Ik ben vandaag ff heel snel bezig geweest, en dacht op een gegeven moment ook iets gevonden te hebben, wat de motorloop veranderde. Maar, ik was er al bang voor, dat is een sensor of zoiets, die een beetje afkoelt zodra ik er remmenreiniger op spuit. En daardoor dus tijdelijk het toerental of de brandstoftoevoer iets aanpast. Ik kan er morgen wel even een fotootje van posten van wat ik bedoel. 't zit bij cilinder 4 en er loopt een slangetje van daar naar het inlaatspruitstuk.Robert-Jan schreef:Mag ik ook hopen!Riël Notermans schreef:Riël Notermans schreef:
Het enige wat zou kunnen is dat ie een behoorlijke partij valse lucht trekt op die cilinder, controleer je pakking of spuit eens met remmenreiniger in de buurt als ie loopt.
Hoop dat ie dat ondertussen al gedaan heeft
Is een hele simpele manier van controleren!
Morgen ga ik ook bij die pakking proberen te spuiten. Echt simpel vind ik het niet, want het zit niet op de meest toegankelijke plek, maar ik zal m'n best doen

@Robert-Jan: Beide compressiemetingen zijn met zo'n apparaat gedaan, die zo'n streep op een kaartje zet. Beide van het merk Moto Meter. Alleen was 1 bij een garage, en 2 bij m'n kameraad. De compressie meter had ie van z'n werk geleend (hij is onderhoudsmonteur oid bij de gemeente) maar daar hergebruiken ze dus de kaartjes. Terwijl die man in de garage er voor mij een nieuwe in drukte.
Thanks! In mijn geval zou er dus bij cilinder 4 iets aan de hand kunnen zijn..Robert-Jan schreef:Ik ben gisteren aan een Megane met zo'n zelfde motor bezig geweest, stationair rot en hoog lopen, 1 cilinder die niet lekker mee deed met een beetje remmenreiniger aan de slag gegaan en hoppa inlaatspruitstukpakking bij cilinder 1 door!
Misschien dat je er wat een hebt! :wink
Ik ook niet, maar na het kleppen stellen was de compressie meting op 2 cilinders enorm verbeterd, en op die 2 hoge wat gezakt naar ongeveer dezelfde waarden als de rest. Stond wat te ruim, verder weet ik het ook niet, alleen dat het dus toch wel nodig was.Riël Notermans schreef:Ik kan lastig verklaren waarom ze eerst niet gelijk waren ...
Wat ik nu ga doen weet ik nog niet, natuurlijk eerst zelf nog ff proberen met remmenreiniger.. Maar ik weet nog niet of ik het dan door de dealer laat doen, of door een garage (niet-dealer) of dat ik maar eens moet gaan rondbellen, misschien m'n oom ofzo..