Interessante meuk op marktplaats - Deel 1
voor de prijs van Glenn's blok kun je niet veel bouwen, dat weet ik wel... Maar goed, m'n turbo blokkie zal binnenkort hier wel in dit "interessante meuk op marktplaats" topic voorkomen... eerst nog wat kleine hick-ups regelen...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
5000 en dan krijg je de GTX erbij ? 

ho ho ho... zit wel een originele RTC sticker op he!Jochem de Haas schreef:5000 en dan krijg je de GTX erbij ?
(Met GTX neem ik aan dat je die rijdende motorproefstand bedoelt?

Laatst gewijzigd door PtrGte op wo 30 mar 2011 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom weg doen vraag ik me dan af?
kom een proefrit maken zou ik zeggen en stel die vraag dan nog eens 

Dat laat ik me geen 2de keer zeggen 
Echter heb ik al een turbo spec F7 staan...
Reden is dus dat er toch niet mee te rijden is?

Echter heb ik al een turbo spec F7 staan...
Reden is dus dat er toch niet mee te rijden is?

Tja... een blok bouwen is 1... zorg alleen dat je genoeg geld in je budget opneemt om een mooi sperdiff te monteren, dat zul je nodig hebben... 

Had je nou maar wel die sper ingebouwd he 

nee, die heb ik bewaard voor de 2 liter die hier nog in onderdelen klaar ligt... kijken of daar wel een beetje vermogen uit komt...
Aan de andere kant, met veel wheelspin blijft de bak wel heel
Aan de andere kant, met veel wheelspin blijft de bak wel heel

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Je kan natuurlijk ook de turbo druk lager zetten zodat er weer een beetje mee te rijden is 
Ik mikte met een turbo ombouw beetje zo rond de 225 krukas pk's/190 pk aan de wielen, dat leek me aan zich mooi samen met een sper.

Ik mikte met een turbo ombouw beetje zo rond de 225 krukas pk's/190 pk aan de wielen, dat leek me aan zich mooi samen met een sper.
Laatst gewijzigd door Roald op wo 30 mar 2011 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
spelbrekerRobke schreef:Grotere wielen monteren dan 13" zal ook al een hoop schelen.

Welke bandenmaat heb je er om liggen dan?
Wat voor bak ga je dan gebruiken? Dat is echt nog mijn enige struikelblok
Wat voor bak ga je dan gebruiken? Dat is echt nog mijn enige struikelblok

kortste 16v bak en 175/50/13...
geen succes combinatie dus...
geen succes combinatie dus...

een top van 200 bij 7000tpm ofzo 

precies... 180 echte kilometers bij 6750 in z'n 5... hard zat in een R5...
(in de bebouwde kom
)
(in de bebouwde kom

We gaan wel een beetje erg off-topic btw 
Kom je ook naar de opening? Wil wel ff onder de kap kijken en een rondje mee rijden

Kom je ook naar de opening? Wil wel ff onder de kap kijken en een rondje mee rijden

