Sasje - zoekt een GTE

Vertel hier alles over je project.
-PAZ-
Über-Spammer

pierre schreef:ik heb sterk de indruk dat je met dingen bezig bent die je totaal over het hoofd groeien.

er is sprake van een opeenstapeling van fouten.

conclusie :

1. je auto is waarschijnlijk sloopklaar
2. je brengt de auto naar een garage om deze te repareren als dat nog kan en als dat uberhaupt nog te betalen is.
3. je geeft de auto aan een welwillend forumlid die kennis heeft van zaken, echter de meeste forumleden zijn voor zichzelf bezig en ik beschik niet over de nodige vaardigheden om motoren te kunnen opbouwen.

Met dank aan pierre voor deze zeer motiverende post (Y) (Y) , dit zijn echt dingen die je wilt horen als je bezig bent met je auto en je hebt wat tegenslag. Echt goed bezig kerel (S) (S) |: |: (N) (N)
R5GTT. Drive it like you stole it
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Nog geen sleutelruimte gevonden sas?
pierre

xxx
Laatst gewijzigd door pierre op do 22 mar 2007 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny van Duren
Car: GTT

pierre schreef:
jeroen.k schreef:
Merijn schreef:Hoe is de carrosserie er aan toe? Gezien de foto's van zijn leven bij de vorige eigenaar, heb ik een beetje mijn twijfels... En als je straks je blok op orde hebt, zou het zonde zijn als je ook nog eens minstens zoveel geld in de cas moet steken. Zeker als je het geld niet op je rug hebt groeien... :)

Succes ermee verder. (Y)
Wat bedoel je hiermee? Dat ik dat ding afgeragd hebt...??? Welke foto's doel je op? Enige foto's die hier zijn is juist van een kleine opknapbeurt...?

En nee, de koets is ook niet zo goed...roest op lijst rond vooruit, dorpel, achterschermen, binnenkant deuren, deukjes in dak, barst in voorruit en wat lelijke lak plekjes zo uit mijn hoofd.

Maar dat is uiteraard ook allemaal netjes aan Sas verteld..! En daar was de prijs ook naar (had geinteresseerden in de rij staan voor dat ding...) wat de interne motorschade betreft, tjah dat is de gok...ook daarin ben ik volledig eerlijk geweest in de verkoop...dat de kop aangetast was en dergelijke had ik ook niet kunnen weten... :)

En over die prijs...een GTT, waar vorig jaar ong 1500 euro met de apk in is gepompt (nieuwe remschijven (rvs geboord), blokken (OMP) en lagers rondom, nieuwe(!!!) aandrijfassen (lins en rechts dus), nieuwe stalen remleidingen (voor, achter nog niet gemonteerd, wel bijgeleverd?nagestuurd) en nog wat normale onderhoudszaken). Verder met een Alu veerpootbrug, magnecor 85mm bougiekabels, nieuwe bobine en bdp-sensor, OMP vervangingsfilter, group N voll. RVS uitlaat vanaf downpipe en last but not least gloednieuwe velgjes met nieuwe bandjes...heeft Sas een hele mooie prijs betaald...voor mij gezien...heb ik het geld voor de velgen net terug en heb ik de GTT er kado bij gedaan...insteek was ook om hem alleen te verkopen aan iemand die er wat leuks mee ging doen...
ik denk van niet, alhoewel waarschijnlijk niemand mij dat in dank zal afnemen, sas heeft een doorgerotte carrosserie gekocht, om te huilen zo slecht, dat is mijn mening, bovendien schijnen er motorische problemen te zijn, zogenaamde verborgen gebreken die nu duidelijk worden
een prijs van 500 euro was meer op zijn plaats geweest.
om dit weer goed te krijgen is erg veel geld nodig, met beperkt budget wordt het een hobbyprojekt van tijdelijke duur.

forumleden denken dan dat ik iets afkraak omdat ik mijzelf beter vindt, maar het raakt mij persoonlijk, ik vindt het echt treurig.
iets voorzichterger praten helpt ook veel :wink:

zoals doorgerotte carasorie vind ik nogal lomp gezegt en nogal veel gezegt want een doorgerotte carrasorie zou in mijn ogen al 3 jaar niet meer door de keuring gekomen zijn.
en dese is vorig jaar nog gewoon door keuring gekomen dus zal niet doorgeot zijn alleen zijn plekken hebben zoals bijna elke orginelle gtt heeft
Vos

