ACT: Clio16V I
het gebeurt wel eens dat er een schotje losgaat zitten in de einddemper ja. Evenals middendemper en kat. Soms gaat t na verloop van tijd vanzelf over maar meestal is een andere een betere optie.
kan dit ook gebeuren bij een relatief nieuwe demper (half jaar oud ongeveer)? op zo'n onderdelen zal er wel geen jaartje garantie zijn zoals bij electrische apparatuurHaas schreef:het gebeurt wel eens dat er een schotje losgaat zitten in de einddemper ja. Evenals middendemper en kat. Soms gaat t na verloop van tijd vanzelf over maar meestal is een andere een betere optie.

-
- Über-Spammer
mwah dat is het niet hoor, die gassen. wellicht wat geraakt? of toch je kat kapot. ik heb er ook eens eentje gehad die uitelkaar viel van binnen.
je kunt er wat ongeluk mee hebben, maar ligt ook aan het merk. Weet niet waar je m vandaan hebt? Dat je geen middendemper meer hebt, daar zou ik me geen zorgen om maken.. Weet je zeker dat het je einddemper is? Ga er eens onder liggen en ram hard je je vuist op de verschillende dempers en kat? dan hoor je het vanzelf...
-
beide kan erin!
Of hij moet gechipd zijn dan moet je 98 tanken.
Of hij moet gechipd zijn dan moet je 98 tanken.
VLK Groep
95 is geen probleem. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
toch geslaagd? gooi eens ff snel wat pics onlineRemco schreef:Misschien een stom vraagje, maar ik heb net een Clio 1.8 16v Grand Prix uitvoering gekocht.
Nu wil ik straks de tank even volgooien, maar welke benzine kan ik het beste tanken? 95 of 98?

Immer wieder die verdammte Holländer
oke, ff een kort vraagje.
bij een clio16V nogal wat electroniceprobleempjes in de motor aangezien de kabelboom nogal verknipt is enz. Begonnen wat nieuwe kabels te trekken, maar die hoop heb ik opgegeven als ik zie wat ik nog moet. Nu ga ik een nieuwe kabelboom erinzetten. Van tevoren ga ik die uiteraard even doormeten.
iemand nog tips en trics?
bij een clio16V nogal wat electroniceprobleempjes in de motor aangezien de kabelboom nogal verknipt is enz. Begonnen wat nieuwe kabels te trekken, maar die hoop heb ik opgegeven als ik zie wat ik nog moet. Nu ga ik een nieuwe kabelboom erinzetten. Van tevoren ga ik die uiteraard even doormeten.
ja, precies, dat zowiezo.
kabelboom die erinzat was echt een rommeltje. Een bruine en gele draad samengebondnden, die verder gaan als vier witte ???? Dat soort fratsen.. verder onnoemelijk veel vage verbinden, toegevoegde weerstandjes enz.... ik kon er geen fluit meer van maken. En ben al zo'n a-electronisch wonder
alles eruit en wat beters erin, leek mij de beste oplossing. Ben al vier middagen aan dat apparaat aan het meten en vervangen bezig geweeste en heb nu voor 4 tientjes een hele andere...
kabelboom die erinzat was echt een rommeltje. Een bruine en gele draad samengebondnden, die verder gaan als vier witte ???? Dat soort fratsen.. verder onnoemelijk veel vage verbinden, toegevoegde weerstandjes enz.... ik kon er geen fluit meer van maken. En ben al zo'n a-electronisch wonder

alles eruit en wat beters erin, leek mij de beste oplossing. Ben al vier middagen aan dat apparaat aan het meten en vervangen bezig geweeste en heb nu voor 4 tientjes een hele andere...
nou waar praten we dan over
een clio16v uit 91 

Ik zal binnenkort een topic openen. Eerst nog even een geschikt moment vinden om foto's te maken, maar het liefst met andere velgen eronder. Op dit moment zitten de originele grand prix velgen er onder en die vind ik persoonlijk niet zo mooi.-Ray- schreef:toch geslaagd? gooi eens ff snel wat pics onlineRemco schreef:Misschien een stom vraagje, maar ik heb net een Clio 1.8 16v Grand Prix uitvoering gekocht.
Nu wil ik straks de tank even volgooien, maar welke benzine kan ik het beste tanken? 95 of 98?
Ik ben op zoek naar de speedlines die onder de williams zitten, maar dan in het zilver i.p.v. in het goud. Helaas worden ze op dit moment nergens te koop aangeboden. Maar een paar witten OZ turini's (of replica's) trekken mij ook wel, maar ja dat schoonmaken he

zozo een hele nieuwe kabelboom aangeschaft???Haas schreef:oke, ff een kort vraagje.
als het goed is krijg ik mijn andere boom ook binnen morgen, en dan kunnen we die zaterdag gelijk monteren als we dat blok gaan switchen
-
- Über-Spammer
doormeten is best lastig vanaf de stekker aan de ecu. het is dan maar een beetje gokken, maar niet onmogelijk. kost alleen heel veel tijd.
tis een bosal uitlaat. als je op de einddemper ramt dan verdwijnt het geluid soms wel ff. kzou een kaboutertje onder de auto moeten bindenHaas schreef:je kunt er wat ongeluk mee hebben, maar ligt ook aan het merk. Weet niet waar je m vandaan hebt? Dat je geen middendemper meer hebt, daar zou ik me geen zorgen om maken.. Weet je zeker dat het je einddemper is? Ga er eens onder liggen en ram hard je je vuist op de verschillende dempers en kat? dan hoor je het vanzelf...

