ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
[img]http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/8b ... t_boot.jpg[/img]
Hebben ze in Australië nu een echte MacDrijf??
Hebben ze in Australië nu een echte MacDrijf??

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
ff regelen met Ad zou ik zeggen.Wouter de Wit schreef:Zijn er nog geen T-shirts of Stickers met daarop de tekst,
Moerdijk, ik was erbij
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Contacteer:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Die heefthet wel hoog zitten 

-
- Contacteer:
Bij onze Laguna 1 Ph 2 werkt de sleutel niet goed.
Het lijkt erop dat de unit bij de spiegel het probleem is.
De ene keer werkt hij weer een keer en daarna weer tijden niet, nu heb ik de boel los gehad en aan die unit zit een
stekker met 3 draden. Kan iemand mij vertellen welk schema hierbij hoort met kleuren ?
Ik gok een massa, + en een puls/signaal maar wil het graag zeker weten en welke draad wat doet
zodat ik dit kan doormeten.
Het lijkt erop dat de unit bij de spiegel het probleem is.
De ene keer werkt hij weer een keer en daarna weer tijden niet, nu heb ik de boel los gehad en aan die unit zit een
stekker met 3 draden. Kan iemand mij vertellen welk schema hierbij hoort met kleuren ?
Ik gok een massa, + en een puls/signaal maar wil het graag zeker weten en welke draad wat doet
zodat ik dit kan doormeten.
-
- Contacteer:
yup, zitten nieuwe in 

Ben je gestopt met biljarten, omdat je geen keus had?
Even terugkomen op deze vraag over bio-ethanol (ja ook ik heb de Losangne gelezenMaarten-Jan schreef:Iemand een idee waarom renaults voor 1997 niet op E10 kunnen? Brandstofleiding? of de pomp oid? Dit omdat de europese richtlijn 1 januari van kracht wordt, alle 95 moet dan E10 worden.

Hoe staat het er nu voor met de Renaults die vóór 1997 gebouwd zijn (bv een Clio 16V

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
JawelMiekje16V schreef:Even terugkomen op deze vraag over bio-ethanol (ja ook ik heb de Losangne gelezenMaarten-Jan schreef:Iemand een idee waarom renaults voor 1997 niet op E10 kunnen? Brandstofleiding? of de pomp oid? Dit omdat de europese richtlijn 1 januari van kracht wordt, alle 95 moet dan E10 worden.)...
Hoe staat het er nu voor met de Renaults die vóór 1997 gebouwd zijn (bv een Clio 16V)? En wordt die benzine met 10% ethanol uberhaupt al verkocht aan de Nederlandse pompen?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
iemand de volgende text al eens vertaalt met Google translate naar engels?
"buurvrouw wat heeft u mooie koolmeesjes, maar wat doet mijn haan op uw ezel."
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Vanochtend 538 geluisterd? Daar waren ze ook lekker bezigGeert schreef:iemand de volgende text al eens vertaalt met Google translate naar engels?

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Altijd mooi.
Een collega is 'de toekomst' aan het ophalen bij de importeur:
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fytsabmxs4_800.jpg[/img]
De I-miev.
Grappige is. Actieradius is in het gunstigste geval ~150km.
Echter, van de importeur naar kantoor is het 144km
Tot nu toe nog geen belletje gehad dat er gesleept moet worden
Een collega is 'de toekomst' aan het ophalen bij de importeur:
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fytsabmxs4_800.jpg[/img]
De I-miev.
Grappige is. Actieradius is in het gunstigste geval ~150km.
Echter, van de importeur naar kantoor is het 144km

Tot nu toe nog geen belletje gehad dat er gesleept moet worden

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
Oh dat klopt, voor woon-werk en stadsverkeer ideaal zo'n elektrisch ding. Maar dan wel graag een auto ernaast voor de noodgevallen of andere uitstapjes. 
Al denk ik wel dat het minder snel zal gaan dan verwacht, de elektrificering van het wagenpark in NL.

Al denk ik wel dat het minder snel zal gaan dan verwacht, de elektrificering van het wagenpark in NL.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Meer merken moeten iets elektrisch op de markt gaan zetten dan, met langere actieradius en iets wat betrouwbaar blijft.
In NL is er volgens mij niemand die een 2de hands Toyota Prius wil kopen omdat ze bang zijn voor de kosten.
BMW kwam toch in 2014/2015 met een semie elektrische auto? Een 2 pitter die 0 naar 100 doet in 5 seconden en is begrenst op 250??
In NL is er volgens mij niemand die een 2de hands Toyota Prius wil kopen omdat ze bang zijn voor de kosten.
BMW kwam toch in 2014/2015 met een semie elektrische auto? Een 2 pitter die 0 naar 100 doet in 5 seconden en is begrenst op 250??
komt sowieso nog lang niet in nl. kunnen ze veel te weinig aan verdienen...
eerst de olie maar even uitknijpen tot het echt op is
eerst de olie maar even uitknijpen tot het echt op is

