ACT : Formule 1 Deel I
renault(alonso) ligt voorlopig 2de achter schumacher
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ALONSO gefelicteerd!!!!!!!!!







Fernando Alonso was WEER helemaal TOP !!!
En uiteraard was die wagen waar die in rijdt ook top
Wat ging hij HARD zeg, de rondetijden waren vaak zelfs sneller als die van M.Sjoemel.
Toch jammer dat die Motor niet iets meer PK's leverd, als dat wordt opgelost zie ik ze wel winnen, ze verliezen het eigenlijk alleen op het rechte stuk, verder zijn ze vrijwel overal sneller
Conclusie, Alonso die een kampioenschap gaat pakken binnen 3 jaar met Renault !
En uiteraard was die wagen waar die in rijdt ook top

Wat ging hij HARD zeg, de rondetijden waren vaak zelfs sneller als die van M.Sjoemel.
Toch jammer dat die Motor niet iets meer PK's leverd, als dat wordt opgelost zie ik ze wel winnen, ze verliezen het eigenlijk alleen op het rechte stuk, verder zijn ze vrijwel overal sneller

Conclusie, Alonso die een kampioenschap gaat pakken binnen 3 jaar met Renault !
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
De race van vandaag was supergaaf!! De nieuwe Ferrari ziet er echt wel bruut uit!
De topper van vandaag vond ik Fernando Alonso.
Als je Barrichello & Schumacher onder druk kan zetten ben je in mijn ogen een topper. Ik zie hem nog wel een keer wereldkampioen worden.
De losers van dit weekend waren duidelijk het volledige team McLaren. De rijders maken duidelijk zelf een fout en geven het niet eens toe.
Bah! Wat een losers! :-*


De losers van dit weekend waren duidelijk het volledige team McLaren. De rijders maken duidelijk zelf een fout en geven het niet eens toe.

Mwa ik mag dan misschien niet helemaal objectief zijn(ben mede-oprichter van deMarcel (Mr. Bacardi Cola) schreef: De losers van dit weekend waren duidelijk het volledige team McLaren. De rijders maken duidelijk zelf een fout en geven het niet eens toe.Bah! Wat een losers! :-*
"McLaren Fanclub Benelux", al ben ik zelf geen grote fan van McLaren maar ik help vooral bij de organisatie ervan) maar naar mijn mening gaf David toch duidelijk aan dat hij zelf misschien wel de fout maakte, en hij wilde de TV beelden nog eens bekijken voor dat hij een definitief oordeel wou geven.
Dat lijkt mij terecht. Natuurlijk was Kimi gewoon stom bezig

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Beetje tegenstrijdig niet? Je bent geen grote fan van McLaren en toch richt je met anderen een McLaren fanclub op.Priyantha schreef: Mwa ik mag dan misschien niet helemaal objectief zijn(ben mede-oprichter van de
"McLaren Fanclub Benelux", al ben ik zelf geen grote fan van McLaren maar ik help vooral bij de organisatie ervan) ..........
aaaaaaaaaargh,net na de start val ik dus in slaap he
,word ik wakker is de persconferentie al aan de gang
.aan komende weken vroeg naar bed en wel kijken dus
tom




tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Heb je toch wat gemist Tom. Er waren een aantal leuke gevechten op de baan.
KloptMarcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Beetje tegenstrijdig niet? Je bent geen grote fan van McLaren en toch richt je met anderen een McLaren fanclub op.Priyantha schreef: Mwa ik mag dan misschien niet helemaal objectief zijn(ben mede-oprichter van de
"McLaren Fanclub Benelux", al ben ik zelf geen grote fan van McLaren maar ik help vooral bij de organisatie ervan) ..........

