Mankementen topic Clio RS.
Zo, de halve dag daar gezeten. 1 of andere metalen asring (?) was soort van los gaan zitten en had zich al half tussen andere onderdelen genesteld, dat maakte dat geluid dus. Is meteen vervangen, rechtsvoor ook geloof ik.
Daarna ontdekten ze nog een raar geluid, bij het achteruit parkeren met flinke stuuruitslag. Daarvoor moeten ze ook weer iets vervangen, 1 of ander asje, moet besteld worden.
Wordt een dure grap geloof ik. Die ringen, dit asonderdeel dan, kleine beurt staat gepland, APK krijg ik daar dan bij in en de achterbanden worden net wel/net niet afgekeurd denk ik.
Ohja, en ik heb er nu neutrale kentekenplaathouders op laten zetten.
Daarna ontdekten ze nog een raar geluid, bij het achteruit parkeren met flinke stuuruitslag. Daarvoor moeten ze ook weer iets vervangen, 1 of ander asje, moet besteld worden.
Wordt een dure grap geloof ik. Die ringen, dit asonderdeel dan, kleine beurt staat gepland, APK krijg ik daar dan bij in en de achterbanden worden net wel/net niet afgekeurd denk ik.
Ohja, en ik heb er nu neutrale kentekenplaathouders op laten zetten.
Laatst gewijzigd door Modus op za 22 mei 2010 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb trouwens wel het idee dat ik bij de dealer de hoofdprijs zou betalen voor nieuwe banden, of is dat gek gedacht? Ze hadden het over tussen de 160-200 p/st, maar als ik zo eens zoek op internet rondneus zie ik heel wat lagere prijzen.
RS ph 2 dus = 195/45 R 16. Origineel volgens mij Michelins maar ik hoef ook weer niet perse de allerallerduurste te hebben.
RS ph 2 dus = 195/45 R 16. Origineel volgens mij Michelins maar ik hoef ook weer niet perse de allerallerduurste te hebben.
Nee, origineel was Conti Sportcontact2.Modus schreef:RS ph 2 dus = 195/45 R 16. Origineel volgens mij Michelins maar ik hoef ook weer niet perse de allerallerduurste te hebben.
En je wilt wel de duurste hebben, want die geven de beste grip. Ik zou gaan voor sportcontact2 of 3 of voor Michelin Exalto pe2. Die laatste gaan 2x zo lang mee en geven minstens zoveel grip. Succes!
Nou lekker lijstje gehoord vandaag.
wisserblad achter
1 of ander aandrijfasje linksvoor
fuseekogel rechts
remleidingen l + r voor
kleine beurt incl pollenfiltert
en de banden moeten zoals verwacht vervangen worden
daar ga ik nog even voor rondneuzen want ik kan ze echt wel goedkoper krijgen dan de € 147 /st die de dealer rekent (de originele Conti's dus)
wisserblad achter
1 of ander aandrijfasje linksvoor
fuseekogel rechts
remleidingen l + r voor
kleine beurt incl pollenfiltert
daar ga ik nog even voor rondneuzen want ik kan ze echt wel goedkoper krijgen dan de € 147 /st die de dealer rekent (de originele Conti's dus)
Oh en distributie is toch om de 6 jaar? (RS ph 2)
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Had de phase2 conti's?
Ik meen ook Michelins?
De phase3 heeft Michelin Pilot Exalto PE2 in ieder geval. Ik zou voor Michelins gaan, betere grip dan de conti's en qua prijs ook wel goedkoper.
Distributie elke 5 jaar of 120.000km.
Ik meen ook Michelins?
De phase3 heeft Michelin Pilot Exalto PE2 in ieder geval. Ik zou voor Michelins gaan, betere grip dan de conti's en qua prijs ook wel goedkoper.
Distributie elke 5 jaar of 120.000km.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Kijk anders even op autobandenmarkt.nlModus schreef:
De conti sportcontact 3 = € 82.20
Michelin Pilot exalto = € 100.80
Die Michelins zijn dacht ik speciaal voor de ph3 ontwikkeld staat me iets van bij.
En ik heb een kennis bij een Profile vestiging, die mag ook even een mooi prijsje voorstellen.
En ik heb een kennis bij een Profile vestiging, die mag ook even een mooi prijsje voorstellen.
- Adinsx
De Pilot Exalto PE2 is inderdaad speciaal ontwikkeld voor de RS182.
Ik zal zo straks nog even de brochure opzoeken van de phase2 RS. Eens kijken wat er bij de banden staat. Dacht echt dat het ook Michelins waren haha
Ik zal zo straks nog even de brochure opzoeken van de phase2 RS. Eens kijken wat er bij de banden staat. Dacht echt dat het ook Michelins waren haha

