ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

het gebeurt wel eens dat er een schotje losgaat zitten in de einddemper ja. Evenals middendemper en kat. Soms gaat t na verloop van tijd vanzelf over maar meestal is een andere een betere optie.
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

Haas schreef:het gebeurt wel eens dat er een schotje losgaat zitten in de einddemper ja. Evenals middendemper en kat. Soms gaat t na verloop van tijd vanzelf over maar meestal is een andere een betere optie.
kan dit ook gebeuren bij een relatief nieuwe demper (half jaar oud ongeveer)? op zo'n onderdelen zal er wel geen jaartje garantie zijn zoals bij electrische apparatuur :lol: en de ontbrekende tussendemper zal zoiets toch niet in de hand werken, omdat er bv meer 'ongedempte' gassen voorbij komen? (lijkt me onwaarschijnlijk)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

mwah dat is het niet hoor, die gassen. wellicht wat geraakt? of toch je kat kapot. ik heb er ook eens eentje gehad die uitelkaar viel van binnen.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

je kunt er wat ongeluk mee hebben, maar ligt ook aan het merk. Weet niet waar je m vandaan hebt? Dat je geen middendemper meer hebt, daar zou ik me geen zorgen om maken.. Weet je zeker dat het je einddemper is? Ga er eens onder liggen en ram hard je je vuist op de verschillende dempers en kat? dan hoor je het vanzelf...
Remco
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 19 jun 2006 20:06

Misschien een stom vraagje, maar ik heb net een Clio 1.8 16v Grand Prix uitvoering gekocht.

Nu wil ik straks de tank even volgooien, maar welke benzine kan ik het beste tanken? 95 of 98?
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

beide kan erin!

Of hij moet gechipd zijn dan moet je 98 tanken.
VLK Groep
Remco
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 19 jun 2006 20:06

Bedankt voor de snelle reactie. Hij is niet gechipped, dus ik ga eerst maar eens 95 proberen. Het is al duur genoeg ;)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

95 is geen probleem. :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Remco schreef:Misschien een stom vraagje, maar ik heb net een Clio 1.8 16v Grand Prix uitvoering gekocht.

Nu wil ik straks de tank even volgooien, maar welke benzine kan ik het beste tanken? 95 of 98?
toch geslaagd? gooi eens ff snel wat pics online :)
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

oke, ff een kort vraagje.

bij een clio16V nogal wat electroniceprobleempjes in de motor aangezien de kabelboom nogal verknipt is enz. Begonnen wat nieuwe kabels te trekken, maar die hoop heb ik opgegeven als ik zie wat ik nog moet. Nu ga ik een nieuwe kabelboom erinzetten. Van tevoren ga ik die uiteraard even doormeten.

iemand nog tips en trics?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

stekkers effe nakijken op evt slechte verbindingen en roest lijkt me geen slecht idee in elk geval. Geoxideerde stekkers zorgen ook vaak voor problemen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, precies, dat zowiezo.

kabelboom die erinzat was echt een rommeltje. Een bruine en gele draad samengebondnden, die verder gaan als vier witte ???? Dat soort fratsen.. verder onnoemelijk veel vage verbinden, toegevoegde weerstandjes enz.... ik kon er geen fluit meer van maken. En ben al zo'n a-electronisch wonder :lol:

alles eruit en wat beters erin, leek mij de beste oplossing. Ben al vier middagen aan dat apparaat aan het meten en vervangen bezig geweeste en heb nu voor 4 tientjes een hele andere...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nou waar praten we dan over
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

een clio16v uit 91 :P
Remco
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 19 jun 2006 20:06

-Ray- schreef:
Remco schreef:Misschien een stom vraagje, maar ik heb net een Clio 1.8 16v Grand Prix uitvoering gekocht.

Nu wil ik straks de tank even volgooien, maar welke benzine kan ik het beste tanken? 95 of 98?
toch geslaagd? gooi eens ff snel wat pics online :)
Ik zal binnenkort een topic openen. Eerst nog even een geschikt moment vinden om foto's te maken, maar het liefst met andere velgen eronder. Op dit moment zitten de originele grand prix velgen er onder en die vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Ik ben op zoek naar de speedlines die onder de williams zitten, maar dan in het zilver i.p.v. in het goud. Helaas worden ze op dit moment nergens te koop aangeboden. Maar een paar witten OZ turini's (of replica's) trekken mij ook wel, maar ja dat schoonmaken he :p
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Haas schreef:oke, ff een kort vraagje.

bij een clio16V nogal wat electroniceprobleempjes in de motor aangezien de kabelboom nogal verknipt is enz. Begonnen wat nieuwe kabels te trekken, maar die hoop heb ik opgegeven als ik zie wat ik nog moet. Nu ga ik een nieuwe kabelboom erinzetten. Van tevoren ga ik die uiteraard even doormeten.

iemand nog tips en trics?
zozo een hele nieuwe kabelboom aangeschaft???

als het goed is krijg ik mijn andere boom ook binnen morgen, en dan kunnen we die zaterdag gelijk monteren als we dat blok gaan switchen
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

doormeten is best lastig vanaf de stekker aan de ecu. het is dan maar een beetje gokken, maar niet onmogelijk. kost alleen heel veel tijd.
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

