ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Het vermogen en vooral het koppel waar ik straks mee wil gaan rijden, is voor mij de voornaamste reden om er een laskooi in te willen hebben. :D

Dat een geschroefde kooi voldoende is voor een leuke koprol is voor mij dus in dat geval niet helemaal van belang :wink:

Voorlopig ben ik me nog aan het orienteren wat ik er precies in wil hebben straks. Toch eens gaan kijken bij Biesheuvel :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hoezo dat dan??
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Haas schreef:hoezo dat dan??
Al gehele stijfheid van de auto wordt een stuk groter. Waarbij ik me straks dus minder druk hoeft te maken dat ik de auto evt. uit elkaar trek/ gaat scheuren. puur door het vermogen en koppel :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dan moet je er wel een beest van een blok in gooien, 8 cil van scania ofzo :)

Je motor blijft toch dwarsgeplaatst?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Haas schreef:dan moet je er wel een beest van een blok in gooien, 8 cil van scania ofzo :)

Je motor blijft toch dwarsgeplaatst?
Beest van een blok, zeker wel. Dwars geplaatst ook :wink: je hebt een PM :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, zie het.... nouja, lees me antwoord maar :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Frits@ je hebt de verkeerde HAAS Pm gestuurd........
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jochem de haas schreef:Frits@ je hebt de verkeerde HAAS Pm gestuurd........
Is dat zo? Wou je ook een PM. :wink: Kan regegeld worden :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

valtie jou ook al lastig, neefje? :P
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja oom :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

(D)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

GT Turbo uit 1993?

HF-TD-77:
Datum eerste afgifte Nederland 30 november 1993
Datum eerste toelating 30 november 1993
Datum aanvang tenaamstelling 3 juli 2006
http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?p=2328#2328
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Staat ook al in het ACT renault 5, maar zet hem hier ook
ff bij, mag vast wel (F)
Negotiator schreef:Welke veerpoten paste ook alweer onder een gewone TR??
Die van de GTT Ph1 of 2 ??

Mij staat bij Ph1 en dat die een centimeter of 3 lager zijn
dan de standaard 5 pootjes, klopt dit ??
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Chris schreef:GT Turbo uit 1993?

HF-TD-77:
Datum eerste afgifte Nederland 30 november 1993
Datum eerste toelating 30 november 1993
Datum aanvang tenaamstelling 3 juli 2006
http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?p=2328#2328
Zo dan! En dan nog zo verrot aan de buitenkant?? :( Jammer dat ie van de weg gaat.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Frits schreef:Het vermogen en vooral het koppel waar ik straks mee wil gaan rijden, is voor mij de voornaamste reden om er een laskooi in te willen hebben. :D

Dat een geschroefde kooi voldoende is voor een leuke koprol is voor mij dus in dat geval niet helemaal van belang :wink:

Voorlopig ben ik me nog aan het orienteren wat ik er precies in wil hebben straks. Toch eens gaan kijken bij Biesheuvel :)
informeer hier dan ook eens:
http://www.remola.nl/
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vraagje, kan iemand mij vertellen wat het onderdeelnummer is en de brutoprijs ex. BTW met de eventuele kortingscode van de bovenste en voorste koelwaterslang die evenwijdig loopt aan de bovenzijde van je radiateur bij een GTT ph.I ???

Alvast bedankt. (Y)
fuck dat ik niet meer bij Renault werk :@
Laatst gewijzigd door Arco op do 6 jul 2006 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

vraagje;

Kun je de ophangrubbers van Devil ook los kopen?
Het rubber van mn einddemper is gescheurd en ben
dus opzoek naar een nieuw ophangrubber.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niet hetzelfde als van een origineel uitlaatsysteem ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Arie van de Hoek schreef:Niet hetzelfde als van een origineel uitlaatsysteem ??
Heb geen idee,zitten zowel bij de 19 als bij de GT op de Devil.
Leek me dus meer iets van Devil,heb geen idee hoe een origineel
rubber van de GT eruit ziet.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

ff uit m'n hoofd als een 0 met 2 oogjes erin. Soort 8 dus.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

De oogjes gaan over de demper en het rubber zit dubbel gevouwen over een oog aan de auto,
dan lijken het idd originele rubbers te zijn.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yepperdepep. (Y) Elke dealer heeft ze op voorraad liggen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Frits schreef:Het vermogen en vooral het koppel waar ik straks mee wil gaan rijden, is voor mij de voornaamste reden om er een laskooi in te willen hebben. :D

Dat een geschroefde kooi voldoende is voor een leuke koprol is voor mij dus in dat geval niet helemaal van belang :wink:

Voorlopig ben ik me nog aan het orienteren wat ik er precies in wil hebben straks. Toch eens gaan kijken bij Biesheuvel :)
Jajaja nou met 300pk scheur je nog nix hoor, het zwakste punt zijn dan eerder je subframebouten. Een kooi bied meer stijfheid, maar dat hoeft niet meer stevigheid te betekenen. Beter las je de hele carroserie door, daar heb je wel wat aan. En een volledige 10 of meer punts kooi zal er ook wel iets aan toevoegen, maar niet zoveel als jij denkt.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ik kryg myn gtt voor niet laag genoeg met get gaz schroefset.
kan het kwaad om het bumpstop rubber by de voorpoot in te korten zodat ie nog wat lager kan en ik nog wat veerweg overhoud.
rydt nu op de stop en moet nog 3-4 cm zakken vandaar deze vraag.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Chris schreef:GT Turbo uit 1993?