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Alonso trekt veel aandacht met demonstratie in Madrid
Het was gisteren een drukte van belang in de Spaanse hoofdstad Madrid. Zo'n 75.000 mensen kwamen naar het Paseo de la Castellanan om Fernando Alonso in actie te zien in zijn Renault R23. Op een tijdelijk circuit tussen de Plaza el Cuzco en de Plaza de Lima reed de jonge Spanjaard 5 ronden.
Voorafgaand aan de demonstratie van Alonso werden er wedstrijden verreden met de Maxi Megane, de Clio 1600, de Clio V6 en de Maxi 5
.
Het was de eerste keer dat de Formule-1 in actie kwam in de straten van Madrid. Eerder reed McLaren-rijder David Coulthard wel al eens door de straten van Barcelona met zijn F1 wagen.
Bron: www.f1racing.nl
Het was gisteren een drukte van belang in de Spaanse hoofdstad Madrid. Zo'n 75.000 mensen kwamen naar het Paseo de la Castellanan om Fernando Alonso in actie te zien in zijn Renault R23. Op een tijdelijk circuit tussen de Plaza el Cuzco en de Plaza de Lima reed de jonge Spanjaard 5 ronden.
Voorafgaand aan de demonstratie van Alonso werden er wedstrijden verreden met de Maxi Megane, de Clio 1600, de Clio V6 en de Maxi 5

Het was de eerste keer dat de Formule-1 in actie kwam in de straten van Madrid. Eerder reed McLaren-rijder David Coulthard wel al eens door de straten van Barcelona met zijn F1 wagen.
Bron: www.f1racing.nl
COOOOOOLLLLLL!!!!!





-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vandaag op school hadden ze even een Minardi F1 geregeld. Auto uit 2001, stickers van dit jaar. Speciaal voor ons omdat wij het keuzevak 'Wegligging onder race-omstandigheden' volgen...We mochten er verder niet aan zitten natuurlijk, maar was toch wel even leuk om weer zo'n F1 auto te zien.
Tevens hebben ze geregeld dat er iemand van onze klas die het keuzevak volgt, de kans krijgt om stage te lopen bij Minardi F1. Met de bijkomende nadelen natuurlijk (geen salaris, geen huisvesting in Italie, allemaal zelf regelen) En dan nog maar afwachten of ze nog niet failliet zijn, vooradt ik ga stage lopen...
Tevens hebben ze geregeld dat er iemand van onze klas die het keuzevak volgt, de kans krijgt om stage te lopen bij Minardi F1. Met de bijkomende nadelen natuurlijk (geen salaris, geen huisvesting in Italie, allemaal zelf regelen) En dan nog maar afwachten of ze nog niet failliet zijn, vooradt ik ga stage lopen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tssk, op de openbare weg kan ie wel hard rijdenDe Colombiaanse formule 1 coureur Juan Pablo Montoya is zijn rijbewijs kwijt geraakt, nadat hij op de snelweg tussen Le Muy en Frejus aan de Franse Rivièra met 204 kilometer per uur over het asfalt scheurde. Op de Franse snelwegen geldt een maximum snelheid van 130 kilometer per uur. De Franse politie betrapte Montoya, waarna hij direct zijn roze papiertje kon inleveren.

Don't walk the grass... smoke it

Wel cool zeg, een F1 coureur zonder rijbewijs

het schijnt dat ze de laatste tijd erg streng aan het controleren zijn op de Franse Peage. Kon je vroeger lekker doorrijden, zelfs onder de ogen van de politie, nu is het weer ouderwets braaf 130 rijden.
Nee, don't fuck with the po-lice! 
Ik denk niet dat hij er een traan om zal laten, eerlijk gezegd...
Ik het trouwens wel eens een verhaal gehoord dat Alain Prost op een binnenweggetje gepakt was met dik 160 op de klok. De politie agent heeft 'm toen laten gaan, want hij had liever dat Alain Prost 160 reed waar je 80 mocht, dan ieder ander die zich aan de snelheid hield...
Ik het trouwens wel eens een verhaal gehoord dat Alain Prost op een binnenweggetje gepakt was met dik 160 op de klok. De politie agent heeft 'm toen laten gaan, want hij had liever dat Alain Prost 160 reed waar je 80 mocht, dan ieder ander die zich aan de snelheid hield...

Ja dat is ook weer zo. En ze rijden ook meestal niet in de belabberdste auto's, dus...
Misschien moet ik maar eens een vals rijbewijs laten maken met de naam Olivier Panis erop, kan nog wel eens van pas komen op de Franse wegen

Misschien moet ik maar eens een vals rijbewijs laten maken met de naam Olivier Panis erop, kan nog wel eens van pas komen op de Franse wegen

[img]http://www.trust.com/_images/f1/main_sp ... tos/11.jpg[/img]
Trust hoofdsponsor Minardi, vind de auto iig zo mooier, nu de prestaties nog
Trust hoofdsponsor Minardi, vind de auto iig zo mooier, nu de prestaties nog

Don't walk the grass... smoke it
zo te zien bij het nieuwe pand van trust gepresenteerd... in dordrecht...
verder vind ik het wel wat hebben, die nieuwe kleurtjes....
verder vind ik het wel wat hebben, die nieuwe kleurtjes....
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Ik zou hem gewoon overspuiten als ik jos was!!
Ik denk dat ik hem dan Geel met blauw zou spuiten
Grtz
Serge
Ik denk dat ik hem dan Geel met blauw zou spuiten


Grtz
Serge
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Als je dan toch bezig bent.....F 16Valve schreef:leg er dan ook gelijk een Reno motor in
![]()

