Marcel's Ring Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Bedankt luco.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Graag gedaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

:worship: dikke update
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

mooie aanpassing idd

heb je die m10 bouten nieuw gekocht en zo ja heb je voor mij het artikelnr
zijn 10.9 toch
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

jankees schreef:mooie aanpassing idd

heb je die m10 bouten nieuw gekocht en zo ja heb je voor mij het artikelnr
zijn 10.9 toch
Bouten zijn inderdaad nieuw en 10.9
ik zal morgen even op het zakje kijken voor het nummer.
maat is overigens gewoon m10x1,5
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jankees schreef:mooie aanpassing idd

heb je die m10 bouten nieuw gekocht en zo ja heb je voor mij het artikelnr
zijn 10.9 toch
De bestelnummers voor deze bouten staan ook op het forum hier. Heb er ook eens naar gezocht ;-) ben alleen kwijt in wellk topic.

Edit
Posted: Fri Apr 13, 2012 1:10 pm  (No Member)   Post subject: @ steve yup , er zaten om de velgen 195/45/15 uniroyal rainsport , dus die rijd ik eerst even op, daarna heb ik nog een setje r888 liggen @haas , volgens mij zijn we onderhand de helft van de clio`s alweer kwijt  @ gerald , de m8 is als het goed is 60 00 073 588 ,de ander 60 00 073 589 De bouten kun je ook wel bij fabory of pritech of iets soortgelijks krijgen.Back to top  
600073589 dus
;-)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

thanx :smile:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Als ik naar de foto's kijk, snap ik toch iets niet.
Op foto 2 zie ik alleen de achteras afgebeeld, maar als ik naar foto 4 kijk, heb je nog een soort van spacer tussen de remankerplaat en de achteras inzitten van pak m beet een 1.5 cm? Is dat een losse astap die je tussen de as en ankerplaat in vastbout?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ja,

de astappen van een 16v zitten geperst. Die moet je afslijpen, daarna de gaten opboren/tappen en dan de plaat van de rs monteren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Nu zit ik al een tijdje te kijken/zoeken voor Cup torsie staven.
Op Marktplaats/Clioclub staat een setje te koop maar deze zijn allebij 23,5mm dik?
Nu heb ik hier zelf nog een as liggen en daar zijn de torsie staven 22mm
en de ARB staven 25mm (1,5mm dikker dan cup)

Weet iemand wat de Cup /Gr.n / Gr.a. diktes zijn?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die van mijn cupclio zijn ook 23,3 a 5 mm dik

wat bedoel je met ARB?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Die van Wim zijn 23,5 mm, de cup dikte (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Sorry marcel maar ik was je al voor. Was al een paar dagen met wim in gesprek.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

wat is het verschil tussen die van een vijf en een clio?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Luco/Alpine-racer schreef:wat is het verschil tussen die van een vijf en een clio?
Daar ben ik ook benieuwd naar....
En zijn de 23.5mm cup staven nog ergens te krijgen?

ARB = Anti roll bar (= de achterste staaf in de achter-as)
Zijn deze ARB's van een cup clio ook 23.5mm Mark?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Bedankt allemaal.
Ik wat is dan eigenlijk het voordeel van de cup torsiestaven?
Als de stabistang minder dik is?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dat de arb dikker is?
Die van een express is ook een stuk stugger/stijver.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Luco/Alpine-racer schreef:Dat de arb dikker is?
Die van een express is ook een stuk stugger/stijver.
origineel is 22 en 25mm
cup is 23,5 en 23,5

de vering word harder maar de stabilisatie word dunner :~

De knappe koppen bij Renault Sport zullen toen niet achterlijk geweest zijn en het zal wel goed zitten.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hoe meer stabilisatie hoe meer onderstuur op die as, aangezien de 16v's aardig happig waren aan de voorkant en er niet veel te doen is met spoorbreedte aan de achterkant verbaast het me niets dat de arb dunner is.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Moet eens kijken wat ik nu in het rek heb liggen, kweenie of ik nu 2 of 4 stangen heb gekregen van Shampoo destijds...

Steven Stk rijd ook als met Cup torsies achter meen ik.


Reed men in de Cup dan ook met 23 [mm] ARB voor of met 25 [mm]? Want die kun je ook gelijk optrekken.
Bovendien met die 1e graad camber die Marcel achter al heeft is dat overstuur ook wel beperkter.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

net effe gemeten en mijn ARB (weet nu teninste wat dat betekent) is 25,5mm
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Mark dat is oo de achteras?
Dan rijd jij dus met 23.5 en 25
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

yep achteras
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

derbimarcel schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Dat de arb dikker is?
Die van een express is ook een stuk stugger/stijver.
origineel is 22 en 25mm
cup is 23,5 en 23,5

de vering word harder maar de stabilisatie word dunner :~

De knappe koppen bij Renault Sport zullen toen niet achterlijk geweest zijn en het zal wel goed zitten.
Ja, alleen kan je overstuur ook verhelpen/veranderen/verergeren, net wat je zelf prettig vind, met je sporing achter.

Uitspoor geeft een losser meesturende kont.
Toespoor geen een strakker weggedrag achter.
Theoretisch is uitspoor sneller, maar je moet het wel prettig vinden.

Onder de nieuwe as zijn bij mij beiden staven 23,5
Bij de oude zo te zien (kan slecht meten ivm soort rubber wat eromheen zit) 21,22 en 25
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik zag dat de cup staven verkocht zijn.. wie o wie is de gelukkige?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Geert schreef:Sorry marcel maar ik was je al voor. Was al een paar dagen met wim in gesprek.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Sorry Geert maar ik was je net voor maar je heb geluk!

Ik heb vandaag de staven gekregen. En gelijk maar weer ingepakt want de staven zijn 22 en 24mm. Wim een mail gestuurd dat het geen cup staven zijn maar hij beweert dag ze 23,5mm zijn en dat ze van een ex-cup auto komen.
Je meet ook 23.5 maar dat komt omdat er nog een rubber manchet omheen zit maar de staaf is gewoon 22mm en de arb 24 net als origineel.
Morgen maar weer een mail met wat foto's van de schuifmaat erbij, hopen dat hij dan wel geloofd dat ze niet 23.5mm zijn.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja bij de ene as die ik heb liggen kon ik ze ook niet goed meten, bij diegene die klaargemaakt is wel, beiden 23,5 :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Cup staven hadden ook nooit rubber eromheen :) Daarbij zijn ze ook iets korter dan originele.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Steven schreef:Moet eens kijken wat ik nu in het rek heb liggen, kweenie of ik nu 2 of 4 stangen heb gekregen van Shampoo destijds...

Steven Stk rijd ook als met Cup torsies achter meen ik.


Reed men in de Cup dan ook met 23 [mm] ARB voor of met 25 [mm]? Want die kun je ook gelijk optrekken.
Bovendien met die 1e graad camber die Marcel achter al heeft is dat overstuur ook wel beperkter.
4 :beer: ;-)

voorzijde was std williams, later vaak vervangen door een 25mm variant (megane).
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Wim had die dingen bij die 16v wat hij heeft opgehaald dus hoe wil hij weten waar ze vandaan komen??
Wellicht dat marco hem dat gezegt heeft waar de 16v eerst van was.
Wel slordig om het zo te verkopen en dan ook nog eens aan 2man tegelijk (0)
Racing is the best way to convert money into noise
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik kan wel een paar 25mm staven afdraaien naar 23,5 en dan verkopen als cup staven :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

draai ze maar op in plaats van af, dan ben ik geinteresseerd ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

:lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
golf16v
Berichten: 5
Lid geworden op: do 9 aug 2012 12:19
Contacteer:

Daan2D schreef:Wim had die dingen bij die 16v wat hij heeft opgehaald dus hoe wil hij weten waar ze vandaan komen??
Wellicht dat marco hem dat gezegt heeft waar de 16v eerst van was.
Wel slordig om het zo te verkopen en dan ook nog eens aan 2man tegelijk (0)
weer iemand die zich gaat moeien terwijl hij er nog minder vanaf weet

ik heb de torsiestaven idd bijgekocht bij de clio die ik gekocht had (was set met voorste cup dempers , achterste cup dempers en de torsiestaven

de persoon waar marco ze van gekocht heeft indertijd ken ik ook en hield zich bezig met circuitprojecten, daarmee ging ik er ook vanuit dat ze van cup waren zoals die idd aan marco gezegd heeft

nadat ik 1-2 dagen niets gehoord heb van de ene koper en ondertussen andere geïnteresseerde had die onmiddellijk de betaling wou doen , zijn ze aan de 2de koper verkocht

1ste koper heeft nadat ze verstuurd waren gemaild dat hij nog niet overgeschreven had

als jij iets verkoopt, ben eens benieuwd of jij alles gaat reserveren... in vele gevallen hoor je niets meer en heb je de andere klanten voor niets weg gestuurd

koper 1 krijgt zijn geld netjes terug, daar is hij al vanop de hoogte

koper 2 heb ik mijn verontschuldigingen ook aangeboden (en achteraf gezien zou hij ook niets met die assen geweest zijn)

dus moei je in het vervolg met je eigen zaken
Plaats reactie