-
5 jaar of 120.000km.Modus schreef:Oh en distributie is toch om de 6 jaar? (RS ph 2)
Gaan we eigenwijs doen?Adinsx schreef:Ik zal zo straks nog even de brochure opzoeken van de phase2 RS. Eens kijken wat er bij de banden staat. Dacht echt dat het ook Michelins waren haha

- Adinsx
Haha, ja lekker eigenwijs. Maar ik heb de brochure nog niet kunnen vinden. tijdens het verhuizen is die ergens terecht gekomen.
Trouwens, je hebt de 182 gehad hè. Heb je toevallig nog een prijsbrochure daarvan? De gewone brochure heb ik, ik mis alleen de prijsbijlage
Trouwens, je hebt de 182 gehad hè. Heb je toevallig nog een prijsbrochure daarvan? De gewone brochure heb ik, ik mis alleen de prijsbijlage

In het boekje staat trouwens vreemd genoeg 4 jr of 120K. Maar de garage had het zelf ook over 5.
En weer een lekkende koplampsproeier rechts. Deze is er sept 2009 nieuw opgezet. Reparatiegarantie is volgens mij 3 maanden?
Kan toeval zijn maar ze hebben afgelopen week wel aan het systeem lopen knutselen want de ruitensproeier rechts is vervangen en sindsdien rook ik af en toe al in de verte een vage soplucht, die ik nu wel kan verklaren dus. Lijkt me toch niet helemaal toevallig?
Kan toeval zijn maar ze hebben afgelopen week wel aan het systeem lopen knutselen want de ruitensproeier rechts is vervangen en sindsdien rook ik af en toe al in de verte een vage soplucht, die ik nu wel kan verklaren dus. Lijkt me toch niet helemaal toevallig?
- Adinsx
Bij mij lekt hij ook nog steeds. Heb nog geen zin gehad de bumper eraf te halen 
Voorlopig blijft het zo, tot in december met de APK. Gebruik het systeem toch nooit aangezien ik de auto elke week was
@Ron
Hmm. jammer

Voorlopig blijft het zo, tot in december met de APK. Gebruik het systeem toch nooit aangezien ik de auto elke week was

@Ron
Hmm. jammer

Ik heb al gebeld, 12 mnd garantie als het aan het onderdeel zou liggen. Ga vandeweek nog wel even langs.
Verstandig geweest en toch voor 4x Conti SportContact 3 gegaan, vanochtend laten plaatsen door een kennis bij Profile, voor alles incl. 130 euro minder dan via de dealer.
Nou nog terug voor de APK afmelding en we zijn voorlopig weer klaar.
Nou nog terug voor de APK afmelding en we zijn voorlopig weer klaar.
- Adinsx
Kom ik gistermiddag half 5 bij m'n werk naar buiten lopen. Loop naar de Clio.
Stap in, gordel om etc.
Ik start de auto en laat hem langzaam achteruit rollen. Zie ik ineens dat de oranje lampjes: 'SERV' 'ABS' en 'ESP' branden. (die laatste 2 natuurlijk het symbool ipv tekst)
Auto weer even terug het parkeervak in en even gekeken of er misschien een band lek is. Andere omtrek kan natuurlijk storing geven. Maar dat was niet het geval. Paar keer opnieuw gestart ook zonder resultaat.
Pa nog even gebeld (is op vakantie) of hij misschien weet wat vaak voorkomt, maar helaas. Goed, opnieuw gestart en de lampjes bleven uit voor enkele kilometers totdat ik de A18 op wilde draaien en daar brandde ze weer prachtig.
's Avonds de bandenspanning nog even gecontroleerd. Opnieuw waren de lampjes even uit, maar 500m later branden ze weer net zo vrolijk
Remvloeistofpeil is goed, remblokken zijn nog lang niet versleten.
Binnenkort de auto nog even de brug op voor controle van de ABS-sensoren en maar hopen dat het een draadje is die ergens tegenaan gesleten is.
Iemand nog andere ideeën?
Uitlezen met de Clip doe ik later als pa terug is, tenzij ik gestoord wordt van de lichtjes
Stap in, gordel om etc.
Ik start de auto en laat hem langzaam achteruit rollen. Zie ik ineens dat de oranje lampjes: 'SERV' 'ABS' en 'ESP' branden. (die laatste 2 natuurlijk het symbool ipv tekst)
Auto weer even terug het parkeervak in en even gekeken of er misschien een band lek is. Andere omtrek kan natuurlijk storing geven. Maar dat was niet het geval. Paar keer opnieuw gestart ook zonder resultaat.
Pa nog even gebeld (is op vakantie) of hij misschien weet wat vaak voorkomt, maar helaas. Goed, opnieuw gestart en de lampjes bleven uit voor enkele kilometers totdat ik de A18 op wilde draaien en daar brandde ze weer prachtig.
's Avonds de bandenspanning nog even gecontroleerd. Opnieuw waren de lampjes even uit, maar 500m later branden ze weer net zo vrolijk

