Marcel's Ring Clio 16v
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Bedankt luco.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Graag gedaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Bouten zijn inderdaad nieuw en 10.9jankees schreef:mooie aanpassing idd
heb je die m10 bouten nieuw gekocht en zo ja heb je voor mij het artikelnr
zijn 10.9 toch
ik zal morgen even op het zakje kijken voor het nummer.
maat is overigens gewoon m10x1,5
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
De bestelnummers voor deze bouten staan ook op het forum hier. Heb er ook eens naar gezochtjankees schreef:mooie aanpassing idd
heb je die m10 bouten nieuw gekocht en zo ja heb je voor mij het artikelnr
zijn 10.9 toch

Edit
600073589 dusPosted: Fri Apr 13, 2012 1:10 pm (No Member) Post subject: @ steve yup , er zaten om de velgen 195/45/15 uniroyal rainsport , dus die rijd ik eerst even op, daarna heb ik nog een setje r888 liggen @haas , volgens mij zijn we onderhand de helft van de clio`s alweer kwijt @ gerald , de m8 is als het goed is 60 00 073 588 ,de ander 60 00 073 589 De bouten kun je ook wel bij fabory of pritech of iets soortgelijks krijgen.Back to top

Project: GTT Blue Sport
Als ik naar de foto's kijk, snap ik toch iets niet.
Op foto 2 zie ik alleen de achteras afgebeeld, maar als ik naar foto 4 kijk, heb je nog een soort van spacer tussen de remankerplaat en de achteras inzitten van pak m beet een 1.5 cm? Is dat een losse astap die je tussen de as en ankerplaat in vastbout?
Op foto 2 zie ik alleen de achteras afgebeeld, maar als ik naar foto 4 kijk, heb je nog een soort van spacer tussen de remankerplaat en de achteras inzitten van pak m beet een 1.5 cm? Is dat een losse astap die je tussen de as en ankerplaat in vastbout?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Nu zit ik al een tijdje te kijken/zoeken voor Cup torsie staven.
Op Marktplaats/Clioclub staat een setje te koop maar deze zijn allebij 23,5mm dik?
Nu heb ik hier zelf nog een as liggen en daar zijn de torsie staven 22mm
en de ARB staven 25mm (1,5mm dikker dan cup)
Weet iemand wat de Cup /Gr.n / Gr.a. diktes zijn?
Op Marktplaats/Clioclub staat een setje te koop maar deze zijn allebij 23,5mm dik?
Nu heb ik hier zelf nog een as liggen en daar zijn de torsie staven 22mm
en de ARB staven 25mm (1,5mm dikker dan cup)
Weet iemand wat de Cup /Gr.n / Gr.a. diktes zijn?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
die van mijn cupclio zijn ook 23,3 a 5 mm dik
wat bedoel je met ARB?
wat bedoel je met ARB?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Sorry marcel maar ik was je al voor. Was al een paar dagen met wim in gesprek.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wat is het verschil tussen die van een vijf en een clio?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Daar ben ik ook benieuwd naar....Luco/Alpine-racer schreef:wat is het verschil tussen die van een vijf en een clio?
En zijn de 23.5mm cup staven nog ergens te krijgen?
ARB = Anti roll bar (= de achterste staaf in de achter-as)
Zijn deze ARB's van een cup clio ook 23.5mm Mark?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Bedankt allemaal.
Ik wat is dan eigenlijk het voordeel van de cup torsiestaven?
Als de stabistang minder dik is?
Ik wat is dan eigenlijk het voordeel van de cup torsiestaven?
Als de stabistang minder dik is?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat de arb dikker is?
Die van een express is ook een stuk stugger/stijver.
Die van een express is ook een stuk stugger/stijver.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
origineel is 22 en 25mmLuco/Alpine-racer schreef:Dat de arb dikker is?
Die van een express is ook een stuk stugger/stijver.
cup is 23,5 en 23,5
de vering word harder maar de stabilisatie word dunner

