Interessante meuk op marktplaats

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dat is dan weer jammer,maar klopt het wel dat je wel een stuk minder afschrijving heb op zulke autoos?
Valt me op dat hothatches en ander sneller spul vaak duur blijft,meestal ongeacht de km stand.
Mits aantoonbaar goed onderhouden.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zelfde verhaal....
Maar een RS zal beter zijn waarde houden dan een 1.2...
Maar die zijn ook vaak weer goedkoper in aanschaf...

Je koopt een auto of mee te rijden of van te genieten. ..
Toch niet als investering ?
:smile:
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Hahah ja tuurlijk is dat zo,was alleen even benieuwd. :grin: :grin:
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Iemand enthousiast geworden van het prachtige restauratieverslag op onze site?

http://www.2dehands.be/autos/renault/ov ... 61489.html
http://www.2dehands.be/autos/renault/ov ... 22086.html

Wat denken jullie van deze Dauphine?

http://link.marktplaats.nl/m881354019

135 pk??
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

MartijnG schreef:Dit lijkt me wel wat:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... rc=st|s,as

Of wordt ik dan écht oud? :p
Ik zou even verder zoeken, voor 9000 a 10k heb je ook een GT met vergelijkbare km. stand en dan heb je echt een auto die echt heerlijk rijdt
en ook nog eens flink de hoek om gaat. GT is standaard ook rijker uitgerust, waren maar weinig dingen optioneel op een GT.
Rehc
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 6 jul 2014 17:07

Ironisch genoeg was het echte alcantara GT-interieur dan weer een optie die je kon kiezen zag ik in de folder. Zijn overigens fantastische auto's, wil zelf eind dit jaar voor een DCi 180 4control estate gaan kijken. Heerlijke reisauto's, maar zeker niet goedkoop in het rijden.
Renault 5 GT TURBO | Renault Clio III RS
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gaatze schreef: Wat denken jullie van deze Dauphine?

http://link.marktplaats.nl/m881354019

135 pk??
Te gek ding! Die 135pk is misschien wat optimistisch, maar zelfs met 100pk is dat al geinig.
Kunnen altijd nog wat extra dubbele webers tegenaan ;)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zeker weten, mijn vader heeft een GT180 en het rijdt echt voortreffelijk op alle gebieden.
Erg stil, ook op hoge snelheid, 229 op gps dus ze lopen echt hard. 4 Control is geweldig, af/op ritten kunnen echt
serieus snel evenals rotondes. Verbruik rond de 1 op 16/17 dus dat is ook gewoon netjes (niet zo veel snelweg, diesel mag meer trekken als de benzine).
Auto is probleemloos, alleen regulier onderhoud, enige is de belachelijke wegenbelasting in dit land wat het rijden duurder maakt.

Overigens, de dci is wel veel fijner als de 2.0T.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hmm dci fijner als de 2.0t weet ik niet. Ik heb een dci 150 Megane grandtour en mijn vader een Megane 2.0t GT de GT is echt niet luid en is agressiever als de dci. Nu moet ik wel zeggen dat de GT van mijn vader als is geoptimaliseerd is door Fastchip. deze heeft zo'n 190 pk en mijn orginele DCI is nog 150 (Nissan blok) de mijne wil ik eerste optie van fastchip ook laten mappen dan gaat deze ook zo tegen de 175 PK @ 400Nm dus dat sleurt vast ook erger als nu.

Qua zuinigheid is de dci natuurlijk toffer als de GT maar de wegenbelasting ligt ook bijna 80 euro in de maand hoger en voor 80 euro moet je toch zeker met je benzine auto per maand 500 km kunnen afleggen. Dus uitkunnen tja ;-)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik weet het wel zeker, heb met beide gereden namelijk. De 180 staat nog een stapje boven de 150 en niet alleen vanwege de balansassen, koppel is er eerder en langer.
De dci 180 kun je vanaf 100 gewoon in de 6 laten staan, dan trekt die net zo hard als dat je terug gaat naar de 5.
Niet dat de 150 kinderachtig is overigens trouwens :D
Overigens is het geen Nissan motor, het onderblok is gezamenlijk ontwikkeld, Nissan heeft de benzine kop ontwikkeld (M4R), Renault heeft de diesel kop ontwikkeld (M9R).
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Steven schreef:
Gaatze schreef: Wat denken jullie van deze Dauphine?

http://link.marktplaats.nl/m881354019

135 pk??
Te gek ding! Die 135pk is misschien wat optimistisch, maar zelfs met 100pk is dat al geinig.
Kunnen altijd nog wat extra dubbele webers tegenaan ;)
Wat Steven zegt klopt wel .. Te optimistisch .. 5 alpine heeft met dit blokje 96 pk uit de fabriek ... Alleen zit hier een spaghettipijpje op .. , met 40 of 45 er Webers en wat werk aan de poortjes en een leuke nokkenas kom je idd aan die 135pk
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ach Nissan lever ook de clio RS motor, en dat het samen ontwikkeld wordt is natuurlijk perfect beetje jap tech kan nooit kwaad. :D
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat is zeker waar, ook al heeft Renault nooit moeite gehad met motoren bouwen
Pleiades
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 29 apr 2012 10:07

Iets met IDE... en de eerste generatie dCi's (U)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja soms heb ik ook niet mijn dag :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

oke uitgezonderd de IDE dan, 1e generatie dci? niets mis mee, naar 340.000 km gereden voor ik hem verkocht heb vanwege lease auto.
Was nog gechipt ook, echt nooit wat mee gehad. Auto rijdt hier nog in de buurt kom hem nog vaak tegen.

DTi was een serie waar ze slechte koppakkingen hadden maar goed dat ligt niet zo zeer aan de motor.
Dan zou je nog pen bobines kunnen benoemen van bepaalde series motoren, echter werden die slechte pen bobines ook door
andere merken gebruikt en zijn ze later overgestapt op wel goede pen bobines (van een japanse fabrikant ipv sagem).
Al bleven ze bij de V6 wel gevoelig, ook de nieuwe.
Pleiades
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 29 apr 2012 10:07

Ik bedoelde vooral de 1.5 dCi en 2.2 dCi. Die hadden in het begin veel problemen. 1.9 dCi is bij goed onderhoud prima :beer:

maar mss kunnen we beter ontopic blijven :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Maarten-Jan schreef: Dan zou je nog pen bobines kunnen benoemen van bepaalde series motoren, echter werden die slechte pen bobines ook door
andere merken gebruikt en zijn ze later overgestapt op wel goede pen bobines (van een japanse fabrikant ipv sagem).

En nu ben ik dus benieuwd welke fabrikant dat nou is :smile: Ik heb gisteren de 3e vervangen sinds ik de auto heb. Niemand (ook de dealer niet) kan mij zeggen welke fabrikant nou OK is. Nu moet ik elke keer een reserve in de auto leggen. Ik ben uit nieuwsgierigheid nu een eigen onderzoek gestart, 4 verschillende merken penbobines erin, kijken welke het langste heel blijft.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Heren, is het een idee om dit topic weer te gaan gebruiken waarvoor het bedoelt is?!

Ik heb geen bezwaar tegen jullie chat, maar beter doen jullie dit in een ander topic.

Dank! :beer:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Siem zijn 5 als ik me niet vergis
Dimitri2.0
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Z-H

Jochem de Haas schreef:
Siem zijn 5 als ik me niet vergis
jep
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(L)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Inderdaad, mijn 5 is te koop.
Op dit moment ben ik hem terug aan het bouwen naar origineel. Origineel is toch gewilder als gepersonaliseerd.

Heb er 14 jaar erg veel plezier van gehad, het is altijd mijn droomauto geweest, maar het is nu tijd voor mijn volgende droom/project.

www.villakulla.fr
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jammer maar het is voor je toekomst ...
En als je dat goed aanpakt koop je er gewoon weer 1 terug...ooit :smile:
Rehc
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 6 jul 2014 17:07

oei wat een pracht van een orgel. fantastische combinatie wit met beige leer (L)
ga je spijt van krijgen siem, is een erg groot offer ...
Renault 5 GT TURBO | Renault Clio III RS
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Een vd nettere hier in nl ! Rijd super ! Ooit een paar meter mee mogen sturen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Al voorbij gekomen? Clio williams 10k

http://link.marktplaats.nl/891740853
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op wo 28 jan 2015 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Rare link Joost
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Zat nog wat anders onder de copy knop
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Rehc
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 6 jul 2014 17:07

Seldenrijk heeft eenzelfde Williams staan met minder km's (138k), origineel nederlandse en voor 2600eur minder waar je misschien nog wel iets vanaf kletst. nee ik heb geen aandelen :D
maar wel is dit een hele nette! toch alweer keuze voor de willi liefhebber die een nette zoekt
Renault 5 GT TURBO | Renault Clio III RS
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Leuk ding maar wel een beste prijs.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Precies! Niks speciaals aan verder. Er zit zelfs roest op prijzig te repareren delen. Wel een leuke auto verder. :)
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Stoer ding zeg, die schoepenvelgen doen het altijd goed :smile:
Plaats reactie