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Renault F1 heeft zojuist bekend gemaakt weer gebruik te maken van een conventionele motor i.p.v. de 111 graden F1-motor van de afgelopen jaren.
Hieronder het bericht van F1-Racing.nl en een interview met teambaas Flavio Briatore:
Zoals te verwachten was, kondigde Renault-teambaas Flavio Briatore vandaag aan dat het team volgend jaar weer een meer conventionele motor gaat bouwen. Vrij vertaald betekent dit dat het Franse team het experiment met de brede V hoek stopzet.
Bij hun terugkeer naar de F1 twee jaar geleden verrastte Renault vriend en vijand door een motor te bouwen met een hele brede hoek. Terwijl de meeste motorenbouwers kozen (en kiezen) voor een hoek van ongeveer 90 graden, deed Renault ontwerper His er voor zijn V10 nog eens 20 graden bovenop. De brede V hoek zorgde voor een heel laag zwaartepunt, maar bracht ook de nodige problemen met zich mee.
Het eerste seizoen was de motor traag en onbetrouwbaar, maar vorig jaar begon de Franse V10 steeds beter te worden. Dit seizoen zou echter het jaar van de waarheid worden voor de revolutionaire motor. En terwijl het R23-chassis een schot in de roos is, hinkt de motor ook nu weer achterop. Met het oog op de toekomst besloot het team in te grijpen.
Ontwerper Jean-Jacques His probeerde Briatore nog even te overtuigen toch door te zetten, maar dat leidde enkel tot zijn ontslag. Daarmee was meteen de baan vrij voor Briatore om de 111 graden motor vaarwel te zeggen.
HET INTERVIEW::::::::
Renault-teambaas Briatore maakte eindelijk bekend dat Renault haar revolutionaire motor in de koelkast stopt. Volgend jaar bouwt het team weer een conventionele motor. Ook de structuur van de motorenafdeling wordt grondig gewijzigd. Briatore geeft even wat meer uitleg.
Hoe ziet het management in de Franse Viry fabriek er uit na het vertrek van Jean-Jacues His?
De nieuwe structuur is opgebouwd rond het huidige technische management. Al deze mensen zijn heel bekwaam en heel gemotiveerd. Bernard Dudot zal de leiding op zich nemen terwijl projectmanager Jean-Philippe Mercier de ontwikkeling van de 2003 motor zal verder zetten. Intussen kan hoofdontwerper Léon Taillieu zich met de motor voor volgend jaar bezighouden.
Wijzigt er iets in de relatie met de andere fabriek in Enstone?
Kijk, het is mijn topprioriteit om het chassis en de motor zo goed mogelijk te integreren. Om dat te verwezenlijken hebben we een raad van beheer opgericht die door Patrick Fauré (baas van het Renault F1-project) en mezelf zal geleid worden. Verder zitten er twee keer vijf managers uit de beiden fabrieken in.
Wat is er beslist over de motor voor 2004?
We willen een motor ontwerpen die aan de nieuwe regels kan tegemoet komen. Dat betekent dat we dus een motor maken die het hele weekend gebruikt kan worden, maar daarbij willen we onze prestaties natuurlijk niet uit het oog verliezen. Het moet dus een motor worden die heel goed presteert en heel betrouwbaar is tijdens kwalifities en race.
Wat zijn de belangrijkste eigenschappen van zon motor?
Om de betrouwbaarheid te verzekeren zullen we voor een traditioneel ontwerp kiezen, maar we zullen er wel voor zorgen dat de motor niet zwaarder wordt. Verder zullen we op hoog niveau kunnen presteren omdat we veel kunnen profiteren van de technologische oplossingen die we de voorbije drie jaar gevonden hebben.
Maar waarom deze terugkeer naar een conventioneel design?
We moeten in de eerste plaats aan de nieuwe regels denken. We zetten echt geen stap terug. De technische kennis van de mensen in Viry zal er voor zorgen dat we een motor krijgen die een heel weekend aan kan en toch maar even zwaar is en goed presteert als een motor die slechts een halve race meegaat.
De voorbije jaren klonk het bij Renault echter dat de brede hoek van jullie motor voor betere prestaties van het chassis zorgde omdat je een veel lager zwaartepunt had. Is dat dan toch niet het geval?
Het zwaartepunt van de motor is zeker een belangrijke factor, maar de integratie van het complete chassis, de motor en versnellingsbak om een goed gebalanceerde wagen te krijgen is nog belangrijker. Daar moet de nieuwe motor voor zorgen.
En hoe zal je er voor zorgen dat de motor echt op maat van het chassis gemaakt is?
De nieuwe motor zal beantwoorden aan een heel lijstje wensen van het ontwerpteam van Mike Gascoyne. De twee teams zullen het nieuwe pakket stap voor stap ontwikkelen en we hebben in Enstone een kleine motorenafdeling geopend, Engine Development UK (ex-TWR), en Viry projectmanager Pascal Tribotte zal hun werkzaamheden in goed banen leiden.
Tot slot. Wanneer mogen we de nieuwe motor verwachten?
We willen de nieuwe RS24 halverwege januari 2004 klaar hebben.
Hieronder het bericht van F1-Racing.nl en een interview met teambaas Flavio Briatore:
Zoals te verwachten was, kondigde Renault-teambaas Flavio Briatore vandaag aan dat het team volgend jaar weer een meer conventionele motor gaat bouwen. Vrij vertaald betekent dit dat het Franse team het experiment met de brede V hoek stopzet.
Bij hun terugkeer naar de F1 twee jaar geleden verrastte Renault vriend en vijand door een motor te bouwen met een hele brede hoek. Terwijl de meeste motorenbouwers kozen (en kiezen) voor een hoek van ongeveer 90 graden, deed Renault ontwerper His er voor zijn V10 nog eens 20 graden bovenop. De brede V hoek zorgde voor een heel laag zwaartepunt, maar bracht ook de nodige problemen met zich mee.