HF-TD-77:
Datum eerste afgifte Nederland 30 november 1993
Datum eerste toelating 30 november 1993
Datum aanvang tenaamstelling 3 juli 2006
http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?p=2328#2328
Zal wel een ex race gt zijn die later op tenteken is gezet. Aangezien er ook een kooi in zat. Ik heb hier wel eens eerder van gehoor. Ex cup auto.. Moet hij maar eens een foto maken van zijn veerpoot
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Het vreemde is, GT's op het circuit stonden altijd al op kenteken.. Dus waarom deze pas in 93?

HF is een kenteken wat écht uit 1993 is... Vreemd verhaal dus...

Ik vermoed dat deze auto een langere tijd in een opslag heeft gestaan zonder registratie.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Frits schreef:Nu we het toch over rolkooien hebben....

Waar kan ik een goeie laskooi vinden? Of kant en klaar geleverd, of zo opgebouwd zoals ik zelf wil.

Een schroefkooi gaat straks niet voldoen aan mijn eisen/wensen. :wink:
PM hem eens:
http://www.nurburgring.nl/forum/profile ... file&u=241

Hij heeft meerdere auto's op laten bouwen. Waaronder een Williams.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Chris schreef:Het vreemde is, GT's op het circuit stonden altijd al op kenteken.. Dus waarom deze pas in 93?

HF is een kenteken wat écht uit 1993 is... Vreemd verhaal dus...

Ik vermoed dat deze auto een langere tijd in een opslag heeft gestaan zonder registratie.
Zelfde geldt voor mijn 19 16v fase 1
HS-VN-01
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Alpine schreef:
Chris schreef:Het vreemde is, GT's op het circuit stonden altijd al op kenteken.. Dus waarom deze pas in 93?

HF is een kenteken wat écht uit 1993 is... Vreemd verhaal dus...

Ik vermoed dat deze auto een langere tijd in een opslag heeft gestaan zonder registratie.
Zelfde geldt voor mijn 19 16v fase 1
HS-VN-01
ex-cup die hebben geen kenteken he..
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Op welk punt op de temp.meter slaat bij jullie de fan aan?
Renault 5 GT Turbo '87
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

halverwege de schaal. dussen de 2e en de 3e streep dus in het midden
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Abel schreef:
Alpine schreef:
Chris schreef:Het vreemde is, GT's op het circuit stonden altijd al op kenteken.. Dus waarom deze pas in 93?

HF is een kenteken wat écht uit 1993 is... Vreemd verhaal dus...

Ik vermoed dat deze auto een langere tijd in een opslag heeft gestaan zonder registratie.
Zelfde geldt voor mijn 19 16v fase 1
HS-VN-01
ex-cup die hebben geen kenteken he..
Sorrie? :)

Bij de Samson Cup waren ze gewoon voorzien van een (90er)kenteken..

Net als Clio16V's. Bijna alle ZG-??-HV kentekens zijn oude Zandvoort bakkies.

Deze gast heeft het licht gezien:

http://www.marktplaza.nl/CORRADO-G60-TE ... 986509.php
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Kier schreef:Op welk punt op de temp.meter slaat bij jullie de fan aan?
Net voorbij de 3e streep
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Luc GT Turbo
Berichten: 106
Lid geworden op: za 18 sep 2004 8:46

oldskool schreef:ik kryg myn gtt voor niet laag genoeg met get gaz schroefset.
kan het kwaad om het bumpstop rubber by de voorpoot in te korten zodat ie nog wat lager kan en ik nog wat veerweg overhoud.
rydt nu op de stop en moet nog 3-4 cm zakken vandaar deze vraag.
marcel, probeer het zo eens ! Dan ligt hij zeker laag genoeg !! :D


[img]http://i43.photobucket.com/albums/e381/ ... rlagen.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Toch weer ff dumpvalve talk;

Wil eigenlijk de Fast Road dumpvalve kopen voor mn GTT...mailtje naar Maurice gestuurd over het geluid en dergelijke. Hij raad me de enkel zuiger dumpvalve aan...

Vraag:
Wie heeft er dus de Fast Road dumpvalve op zitten en hoe is het geluid van zo'n ding?

Zou de Fast Road dumpvalve goed genoeg zijn of moet ik echt gaan overwegen voor een zuiger dumpvalve? Ik denk dat de meeste met een Fast Road dumpvalve rijden, dus waarom zou ik dan een zuiger dumpvalve moeten pakken? (motivaties?)

Ik rijd met STANDAARD druk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gesloten