Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Zo, de halve dag daar gezeten. 1 of andere metalen asring (?) was soort van los gaan zitten en had zich al half tussen andere onderdelen genesteld, dat maakte dat geluid dus. Is meteen vervangen, rechtsvoor ook geloof ik.

Daarna ontdekten ze nog een raar geluid, bij het achteruit parkeren met flinke stuuruitslag. Daarvoor moeten ze ook weer iets vervangen, 1 of ander asje, moet besteld worden.

Wordt een dure grap geloof ik. Die ringen, dit asonderdeel dan, kleine beurt staat gepland, APK krijg ik daar dan bij in en de achterbanden worden net wel/net niet afgekeurd denk ik.

Ohja, en ik heb er nu neutrale kentekenplaathouders op laten zetten.
Laatst gewijzigd door Modus op za 22 mei 2010 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Ik heb trouwens wel het idee dat ik bij de dealer de hoofdprijs zou betalen voor nieuwe banden, of is dat gek gedacht? Ze hadden het over tussen de 160-200 p/st, maar als ik zo eens zoek op internet rondneus zie ik heel wat lagere prijzen.

RS ph 2 dus = 195/45 R 16. Origineel volgens mij Michelins maar ik hoef ook weer niet perse de allerallerduurste te hebben.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Modus schreef:RS ph 2 dus = 195/45 R 16. Origineel volgens mij Michelins maar ik hoef ook weer niet perse de allerallerduurste te hebben.
Nee, origineel was Conti Sportcontact2.

En je wilt wel de duurste hebben, want die geven de beste grip. Ik zou gaan voor sportcontact2 of 3 of voor Michelin Exalto pe2. Die laatste gaan 2x zo lang mee en geven minstens zoveel grip. Succes!
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Nou lekker lijstje gehoord vandaag.

wisserblad achter
1 of ander aandrijfasje linksvoor
fuseekogel rechts
remleidingen l + r voor
kleine beurt incl pollenfiltert

en de banden moeten zoals verwacht vervangen worden
daar ga ik nog even voor rondneuzen want ik kan ze echt wel goedkoper krijgen dan de € 147 /st die de dealer rekent (de originele Conti's dus)
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Oh en distributie is toch om de 6 jaar? (RS ph 2)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Had de phase2 conti's?

Ik meen ook Michelins?

De phase3 heeft Michelin Pilot Exalto PE2 in ieder geval. Ik zou voor Michelins gaan, betere grip dan de conti's en qua prijs ook wel goedkoper.

Distributie elke 5 jaar of 120.000km.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

Modus schreef:
en de banden moeten zoals verwacht vervangen worden
daar ga ik nog even voor rondneuzen want ik kan ze echt wel goedkoper krijgen dan de € 147 /st die de dealer rekent (de originele Conti's dus)
Kijk anders even op autobandenmarkt.nl

De conti sportcontact 3 = € 82.20
Michelin Pilot exalto = € 100.80
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Die Michelins zijn dacht ik speciaal voor de ph3 ontwikkeld staat me iets van bij.

En ik heb een kennis bij een Profile vestiging, die mag ook even een mooi prijsje voorstellen.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De Pilot Exalto PE2 is inderdaad speciaal ontwikkeld voor de RS182.


Ik zal zo straks nog even de brochure opzoeken van de phase2 RS. Eens kijken wat er bij de banden staat. Dacht echt dat het ook Michelins waren haha :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
joswilliams
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:02
Locatie: amersfoort

Modus schreef:Oh en distributie is toch om de 6 jaar? (RS ph 2)
5 jaar of 120.000km.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Adinsx schreef:Ik zal zo straks nog even de brochure opzoeken van de phase2 RS. Eens kijken wat er bij de banden staat. Dacht echt dat het ook Michelins waren haha :)
Gaan we eigenwijs doen? :) Ik heb een ph2 gehad. Conti sportcontact2. Zijn goed voor 17.000km op de voor-as. Dan zijn ze kaal. Exalto's zaten op m'n ph3, maar die passen ook heel goed op een ph2. Daar haal je de 30.000km wel mee. Sportcontact3 zit nu op de Clio3, maar daar kan ik nog geen levensduur van melden.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Haha, ja lekker eigenwijs. Maar ik heb de brochure nog niet kunnen vinden. tijdens het verhuizen is die ergens terecht gekomen.