De knappe koppen bij Renault Sport zullen toen niet achterlijk geweest zijn en het zal wel goed zitten.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Hoe meer stabilisatie hoe meer onderstuur op die as, aangezien de 16v's aardig happig waren aan de voorkant en er niet veel te doen is met spoorbreedte aan de achterkant verbaast het me niets dat de arb dunner is.
Moet eens kijken wat ik nu in het rek heb liggen, kweenie of ik nu 2 of 4 stangen heb gekregen van Shampoo destijds...
Steven Stk rijd ook als met Cup torsies achter meen ik.
Reed men in de Cup dan ook met 23 [mm] ARB voor of met 25 [mm]? Want die kun je ook gelijk optrekken.
Bovendien met die 1e graad camber die Marcel achter al heeft is dat overstuur ook wel beperkter.
Steven Stk rijd ook als met Cup torsies achter meen ik.
Reed men in de Cup dan ook met 23 [mm] ARB voor of met 25 [mm]? Want die kun je ook gelijk optrekken.
Bovendien met die 1e graad camber die Marcel achter al heeft is dat overstuur ook wel beperkter.
net effe gemeten en mijn ARB (weet nu teninste wat dat betekent) is 25,5mm
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Mark dat is oo de achteras?
Dan rijd jij dus met 23.5 en 25
Dan rijd jij dus met 23.5 en 25
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
yep achteras
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja, alleen kan je overstuur ook verhelpen/veranderen/verergeren, net wat je zelf prettig vind, met je sporing achter.derbimarcel schreef:origineel is 22 en 25mmLuco/Alpine-racer schreef:Dat de arb dikker is?
Die van een express is ook een stuk stugger/stijver.
cup is 23,5 en 23,5
de vering word harder maar de stabilisatie word dunner![]()
De knappe koppen bij Renault Sport zullen toen niet achterlijk geweest zijn en het zal wel goed zitten.
Uitspoor geeft een losser meesturende kont.
Toespoor geen een strakker weggedrag achter.
Theoretisch is uitspoor sneller, maar je moet het wel prettig vinden.
Onder de nieuwe as zijn bij mij beiden staven 23,5
Bij de oude zo te zien (kan slecht meten ivm soort rubber wat eromheen zit) 21,22 en 25
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geert schreef:Sorry marcel maar ik was je al voor. Was al een paar dagen met wim in gesprek.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Sorry Geert maar ik was je net voor maar je heb geluk!
Ik heb vandaag de staven gekregen. En gelijk maar weer ingepakt want de staven zijn 22 en 24mm. Wim een mail gestuurd dat het geen cup staven zijn maar hij beweert dag ze 23,5mm zijn en dat ze van een ex-cup auto komen.
Je meet ook 23.5 maar dat komt omdat er nog een rubber manchet omheen zit maar de staaf is gewoon 22mm en de arb 24 net als origineel.
Morgen maar weer een mail met wat foto's van de schuifmaat erbij, hopen dat hij dan wel geloofd dat ze niet 23.5mm zijn.
Ik heb vandaag de staven gekregen. En gelijk maar weer ingepakt want de staven zijn 22 en 24mm. Wim een mail gestuurd dat het geen cup staven zijn maar hij beweert dag ze 23,5mm zijn en dat ze van een ex-cup auto komen.
Je meet ook 23.5 maar dat komt omdat er nog een rubber manchet omheen zit maar de staaf is gewoon 22mm en de arb 24 net als origineel.
Morgen maar weer een mail met wat foto's van de schuifmaat erbij, hopen dat hij dan wel geloofd dat ze niet 23.5mm zijn.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja bij de ene as die ik heb liggen kon ik ze ook niet goed meten, bij diegene die klaargemaakt is wel, beiden 23,5 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Cup staven hadden ook nooit rubber eromheen
Daarbij zijn ze ook iets korter dan originele.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
4Steven schreef:Moet eens kijken wat ik nu in het rek heb liggen, kweenie of ik nu 2 of 4 stangen heb gekregen van Shampoo destijds...
Steven Stk rijd ook als met Cup torsies achter meen ik.
Reed men in de Cup dan ook met 23 [mm] ARB voor of met 25 [mm]? Want die kun je ook gelijk optrekken.
Bovendien met die 1e graad camber die Marcel achter al heeft is dat overstuur ook wel beperkter.


voorzijde was std williams, later vaak vervangen door een 25mm variant (megane).
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Wim had die dingen bij die 16v wat hij heeft opgehaald dus hoe wil hij weten waar ze vandaan komen??
Wellicht dat marco hem dat gezegt heeft waar de 16v eerst van was.
Wel slordig om het zo te verkopen en dan ook nog eens aan 2man tegelijk
Wellicht dat marco hem dat gezegt heeft waar de 16v eerst van was.
Wel slordig om het zo te verkopen en dan ook nog eens aan 2man tegelijk

Racing is the best way to convert money into noise
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik kan wel een paar 25mm staven afdraaien naar 23,5 en dan verkopen als cup staven 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
draai ze maar op in plaats van af, dan ben ik geinteresseerd 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
weer iemand die zich gaat moeien terwijl hij er nog minder vanaf weetDaan2D schreef:Wim had die dingen bij die 16v wat hij heeft opgehaald dus hoe wil hij weten waar ze vandaan komen??
Wellicht dat marco hem dat gezegt heeft waar de 16v eerst van was.
Wel slordig om het zo te verkopen en dan ook nog eens aan 2man tegelijk
ik heb de torsiestaven idd bijgekocht bij de clio die ik gekocht had (was set met voorste cup dempers , achterste cup dempers en de torsiestaven
de persoon waar marco ze van gekocht heeft indertijd ken ik ook en hield zich bezig met circuitprojecten, daarmee ging ik er ook vanuit dat ze van cup waren zoals die idd aan marco gezegd heeft
nadat ik 1-2 dagen niets gehoord heb van de ene koper en ondertussen andere geïnteresseerde had die onmiddellijk de betaling wou doen , zijn ze aan de 2de koper verkocht
1ste koper heeft nadat ze verstuurd waren gemaild dat hij nog niet overgeschreven had
als jij iets verkoopt, ben eens benieuwd of jij alles gaat reserveren... in vele gevallen hoor je niets meer en heb je de andere klanten voor niets weg gestuurd
koper 1 krijgt zijn geld netjes terug, daar is hij al vanop de hoogte
koper 2 heb ik mijn verontschuldigingen ook aangeboden (en achteraf gezien zou hij ook niets met die assen geweest zijn)
dus moei je in het vervolg met je eigen zaken