- Adinsx
Renault is momenteel grote stappen aan het zetten met hun Better Place project.
De vier elektrische modellen gaan er op korte termijn komen. (er lopen al cursussen voor de Fluence).
Alle elektrische auto's die er nu zijn, moet je aan het stopcontact opladen. Renault wil hier verandering inbrengen, door het complete accupakket te wisselen. De nette-prijs van de auto blijft hierdoor ook laag, het accupakket 'huur / lease' je erbij.
Maar dan nog zal het moeilijk worden. De hele infrastructuur is er niet op berekend. Daarnaast, op 1 accupakket kom je momenteel maximaal 200km. Een beetje benzineauto doet er 600km.
Bij een "tankstation" zouden dus 3x zoveel accupakketten in voorraad moeten liggen als er nu aan brandstof ligt.
Voor de komende 5 jaar is dat absoluut onrendabel.
Echter in landen als Israël gaat dit wel groot worden. Zij willen onafhankelijk worden van de olie, dus daar zet het Better Place project vooral op in.
Voordat we in Europa over zijn op elektrisch zijn we wel 20 jaar verder.
De vier elektrische modellen gaan er op korte termijn komen. (er lopen al cursussen voor de Fluence).
Alle elektrische auto's die er nu zijn, moet je aan het stopcontact opladen. Renault wil hier verandering inbrengen, door het complete accupakket te wisselen. De nette-prijs van de auto blijft hierdoor ook laag, het accupakket 'huur / lease' je erbij.
Maar dan nog zal het moeilijk worden. De hele infrastructuur is er niet op berekend. Daarnaast, op 1 accupakket kom je momenteel maximaal 200km. Een beetje benzineauto doet er 600km.
Bij een "tankstation" zouden dus 3x zoveel accupakketten in voorraad moeten liggen als er nu aan brandstof ligt.
Voor de komende 5 jaar is dat absoluut onrendabel.
Echter in landen als Israël gaat dit wel groot worden. Zij willen onafhankelijk worden van de olie, dus daar zet het Better Place project vooral op in.
Voordat we in Europa over zijn op elektrisch zijn we wel 20 jaar verder.
Dat denk ik ook wel. Momenteel draait een groot deel van de wereld economie op oliehandel dus zal nog leuk gaan worden...
Edit: over 20 jaar praten we niet meer over grotere turbo's maar accu's die meer vermogen leveren en brushless electromotoren etc.
Edit: over 20 jaar praten we niet meer over grotere turbo's maar accu's die meer vermogen leveren en brushless electromotoren etc.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dr loopt toch al een tijdje een proef met La Poste?? Zij hebben toch elektrische kangoo's ofzo in Parijs rijden??Adinsx schreef:Renault is momenteel grote stappen aan het zetten met hun Better Place project.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat dachten jullie dan van deze Nederlandse uitvinding??
http://www.2getthere.eu/
Zij hebben al een mega-order voor Masdar City van volgens mij 180 voertuigen
-
- Contacteer:
Edit: dubbele post
Laatst gewijzigd door Erik (Schepjes) op wo 19 jan 2011 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Als je dat een mega order noemtWouter de Wit schreef:Wat dachten jullie dan van deze Nederlandse uitvinding??

Denk dat ze dan nog 2.999.000.000 verlies draaien ipv 3.000.000.000
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee, want het proefmodel rijdt al jaren (met veel gezeik) rond in Capelle a/d IJssel
Alle kinderziektes zijn er al uit.
Loopt wat ik begrepen heb ook nog een optie in Masdar van 220 voertuigen en in de USA zijn ze ook nog bezig
Loopt wat ik begrepen heb ook nog een optie in Masdar van 220 voertuigen en in de USA zijn ze ook nog bezig
het was weer vollemaan vandaag. Eerst rijdt een malloot bijna zijn auto in me flank omdat hij dacht dat er niemand voor de auto achter mij reed (remde blokkerend wat meters) vervolgens bumperklevend als een dolle. Bij stoplicht erna gaat ie op de baan voor linksaf rijdt de hele file voorbij voor rechtdoor en schiet er net voor als het groen is.
Waarom staan de wouten er dan nooit?
Waarom staan de wouten er dan nooit?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Contacteer:
Nu op RTL7 een hele politie eenheid rijd met Impreza's en Evo's 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik zie dat ding altijd op Kralingen crossenWouter de Wit schreef:Nee, want het proefmodel rijdt al jaren (met veel gezeik) rond in Capelle a/d IJssel

Woow, mag op tweede gesprek 
Ben ik dan binnenkort geen ondernemer meer? Dat wordt wennen!

Ben ik dan binnenkort geen ondernemer meer? Dat wordt wennen!