Trouwens, je hebt de 182 gehad hè. Heb je toevallig nog een prijsbrochure daarvan? De gewone brochure heb ik, ik mis alleen de prijsbijlage ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

In het boekje staat trouwens vreemd genoeg 4 jr of 120K. Maar de garage had het zelf ook over 5.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Om het even compleet te maken. De multiriem zou elke 60.000km vervangen moeten worden.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Adinsx schreef: Heb je toevallig nog een prijsbrochure daarvan?
Nee, sorry, die heb ik ook niet.
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

En weer een lekkende koplampsproeier rechts. Deze is er sept 2009 nieuw opgezet. Reparatiegarantie is volgens mij 3 maanden?

Kan toeval zijn maar ze hebben afgelopen week wel aan het systeem lopen knutselen want de ruitensproeier rechts is vervangen en sindsdien rook ik af en toe al in de verte een vage soplucht, die ik nu wel kan verklaren dus. Lijkt me toch niet helemaal toevallig?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Bij mij lekt hij ook nog steeds. Heb nog geen zin gehad de bumper eraf te halen :p

Voorlopig blijft het zo, tot in december met de APK. Gebruik het systeem toch nooit aangezien ik de auto elke week was ;)


@Ron
Hmm. jammer :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bij mij lekken ze zo nu en dan en daarna blijft het weer maanden goed. Dus niet erg consequent.
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Ik heb al gebeld, 12 mnd garantie als het aan het onderdeel zou liggen. Ga vandeweek nog wel even langs.
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Verstandig geweest en toch voor 4x Conti SportContact 3 gegaan, vanochtend laten plaatsen door een kennis bij Profile, voor alles incl. 130 euro minder dan via de dealer.

Nou nog terug voor de APK afmelding en we zijn voorlopig weer klaar.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Kom ik gistermiddag half 5 bij m'n werk naar buiten lopen. Loop naar de Clio.
Stap in, gordel om etc.
Ik start de auto en laat hem langzaam achteruit rollen. Zie ik ineens dat de oranje lampjes: 'SERV' 'ABS' en 'ESP' branden. (die laatste 2 natuurlijk het symbool ipv tekst)

Auto weer even terug het parkeervak in en even gekeken of er misschien een band lek is. Andere omtrek kan natuurlijk storing geven. Maar dat was niet het geval. Paar keer opnieuw gestart ook zonder resultaat.
Pa nog even gebeld (is op vakantie) of hij misschien weet wat vaak voorkomt, maar helaas. Goed, opnieuw gestart en de lampjes bleven uit voor enkele kilometers totdat ik de A18 op wilde draaien en daar brandde ze weer prachtig.

's Avonds de bandenspanning nog even gecontroleerd. Opnieuw waren de lampjes even uit, maar 500m later branden ze weer net zo vrolijk ;)
Remvloeistofpeil is goed, remblokken zijn nog lang niet versleten.

Binnenkort de auto nog even de brug op voor controle van de ABS-sensoren en maar hopen dat het een draadje is die ergens tegenaan gesleten is.


Iemand nog andere ideeën? :p

Uitlezen met de Clip doe ik later als pa terug is, tenzij ik gestoord wordt van de lichtjes ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Waarschijnlijk een sensor, met uitlezen ben je daar snel genoeg achter.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ja ik gok ook op vervuiling van een sensor of een draadje omdat de lampjes soms nog wel even uitgaan. Misschien nog wel de stuurhoeksensor omdat ik een paar maanden terug het stuur vervangen heb. Misschien zit daar nog iets los o.i.d.

Uitlezen kan ik thuis niet, dus dat wordt na het weekend als ik voor het weekend niks vind.