heb m los in het handje, ff de isolatieape erafrukken en meten maarJ-P-S schreef:doormeten is best lastig vanaf de stekker aan de ecu. het is dan maar een beetje gokken, maar niet onmogelijk. kost alleen heel veel tijd.

Als ik het lampje wat achter mijn buitentemperatuurmeter zit wil vervangen,
hoef ik dan alleen de bovenste kap van het dashbord los te halen om erbij te kunnen?
Of moet ik er meer voor los halen?
Het betreft een clio 16v.
hoef ik dan alleen de bovenste kap van het dashbord los te halen om erbij te kunnen?
Haas schreef:heb m los in het handje, ff de isolatieape erafrukken en meten maarJ-P-S schreef:doormeten is best lastig vanaf de stekker aan de ecu. het is dan maar een beetje gokken, maar niet onmogelijk. kost alleen heel veel tijd.
Als je evt een draad schema hebt en je weet de pen bezetting van de de ecu kan je relatief eenvoudig alle draden van en naar de ecu controleren op weerstand

R5GTT. Drive it like you stole it
bij die 2de zou ik goed kijken of er niet ooit iemand achterop is geklapt, want er ligt een ph1 achterklep op. idem bij de eerste, die heeft ph1 achterlichten, maar kan natuurlijk ook omdat die gast hem mooier vond met ph1 lichten

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
zonneklep eraf halen: 1 bout links aan de zijkant, eentje links bij de stijl bij het raam, eentje bovenop in het midden, eentje rechts bij de stijl bij het raam, en eentje rechts aan de zijkant. dan moet je met ik meen 2 torx boutjes de tellerbak loshalen en voorzichtig naar voor trekken. alle stekkers eraftrekken en dan lampje vervangenNiels-16v schreef:Als ik het lampje wat achter mijn buitentemperatuurmeter zit wil vervangen,

-
Je longen, en veel tijd. (enkele honderden euros dus voor beide kanten, als je het NETJES wilt, incl de afwerking (plamuur, spuiten, steenslagcoating, tectyl ML aan de binnenkant)Remon-CL10 schreef:Weet iemand wat het ongeveer kost om dorpels weer goed te lassen ivm roest??
En ik kan het weten, want ik ben er mee bezig.

-
En het kan inderdaad voor minder, bij sommige mensen, maar dan krijg je niet echt laswerk wat schoonheidsprijzen verdient....
Lekker die binnendorpel weg bij n clio 
Maar is op zich goed te doen hoor toch? Heb het pas ook eens gedaan. heb er gewoon een stuk plaat ingezet. Maargoed, dat was een clio 1.2 van 1990, welke ik gewoon de dorpel zwart ge'verfd' heb daarna. Wel strak afgewerkt, dus ziet er best goed uit.
Bij jouw clio is dat natuurlijk anders, of heb je skirts? Dan is t bak en braad en goed antiroesten en aflakken/tektyleren.

Maar is op zich goed te doen hoor toch? Heb het pas ook eens gedaan. heb er gewoon een stuk plaat ingezet. Maargoed, dat was een clio 1.2 van 1990, welke ik gewoon de dorpel zwart ge'verfd' heb daarna. Wel strak afgewerkt, dus ziet er best goed uit.
Bij jouw clio is dat natuurlijk anders, of heb je skirts? Dan is t bak en braad en goed antiroesten en aflakken/tektyleren.
Ik weet het ook...canonballman schreef:Je longen, en veel tijd. (enkele honderden euros dus voor beide kanten, als je het NETJES wilt, incl de afwerking (plamuur, spuiten, steenslagcoating, tectyl ML aan de binnenkant)Remon-CL10 schreef:Weet iemand wat het ongeveer kost om dorpels weer goed te lassen ivm roest??
En ik kan het weten, want ik ben er mee bezig.

ik heb het een paar maanden geleden laten doen bij een schadeherstel bedrijf, ik was geloof ik 500 euro kwijt ofzo, dr zijn 2 nieuwe dorpels opgekomen en ziet dr netjes uit. dorpel is alleen zwart, valt toch niet op en als ik ze had willen laten spuiten hadden er nog een paar 100 euro bijgekomen.Remon-CL10 schreef:Weet iemand wat het ongeveer kost om dorpels weer goed te lassen ivm roest??
binnen en buitendorpel??
dat lijkt mij ook