ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Moet zo passen, zoals Martijn zegt.

Vanavond zijn we met de achterassen aan het werk, zal eens proberen om wat bijelkaar te leggen. Bij diverse types zit wel een andere spacer achter het lager, al hangt dat samen met de astap en bevestiging voor de remklauw.
Abel
Über-Spammer

heb jij nog een aardig setje liggen voor de rs of clio 16V waar je wel vanaf wil?

ik wil ze onder mijn tl met gt achteras hebben met een iets wat bredere wielbasis. 1cm perkant extra is mijn plan.

dus als dat met een setje rs schijven kan zou dat super zijn natuurlijk.
jacob

ik heb ook rs schijven en nieuwe rs klauwen op mijn 16v achteras gezet dus als het van een clio op een gtt past dan moet dit ook willen.
Martijn Kool

het wordt er niet breder van Abel. dan moet je spacers kopen of velgen met een andere ET waarde :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Heb wel wat gebruikts liggen ja ,word dit weekend gedemonteerd.

Je gaat alleen breder met een rs cup naaf, losse rs astappen, gewone spacers of een andere et.
Abel
Über-Spammer

mail met ff een fototje van die schijven en wat je er voor wilt hebben ;-)

ik mail je wel terug thx
tutuur
Clubsponsor

MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Dat is niet zo moeilijk hoor ;-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor

photoshop :D of de poten er onder vandaan halen :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Nee hoor, de schroefset gaat standaard zo laag. Ik kan hem ook makkelijk op zn draagarmen zetten als ik wil...maar dat wil je niet ;-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor

Ging dat bij de 9 maar, die rijd toch al voor geen meter :D
Martijn Kool

heb ik ook gehad, direct de bumper vernaggeld op de brug toen ik hem liet zakken haha

ik dacht doe direct het laagste, gevolg: wielen vast in wielkasten :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Ik heb nog een probleempje met de RS.
Zodra de motor loopt brand het shift-lampje.
Wat zou dit kunnen zijn? Het gaat om een RS ph.2 uit 2002.
alvast bedankt.
Christiaan

Mijn koppeling heeft het begeven. Druklager maakt takke herrie en hij ging toen ik hem weg bracht moelijk in z'n één. Hoe groot is de kans dat er meer stuk is dan de koppeling?? Hij reed verder prima.
Martijn Kool

klein, laatst had ik hetzelfde met een rs
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Strakke RS zo (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
ackten

vind die aez velgen zo lelijk voor de rest topauto
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Straks toch een 5-deurs RS:

wo 14 sep 2011, 14:13
Volgende Clio verliest driedeurs

AMSTERDAM - Na de onthulling van de vernieuwde Twingo kijkt Renault alvast vooruit naar de volgende generatie Clio. Volgend jaar zal deze worden onthuld op de Parijs Motor Show.

Renault’s product manager Beatrice Foucher heeft al wat losgelaten over de Clio IV. De nieuwe B-segment auto zal breder en vooral lager worden voor een sportievere look. De vraag naar driedeurs modellen is niet erg groot dus zal de nieuwe Clio alleen als vijfdeurs-variant komen. Verborgen handgrepen moeten een driedeurs-look weerspiegelen. Laurens van den Acker is verantwoordelijk voor het design van de Clio, dat meer emotie uit zal stralen. Het nieuwe familieneus zal uiteraard pronken op dit model. De beschrijving van de nieuwe generatie komt akelig in de buurt van wat we hebben gezien op een uitgelekte foto..

De 2.0 viercilinder uit de RS zal het veld moeten ruimen voor een meer economisch doch krachtige compacte turbomotor.Hoewel Renault uitermate tevreden is over de kwaliteiten van de huidige Clio, moet het nieuwe model vooral van binnen ruimer en hoogwaardiger aanvoelen. De ZOE zal de enige compacte hatchback worden dat elektrisch wordt aangedreven want eenen elektrische variant van de Clio komt er niet.

Bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... sie_nieuws
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Ah, 5-deurs RS voor het vrouwtje dan maar :p
Zij haar ruimte én wat meer power, want met 25k 4 banden op een Twingo II kaal hebben scheurt ze fanatieker de bochten door dan ik (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Car: MB

Ruilen dan (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Leuke auto voor over 4 jaar :D :p
Jacob Priem

Alleen als vijfdeurs leverbaar ? Wat een onzin zeg.
Jacob Priem

Even een vraagje inzake mogelijke velgen met winterbanden: gaat 16" passen op een Clio 3 RS ? Vanwege de dikke Brembo's ben ik bang dat ik toch bij 17" (eventueel staal) terecht zal komen.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

ik zou zeggen, neem contact op met van Nierop banden. (Y) :D
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
ARNO16V
Contacteer:

Hessel schreef:ik zou zeggen, neem contact op met van Nierop banden. (Y) :D
:beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Martijn Kool

van Nierop?

die zie ik niet in de balk met sponsoren staan. beter promoot je onze sponsoren Hessel? Jan Steverink dus.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

:worship: (Y) (Y)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Spam!!! :D

De nieuwe Clio RS is leverbaar vanaf Mei 2013, dus er kan nog veel aan veranderd worden.
Christiaan

Morgen wordt m'n clio verkocht maar op dit moment loopt hij slecht. Het gas blijft hangen op 2000 toeren en na een tikke gas zakt hij wel netjes terug. Ook schommelt het stationaire toerental vaak tussen de 1000 en 1500 toeren als ik bij voorbeeld net ben afgeremd voor een stoplicht. Nou heb ik laatste een poging gedaan de stappenmotor schoon te maken want ik denk dat het hier een licht. Maar dit heeft niet veel geholpen.

Nu kan je er vrij moeilijk bij omdat de "pin"die heen en weer kan schuiven in het huis zit. Iemand nog tips om hem goed te reinigen? Evt flink inspuiten met wat wd40 en laten weken ofzo? Of kan het ook een andere oorzaak hebben? Ik heb ook het gasklephuis gereinigd zonder resultaat.
Christiaan

Christiaan schreef:Morgen wordt m'n clio verkocht maar op dit moment loopt hij slecht. Het gas blijft hangen op 2000 toeren en na een tikke gas zakt hij wel netjes terug. Ook schommelt het stationaire toerental vaak tussen de 1000 en 1500 toeren als ik bij voorbeeld net ben afgeremd voor een stoplicht. Nou heb ik laatste een poging gedaan de stappenmotor schoon te maken want ik denk dat het hier een licht. Maar dit heeft niet veel geholpen.

Nu kan je er vrij moeilijk bij omdat de "pin"die heen en weer kan schuiven in het huis zit. Iemand nog tips om hem goed te reinigen? Evt flink inspuiten met wat wd40 en laten weken ofzo? Of kan het ook een andere oorzaak hebben? Ik heb ook het gasklephuis gereinigd zonder resultaat.
Hij is nu helemaal naar de klote, dus heb een nieuwe besteld :lol: Dat is weer een mazzeltje voor de volgende eigenaar.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Zit je mee met de clio (Y)

Maar goed je bent er bijna vanaf (Y)
ARNO16V
Contacteer:

Martijn Kool schreef:van Nierop?

die zie ik niet in de balk met sponsoren staan. beter promoot je onze sponsoren Hessel? Jan Steverink dus.
(Y) Tja we zijn nu natuurlijk sponsor af hé..... Ook al blijven we altijd speciale prijzen hanteren voor RTC'ers...

Bedankt voor je opmerking Martijn!!

(misschien dat ik volgend jaar wel betalend lid af ben, en misschien Mark ook wel..)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Je snapt Martijn's opmerking toch wel? Nothing personal... :)
ARNO16V
Contacteer:

Merijn schreef:Je snapt Martijn's opmerking toch wel? Nothing personal... :)
Mwah trek het me wel persoonlijk aan jah... vind het toch een beetje gevalletje "ff na trappen " we hebben in 2 jaar tijd toch veel energie en tijd in de rtc gestopt, en d'r niks voor terug gevraagd.
Maar dat zal voor de meeste misschien wel moeilijk te begrijpen zijn.
Dus nee dit soort uitingen vind ik dan ff wat minder geslaagd zeg maar...
Plaats reactie