Car: Megane
goeie band!. Heb ik er nu ook onderliggen in 195/45/16. Ik vind ze met nat weer top. Met droog goed en als het vriest waardeloosChristiaan schreef:Heb zojuist de rainsports besteld omdat dit mij een betere allround band lijkt dan de T1R. Hopelijk heb ik ze snel binnen

ik hoor hier niemand over deze yokohamas.
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =So&Achse=
die lijken mij op droog helemaal super en zelfs beter en goedkoper als die toyos en die uniroyals.
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =So&Achse=
die lijken mij op droog helemaal super en zelfs beter en goedkoper als die toyos en die uniroyals.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Heb ze ook. Zijn wel aardig. Kan er nog niet echt over oordelen. Heb er namelijk nog niet zoveel km's mee gereden.
En Chris heeft ze ook op de Circuit BS.

En Chris heeft ze ook op de Circuit BS.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"