Aan dit geleuter heeft helemaal niemand wat aan! Zeker Sas niet! (0)
Danny van Duren

Vos schreef:Aan dit geleuter heeft helemaal niemand wat aan! Zeker Sas niet! (0)
hmmz neej maarja als iemand dan zegt zeg het dan normaal en nie zo lomp als pier
Steven
Car: M536

Wat een hoop poehaa weer mensen, denk dat Sas zich er toch geen reet van aantrekt, dies vast hard bezig om em weer te fixxen.
Danny van Duren

Steven schreef:Wat een hoop poehaa weer mensen, denk dat Sas zich er toch geen reet van aantrekt, dies vast hard bezig om em weer te fixxen.
zoals het hoort :worship:
Florus

Echt weer de gemiddelde "Pierre" opmerking....... :dSb:
-PAZ-
Über-Spammer

Florus schreef:Echt weer de gemiddelde "Pierre" opmerking....... :dSb:
Idd altijd zitten zeiken (N) (N) en kritiek leveren, ook al eens gehoord van opbouwende kritiek??? En als je toch altijd alles beter weet zou je haar beter eens wat tips geven ipv de auto te zitten afkraken
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

pierre = de "jos verstappen" van de rtc site :worship: :lol: :lol: (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

De GTT is al een hele tijd niet meer van zn plek af geweest (U)

Maar het komt vast en zeker wel goed!! (Y) :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Danny van Duren

Luco/Alpine-racer schreef:pierre = de "jos verstappen" van de rtc site :worship: :lol: :lol: (0)

luco geef hem nou geen complimenten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

:D :D (0)
SasjeSuper5
Contacteer:

hehe, ik kom me topic weer es checken :lol:
wtf is hier allemaal voor discussie om niks zeg :~
ik heb die auto voor veel te weinig gekocht, het probleem wat ik nu heb is mijn eigen schuld. ik heb de kop niet een kwartslag gedraaid voordat ik em eraf heb gehaald. dit weet ik nu al een paar weken, maar ik kom er niet aan toe om de klus te klaren!

bij het rallyteam hebben we echt een ontzettend drukke tijd gehad voor de eerste rally. nu moeten we de 31ste weer rijden, terwijl het blok nu uit elkaar ligt en de voorste dempers ook nog niet in orde zijn... of te wel ik heb genoeg te doen!

ik wil nu dus de onderblok pakkingen gaan vervangen die ik ZELF gesloopt heb. maar dit kan ik denk ik echt niet op het schoolplein voor mekaar krijgen :lol:

en het is nog best wel een grote klus, die nauwkeurig moet gebeuren. ik durf er wel aan te beginnen, maar heb geen idee hoeveel tijd dit me gaat kosten. daarnaast moet ik goed gereedschap tot mijn beschikking hebben (bijv voor het terugplaatsen van zuigers)
het liefst zou ik dit samen met iemand doen die er verstand van heeft, maar ja, wie heeft er nou tijd over om dit met een studente aan te pakken??

ik ga de auto voorlopig schorsen. hij had bijna een maand geleden gekeurd moeten worden en ik heb geen geld over voor een boete!! dit betekend zeker niet dat ik van plan ben hem nog lang stil te laten staan >-)
Steven

Schorsing moet wel 3 maanden duren anders moet je alsnog de WB terugbetalen.

Ik zeg nog steeds: ander onderblok scoren.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik zou erwin eens lief aankijken :D
ik had je best willen helpen,maarik heb er nogminder verstand van dan jij :lol: :lol:
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Sas even een hart onder de riem...kop op...sleutel er tegen aan...achter de meest donkere (roest) wolken schijnt altijd de zon....Succes
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Steven schreef:Schorsing moet wel 3 maanden duren anders moet je alsnog de WB terugbetalen.