Het eerste seizoen was de motor traag en onbetrouwbaar, maar vorig jaar begon de Franse V10 steeds beter te worden. Dit seizoen zou echter het jaar van de waarheid worden voor de revolutionaire motor. En terwijl het R23-chassis een schot in de roos is, hinkt de motor ook nu weer achterop. Met het oog op de toekomst besloot het team in te grijpen.
Ontwerper Jean-Jacques His probeerde Briatore nog even te overtuigen toch door te zetten, maar dat leidde enkel tot zijn ontslag. Daarmee was meteen de baan vrij voor Briatore om de 111 graden motor vaarwel te zeggen.
HET INTERVIEW::::::::
Renault-teambaas Briatore maakte eindelijk bekend dat Renault haar revolutionaire motor in de koelkast stopt. Volgend jaar bouwt het team weer een conventionele motor. Ook de structuur van de motorenafdeling wordt grondig gewijzigd. Briatore geeft even wat meer uitleg.
Hoe ziet het management in de Franse Viry fabriek er uit na het vertrek van Jean-Jacues His?
De nieuwe structuur is opgebouwd rond het huidige technische management. Al deze mensen zijn heel bekwaam en heel gemotiveerd. Bernard Dudot zal de leiding op zich nemen terwijl projectmanager Jean-Philippe Mercier de ontwikkeling van de 2003 motor zal verder zetten. Intussen kan hoofdontwerper Léon Taillieu zich met de motor voor volgend jaar bezighouden.
Wijzigt er iets in de relatie met de andere fabriek in Enstone?
Kijk, het is mijn topprioriteit om het chassis en de motor zo goed mogelijk te integreren. Om dat te verwezenlijken hebben we een raad van beheer opgericht die door Patrick Fauré (baas van het Renault F1-project) en mezelf zal geleid worden. Verder zitten er twee keer vijf managers uit de beiden fabrieken in.
Wat is er beslist over de motor voor 2004?
We willen een motor ontwerpen die aan de nieuwe regels kan tegemoet komen. Dat betekent dat we dus een motor maken die het hele weekend gebruikt kan worden, maar daarbij willen we onze prestaties natuurlijk niet uit het oog verliezen. Het moet dus een motor worden die heel goed presteert en heel betrouwbaar is tijdens kwalifities en race.
Wat zijn de belangrijkste eigenschappen van zon motor?
Om de betrouwbaarheid te verzekeren zullen we voor een traditioneel ontwerp kiezen, maar we zullen er wel voor zorgen dat de motor niet zwaarder wordt. Verder zullen we op hoog niveau kunnen presteren omdat we veel kunnen profiteren van de technologische oplossingen die we de voorbije drie jaar gevonden hebben.
Maar waarom deze terugkeer naar een conventioneel design?
We moeten in de eerste plaats aan de nieuwe regels denken. We zetten echt geen stap terug. De technische kennis van de mensen in Viry zal er voor zorgen dat we een motor krijgen die een heel weekend aan kan en toch maar even zwaar is en goed presteert als een motor die slechts een halve race meegaat.
De voorbije jaren klonk het bij Renault echter dat de brede hoek van jullie motor voor betere prestaties van het chassis zorgde omdat je een veel lager zwaartepunt had. Is dat dan toch niet het geval?
Het zwaartepunt van de motor is zeker een belangrijke factor, maar de integratie van het complete chassis, de motor en versnellingsbak om een goed gebalanceerde wagen te krijgen is nog belangrijker. Daar moet de nieuwe motor voor zorgen.
En hoe zal je er voor zorgen dat de motor echt op maat van het chassis gemaakt is?
De nieuwe motor zal beantwoorden aan een heel lijstje wensen van het ontwerpteam van Mike Gascoyne. De twee teams zullen het nieuwe pakket stap voor stap ontwikkelen en we hebben in Enstone een kleine motorenafdeling geopend, Engine Development UK (ex-TWR), en Viry projectmanager Pascal Tribotte zal hun werkzaamheden in goed banen leiden.
Tot slot. Wanneer mogen we de nieuwe motor verwachten?
We willen de nieuwe RS24 halverwege januari 2004 klaar hebben.
Toch wel jammer dat renault is gestopt met die brede hoek, was toch interessant.
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: ma 5 mei 2003 21:39
- Locatie: Oudheusden
- Contacteer:
Zal eens gaan kijken hoe de nieuwe Minardi dr uit ziet..!
EN... Renault gaan bijna zeker goed in Monaco, geen motor circuit maar meer chassis (lees downf.) en balans en blablabla welke bij Reno allemaal goed zijn...Alonso voor 1e overwinning?
Maarja, kga met bedrijf op n jacht zitten tijdens de GP van Monaco!!! Vertrek morgen...
Zal wel wat foto's posten als k terug ben!
EN... Renault gaan bijna zeker goed in Monaco, geen motor circuit maar meer chassis (lees downf.) en balans en blablabla welke bij Reno allemaal goed zijn...Alonso voor 1e overwinning?
Maarja, kga met bedrijf op n jacht zitten tijdens de GP van Monaco!!! Vertrek morgen...



Zal wel wat foto's posten als k terug ben!
-= Renault Megane Coupe 1.6 16V=-
1st - audio overbouwen
2nd - witte knipperlichten
3rd - velgen (ace manta?)
4th - ?
1st - audio overbouwen
2nd - witte knipperlichten
3rd - velgen (ace manta?)
4th - ?
Wat een politiek gewauwel van die Briatore. Het is heel simpel: de motor met een hoek van 111 graden is niet betrouwbaar genoeg om een compleet weekeinde mee te gaan. Met dank aan de nieuwe regels van de FIA
Jammer, want het was een veelbelovend en gewaagd project wat nu dus dankzij die nieuwe regels voor volgend jaar niet afgemaakt kan worden...

Jammer, want het was een veelbelovend en gewaagd project wat nu dus dankzij die nieuwe regels voor volgend jaar niet afgemaakt kan worden...