Remvloeistofpeil is goed, remblokken zijn nog lang niet versleten.
Binnenkort de auto nog even de brug op voor controle van de ABS-sensoren en maar hopen dat het een draadje is die ergens tegenaan gesleten is.
Iemand nog andere ideeën?

Uitlezen met de Clip doe ik later als pa terug is, tenzij ik gestoord wordt van de lichtjes

-
- Car: R19.R
Waarschijnlijk een sensor, met uitlezen ben je daar snel genoeg achter.
- Adinsx
Ja ik gok ook op vervuiling van een sensor of een draadje omdat de lampjes soms nog wel even uitgaan. Misschien nog wel de stuurhoeksensor omdat ik een paar maanden terug het stuur vervangen heb. Misschien zit daar nog iets los o.i.d.
Uitlezen kan ik thuis niet, dus dat wordt na het weekend als ik voor het weekend niks vind.
Edit: En als we toch bezig zijn. Er verdwijnt weer langzaam olie
Een kijkje onder de auto gaf hetzelfde beeld, een donkere natte plek rond de bodemplaat en een oliepeil 3mm boven minimum.
De klepdekselboutjes lekken overigens niet meer nadat ik die laats 1 voor 1 los heb gehad en met pakking weer heb vastgezet.
Ik gok nu op de krukaskeerring
Maar dat blijft maar mooi een tijdje zitten
Uitlezen kan ik thuis niet, dus dat wordt na het weekend als ik voor het weekend niks vind.
Edit: En als we toch bezig zijn. Er verdwijnt weer langzaam olie

Een kijkje onder de auto gaf hetzelfde beeld, een donkere natte plek rond de bodemplaat en een oliepeil 3mm boven minimum.
De klepdekselboutjes lekken overigens niet meer nadat ik die laats 1 voor 1 los heb gehad en met pakking weer heb vastgezet.
Ik gok nu op de krukaskeerring

Maar dat blijft maar mooi een tijdje zitten

-
- Car: R19.R
Zolang het bijvullen niet meer kost als het vervangen van de kering 

- Adinsx
Zeker wel.
Januari 2009 hebben we de distributieriem etc. gedaan en toen lekte de krukaskeerring niet. Ik had hem wel uit voorzorg al besteld omdat ik toen ook al oliedruppels tegenkwam. Dat bleek later van bovenaf te komen.
Ik gok dat het nu wel van de krukaskeerring komt, dat blijft toch een kwaaltje. Maargoed, binnenkort maar weer eens op onderzoek uit. Heb in ieder geval een bus 5W40 Competizione SRX in de auto liggen
Januari 2009 hebben we de distributieriem etc. gedaan en toen lekte de krukaskeerring niet. Ik had hem wel uit voorzorg al besteld omdat ik toen ook al oliedruppels tegenkwam. Dat bleek later van bovenaf te komen.
Ik gok dat het nu wel van de krukaskeerring komt, dat blijft toch een kwaaltje. Maargoed, binnenkort maar weer eens op onderzoek uit. Heb in ieder geval een bus 5W40 Competizione SRX in de auto liggen

-
Iemand een truukje voor uitgelubberde uitlaat rubbers?
Heb er achter wat tussen gepropt en vast gezet met tie wraps maar zonder veel resultaat.
Zijn net een half jaar oud en nu al weer verrot.
Wat zijn die dingen toch van slechte kwaliteit
Heb er achter wat tussen gepropt en vast gezet met tie wraps maar zonder veel resultaat.
Zijn net een half jaar oud en nu al weer verrot.
Wat zijn die dingen toch van slechte kwaliteit

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ach, zijn het echt de kosten dan? Tie wraps is ook kansloos natuurlijk, want die zijn ook niet hittebestendig. Probeer eens wat ijzerdraad 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Vind 40 euro voor 2 rubbers best aan de prijs.
Het is een soort spin van rubber, die naar verloop van tijd door gaat hangen tot hij niet verder kan:
[img]http://autocarparts4u.co.uk/img/p/29-80-thickbox.jpg[/img]
Dan hangt de uitlaat dus opeens een paar cm lager.
Ik heb er nu dus een soort rubber bussen tussen gepropt en die met tie wraps aan het frame van het rubber vast gemaakt om de boel een beetje omhoog te houden.
Dus ik dacht misschien weet iemand iets wat precies de goede maat heeft om hem weer op normale hoogte te krijgen.
Het is een soort spin van rubber, die naar verloop van tijd door gaat hangen tot hij niet verder kan:
[img]http://autocarparts4u.co.uk/img/p/29-80-thickbox.jpg[/img]
Dan hangt de uitlaat dus opeens een paar cm lager.
Ik heb er nu dus een soort rubber bussen tussen gepropt en die met tie wraps aan het frame van het rubber vast gemaakt om de boel een beetje omhoog te houden.
Dus ik dacht misschien weet iemand iets wat precies de goede maat heeft om hem weer op normale hoogte te krijgen.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik doe eens een beun-idee...
Voor montage eens rondom volblaffen (soory voor dit woord) met ruitenkit? Wordt ie wel iets stugger, maar zakt ie (waarschijnlijk) niet meer door.
Voor montage eens rondom volblaffen (soory voor dit woord) met ruitenkit? Wordt ie wel iets stugger, maar zakt ie (waarschijnlijk) niet meer door.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Moderator
- Car: Megane
tyraps om de rubbers heen??
-
Dat is niet eens zo`n gek ideeMartijnG schreef:Ik doe eens een beun-idee...

Het zit nu dus zo:
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... rubber.jpg[/img]
-
- Contacteer:
@ Christiaan : Ik heb dat rubber voor twee weken geleden nog vervangen aan Arno's RS, dat ding koste 19.95 ex btw....
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Moderator
- Car: Megane
tyraps

- Adinsx
Ik heb 2 ringen van een koelslang afgesneden en dubbelgevouwen er op 4 plekken tussen gepropt. De beide achterdempers hangen bij mij ook onderin met ongeveer dezelfde constructie.
Update m.b.t. de ABS/ESP storing.
Heb de auto nog niet op de brug gehad, geen tijd voor.
Bij het afremmen voor een stoplicht wordt er een lichte ABS-trilling voelbaar in het pedaal dus mijn vermoeden gaat nu uit naar een gescheurde ABS-ring of een sensor die niet meer lekker mee doet.
Gister was overigens het lampje even uit, totdat ik boven de 90 km/u uit kwam. Dus dat spreekt een gescheurde ring weer tegen
Dan zou hij het tenslotte altijd moeten registreren.
Komende week ga ik wel even tijd vinden om de boel van onder te bekijken. Als het dan nog niet vindbaar is wordt het alsnog uitlezen.
Update m.b.t. de ABS/ESP storing.
Heb de auto nog niet op de brug gehad, geen tijd voor.
Bij het afremmen voor een stoplicht wordt er een lichte ABS-trilling voelbaar in het pedaal dus mijn vermoeden gaat nu uit naar een gescheurde ABS-ring of een sensor die niet meer lekker mee doet.
Gister was overigens het lampje even uit, totdat ik boven de 90 km/u uit kwam. Dus dat spreekt een gescheurde ring weer tegen

Komende week ga ik wel even tijd vinden om de boel van onder te bekijken. Als het dan nog niet vindbaar is wordt het alsnog uitlezen.