Haas schreef:je kunt er wat ongeluk mee hebben, maar ligt ook aan het merk. Weet niet waar je m vandaan hebt? Dat je geen middendemper meer hebt, daar zou ik me geen zorgen om maken.. Weet je zeker dat het je einddemper is? Ga er eens onder liggen en ram hard je je vuist op de verschillende dempers en kat? dan hoor je het vanzelf...
tis een bosal uitlaat. als je op de einddemper ramt dan verdwijnt het geluid soms wel ff. kzou een kaboutertje onder de auto moeten binden :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

J-P-S schreef:doormeten is best lastig vanaf de stekker aan de ecu. het is dan maar een beetje gokken, maar niet onmogelijk. kost alleen heel veel tijd.
heb m los in het handje, ff de isolatieape erafrukken en meten maar :D
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Als ik het lampje wat achter mijn buitentemperatuurmeter zit wil vervangen,
hoef ik dan alleen de bovenste kap van het dashbord los te halen om erbij te kunnen?

Of moet ik er meer voor los halen?
Het betreft een clio 16v.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Haas schreef:
J-P-S schreef:doormeten is best lastig vanaf de stekker aan de ecu. het is dan maar een beetje gokken, maar niet onmogelijk. kost alleen heel veel tijd.
heb m los in het handje, ff de isolatieape erafrukken en meten maar :D

Als je evt een draad schema hebt en je weet de pen bezetting van de de ecu kan je relatief eenvoudig alle draden van en naar de ecu controleren op weerstand :) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

bij die 2de zou ik goed kijken of er niet ooit iemand achterop is geklapt, want er ligt een ph1 achterklep op. idem bij de eerste, die heeft ph1 achterlichten, maar kan natuurlijk ook omdat die gast hem mooier vond met ph1 lichten :)
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Weet iemand wat het ongeveer kost om dorpels weer goed te lassen ivm roest??
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Niels-16v schreef:Als ik het lampje wat achter mijn buitentemperatuurmeter zit wil vervangen,
hoef ik dan alleen de bovenste kap van het dashbord los te halen om erbij te kunnen?

Of moet ik er meer voor los halen?
Het betreft een clio 16v.
zonneklep eraf halen: 1 bout links aan de zijkant, eentje links bij de stijl bij het raam, eentje bovenop in het midden, eentje rechts bij de stijl bij het raam, en eentje rechts aan de zijkant. dan moet je met ik meen 2 torx boutjes de tellerbak loshalen en voorzichtig naar voor trekken. alle stekkers eraftrekken en dan lampje vervangen :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Remon-CL10 schreef:Weet iemand wat het ongeveer kost om dorpels weer goed te lassen ivm roest??
Je longen, en veel tijd. (enkele honderden euros dus voor beide kanten, als je het NETJES wilt, incl de afwerking (plamuur, spuiten, steenslagcoating, tectyl ML aan de binnenkant)

En ik kan het weten, want ik ben er mee bezig. |:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En het kan inderdaad voor minder, bij sommige mensen, maar dan krijg je niet echt laswerk wat schoonheidsprijzen verdient....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Lekker die binnendorpel weg bij n clio :p

Maar is op zich goed te doen hoor toch? Heb het pas ook eens gedaan. heb er gewoon een stuk plaat ingezet. Maargoed, dat was een clio 1.2 van 1990, welke ik gewoon de dorpel zwart ge'verfd' heb daarna. Wel strak afgewerkt, dus ziet er best goed uit.
Bij jouw clio is dat natuurlijk anders, of heb je skirts? Dan is t bak en braad en goed antiroesten en aflakken/tektyleren.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

canonballman schreef:
Remon-CL10 schreef:Weet iemand wat het ongeveer kost om dorpels weer goed te lassen ivm roest??
Je longen, en veel tijd. (enkele honderden euros dus voor beide kanten, als je het NETJES wilt, incl de afwerking (plamuur, spuiten, steenslagcoating, tectyl ML aan de binnenkant)

En ik kan het weten, want ik ben er mee bezig. |:
Ik weet het ook... :) Als je het goed laat doen (optisch en anti-roest-technisch) is het duur. Maar ja, dan heb je wel wat. :P
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Remon-CL10 schreef:Weet iemand wat het ongeveer kost om dorpels weer goed te lassen ivm roest??
ik heb het een paar maanden geleden laten doen bij een schadeherstel bedrijf, ik was geloof ik 500 euro kwijt ofzo, dr zijn 2 nieuwe dorpels opgekomen en ziet dr netjes uit. dorpel is alleen zwart, valt toch niet op en als ik ze had willen laten spuiten hadden er nog een paar 100 euro bijgekomen.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

binnen en buitendorpel??
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Haas schreef:binnen en buitendorpel??
uhm dat weet ik niet precies, volgens mij binnen en buitenkant, dr zijn gewoon 2 nieuwe dorpels besteld en die zijn dr netjes aangelast.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat zal dan wel alleen de buitendorpel zijn geweest, verwacht ik...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat lijkt mij ook :)
Gesloten