ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

er werd me al verteld dat bij de fcs zulke projecten te bewonderen
zijn.
dus ik ben benieuwd :p
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Christiaan schreef:Wat voor matten hebben jullie in je gtt? En hoe is de pasvorm?

Ik zie wel eens zwarte matten voorbij kopen met in rood GT Turbo erin gestikt. Die vind ik wel mooi :smile:
Ik heb een setje van http://www.matten-online.nl/
pasvorm is goed
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zijn GTT voorschermen eigenlijk nog nieuw verkrijgbaar?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

MartijnG schreef:Zijn GTT voorschermen eigenlijk nog nieuw verkrijgbaar?
In december nog wel. ;-)
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

MartijnG schreef:Zijn GTT voorschermen eigenlijk nog nieuw verkrijgbaar?
Heb er nog eentje liggen.. origineel renault...
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

m1n1 (Jasper) schreef:
Christiaan schreef:Wat voor matten hebben jullie in je gtt? En hoe is de pasvorm?

Ik zie wel eens zwarte matten voorbij kopen met in rood GT Turbo erin gestikt. Die vind ik wel mooi :smile:
Ik heb een setje van http://www.matten-online.nl/
pasvorm is goed
Ik heb zo`n set gehad in m`n clio en daar paste het allemaal net niet lekker.
Wellicht toch nog maar een poging waging dan :)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

wie kan mij helpen aan de remleidingklipjes die tegen het schutbord komen waar de remleidingen ingeklemd zitten .
zijn nieuw niet meer te leveren .
zijn 4 in totaal meen ik .
graag via pm.
ja weet wel dat dit eigenlijk via de RTC markt moet maar dit wordt meer gelezen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zijn die niet universeel te krijgen? Of van een nieuwer type auto waar ook dat soort clipjes op zitten?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb zo`n set gehad in m`n clio en daar paste het allemaal net niet lekker.
Wellicht toch nog maar een poging waging dan
Ik ben van nature niet heel erg netjes :D misschien dat we een andere mening over "goedde pasvorm" hebben
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik heb een schematje gevonden van het aansluiten op de cup manier.

In figuur B blijft er dan nog één slang over. Kan ik hier een bleedvalve tussen zetten? En waarop sluit ik dan de derde aansluiting van de bleedvalve aan, of gebruik je deze niet?

[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... Cupmod.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

bleedvalve moet in die leiding die overblijft. de afvoer van die bleedvalve kun je met een electrische klep sluiten en dan heb je de orginele druk weer :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

niet aansluiten. de lucht word er daar uit gelaten zodat de wastegate minder aangeblazen word...
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Wordt de turbo niet zwaarder belast door een bleedvalve te gebruiken ipv het stangetje aan de wastegate te verstellen?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nee hoor, het houdt de actuator/wastegate als het ware voor de gek door een deel van de toevoerdruk we g te laten lekken naar de buitenlucht waardoor de benodigde druk om de wastegate te openen pas later komt (wat dus hogere turbodruk tot gevolg heeft).

Let wel even op waar je de bleedvalve gaat gebruiken. De open uitgang van de bleedvalve wil nog wel eens wat benzine lucht uitdampen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bedankt voor de duidelijk uitleg. Binnenkort even aansluiten op deze manier.
Op de open uitgang sluit ik dan een slang aan die ik ergens heen kan leiden. :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

iemand een idee wat een NIEUWE cilinderkop voor de gtt
kost bij de dealer??
of zijn er nog alternatieve adressen??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Meer dan mijn gereviceerde blok :D
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

dat is niet voor de zelfde 5 tuutje :lol:
ik wacht nog steeds op info he..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jaja, heb het erg druk :(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dan moet je eens wat minder op het forum rond gaan hangen... :P
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

:lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Peturt
Berichten: 8
Lid geworden op: di 23 mar 2010 20:06
Contacteer:

Hey mede snelle renault bezitters

wie weet waar ik aan een powerboost valve kan komen voor mijn 5 GTT ?
de huidige zorgt voor te weinig benzine in mijn vlotterbak bij bocht uit komen in de 3e/4e versnelling. ( betreft circuit auto :bang: )
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Peturt schreef:Hey mede snelle renault bezitters

wie weet waar ik aan een powerboost valve kan komen voor mijn 5 GTT ?
de huidige zorgt voor te weinig benzine in mijn vlotterbak bij bocht uit komen in de 3e/4e versnelling. ( betreft circuit auto :bang: )
andere pomp kopen en een andere drukregelaar.....zal een beter optie zijn.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Andrews (supercinq) schreef:iemand een idee wat een NIEUWE cilinderkop voor de gtt
kost bij de dealer??
of zijn er nog alternatieve adressen??
3 jaar geleden zo'n 350 euro...tjabel weet het denk ik nog wel
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:
Andrews (supercinq) schreef:iemand een idee wat een NIEUWE cilinderkop voor de gtt
kost bij de dealer??
of zijn er nog alternatieve adressen??
3 jaar geleden zo'n 350 euro...tjabel weet het denk ik nog wel
volgens mij ff 500 euries
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@peturt effe bij improvetuning.nl een malpassi regelaar kopen.
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn dubbelle lancia carb.

brandstofpomp is vrijwel nooit het probleem die heeft namelijk zat opbrengst zelfs voor mijn dubbelle carb.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Peturt schreef:Hey mede snelle renault bezitters

wie weet waar ik aan een powerboost valve kan komen voor mijn 5 GTT ?
de huidige zorgt voor te weinig benzine in mijn vlotterbak bij bocht uit komen in de 3e/4e versnelling. ( betreft circuit auto :bang: )
Heb je wel genoeg benzine in de tank zitten? Kan ook wel eens voor problemen zorgen bij lange bochten.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

hmm 300 of 500..
ik zal wel eens langs gaan bij de dealer vrijdag.

wel even iets ander.
wie heeft er rvs remslangen op zn gtt??
heb ze vanavond op mijn gele gtt gezet.
en het viel mij op dat dat niet even te doen is.

de passing van slangflens naar remleiding vond ik nogal vaag..
heb nu zelf iets gemaakt om de flens op te laten rusten
maar anders krijg je het volgens mij niet voor elkaar :(
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

niet al te makkelijk te zien vrees ik.
en voor de speurneuzen.
[img]http://img580.imageshack.us/img580/1057/remslang.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
er stond een asteun onder het krikpunt :smile:
ik kan me niet voorstellen dat ik de enige met dit probleem ben..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb ze ook pas op m'n dieseltje gezet, maar dat paste 1 op 1 met de oude slangen...incl 't stalen plaatje wat er tussen hoort!

Maak eens een detail foto van die slang aansluiting? wat voor merk slangen heb je?
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

zal zsm een foto maken..
hij word morgen afgemeld voor de keur.
hebben we dat ook weer gehad.

deze remslangen komen van cgb.
merk??
er staat niks op maar denk dat het earl's slangen zijn
zo aan de koppelingen te zien.
heeft dat plaatje verder nog een functie??
of houd het enkel de slang op zn plek.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

bij mij ging dat dus niet..
het gat van de steun op de carrosserie was te groot voor de flens van de slang.
zodat die er doorheen werd getrokken.
heb er nu een plaatje op gemaakt
zodat hij daar op steunt..
heb er mee gereden en geen problemen..
maar was echt benieuwd of er meerdere waren met het zelfde probleem.

zit nu wel op te kijken naar de achterremslangen
die waren niet nodig voor de keur dus die komen van de week aan de beurt..
wel alvast een setje klauwen klaar gemaakt
omdat 1 of andere haan de ontluchtingsnippels heeft afgebroken |:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Peturt
Berichten: 8
Lid geworden op: di 23 mar 2010 20:06
Contacteer:

@ Joost

heb al andere brandstofpomp en andere standaard drukregelaar , probleem werd minder maar blijft in lange bochten aanhouden.

@ Gerry TT

gelukkig wel zat benzine in de tank ;)

@ Mark 5T

Bedankt !
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

droes dat heeft te maken met de maat van je zeskant by de goodridge slangen zyn deze groter zodat ze niet door het plaatje kunnen komen . maar het is toch goed opgelost zo.
Plaats reactie