ACT: Mégane I

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Thijsie

Frits schreef:
Roy schreef:
JohnDevlon schreef:Yo,

Weet iemand waar ik een een Metale/Chrome grill kan vinden voor de Renault Megane (2004)?

Het zou zijn voor vooraan links en rechts naast het embleem... Een grill voor onderaan tussen de mistlichten zou ook mooi zijn...

Thanx
John
Zal vanavond even kijken of ik de de bestelnummers kan vinden :wink:
Oud vraagje, maar nog niet beantwoord. Ik zoek namelijk ook deze chrome grill.
Wat is het bestelnummer? :bang:
meller
Contacteer:

mm tja moeilijk te zeggen heb je geen fototje denk dat het je koppakking is grtz

puddinkie schreef:mn blok vrij nat

koppakking lek of een zwetende frans ????
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Ben na het total loss rijden van mn Clio II op zoek naar een Megane Coupé 2000-2002.
Is het vinden van het leder interieur voor een Megane Coupé 2000-2002 te doen of wordt dit zelden aangeboden?

Vind de stoffen zetels in deze Coupé's maar nix om eerlijk te zijn |: het motief is echt mijn smaak niet..
Of bestaan er stoffen overtrekken, heel simpel in het zwart ofzo?
Laatst gewijzigd door Droes Junior op do 20 mar 2008 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-PAZ-
Über-Spammer

Waarom niet 1 kopen waar leer al inzit?? Of zijn die ook haast niet te vinden?
R5GTT. Drive it like you stole it
Droes Junior

Wel, ik heb een mooie op het oog, +- 80000 km's en in mn prijsklasse, alleen het interieur.. weet ook wel dat ik niet alleen naar zoiets mag kijken maar vroeg het mij af of je er iets anders kan instoppen van zetels? of van andere Renault modellen?
-PAZ-
Über-Spammer

Je kan ook es kijken of je er niet een paar mooie RS stoelen in kan zetten, die staan ook regelmatig te koop
R5GTT. Drive it like you stole it
Droes Junior

Iemand die de kleur kersrood 713 kent??

Is dat deze kleur?
[img]http://images.kapaza.com/photoslarge/65 ... 519723.jpg[/img]

of deze kleur?
[img]http://foto.autozone.be/fotosauto/REN/w ... 265176.jpg[/img]
Gewoon--Gerard

ik gok de eerste.
Als ik op google zoek krijg ik dit tezien
[img]http://www.in.gr/auto/parousiaseis/foto ... 713_01.jpg[/img]
Anders moet je even een berichtje na een spuiterij/garage sturen;) die kunnen die code zo opzoeken
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Probleempje met een Megane Hatchback 1.4e uit '99;

Bij starten schiet de motor eerst naar een toerental van 4000 omw/min waarna deze langzaam weer zakt maar te hoog blijft.

Ik zeg zelf de stappenmotor maar zijn er andere dingen te noemen? Schoonmaken of vervangen? En waar zit dat ding ook alweer precies?

Voor de Dialogys mensen onder ons;
Wat kost een nieuwe stappenmotor voor de Megane 1.4e (ba0e) motor?

BVD!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Haas
Car: Megane RS

die zit goed in de poeier :(
antoine
Car: Renault Clio III RS

Heeft er iemand de gegevens voor mij welke ik in moet vullen bij dialogys voor een scenic? Bouwjaar is 2002, 1.6 16v rxe..
Gabri van der Veen
Über-Spammer

ja0b of ja1j

pak daarvoor dan altijd de database van hbase.nl erbij voor die codes.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
antoine

oke, bedankt. (Y)

Mijn ouders hebben een probleem met een rekeneenheid van hun Scenic.
Tijdens hun vakantie deed de richtingaanwijzer het niet meer. Normaal zal je dan een relais vervangen, tegenwoordig niet meer. Nu ben je verplicht om een nieuwe rekeneenheid te kopen, à 250 euro ex.
Wat blijkt nu... nu werkt de achter ruitenwisser niet meer en geeft de airco een verkeerde waarde aan. Kan dit aan dat kasje liggen?

Wanneer moet er in de orginele sleutels een nieuwe code gelezen worden? Is dat elke keer wanneer de accu los gekoppelt wordt?
Ollie

Als de rekeneenheid interieur vervangen wordt, moet volgens mij de sleutel opnieuw ingelezen worden.
Bij accu los hoeft dit niet.
Steven
Car: M536

antoine schreef:oke, bedankt. (Y)

Tijdens hun vakantie deed de richtingaanwijzer het niet meer. Normaal zal je dan een relais vervangen, tegenwoordig niet meer. Nu ben je verplicht om een nieuwe rekeneenheid te kopen, à 250 euro ex.
Wat blijkt nu... nu werkt de achter ruitenwisser niet meer en geeft de airco een verkeerde waarde aan. Kan dit aan dat kasje liggen?

Wanneer moet er in de orginele sleutels een nieuwe code gelezen worden? Is dat elke keer wanneer de accu los gekoppelt wordt?
Sorry hoor, maar telkens als ik dit lees weet ik gewoon steeds zekerder dat ik niet snel een Renault zal kopen van na 2000.

Dit is toch gewoon trieste geldklopperij? Als ik alleen al lees hoeveel Laguna II's gewoon volledig afhankelijk zijn van zo'n klein kutkassie en hoeveel stomme fouten daar wel niet uit voortkomen.
Bij m'n Pa hebben ze tijdens een schadereparatie ws. met het lassen ook zo'n regeleenheid gesloopt, kostte het bedrijf ook €500 omdat de verlichting aan 1 kant niet helemaal jofel werkte.

Waarom rijd iedereen nog Reno? :p
antoine

Dat was dus ook de reaktie van mijn ouders.. Ze zijn meteen opzoek gegaan naar een ander merk auto. Ze worden er helemaal gek van. (N)
Steven
Car: M536

Nou ik geef ze groot gelijk. (Y)
Roy
Moderator

Ik had pas een kapotte bdp-sensor. Goed even een nieuwe halen denk je dan.

Sensor is 20 euri. Valt weer mee denk je dan. :)
Maargoed ze hebben die dingen geupgrade omdat er nogal veel storing inzat. En die nieuwe hebben een andere aansluiting. Dus heb je nog even een verloopstekkertje nodig van 36 euro. |:

Oh maar misschien val je net in de coulanse regeling, hoe oud is je Megane? Ah 6 jaar...helaas kan ik dan niks voor je betekenen... |: |: |:

Bedankt Renault....:dSb:
5 GT Turbo '88 GT5
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Steven schreef:
antoine schreef:oke, bedankt. (Y)

Sorry hoor, maar telkens als ik dit lees weet ik gewoon steeds zekerder dat ik niet snel een Renault zal kopen van na 2000.

Dit is toch gewoon trieste geldklopperij? Als ik alleen al lees hoeveel Laguna II's gewoon volledig afhankelijk zijn van zo'n klein kutkassie en hoeveel stomme fouten daar wel niet uit voortkomen.
Bij m'n Pa hebben ze tijdens een schadereparatie ws. met het lassen ook zo'n regeleenheid gesloopt, kostte het bedrijf ook €500 omdat de verlichting aan 1 kant niet helemaal jofel werkte.

Waarom rijd iedereen nog Reno? :p
dit is gewoon bij elk merk zo als je er geen piekbeveiliger opzet
bij mercedes kan je al van bijstarten met een auto of een losse accu diverse computers slopen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
puddinkie

we hebben bij mn megane coupe 1.6e de distributie riem, de 2 riemen en de waterpomp vervangen.

maar nu heb ik op eens een raar geluid net alsof er een lager niet goed is ofzo. als ik gas geef is het weg maar zodra hij weer stationair loopt komt het geluid weer.

of zou dit misschien het inlopen van de snaren zijn ??? lijkt me wel stug maar niet geschoten is altijd mis.
Bart V

Goed mogelijk dat de riem te strak, of juist te slap staat. Dat zou ik dus even controleren.
puddinkie

oke thanx, zal het is gaan controleren en dan ook maar gelijk mn bougies, kabels en olie filter vervangen hebt ie gelijk zn beurt weer gehad :)
puddinkie

t geluid word steeds minder dus denk dat de riem ff moet inlopen :)

maar nu nog ander probleempje:

bij kachel komt een kloppend geluid weg als ik de auto start, volgens mij de klep. vanaf welke kant kan ik daar het beste bij ???
MartijnG
Über-Spammer

Kun je alleen bij als je de gehele kachelunit eruit haalt. De besturing van de recirculatieklep zit namelijk intern verstopt.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
puddinkie

was vergeten te melden dat het wel de gene aan de linker kant is
moet ik dan mn dash los halen ??? of echt via de motor kap ?
Maarten-Jan
Car: R19.R

Roy schreef:Ik had pas een kapotte bdp-sensor. Goed even een nieuwe halen denk je dan.

Sensor is 20 euri. Valt weer mee denk je dan. :)
Maargoed ze hebben die dingen geupgrade omdat er nogal veel storing inzat. En die nieuwe hebben een andere aansluiting. Dus heb je nog even een verloopstekkertje nodig van 36 euro. |:

Oh maar misschien val je net in de coulanse regeling, hoe oud is je Megane? Ah 6 jaar...helaas kan ik dan niks voor je betekenen... |: |: |:

Bedankt Renault....:dSb:
Of je soldeert het gewoon door? krimpkousje er om heen, klaar, scheelt je 36 euro, en je hebt nooit meer contact problemen met die stekker :wink:
MartijnG
Über-Spammer

puddinkie schreef:was vergeten te melden dat het wel de gene aan de linker kant is
moet ik dan mn dash los halen ??? of echt via de motor kap ?
Je hebt maar één kachelunit waar het geluid vandaan komt, en die zit inderdaad links onder de kap :wink: Je kan het via het dashboard proberen, maar dat moet je het schutbord er ook uitslijpen...kun je beter meteen via de motorkap :D

(heb je er al nieuwe onderdelen voor gehaald?)
puddinkie

nop eerst ff kijken of ik het er normaal uit kan halen en eventueel kan fixen :)
puddinkie

wil dus gaan kijken naar mn kachel maar nu krijg ik mn ruiten wissers er niet af.

heb bouten al wel los, maar krijg ze niet omhoog of dergelijke.

wie heeft een idee om ze los te krijgen ?
Tom
Moderator
Car: MB

wisser omhoog zetten (van de ruit af) en voorzichtig bewegen. Of met een klein trekkertje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
puddinkie

voor zichtig bewegen wil niet :(

ff met waterpomp tang geprobeert wou ook niet dus nu maar ff w88 tot morgen dan neemt mn pa een kleine trekker mee.

Maar thanx voor de tip, morgen zal ik vertellen hoe t is gegaan

UPDATE:
*ruiten wissers los gehaalt met een poelietrekker.

*kachel unit er uit gehaalt en de klep van de unit.

Blijkt dat er 2 plastic tand wielen in zitten en die hebben elkaar gewrongen en schieten zover elkaar heen en dat maakt het lawaai.

morgen middag ff op auto sloop tocht :)
puddinkie

klep vervangen voor 15 euro op gehaalt van de sloop en herrie is weg :)

nu alleen nog ff midden demper er uit tussen uit want die doet toch niks en maakt ook een rammelend geluid :(
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Even een vraagje, wat is het verschil tussen een "gewone" megane Coupé en een Monte Carlo uitvoering?

Zit het in de opties?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
puddinkie

monte carlo is volgens mij uit gebreider kwa opties .

correct me if i am wrong.
Plaats reactie