Jochem's 5 TURBO 2...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nou dat valt tegen......langzaam dunt het aardig uit.
afgebrand ..kapot ...kapot..
afgebrand ..kapot ...kapot..
Het lijkt wel een vloek
Sterkte hier straks weer mee! Net flink wat knaken aan uit gegeven en dan dit weer

Sterkte hier straks weer mee! Net flink wat knaken aan uit gegeven en dan dit weer

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kanonne zeg ... Daar wordt je aardig ziek & verdrietig van... Flinke knaken uitgeven voor iets dat niet goed is ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Misschien moet je een museum beginnen. Dan is het niet zo erg als ze niet rijden
Maar mooi klote Jochem. Zo blijf je je carpet reinigen.......
Je hebt het weekend nu dus ook niet afgemaakt dan? En die andere persoon ook niet?

Maar mooi klote Jochem. Zo blijf je je carpet reinigen.......
Je hebt het weekend nu dus ook niet afgemaakt dan? En die andere persoon ook niet?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Shit zeg, dat is wel klote Jochem !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Slopert
Mooi kut, wat zit erop zon ding? T3?

Mooi kut, wat zit erop zon ding? T3?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja de kosten lopen lekker op zo.....
Lex heeft wel de rit afgemaakt maar wilde zoiezo vroeg naar huis en thuis zijn...dat is net ff anders gelopen, hij zou uit eten gaan met de vrouw.
Ja er zit een T3 op enkel zit er een bepaalde keerring in aan de compressorzijde omdat bij gas los er een vacuum over de turbo trekt van het motorblok...
als die keerring eruit ligt of slecht is dan zuigt het blok de olie laag weg van de turboas en dat verzamelt zich in de IC en die zit weer direct op de inlaat.
En als de turbo as geen olie krijgt ............dan weetje het wel ..
Lex heeft wel de rit afgemaakt maar wilde zoiezo vroeg naar huis en thuis zijn...dat is net ff anders gelopen, hij zou uit eten gaan met de vrouw.
Ja er zit een T3 op enkel zit er een bepaalde keerring in aan de compressorzijde omdat bij gas los er een vacuum over de turbo trekt van het motorblok...
als die keerring eruit ligt of slecht is dan zuigt het blok de olie laag weg van de turboas en dat verzamelt zich in de IC en die zit weer direct op de inlaat.
En als de turbo as geen olie krijgt ............dan weetje het wel ..
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
das klote Jochem!
succes en goeie moed met het herstellen
succes en goeie moed met het herstellen

5 Alpine Turbo
kan je daar geen vacuum gestuurde klep zelf tussen fabrieken?
misschien niet origineel maar als het een behoud is en je het weer ongedaan kan maken mbt het origineel houden dan zie ik het probleem niet.
misschien niet origineel maar als het een behoud is en je het weer ongedaan kan maken mbt het origineel houden dan zie ik het probleem niet.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Waar is die turbo nou twee keer geweest dan? Bij iemand in de omgeving Eindhiven toch? Met een Maserati in de schuur? Of hal ik nou iets door elkaar?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik hou het algemeen ....hij is in amersfoort geweest.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
ja das ook zeker waar Roy....
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Om misverstanden te voorkomen, zo Jochem ook aangeeft : daar is deze turbo niet geweest.MartijnG schreef:Waar is die turbo nou twee keer geweest dan? Bij iemand in de omgeving Eindhiven toch? Met een Maserati in de schuur? Of hal ik nou iets door elkaar?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik word er nog handig in. .... 30 min turbo er naast.
En ja hij is kapot......iets spelling, je kan minder hard roeren in een pan met soep.
Zucht, alles weer vol olie.
En ja hij is kapot......iets spelling, je kan minder hard roeren in een pan met soep.
Zucht, alles weer vol olie.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
- Car: Alpine/5gtt/16v
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Helaas ging mijn GTA ook verrot,en wel op zondagmorgen,wou naar huis rijden en na 500m kon ik niet meer schakelen??
Gelukkig reden Ronald en Cindy-Lou Kempenaar net achter ons met een trailer met z'n A110 achterop....
A110 eraf,mijn GTA erop en toen...nou Tjabel,dan moet jij maar een stukkie in de A110,dan wisselen we daarna wel.
Werd het toch nog een mooi dag.
Ook voor Ronald en Cindy-Lou Kempenaar eeuwige dankbaarheid
Zo zie je maar,hoe behulpzaam mensen kunnen zijn,echt super!
Gelukkig reden Ronald en Cindy-Lou Kempenaar net achter ons met een trailer met z'n A110 achterop....
A110 eraf,mijn GTA erop en toen...nou Tjabel,dan moet jij maar een stukkie in de A110,dan wisselen we daarna wel.
Werd het toch nog een mooi dag.
Ook voor Ronald en Cindy-Lou Kempenaar eeuwige dankbaarheid


Zo zie je maar,hoe behulpzaam mensen kunnen zijn,echt super!
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Gadver Jochem, erg balen zeg
Succes met de reparatie.

-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Misschien heb je ook nog wat aan deze site: http://www.3Sdeveloppement.fr , hoorde het van me pa (peter van vliet) erg zuur dit. Dus dacht misschien heb je wat aan die site. Ze adverteren in mille miles & berlinette mag. Zijn gespecialiseerd in de 5T.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Poe bedankt je pa maar.....veel mooie dingen op die site.
Kon hem nog niet...
Kon hem nog niet...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Waar is mijn olie toch ?
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000633.jpg[/img]
En hier de schuldige.....
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000634.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000635.jpg[/img]
Vanavond even in eindhoven langs, kijken wat het oordeel is.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000633.jpg[/img]
En hier de schuldige.....
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000634.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000635.jpg[/img]
Vanavond even in eindhoven langs, kijken wat het oordeel is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dat moet nog ff gaan blijken ......er zat geen druppel meer aan de peilstok.
Maar olie lampje is niet gaan branden ( dat doet het wel) en de druk van de meter in het dash is ook niet gezakt.
Maar dat gaan we merken als ie gestart word.
Maar olie lampje is niet gaan branden ( dat doet het wel) en de druk van de meter in het dash is ook niet gezakt.
Maar dat gaan we merken als ie gestart word.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Wat kan ik zien?
Wat is de schuldige?
Een keerring?
Leg 't mij nog ff uit wat er waarschijnlijk is gebeurd...
Wat is de schuldige?
Een keerring?
Leg 't mij nog ff uit wat er waarschijnlijk is gebeurd...

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Poe Jochem, wat een k-bende zeg!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dat is trouwens wel bizar veel olie in de inlaat zeg, pffff...
Gebruik ie de compressorzijde als olieretour ofzo?
Gebruik ie de compressorzijde als olieretour ofzo?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
olieretour nog goed? restrictor in de aanvoer?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Olieretour lijkt iets nat te zijn op de foto, neem aan dat die groene pakking wel een gat erin heeft
Restrictie zit meestal in de retour volgens mij.
En vergis je inderdaad niet in de werking van deze turbo t.o.v. onze 'modernere' turbo's. Vacuum over de turbo werkt als een stofzuiger, dus als die keerring het niet trekt, dan zuigt ie gewoon alle olie de inlaat in...snap alleen niet dat ze het niet voor elkaar krijgen. Of zouden er inwendige onderdelen missen waar overheen gekeken wordt?

En vergis je inderdaad niet in de werking van deze turbo t.o.v. onze 'modernere' turbo's. Vacuum over de turbo werkt als een stofzuiger, dus als die keerring het niet trekt, dan zuigt ie gewoon alle olie de inlaat in...snap alleen niet dat ze het niet voor elkaar krijgen. Of zouden er inwendige onderdelen missen waar overheen gekeken wordt?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Je hebt het net over een keerring die erin zit aan de uitlaatzijde die 'm dicht moet houden op vacuum en een fles die zo met olie volzit.
Komt er niet gewoon teveel olie doorheen met te hoge oliedruk, dat die hele keerring eruit sodemieterd door de hoge druk en het vacuum aan de andere zijde? Dat werkt namelijk dan van 2 kanten he...
Bij de GTT zit er in de toevoer ook zo'n restrictor.
Overigens, dit moet een beetje turbotechnieker vrij snel moeten kunnen zien.
Komt er niet gewoon teveel olie doorheen met te hoge oliedruk, dat die hele keerring eruit sodemieterd door de hoge druk en het vacuum aan de andere zijde? Dat werkt namelijk dan van 2 kanten he...
Bij de GTT zit er in de toevoer ook zo'n restrictor.
Overigens, dit moet een beetje turbotechnieker vrij snel moeten kunnen zien.
Restrictie zit steeds in de aanvoer gewoonweg om de seals niet kapot te blazen, zoals Stevo ook aanhaalt de gtt heeft dit ding er std opzitten net als zoveel andere types.
Wat ik echt niet begrijp is dat vaccum verhaal. Oliedruk is steeds absolute druk die aangevoerd wordt vanuit de oliegallerij, dus hoe creër je daar een vaccum bij gas los ? Je oliegallerij komt toch nooit op vaccum of zit ik ergens verkeerd ?
Wat ik echt niet begrijp is dat vaccum verhaal. Oliedruk is steeds absolute druk die aangevoerd wordt vanuit de oliegallerij, dus hoe creër je daar een vaccum bij gas los ? Je oliegallerij komt toch nooit op vaccum of zit ik ergens verkeerd ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
De gasklep bij deze 5 toch voor de turbo? Daarom zuigt het systeem vacuum als je gas los hebt, dan is die klep dicht, turbo spint door en daar ga je...
Simpele oplossing moet toch te realiseren zijn met een closed loop dumpvalve die voor de turbo weer eindigt. Zo'n simpel bosch-geval van Saab voor €30 (althans, dat was t 10 jaar geleden) moet voldoende zijn.
Ware het niet dat ik toch eerst die oliedruk op de turbo eens zou controleren, daarna zou ik lekker voor het behoud die dv erop prakken. Klaar ben je...
Simpele oplossing moet toch te realiseren zijn met een closed loop dumpvalve die voor de turbo weer eindigt. Zo'n simpel bosch-geval van Saab voor €30 (althans, dat was t 10 jaar geleden) moet voldoende zijn.
Ware het niet dat ik toch eerst die oliedruk op de turbo eens zou controleren, daarna zou ik lekker voor het behoud die dv erop prakken. Klaar ben je...