Ga jij je willy nou maar eens afmaken 
Die m3 heb ik nou wel gezien

Die m3 heb ik nou wel gezien

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En nu weer on-topic graag 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Alles bij elkaar voor 65 euro op te halen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat zijn goedkope dopjes 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ben je daar nu nog steeds over aan het neuzelen ??? Er is geen struikelblok, ze kosten allemaal geld !tutuur schreef:Wat voor bak ga je dan gebruiken? Dat is echt nog mijn enige struikelblok
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Dat is het probleem niet maar welke ik moet gebruiken en aanpassen...
tis toch simpel ?
jij blijft bij de digitale aflezing van de kmteller ? JC5-128/129/130, laten versterken/reviseren bij Renier en voorzien van een quaiffe.
Aankoop bak + kosten Renier + quaiffe = +/- 3K
of
PK6 bak clio V6, std 230 pk, 300Nm voorziening, 6 bak. Aanpassingen voor starter + adaptorplaat. Overleggen met Pat of Renier en mogelijkheid tot een quaiffe dat hoe-raar-het-ook-klinkt de helft goedkoper is dan een voor een JB3/JC5
Aankoop bak (nieuw 900) + kosten aanpassing + eventueel quaiffe maar niet noodzakelijk= max 1400 € incl nieuwe bak zonder quaiffe. Ongeveer 2k met quaiffe
of
NDO-000 225 bak enz enz kostenplaatje afgewerkt +/-2.5k
jij blijft bij de digitale aflezing van de kmteller ? JC5-128/129/130, laten versterken/reviseren bij Renier en voorzien van een quaiffe.
Aankoop bak + kosten Renier + quaiffe = +/- 3K
of
PK6 bak clio V6, std 230 pk, 300Nm voorziening, 6 bak. Aanpassingen voor starter + adaptorplaat. Overleggen met Pat of Renier en mogelijkheid tot een quaiffe dat hoe-raar-het-ook-klinkt de helft goedkoper is dan een voor een JB3/JC5
Aankoop bak (nieuw 900) + kosten aanpassing + eventueel quaiffe maar niet noodzakelijk= max 1400 € incl nieuwe bak zonder quaiffe. Ongeveer 2k met quaiffe
of
NDO-000 225 bak enz enz kostenplaatje afgewerkt +/-2.5k
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Klopt. Maar voor mij "ff" te ver om op en neer te rijden ... daarnaast ... "wacht" ik gewoon nog steeds op een setje 16" Vega's van een Megane coupe 16Vantoine schreef:Niet duur..Arco schreef:Alles bij elkaar voor 65 euro op te halen.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
verkijk je daar niet op, daar heb je 10-15 mm spacers voor nodig. et waarde van die krengen is geloof ik 48, je bedoelt toch die ik ook onder mijn GP had? ik heb ze toen besteld inclusief lange wielbouten, moet ik ff goed denken waar dat was....
Immer wieder die verdammte Holländer
Was van plan om de willy tellerklok te plaatsen dus dat is het probleem niet.-jo- schreef:tis toch simpel ?
jij blijft bij de digitale aflezing van de kmteller ? JC5-128/129/130, laten versterken/reviseren bij Renier en voorzien van een quaiffe.
Aankoop bak + kosten Renier + quaiffe = +/- 3K
of
PK6 bak clio V6, std 230 pk, 300Nm voorziening, 6 bak. Aanpassingen voor starter + adaptorplaat. Overleggen met Pat of Renier en mogelijkheid tot een quaiffe dat hoe-raar-het-ook-klinkt de helft goedkoper is dan een voor een JB3/JC5
Aankoop bak (nieuw 900) + kosten aanpassing + eventueel quaiffe maar niet noodzakelijk= max 1400 € incl nieuwe bak zonder quaiffe. Ongeveer 2k met quaiffe
of
NDO-000 225 bak enz enz kostenplaatje afgewerkt +/-2.5k
Had uit jou verhalen begrepen dat een bak van een 3 rs oid te veel werk was om aan te passen?
Vind het idd ook raar dat een sper van quaiffe voor een jc/jb een stuk meer kost

Zullen we hier verder over PMen? Ben heel erg benieuwd welke oplossing je hebt gevonden!
ik vind het niet nodig dit via pm te doen, zet je mening ergens neer en laat de specialisten terzake daar hun mening op geven ? Ik heb geen idee of ik nog ergens in een topic kan waar de F7P/R turbo & bak besproken worden. Zowel Pat als Renier kunnen een bak probleemloos aanpassen en deze heren zijn zeker de duurste niet + ze hebben een berg ervaring met de chocoladebakken van renault.
Ik moet eerlijk bekennen dat een JC5 zeker niet mijn eerste keuze is vanwege de lange termijn visie. Deze bakken kunnen het vermogen niet langdurig aan. Korte termijn is wat anders, maar zonder sper loop je ook niet ver.
De NDO-000 was mijn eerstvolgende keuze maar die is een pak groter dan de JC5 en vraagt meer aanpassingen.
De PK6 (clio V6) is dan weer een zeer compacte bak, tevens 6 speed en perfect in een clio of 5 weg te krijgen. Aanpassingen vallen op het eerste zicht ook niet tegen. Nadeel, schijtduur bij de dealer en 2dehands nagenoeg niet te vinden. (Al een geluk dat ik 2 nieuwe heb
)
Ik moet eerlijk bekennen dat een JC5 zeker niet mijn eerste keuze is vanwege de lange termijn visie. Deze bakken kunnen het vermogen niet langdurig aan. Korte termijn is wat anders, maar zonder sper loop je ook niet ver.
De NDO-000 was mijn eerstvolgende keuze maar die is een pak groter dan de JC5 en vraagt meer aanpassingen.
De PK6 (clio V6) is dan weer een zeer compacte bak, tevens 6 speed en perfect in een clio of 5 weg te krijgen. Aanpassingen vallen op het eerste zicht ook niet tegen. Nadeel, schijtduur bij de dealer en 2dehands nagenoeg niet te vinden. (Al een geluk dat ik 2 nieuwe heb

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
voor een dropin oplossing moet je pat contacteren. Ik ga eerstdaags mijn bak daar droppen. Pat regelt dat wel ff tussendoor, die heeft toch niks te doen dezer dagen (hahaha).
ps: je moet wel een krat jupiler meenemen, daar wordt hij gemoedelijker van.
ps: je moet wel een krat jupiler meenemen, daar wordt hij gemoedelijker van.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !