Interessante meuk op marktplaats
Dat is dan weer jammer,maar klopt het wel dat je wel een stuk minder afschrijving heb op zulke autoos?
Valt me op dat hothatches en ander sneller spul vaak duur blijft,meestal ongeacht de km stand.
Mits aantoonbaar goed onderhouden.
Valt me op dat hothatches en ander sneller spul vaak duur blijft,meestal ongeacht de km stand.
Mits aantoonbaar goed onderhouden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zelfde verhaal....
Maar een RS zal beter zijn waarde houden dan een 1.2...
Maar die zijn ook vaak weer goedkoper in aanschaf...
Je koopt een auto of mee te rijden of van te genieten. ..
Toch niet als investering ?

Maar een RS zal beter zijn waarde houden dan een 1.2...
Maar die zijn ook vaak weer goedkoper in aanschaf...
Je koopt een auto of mee te rijden of van te genieten. ..
Toch niet als investering ?

-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Iemand enthousiast geworden van het prachtige restauratieverslag op onze site?
http://www.2dehands.be/autos/renault/ov ... 61489.html
http://www.2dehands.be/autos/renault/ov ... 22086.html
Wat denken jullie van deze Dauphine?
http://link.marktplaats.nl/m881354019
135 pk??
http://www.2dehands.be/autos/renault/ov ... 61489.html
http://www.2dehands.be/autos/renault/ov ... 22086.html
Wat denken jullie van deze Dauphine?
http://link.marktplaats.nl/m881354019
135 pk??
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik zou even verder zoeken, voor 9000 a 10k heb je ook een GT met vergelijkbare km. stand en dan heb je echt een auto die echt heerlijk rijdtMartijnG schreef:Dit lijkt me wel wat:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... rc=st|s,as
Of wordt ik dan écht oud?
en ook nog eens flink de hoek om gaat. GT is standaard ook rijker uitgerust, waren maar weinig dingen optioneel op een GT.
Ironisch genoeg was het echte alcantara GT-interieur dan weer een optie die je kon kiezen zag ik in de folder. Zijn overigens fantastische auto's, wil zelf eind dit jaar voor een DCi 180 4control estate gaan kijken. Heerlijke reisauto's, maar zeker niet goedkoop in het rijden.
Renault 5 GT TURBO | Renault Clio III RS
Te gek ding! Die 135pk is misschien wat optimistisch, maar zelfs met 100pk is dat al geinig.
Kunnen altijd nog wat extra dubbele webers tegenaan

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zeker weten, mijn vader heeft een GT180 en het rijdt echt voortreffelijk op alle gebieden.
Erg stil, ook op hoge snelheid, 229 op gps dus ze lopen echt hard. 4 Control is geweldig, af/op ritten kunnen echt
serieus snel evenals rotondes. Verbruik rond de 1 op 16/17 dus dat is ook gewoon netjes (niet zo veel snelweg, diesel mag meer trekken als de benzine).
Auto is probleemloos, alleen regulier onderhoud, enige is de belachelijke wegenbelasting in dit land wat het rijden duurder maakt.
Overigens, de dci is wel veel fijner als de 2.0T.
Erg stil, ook op hoge snelheid, 229 op gps dus ze lopen echt hard. 4 Control is geweldig, af/op ritten kunnen echt
serieus snel evenals rotondes. Verbruik rond de 1 op 16/17 dus dat is ook gewoon netjes (niet zo veel snelweg, diesel mag meer trekken als de benzine).
Auto is probleemloos, alleen regulier onderhoud, enige is de belachelijke wegenbelasting in dit land wat het rijden duurder maakt.
Overigens, de dci is wel veel fijner als de 2.0T.
hmm dci fijner als de 2.0t weet ik niet. Ik heb een dci 150 Megane grandtour en mijn vader een Megane 2.0t GT de GT is echt niet luid en is agressiever als de dci. Nu moet ik wel zeggen dat de GT van mijn vader als is geoptimaliseerd is door Fastchip. deze heeft zo'n 190 pk en mijn orginele DCI is nog 150 (Nissan blok) de mijne wil ik eerste optie van fastchip ook laten mappen dan gaat deze ook zo tegen de 175 PK @ 400Nm dus dat sleurt vast ook erger als nu.
Qua zuinigheid is de dci natuurlijk toffer als de GT maar de wegenbelasting ligt ook bijna 80 euro in de maand hoger en voor 80 euro moet je toch zeker met je benzine auto per maand 500 km kunnen afleggen. Dus uitkunnen tja
Qua zuinigheid is de dci natuurlijk toffer als de GT maar de wegenbelasting ligt ook bijna 80 euro in de maand hoger en voor 80 euro moet je toch zeker met je benzine auto per maand 500 km kunnen afleggen. Dus uitkunnen tja

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik weet het wel zeker, heb met beide gereden namelijk. De 180 staat nog een stapje boven de 150 en niet alleen vanwege de balansassen, koppel is er eerder en langer.
De dci 180 kun je vanaf 100 gewoon in de 6 laten staan, dan trekt die net zo hard als dat je terug gaat naar de 5.
Niet dat de 150 kinderachtig is overigens trouwens
Overigens is het geen Nissan motor, het onderblok is gezamenlijk ontwikkeld, Nissan heeft de benzine kop ontwikkeld (M4R), Renault heeft de diesel kop ontwikkeld (M9R).
De dci 180 kun je vanaf 100 gewoon in de 6 laten staan, dan trekt die net zo hard als dat je terug gaat naar de 5.
Niet dat de 150 kinderachtig is overigens trouwens

Overigens is het geen Nissan motor, het onderblok is gezamenlijk ontwikkeld, Nissan heeft de benzine kop ontwikkeld (M4R), Renault heeft de diesel kop ontwikkeld (M9R).
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Wat Steven zegt klopt wel .. Te optimistisch .. 5 alpine heeft met dit blokje 96 pk uit de fabriek ... Alleen zit hier een spaghettipijpje op .. , met 40 of 45 er Webers en wat werk aan de poortjes en een leuke nokkenas kom je idd aan die 135pkSteven schreef:Te gek ding! Die 135pk is misschien wat optimistisch, maar zelfs met 100pk is dat al geinig.
Kunnen altijd nog wat extra dubbele webers tegenaan
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is zeker waar, ook al heeft Renault nooit moeite gehad met motoren bouwen
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
oke uitgezonderd de IDE dan, 1e generatie dci? niets mis mee, naar 340.000 km gereden voor ik hem verkocht heb vanwege lease auto.
Was nog gechipt ook, echt nooit wat mee gehad. Auto rijdt hier nog in de buurt kom hem nog vaak tegen.
DTi was een serie waar ze slechte koppakkingen hadden maar goed dat ligt niet zo zeer aan de motor.
Dan zou je nog pen bobines kunnen benoemen van bepaalde series motoren, echter werden die slechte pen bobines ook door
andere merken gebruikt en zijn ze later overgestapt op wel goede pen bobines (van een japanse fabrikant ipv sagem).
Al bleven ze bij de V6 wel gevoelig, ook de nieuwe.
Was nog gechipt ook, echt nooit wat mee gehad. Auto rijdt hier nog in de buurt kom hem nog vaak tegen.
DTi was een serie waar ze slechte koppakkingen hadden maar goed dat ligt niet zo zeer aan de motor.
Dan zou je nog pen bobines kunnen benoemen van bepaalde series motoren, echter werden die slechte pen bobines ook door
andere merken gebruikt en zijn ze later overgestapt op wel goede pen bobines (van een japanse fabrikant ipv sagem).
Al bleven ze bij de V6 wel gevoelig, ook de nieuwe.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Maarten-Jan schreef: Dan zou je nog pen bobines kunnen benoemen van bepaalde series motoren, echter werden die slechte pen bobines ook door
andere merken gebruikt en zijn ze later overgestapt op wel goede pen bobines (van een japanse fabrikant ipv sagem).
En nu ben ik dus benieuwd welke fabrikant dat nou is

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Heren, is het een idee om dit topic weer te gaan gebruiken waarvoor het bedoelt is?!
Ik heb geen bezwaar tegen jullie chat, maar beter doen jullie dit in een ander topic.
Dank!
Ik heb geen bezwaar tegen jullie chat, maar beter doen jullie dit in een ander topic.
Dank!

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Siem zijn 5 als ik me niet vergis
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
jepJochem de Haas schreef:Siem zijn 5 als ik me niet vergis
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Inderdaad, mijn 5 is te koop.
Op dit moment ben ik hem terug aan het bouwen naar origineel. Origineel is toch gewilder als gepersonaliseerd.
Heb er 14 jaar erg veel plezier van gehad, het is altijd mijn droomauto geweest, maar het is nu tijd voor mijn volgende droom/project.
www.villakulla.fr
Op dit moment ben ik hem terug aan het bouwen naar origineel. Origineel is toch gewilder als gepersonaliseerd.
Heb er 14 jaar erg veel plezier van gehad, het is altijd mijn droomauto geweest, maar het is nu tijd voor mijn volgende droom/project.
www.villakulla.fr
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Jammer maar het is voor je toekomst ...
En als je dat goed aanpakt koop je er gewoon weer 1 terug...ooit
En als je dat goed aanpakt koop je er gewoon weer 1 terug...ooit

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Een vd nettere hier in nl ! Rijd super ! Ooit een paar meter mee mogen sturen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op wo 28 jan 2015 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Rare link Joost
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Zat nog wat anders onder de copy knop
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Seldenrijk heeft eenzelfde Williams staan met minder km's (138k), origineel nederlandse en voor 2600eur minder waar je misschien nog wel iets vanaf kletst. nee ik heb geen aandelen 
maar wel is dit een hele nette! toch alweer keuze voor de willi liefhebber die een nette zoekt

maar wel is dit een hele nette! toch alweer keuze voor de willi liefhebber die een nette zoekt
Renault 5 GT TURBO | Renault Clio III RS
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Leuk ding maar wel een beste prijs.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77