Geldt dat ook als je een schorsing verlengd? Ik vrees namelijk dat dat bij mij gaat gebeuren... 22 april ga ik niet redden met de 5. :(
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Wegenbelasting betalen als je de schorsing verlengd?? Volgens mij niet hoor?! Gewoon op tijd aangeven dat je hem weer een periode wilt schorsen, dan hoef je geen wegenbelasting te betalen...

Er staat vast een hoop info op RDW.nl
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven

Volgens mij wel Merijn... ik zou gewoon even kijken in welke staat ie is op 22april. De eerste maand doen ze sowieso nix en daarna gaan ze pas steekproefsgewijs €75 uitdelen Op zich kun je die gok ook wel nemen. Tis wel een goeie motivatie om lekker door te werken :p

Vriend van mij die rijd bijna altijd zonder apk en dan ook echt halve jaren tot een jaar en heeft laatst voor het eerst pas een boete gehad. Valt nog wel mee hoe snel het gaat.
Rwd-student
Contacteer:

SasjeSuper5 schreef:hehe, ik kom me topic weer es checken :lol:
wtf is hier allemaal voor discussie om niks zeg :~
ik heb die auto voor veel te weinig gekocht, het probleem wat ik nu heb is mijn eigen schuld. ik heb de kop niet een kwartslag gedraaid voordat ik em eraf heb gehaald. dit weet ik nu al een paar weken, maar ik kom er niet aan toe om de klus te klaren!

bij het rallyteam hebben we echt een ontzettend drukke tijd gehad voor de eerste rally. nu moeten we de 31ste weer rijden, terwijl het blok nu uit elkaar ligt en de voorste dempers ook nog niet in orde zijn... of te wel ik heb genoeg te doen!

ik wil nu dus de onderblok pakkingen gaan vervangen die ik ZELF gesloopt heb. maar dit kan ik denk ik echt niet op het schoolplein voor mekaar krijgen :lol:

en het is nog best wel een grote klus, die nauwkeurig moet gebeuren. ik durf er wel aan te beginnen, maar heb geen idee hoeveel tijd dit me gaat kosten. daarnaast moet ik goed gereedschap tot mijn beschikking hebben (bijv voor het terugplaatsen van zuigers)
het liefst zou ik dit samen met iemand doen die er verstand van heeft, maar ja, wie heeft er nou tijd over om dit met een studente aan te pakken??

ik ga de auto voorlopig schorsen. hij had bijna een maand geleden gekeurd moeten worden en ik heb geen geld over voor een boete!! dit betekend zeker niet dat ik van plan ben hem nog lang stil te laten staan >-)
Is het geen idee om het blokje uit te bouwen, en dan in je woonkamer opnieuw op te bouwen? Kan je iig rustig sleutelen :D Alles goed bekijken etc. Enige probleem is dan dat je geen gereedschap hebt, maar met een standaard set kom je al wel een eind denk ik.

Weet je al zeker dat die pakking onder de cilinderbus(sen) de oorzaak is? (Ik kan me trouwens nog herrineren dat iemand iets zei over het draaien van de cilinderkop alvorens te liften :wink: )

grzzz..
SasjeSuper5
Contacteer:

ja dat klopt, maar als je met zijn tweeën zo snel mogelijk die kop eraf wil hebben, wil iemand dat nog wel eens vergeten... (N)

ik heb een onderblok gescoord :D gratis ook nog (Y)
en er zit nog een versnellingsbak aan, dus dat scheelt weer werk zeg maar... dus, als ik over twee weken mijn tentamens achter de rug heb, gaan we maar eens woest aan de slag >-)

boel uitbouwen, alle dingen die ik nu nieuw heb overzetten, en het hele zwikkie er weer in (Y) dat moet goedkomen denk ik zomaar
Riël
Über-Spammer

Steven schreef:Schorsing moet wel 3 maanden duren anders moet je alsnog de WB terugbetalen.