Edit: En als we toch bezig zijn. Er verdwijnt weer langzaam olie :~
Een kijkje onder de auto gaf hetzelfde beeld, een donkere natte plek rond de bodemplaat en een oliepeil 3mm boven minimum.
De klepdekselboutjes lekken overigens niet meer nadat ik die laats 1 voor 1 los heb gehad en met pakking weer heb vastgezet.
Ik gok nu op de krukaskeerring |:
Maar dat blijft maar mooi een tijdje zitten ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zolang het bijvullen niet meer kost als het vervangen van de kering :smile:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Dat zal ook wel een aardige klus zijn om die keering te vervangen!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zeker wel.

Januari 2009 hebben we de distributieriem etc. gedaan en toen lekte de krukaskeerring niet. Ik had hem wel uit voorzorg al besteld omdat ik toen ook al oliedruppels tegenkwam. Dat bleek later van bovenaf te komen.

Ik gok dat het nu wel van de krukaskeerring komt, dat blijft toch een kwaaltje. Maargoed, binnenkort maar weer eens op onderzoek uit. Heb in ieder geval een bus 5W40 Competizione SRX in de auto liggen ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Iemand een truukje voor uitgelubberde uitlaat rubbers?
Heb er achter wat tussen gepropt en vast gezet met tie wraps maar zonder veel resultaat.
Zijn net een half jaar oud en nu al weer verrot.
Wat zijn die dingen toch van slechte kwaliteit :evil:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ach, zijn het echt de kosten dan? Tie wraps is ook kansloos natuurlijk, want die zijn ook niet hittebestendig. Probeer eens wat ijzerdraad :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Vind 40 euro voor 2 rubbers best aan de prijs.
Het is een soort spin van rubber, die naar verloop van tijd door gaat hangen tot hij niet verder kan:
[img]http://autocarparts4u.co.uk/img/p/29-80-thickbox.jpg[/img]
Dan hangt de uitlaat dus opeens een paar cm lager.

Ik heb er nu dus een soort rubber bussen tussen gepropt en die met tie wraps aan het frame van het rubber vast gemaakt om de boel een beetje omhoog te houden.
Dus ik dacht misschien weet iemand iets wat precies de goede maat heeft om hem weer op normale hoogte te krijgen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik doe eens een beun-idee...

Voor montage eens rondom volblaffen (soory voor dit woord) met ruitenkit? Wordt ie wel iets stugger, maar zakt ie (waarschijnlijk) niet meer door.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

tyraps om de rubbers heen??
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

MartijnG schreef:Ik doe eens een beun-idee...

Voor montage eens rondom volblaffen (soory voor dit woord) met ruitenkit? Wordt ie wel iets stugger, maar zakt ie (waarschijnlijk) niet meer door.
Dat is niet eens zo`n gek idee :)
Het zit nu dus zo:
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... rubber.jpg[/img]
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

@ Christiaan : Ik heb dat rubber voor twee weken geleden nog vervangen aan Arno's RS, dat ding koste 19.95 ex btw....
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

tyraps :lol: (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik heb 2 ringen van een koelslang afgesneden en dubbelgevouwen er op 4 plekken tussen gepropt. De beide achterdempers hangen bij mij ook onderin met ongeveer dezelfde constructie.


Update m.b.t. de ABS/ESP storing.
Heb de auto nog niet op de brug gehad, geen tijd voor.
Bij het afremmen voor een stoplicht wordt er een lichte ABS-trilling voelbaar in het pedaal dus mijn vermoeden gaat nu uit naar een gescheurde ABS-ring of een sensor die niet meer lekker mee doet.

Gister was overigens het lampje even uit, totdat ik boven de 90 km/u uit kwam. Dus dat spreekt een gescheurde ring weer tegen |: Dan zou hij het tenslotte altijd moeten registreren.

Komende week ga ik wel even tijd vinden om de boel van onder te bekijken. Als het dan nog niet vindbaar is wordt het alsnog uitlezen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie