ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Erik (Schepjes)
Contacteer:

was vista toch :p
Ferdy
Über-Spammer

Edward schreef:
Ferdy schreef:doe es lekker bespreken in ICT en Webdesign :P
Je hoeft 't niet te lezen ;) :lol:
je hoeft niet te posten...
Riël
Über-Spammer

Het mag wel, jij met je nauwe OS X :p

Ik draai nog altijd lekker windows XP want dat doet het gewoon goed.

Voor de rest zou ik iedereen aanraden een tandje linux te spreken als je computers wil laten doen wat jij zelf wil, bijvoorbeeld mijn virtuele host draait nu Ubuntu. http://www.rielity.nl/

Ubuntu jaja draait ook op mijn sheevaplug:
[img]http://farm4.static.flickr.com/3613/335 ... 095bf6.jpg[/img]
Deze gebruik ik thuis als webhost, als NAS, als mediaservertje voor mijn tv, voor backup, voor ... naja hij kan alles. En gebruikt maar 10 Watt :p

En ja linux staat ook nog eens op mijn telefoon, wat handig allemaal :) Het communiceert onderling dan zo eenvoudig zodat het ook echt nuttig wordt!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Car: R19.R

Oewh, das ook wel leuk (Y)

Heb thuis een atom staan in slimline behuizing, verbruikt ook 10W :)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Ferdy schreef:
Edward schreef:
Ferdy schreef:doe es lekker bespreken in ICT en Webdesign :P
Je hoeft 't niet te lezen ;) :lol:
je hoeft niet te posten...
True :lol:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dit is een algemeen chat topic, toch? Misschien beter om deze op te heffen en allemaal ACT die specifiek zijn per onderwerp aan te maken? (0)
Bart GTT

Ik ben zeker tevreden over XP, maar ja, de vernieuwing schrijdt voort het... ;-)
Ik heb gisteren nog iemand gesproken die in een pc winkel werkt. Hij heeft al ruim een half jaar W7 in gebruik maar vindt deze toch een stuk sneller dan XP. Hij raadde het me aan om over te stappen. Er zouden nog wat problemen kunnen zijn met compatibiliteit met bepaalde soft- en hardware maar hij heeft daar geen problemen mee gehad.
Al met al ga ik het toch maar eens proberen met W7 op 64bit. Jullie horen nog wel of het me bevalt! :-)
Johan Hogervorst
Contacteer:

Riël schreef:Het mag wel, jij met je nauwe OS X :p

Ik draai nog altijd lekker windows XP want dat doet het gewoon goed.

Voor de rest zou ik iedereen aanraden een tandje linux te spreken als je computers wil laten doen wat jij zelf wil, bijvoorbeeld mijn virtuele host draait nu Ubuntu. http://www.rielity.nl/

Ubuntu jaja draait ook op mijn sheevaplug:
[img]http://farm4.static.flickr.com/3613/335 ... 095bf6.jpg[/img]
Deze gebruik ik thuis als webhost, als NAS, als mediaservertje voor mijn tv, voor backup, voor ... naja hij kan alles. En gebruikt maar 10 Watt :p

En ja linux staat ook nog eens op mijn telefoon, wat handig allemaal :) Het communiceert onderling dan zo eenvoudig zodat het ook echt nuttig wordt!
Stickers! :D
[img]http://www.joopiesplace.nl/images/hobbypc21.jpg[/img]
Al jaren met veel plezier een pentium 4 2,56ghz met 2gb ram als ubuntu bak. (Y)
Ferdy
Über-Spammer

Vanmiddag naar Monster Jam geweest in de Gelredome.

Best leuk om een keer gezien te hebben !
Bart GTT

Is Ubuntu dan zo'n makkelijk? Niet zo'n ingewikkeld, OS??
Niet méér opstarten dan noodzakelijk??

Want ik heb op tweakers.net gekeken en de vergelijking van W7, Vista en XP Pro blijkt dus eigenlijk wel dat het allemaal heel erg weinig uitmaakt qua snelheid. :(
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

@Joopieboy:

Die coolermaster centurion tower is blijft een nette budget banger heb dezelfde maar dan zit er een core2 duo in 8)
Ubuntu is wel lekker makkelijk installen, ros de cd er in wacht ff en presto tis klaar.
Linux kan me nog steeds niet helemaal bekoren als desktop OS, hiervoor is windows of m'n good old Amiga OS 3.9 toch beter geschikt.
Btw als we het dan toch hebben over OS'en die weinig resources gebruiken, check de desktop van m'n Amiga 1200 Tower die op de geweldige snelheid draait van 25 Mhz :lol:
Het OS zelfs met al die skins er op en er aan loopt een naar stuk sneller dan WinXP op m'n Core2 duo...
Op de 2e screendump zie je ook de realtime transparante menu's die onder m'n rechtermuisknop zitten.

Screendump desktop A1200T

http://www.amigascene.nl/uploads/photos/374.jpg

Screendump RDP Amiga=>PC (haastig opgebouwde config A4000T) check ook de transparante menu's die onder m'n rechter muisknop hangen 8)

http://www.amiga.org/gallery/images/334/1_2517.jpg

Screendump A4000T met 68060 50 Mhz proc. welke via ftp een filmpje aan streamen is en RDP naar de PC heeft open staan.

http://www.amiga.org/gallery/images/334/1_2518.jpg

Heb de linkjes expres niet als image gedaan anders worden ze een beetje groot (1152*900*16) Ja het is een wazige resolutie maar dat paste nog precies in de 8 MB van het grafische kaartje :lol:
Helaas was de config van de laatste 2 plaatjes toen nog niet helemaal klaar waardoor ik sommige onderdelen nog geen skin had gegeven of er nog lelijke default iconen staan.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Car: Megane RS

in de nacht van 24 op 25 september zijn de koplampen uit mijn Golf gejat. Grille is daarbij gesloopt en wat beschadigingen aan zijschermen en motorkap. Mocht iemand ze tegenkomen: heldere Golf II koplampen met zwart kruis en in he tmidden een Iron cross.
Ik hoef ze niet terug te hebben, ik zet alleen graag de daders te kijk met foto op internet. :)

Leuke daad joh.. en dat voor 26 eu per stuk nieuwwaarde. Echt, het aantal rukkers neem kwadratisch toe!
Johan Hogervorst
Contacteer:

Roald schreef:@Joopieboy:

Die coolermaster centurion tower is blijft een nette budget banger heb dezelfde maar dan zit er een core2 duo in 8)
Ubuntu is wel lekker makkelijk installen, ros de cd er in wacht ff en presto tis klaar.
Linux kan me nog steeds niet helemaal bekoren als desktop OS, hiervoor is windows of m'n good old Amiga OS 3.9 toch beter geschikt.
Btw als we het dan toch hebben over OS'en die weinig resources gebruiken, check de desktop van m'n Amiga 1200 Tower die op de geweldige snelheid draait van 25 Mhz :lol:
Het OS zelfs met al die skins er op en er aan loopt een naar stuk sneller dan WinXP op m'n Core2 duo...
Op de 2e screendump zie je ook de realtime transparante menu's die onder m'n rechtermuisknop zitten.

Screendump desktop A1200T

http://www.amigascene.nl/uploads/photos/374.jpg

Screendump RDP Amiga=>PC (haastig opgebouwde config A4000T) check ook de transparante menu's die onder m'n rechter muisknop hangen 8)

http://www.amiga.org/gallery/images/334/1_2517.jpg

Screendump A4000T met 68060 50 Mhz proc. welke via ftp een filmpje aan streamen is en RDP naar de PC heeft open staan.

http://www.amiga.org/gallery/images/334/1_2518.jpg

Heb de linkjes expres niet als image gedaan anders worden ze een beetje groot (1152*900*16) Ja het is een wazige resolutie maar dat paste nog precies in de 8 MB van het grafische kaartje :lol:
Helaas was de config van de laatste 2 plaatjes toen nog niet helemaal klaar waardoor ik sommige onderdelen nog geen skin had gegeven of er nog lelijke default iconen staan.
Zo, leuk ouderwets spul! Aardig aan de knutsel geweest, ziet er heel goed uit. Zo te horen loopt het ook als een trein. (Y)

Ben zelf meer van het modernere spul.

Ik heb zelf jaren terug een P4 2,56ghz (2e generatie) met 2gb ram, een 40 en 160gb harde schijf, samsung dvd brander en een lezer, creative audigy geluidskaart, pinacle pctv 110i tv kaart en dat soort spul. Kast is echt een hele fijne, voorzien van standaard koelers die zijn goed zat, en een fsp group 350watt voeding. Aardig duur beestje voor die tijd. Binnenkort komt daar een e8500 in wss.

Vroegah, begonnen met een intel mmx tulip van 166 mhz en dos 3.0, daarna een pentium 2 233mhz met win 95 en later win 98se, pentium 3 733mhz, pentium 4's en amd athlon xp 1600 heb ik gehad. En zo nog van die dingen, hele korte tijd een pentium d, maar daar was ik niet zo over te spreken.

Draaide origineel XP Pro SP2 op deze bak, en met virtual box draaide ik windows longhorn (vista) beta en dus ubuntu, ik heb een originele cd liggen vanaf 5.10 en sindsdien niet meer weg te slaan vanaf ubuntu.
Tijdje fedora gehad, ook erg fijn maar ubuntu is echt zo gemakkelijk als kattenpis. Cd erin en je bent klaar in feite! Voordeel van virtual box is, met de uitbreidingen dat je gewoon full screen kan draaien en ubuntu kan draaien en ermee kan werken. Ik gebruik hem zelf voor internet en msn (pidgin) en wat andere toepassing, o.a. voor websites te bouwen en bv gimp. Hoofd besturingssysteem is nog steeds windows aangezien autocad en die programma's niet onder linux werken.

Screenshot van mijn bak werkend:
http://www.imgdumper.nl/uploads2/4abfa6 ... afdruk.png
Ik ben meer van strak en clean, werkt als een tiet en ik vermaak me in deze omgeving echt zeer goed.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Haas schreef:in de nacht van 24 op 25 september zijn de koplampen uit mijn Golf gejat. Grille is daarbij gesloopt en wat beschadigingen aan zijschermen en motorkap. Mocht iemand ze tegenkomen: heldere Golf II koplampen met zwart kruis en in he tmidden een Iron cross.
Ik hoef ze niet terug te hebben, ik zet alleen graag de daders te kijk met foto op internet. :)

Leuke daad joh.. en dat voor 26 eu per stuk nieuwwaarde. Echt, het aantal rukkers neem kwadratisch toe!
Dat is gewoon ziek Haas.... (N)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Arco Straver schreef:
Haas schreef:in de nacht van 24 op 25 september zijn de koplampen uit mijn Golf gejat. Grille is daarbij gesloopt en wat beschadigingen aan zijschermen en motorkap. Mocht iemand ze tegenkomen: heldere Golf II koplampen met zwart kruis en in he tmidden een Iron cross.

Dat is gewoon ziek Haas.... (N)
WTF ongelooflijk........ :evil:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Ferdy
Über-Spammer

ik zag je Golf vrijdag al staan en vroeg me al af wat er gebeurd was !!!
ik dacht dat je de boel verpatst had....
nu blijkt het tegendeel waar....

kansloze bosmongolen daar zeg :S:S:S
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Bosmongolen?

Gaaaaaazzzzzzzzz :lol: :lol: :lol:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-jo-

Gisteren was Gijs aanwezig op Zandvoort, die man met het witte hemd bij ons op de renault stand. Daar zijn deze week de wielen (Saf. biturbo) vanonder zijn 21 gejat. Ipv het nog een beetje deftig te houden, neen hoor, heel de wagen plof de grond op met natuurlijk bijkomende schade.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Priyantha
Contacteer:

Wat een eikels zeg...kansloze figuren :(

Ik sta btw weer gezellig te wachten op de ANWB Wegenwacht :lol: ze moeten hem weer eens aanslingeren :D dan rijd ik er direct mee door naar de garage die hem 'gefixt' heeft :D
Tim
Car: E36 M3

Eindelijk, rothok :P
En nu goed alles laten nakijken en laten maken. Gisteren 3 keer een auto aangeduwd waarvan jou voertuig 2 keer, de 3e keer zag ik niet meer zitten dus ben ik maar in de auto gaan zitten toen Steven hem aansleepte.

De terugweg was ook wel komisch bij de benzinepomp... Of niet Ronald. Als ik nu toch geen conditie heb :lol:

Volgend jaar, het NK autoaanduwen :D
Priyantha
Contacteer:

Gheghe :P
Die 19's hé :P rothokken :lol:

Ik hoop dat die garage hem nu wél goed kan fixen ja :) Want het begint irritant te worden :D En het is nogal stom om telkens daarom niet of veel later op me werk aan te komen ;)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Priyantha schreef:Gheghe :P
Die 19's hé :P rothokken :lol:

Ik hoop dat die garage hem nu wél goed kan fixen ja :) Want het begint irritant te worden :D En het is nogal stom om telkens daarom niet of veel later op me werk aan te komen ;)
Ik wil dat je dat ding de volgende keer nie tzo dicht naast die van mij neer zet.. even tanken in Haarlem, nou.. zullen we dan maar weer verder rijden ? heingheing..tiktiktik.. godver.. deze accu ook al leeg :p Tim! Duwen :D
Priyantha
Contacteer:

Lol :P
Ik zal hem de volgende keer wel tegen hem aanzetten dan ofzo :lol:
Priyantha
Contacteer:

Net nog maar even een belletje naar de ANWB gedaan...want ik wacht al sinds 9 uur op ze.
Blijkt dat ze een verkeerd 06 nummer hadden opgeschreven...knuppels :gun:
Maarja ben lief gebleven en gezegd dat ze maar rustig aan moesten doen, zit toch lekker thuis :lol:
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Priyantha schreef:Net nog maar even een belletje naar de ANWB gedaan...want ik wacht al sinds 9 uur op ze.
Maarja ben lief gebleven en gezegd dat ze maar rustig aan moesten doen, zit toch lekker thuis :lol:
Dat ze dat 06 nummer van je nog niet uit hun hoofd kennen :p
Priyantha
Contacteer:

Ja daar verbaasde ik me zelf ook al over :P
Ik zei al, gisteren heb ik jullie ook al 4x gebeld en de afgelopen maand ook zeker nog wel een stuk of 4x :D En heb al zo'n makkelijk nummer :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

De ANWB heeft een jaar of 2 geleden toch een clausule opgenomen in hun overeenkomsten? Dat je maar 7 keer per jaar gebruik mag maken van hun pechhulpdiensten? Staat me iets van bij...
Ferdy
Über-Spammer

Ronald1916V schreef:
Priyantha schreef:Net nog maar even een belletje naar de ANWB gedaan...want ik wacht al sinds 9 uur op ze.
Dat ze dat 06 nummer van je nog niet uit hun hoofd kennen :p
speeddial :)
Priyantha
Contacteer:

Merijn schreef:De ANWB heeft een jaar of 2 geleden toch een clausule opgenomen in hun overeenkomsten? Dat je maar 7 keer per jaar gebruik mag maken van hun pechhulpdiensten? Staat me iets van bij...
Tsja dan moet anwb.nl maar plat denk ik :lol:
Priyantha
Contacteer:

Zo en weer 267,25 EURO armer...nieuwe dynamo inclusief montage voor de 19...
Er is ook weer een nieuwe startmotor gemonteerd, want hij bleef 'hangen' ofzo maargoed alles is weer nieuw nu. Nu maar hopen dat het wél heel blijft :lol:
Steven
Car: M536

Nieuwe startmotor en dynamo voor 267.50 incl montage? Das wel heel netjes.
Dat kosten een nieuwe starter+dynamo alleen al bij elkaar?

Zit er nu wel een hitteschildje om de starter, die dingen zijn wel handig namelijk.
Priyantha
Contacteer:

startmotor was 'garantie' :)
dynamo is nieuw ja, en alles inclusief montage ja.

Nope nog geen hitteschildje nee, moet ik nog bij ome reno bestellen denk ik :)
Even zien wat dat kost :D
PaulM

:evil: wat een teringlijers, je kan tegenwoordig niks moois meer hebben of het wordt eruit gejat. Mooi kut weer Haas :(
Tom
Moderator
Car: MB

Priyantha schreef:
Merijn schreef:De ANWB heeft een jaar of 2 geleden toch een clausule opgenomen in hun overeenkomsten? Dat je maar 7 keer per jaar gebruik mag maken van hun pechhulpdiensten? Staat me iets van bij...
Tsja dan moet anwb.nl maar plat denk ik :lol:
en terecht, het is ook een pechdienst en geen achterstalligonderhouddienst :smile: . Als je zoals pyri 10 keer per jaar hulp nodig hebt moeten ze je lekker laten staan. (0) (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten