MartijnG; 5 GT Turbo...uitzwaaien
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik ga vanmiddag ff langs de wasbox dus even kijken of velgenreiniger gaat werken...maar ik gok erniet op.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
bedoel meer echt een polijstmiddel ala commandant
-
- Über-Spammer
Kom jij het ff doen dan??
Nee, ben echt niet achterlijk hoor. Denk je nou echt dat ik mn velgen liever spuit als ik het er gewoon af zou kunnen halen? Ik ga toch ook mn auto niet overspuiten als er een vogel op heeft zitten schijten?
Die velgen gaan gewoon gespoten worden
Nee, ben echt niet achterlijk hoor. Denk je nou echt dat ik mn velgen liever spuit als ik het er gewoon af zou kunnen halen? Ik ga toch ook mn auto niet overspuiten als er een vogel op heeft zitten schijten?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
dan zal het wel nodig zijnMartijnG schreef:Kom jij het ff doen dan??![]()
Nee, ben echt niet achterlijk hoor. Denk je nou echt dat ik mn velgen liever spuit als ik het er gewoon af zou kunnen halen? Ik ga toch ook mn auto niet overspuiten als er een vogel op heeft zitten schijten?![]()

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Ik heb vandaag nog iets gezien in Gronau. Daar stond een GTT met dezelfde velgen als jij en die had de binnenkant rood gemaakt en binnenin al die gaten. Zag er gaaf uit.
-
- Über-Spammer
Ja dat had ik ook gezien...onder die blauwe GT. Zag er indd mooi uit, maar ook erg arbeidsintensief
Denk dat de velgen toch gewoon weer zilver worden. Ziet er toch het strakste uit...

- Willem-Jan
- Bestuurslid
Goed zo! Zilver is het mooiste
Maar zo arbeidsintensief is dat rode toch niet? Als je de boel goed afplakt, is het enige extra werk een spuitbeurtje extra. En het ziet er heel gaaf uit.

-
- Über-Spammer
Goed, weer even een kleine update;
Vandaag is de dumpvalve gesneuveld
Hij blies al een tijdje bij volgas constant af en ook heel gevoelig bij contante snelheid op de snelweg. Vandaag 1,5 uur in de file gestaan en daarna was het over...geen pssjjjtt meer...
Gelukkig had ik het vervangende stukje pijp wat er tussen kan achterin liggen
Dus meteen maar ff bij de ouders op de stoep ertussen geknald...
Dus, nu nog ff wachten op de belastingscenten en dan komt er gewoon een zuigerdumpvalve...gelijk van dat gezeik af
De rest van de plannen voor aankomende zomer;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 07_JPG.jpg[/img]
-Aangelaste booskijkers
-Koplampen donker maken (binnenkant)
-Achterlichten donker maken
-Donkere knipperlichten voor
-Mattigs matzwart
-Universele intercooler
-Groep A carb
-Bleedvalve
En binnen een paar weken hopelijk ook ff APK erop zien te krijgen. MOet wel nog wat voor gebeuren denk ik. Voorlopig al;
-Uitlaat dicht gummen (lekt op aansluiting, eigen schuld)
-Spoorstang(en) vervangen ivm speling
-Lichtschakelaar vervangen (geen grootlicht meer, alleen seinen bij stadslicht)
-??Roest??
Genoeg te doen dus aankomende vakantie
Vandaag is de dumpvalve gesneuveld

Gelukkig had ik het vervangende stukje pijp wat er tussen kan achterin liggen

Dus, nu nog ff wachten op de belastingscenten en dan komt er gewoon een zuigerdumpvalve...gelijk van dat gezeik af
De rest van de plannen voor aankomende zomer;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 07_JPG.jpg[/img]
-Aangelaste booskijkers
-Koplampen donker maken (binnenkant)
-Achterlichten donker maken
-Donkere knipperlichten voor
-Mattigs matzwart
-Universele intercooler
-Groep A carb
-Bleedvalve
En binnen een paar weken hopelijk ook ff APK erop zien te krijgen. MOet wel nog wat voor gebeuren denk ik. Voorlopig al;
-Uitlaat dicht gummen (lekt op aansluiting, eigen schuld)
-Spoorstang(en) vervangen ivm speling
-Lichtschakelaar vervangen (geen grootlicht meer, alleen seinen bij stadslicht)
-??Roest??

Genoeg te doen dus aankomende vakantie

Leuke plannen met de gt, ziet er wel dik uit!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Car: GTT
donkere koplampen is wel vet
heb ik ook in de gte

heb ik ook in de gte

-
- Contacteer:
Ben benieuwd Martijn, zal wel
staan alstie af is

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
Ben inderdaad van plan om een setjelampen erbij te kopen en daarvan de refelctoren zwart te spuiten
Als dat niet lukt, probeer ik wel wat anders...
-
- Über-Spammer
Nee, beter zal het er niet op worden
Maar daar gaat het mij ook niet om
Enanders knal ik er wel een keer Xenon in. Maar het gaat inderdaad wel...Paul had zijn lampen van de 19 ook gespoten en Danny en nog wat ander mensen hebben het ook gedaan...

- Willem-Jan
- Bestuurslid
inderdaad, die shop ziet er zeer gaaf uit, ook die matzwarte wielen 

-
- Über-Spammer
PM 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Martijn, ik heb ook nog wel een proefmonster liggen in Velp. Tevens gratis af te halen. 
Project: GTT Blue Sport
waarom spuit je het glas aan de binnenzijde niet zwart met van die achterlichtverduisteraar van de autostyle of iets in die trant? als je de reflector blinkend laat, heb je overdag mooie donkere koplampen en als je je lampen aandoet heb je meer lichtopbrengst dan wanneer je de reflector zwartspuit..
-
- Über-Spammer
Daar zat ik dus inderdaad ook aan te denken Haas
Daarom is het nu mooi dat er mensen zijn die de koplampen aanbieden...kunnen we beide opties ff uitproberen 

maar reflector is iets anders dan de koplamplensMartijnG schreef:Ben inderdaad van plan om een setjelampen erbij te kopen en daarvan de refelctoren zwart te spuitenAls dat niet lukt, probeer ik wel wat anders...

-
- Über-Spammer
Ja, bedoelde het misschien verkeerd indd...meer het spuiten van de binnenkant van de koplamp zeg maar (net zoals Paul heeft).
Zoiets dus;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 0_2373.jpg[/img]
Maar ga inderdaad ook proberen om het glas zelf te spuiten...kijken wat het mooiste wordt...
Zoiets dus;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 0_2373.jpg[/img]
Maar ga inderdaad ook proberen om het glas zelf te spuiten...kijken wat het mooiste wordt...
denk dat je glas spuiten t mooiste is! en nog het meest nuttig blijft betreft lichtopbrengst
(naar mijn idee heeft paul de platen om de reflector heen gespoten en niet het koplampglas, maar correct me if i'm wrong
)
(naar mijn idee heeft paul de platen om de reflector heen gespoten en niet het koplampglas, maar correct me if i'm wrong

-
- Über-Spammer
Ja, die platen om de reflectoren heen bedoel ik dus ook
Dan zou het er dus zo uitzien;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... l_3cm2.jpg[/img]
Ik ben vooral van de laatste optie (glas zelf zwart spuiten) benieuwd hoe dat eruit ziet in het echt
(uiteraard niet te zwart, wnt dan komt er alsnog weinig licht doorheen natuurlijk...
Zou het dan trouwens verschil uitmaken of je de binnenkant van het glas of de buitenkant zwart spuit?? Want dan zou ik de lamp niet eens uit elkaar hoeven te halen.

Dan zou het er dus zo uitzien;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... l_3cm2.jpg[/img]
Ik ben vooral van de laatste optie (glas zelf zwart spuiten) benieuwd hoe dat eruit ziet in het echt

Zou het dan trouwens verschil uitmaken of je de binnenkant van het glas of de buitenkant zwart spuit?? Want dan zou ik de lamp niet eens uit elkaar hoeven te halen.
zou de buitenkant niet doen ivm steenslag 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Klopt helemaal haas, had die platen gespoten.. kwam er niet mee door de apk, en bij het wisselen naar de standaardlampen heb ik er één gesloopt, dus nu gewoon weer de standaard-dingen erinHaas schreef:denk dat je glas spuiten t mooiste is! en nog het meest nuttig blijft betreft lichtopbrengst
(naar mijn idee heeft paul de platen om de reflector heen gespoten en niet het koplampglas, maar correct me if i'm wrong)

-
- Über-Spammer
Goed...weer even een update.
Zoals de meesten nu wel weten staat de GTT er tegenwoordig zo bij;
![Afbeelding]()
Helaas is de GTT afgekeurd voor de APK
En jawel...door de welbekende kwaal...roest.
Er zit een plek rechtsachter op de dorpel die wel redelijk gaar is geworden het afgelopen jaar. Ik heb afgelopen zaterdag nog even de sideskirts eraf gehaald om te kijken wat er nog meer onder zit.
Hier volgen wat foto's van de ergste plekken;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... chts17.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... chts19.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... echts7.jpg[/img]
De rand van de dorpel is ook wel redelijk bruin aan het worden maar nog geen overdreven rottigheid. Ik ga er daarentegen wel voor om nieuwe dorpels erin te zetten + een nieuw stuk binnendorpel.
Binnenkort ga ik wat rondkijken/bellen om te bepalen waar ik de GTT laat lassen.
Eén ding staat vast...hij wordt weer beter dat dat ie was
Zoals de meesten nu wel weten staat de GTT er tegenwoordig zo bij;
Helaas is de GTT afgekeurd voor de APK

Er zit een plek rechtsachter op de dorpel die wel redelijk gaar is geworden het afgelopen jaar. Ik heb afgelopen zaterdag nog even de sideskirts eraf gehaald om te kijken wat er nog meer onder zit.
Hier volgen wat foto's van de ergste plekken;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... chts17.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... chts19.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... echts7.jpg[/img]
De rand van de dorpel is ook wel redelijk bruin aan het worden maar nog geen overdreven rottigheid. Ik ga er daarentegen wel voor om nieuwe dorpels erin te zetten + een nieuw stuk binnendorpel.
Binnenkort ga ik wat rondkijken/bellen om te bepalen waar ik de GTT laat lassen.
Eén ding staat vast...hij wordt weer beter dat dat ie was

Ik weet nog wel een goed adres... Niet de goedkoopste, wel 1 van de betere die ik gezien heb. Als je geinteresseerd bent, dan hoor ik het wel.
Misschien is de lassert waar Haas zijn Clio naartoe heeft gebracht een optie? Die was er wel over te spreken, geloof ik.
Misschien is de lassert waar Haas zijn Clio naartoe heeft gebracht een optie? Die was er wel over te spreken, geloof ik.
-
- Über-Spammer
Die staat op het lijstje die gebeld moeten wordenMerijn schreef: Misschien is de lassert waar Haas zijn Clio naartoe heeft gebracht een optie? Die was er wel over te spreken, geloof ik.