Nue, 2x omschrijven, kost je 20,50 euro :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool

Riël Notermans schreef:

Nue, 2x omschrijven, kost je 20,50 euro :)
haha riel de doorverkoopman weet er alles van

:)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
SasjeSuper5
Contacteer:

gister onderblok gekregen, ligt nu in de woonkamer :D
volgende week heb ik tentamens, maar daarna gaat het dan toch echt gebeuren! dan zet ik al het spul over, en hopelijk wordt het dan eindelijk vijf blasten! het is er in ieder geval al wel weer voor 8)
SasjeSuper5
Contacteer:

bin ich wieder leute :D
het blok is inmiddels al een aantal weken geleden gewisseld, vloeistofjes zitten er ook weer in, alles toll alles neu

maar goed, ik ga deze week een nieuwe accu halen (garantie, deze is stuk, vet vaag!) en dan moet ie het wel gaan doen denk ik zomaar :)

tenminste, dat hoop je dan he :lol:

maar ik had eigenlijks weer een vraagje:
mijn vriend kwam, na vant weekend voor het eerst in een alpine gezeten te hebben, op het geweldige idee om mijn carrosserie ook op te knappen met polyester, aangezien de body van een alpine totaal uit poly bestaat zowat... Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand toevallig of dit uberhaupt wordt toegestaan? Ik kon in ieder geval niets vinden op de rdw site!
Het zou de ultieme oplossing zijn, enige wat ik dan nodig heb is een flex, wat aluminium om frames te maken en genoeg geduld om mijzelf een aantal dagen in de polydampen te hangen :smoke:
Rwd-student
Contacteer:

Nee mag niet :p

Mijn GTT rijdt toch eerder dan de joue :bye:

:lol:
SasjeSuper5
Contacteer:

moeilijk figuur! :lol: je hebt niet eens een gtt, je hebt het blok in een zweeds lomp hok met obesitas gestopt
miss mag het wel :P
FrankB

SasjeSuper5 schreef:Het zou de ultieme oplossing zijn, enige wat ik dan nodig heb is een flex, wat aluminium om frames te maken en genoeg geduld om mijzelf een aantal dagen in de polydampen te hangen :smoke:
Als dat het enige zou zijn zou ik zeggen: Go For It!

Volgens mij zie je een "klein" detail over het hoofd: je moet het wel kunnen!
SasjeSuper5
Contacteer:

nou zo moeilijk is het niet en ik heb al eerder dingen moeten polyen :)
weet niemand of dit wel/niet mag?
Steven

Ja mag, maar je kan niet zomaar alle plaatdelen vervangen hoor, het meeste heeft wel degelijk een dragende functie zoals bijv een achterscherm.

Deuren, voorschermen, motorkap, bumpers, verbreders, achterklep kan wel van polyester, maar de rest zou ik mooi van plaatstaal houden.

Mijn corolla is al het losse plaatwerk ook in polyester te krijgen en nog betaalbaarder als origineel ook :) (maar wel zo krom als een hoepel en spuitwerk is minder mooi dan op staal).
Riël
Über-Spammer

En een niet te overziene, gruwelijke, belachelijke berg werk om een zelf gepolyde deur uberhaupt recht te krijgen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
SasjeSuper5
Contacteer:

ik begin die auto zat te worden en wispelturig als ik ben heb ik hem maar weer te koop gezet. als ik een ruimte had om fatsoenlijk te sleutelen, was ik er nu weer vol goede moed aan begonnen....

maar helaas! ik krijg hem niet aan het lopen, startmotor zegt tik, en ik heb er echt de energie niet voor om weeeeer voor de deur te gaan lopen klieren. als iemand hem van mij over wil nemen, dan zal ik voorlopig even autoloos door het leven gaan totdat ik iets kan aanschaffen waar geen werk meer aan is (ja ik weet het, aan een gtt heb je altijd werk, maar deze heb ik al genoeg aan gedaan!)

dus check me advertentie op de rtc-markt als je interesse hebt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Aiai... Dat is wel zonde, zeg. Als ik je advertentie bekijk heb je er enorm veel tijd en moeite in gestoken en nu gaat iemand anders ermee vandoor. :(

Hoe zat je het ook bent, ik zou echt doorzetten... Ik heb ook regelmatig op het punt gestaan om de mijne weg te doen, maar straks is 'ie af en ga je er heel veel plezier aan beleven.

En het geld wat je er nu al ingestoken hebt, krijg je nooit meer terug. Een niet-rijdende auto levert gewoon geen reet op. :(

Ondanks alles toch succes met de verkoop, maar als je een uurtje over hebt, begin dan gewoon aan die startmotor. :D
Plaats reactie