Sasje - zoekt een GTE

Vertel hier alles over je project.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

staatie op school nu, ja toch?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hij staat inderdaad al de hele week bij school op het terrein (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

ik krijg instant woede van die kleppendekselpakking :gun:

vannacht had ik em er zo op, nu flikkert ie elke keer uit het randje in de deksel...

iemand tips??

krijg net een mailtje van maurice van mb:

Ik lees net dat je de cilinderkop aan wil trekken met 95 Nm?!! Dat moet
je nooit doen. Gewoon 65 Nm. Anders duw je je bussen uit elkaar in het
midden en heb je een kantelende zuiger.

Bedankt voor deze tip!!

Hebben jullie stalen bussen dan, dat jullie ze wel met 95nm aandraaien??
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

paar klodders vet in die rand, om de pakking vast te 'plakken'
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik gebruikte meestal vloeibare pakking om em vast te plakken, of die rand lichtjes inknijpen dattie een beetje klemt, werkt ook goed.

Ik had destijds de tip van Jeroen Lubking gekregen om em zo strak aan te draaien, bij Jean-Paul hadden ze em zelfs naar 105 getrokken.
Maargoed harder aandraaien schijnt niet altijd beter te wezen, zeker niet gezien 12.9 bouten wat minder rek hebben.

Voor het mooi zou je een torqueplate moeten hebben en het opmeten hoever die bus vervormt onder die voorspanning, maja das weer zo'n gedoe ;)

En ach ik heb zat GT's gezien die met originele koppakking 1,5bar kunnen hebben dus zal wel loslopen(of liever vast blijven zitten :D )
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

het wil ook nooit es een keer meezitten bij mij (U)

alles is nu klaar, ik ben zelfs nog naar mb carperformance gereden voor een waterpomp... alles zit er op eraan en vast...

maar, sas heeft het voor elkaar: ik ben een koelvloeistof slang kwijt (N)
snap er echt helemaal geen reet van waar dat ding kan zijn... ik zou zoiets echt niet weggooien, hij moet ergens liggen, maar waar!! heb de motorruimte al gecheckt, hij is volgens mij ook nergens weggefrommeld ofzo...

ow help, hoe krijg ik dit ooit voor elkaar |:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Welke slang? :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

morgen nog aan 't klussen, sas?
rev it like a rental
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

ja, alle koelvloeistof zeek er gister uit.
ik had een nieuw slangetje gemaakt, dus volgegooid, maar begon weer te lekken.
volgens mij is de radiateur gewoon lek ofzo. ik heb hier nog een andere liggen, zometeen maar even volgooien en kijken of ie lekt...

ik werd er gister helemaal hopeloos van, dus hij heeft nu de hele nacht met een bak eronder gestaan... :~

ben benieuwd wat ik zometeen aantref in ieder geval!
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

zo, valt weer mee eigenlijk, was gewoon moe gister waardoor ik echt gelijk geen zin meer had...

vandaag maar weer beetje bijtijds opgestaan, heb het koelvloeistof lek gevonden, was gewoon een slang die te ver over onderste radiateuraansluiting zat... klemde dus niet goed... instant opgelost :lol:

zometeen starten (Y)
Marco (ClioII)
Berichten: 820
Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
Locatie: Leeuwarden

SasjeSuper5 schreef:zo, valt weer mee eigenlijk, was gewoon moe gister waardoor ik echt gelijk geen zin meer had...

vandaag maar weer beetje bijtijds opgestaan, heb het koelvloeistof lek gevonden, was gewoon een slang die te ver over onderste radiateuraansluiting zat... klemde dus niet goed... instant opgelost :lol:

zometeen starten (Y)
Dus volgende week ook op de openingsmeeting met je 5? :) :wink:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik ben benieuwd of ie het doet (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

karren met dat ding (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

huil huil huil huil huil

hij doet het nog steeds niet... zeven nachten achter elkaar, en vandaag de hele dag bezig, start niet

hij maakt eigenlijk ook niet zo'n relaxt geluid bij het starten
morgen maar eens kleppen stellen |: helemaal niet aan gedacht, nadat ik de kop gemonteerd had, om dat nog even te doen

:gun: *mezelf*

als ie het dan nog niet doet, begin ik denk ik echt hopeloos te worden
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

klepstoterstangen wel goed zitten?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zou i.d.d. eerst maar kleppen stellen,klopt zeker te weten geen h#l meer van als de kop eraf is geweest :wink:

En dan gelijk ff aan de stoterstangen draaien,en kijken of er niet al wat krom is....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En, de fout der fouten, en waar elke gt-rijder wel mee gestoeid heeft: de onstekingsvolgorde :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En als je niet meer zeker weet hoe de ontstekingvolgorde ook alweer precies zat, vandaag ben ik met de GTT op school, dus dan kun je misschien vergelijken met de mijne :wink:
Laatst gewijzigd door MartijnG op ma 5 mar 2007 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Rwd-student
Berichten: 331
Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
Locatie: Arnhem / Etten-Leur
Contacteer:

Sas! GTT kopen is naar school lopen :p
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

ja de ontstekingsvolgorde zit goed :~

ga die kleppen stellen vandaag, maar moet eerst maar eens gaan leren voor de twee hertentamens die ik vanavond heb :@
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe Martijn, vertel je nu niet eens over de spannende smsjes van Sas? :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

:lol: STFU Steven (U)


Mafkees...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ghehe nouja dan vertel ik het zelf wel...

Martijn had z'n nummer op het forum gegooid voor Sas en ik kon het niet laten om even de plek van Sas in te nemen :lol:
Ik had je eigenlijk nog op een afgesproken plek willen laten komen :p
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: :lol:
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Ik doe altijd twee dunne touwtjes om het uiteinde van het klepdeksel en de pakking. Als je 'm dan op de cilinderkop legt trek je de touwtjes er tussenuit en kan het eigenlijk niet meer fout gaan. Als je de boutjes te strak aantrekt trek je het klepdeksel krom.

Dat 'ie niet aanslaat als je de kleppen niet stelt lijkt me niet zo gek. Daar klopt niet veel van als je alles zo weer monteert.

Na een paar honderd kilometer de kleppen nog eens stellen is geen overbodige luxe.

Succes ermee!
Rwd-student
Berichten: 331
Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
Locatie: Arnhem / Etten-Leur
Contacteer:

Steven schreef:Ghehe nouja dan vertel ik het zelf wel...

Martijn had z'n nummer op het forum gegooid voor Sas en ik kon het niet laten om even de plek van Sas in te nemen :lol:
Ik had je eigenlijk nog op een afgesproken plek willen laten komen :p
Bahahahah.. Die is echt goed!
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

start nog steeds niet (N)
kleppen zijn gesteld, maar dit heeft niet geholpen
de startmotor stopt ook vanzelf na een paar tellen... super vaag
zou die slecht zijn? of de dynamo misschien?
want toen we eergister gingen proberen te starten, toen stond de rover ernaast voor stroom, en die werd ook zodanig leeggetrokken dat die uitviel!!!

waarom gaan dingen altijd langer duren dan je hoopt?? hij moet nu ook weer voor apk :p en ik heb er nog geen meter in gereden
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Deed ie het voor de operatie wel normaal? Dus starten etc.?

Wat heb je allemaal los gehad aan bedrading?

Anders toch ff de ontstekingsvolgorde checken, net zolang aan de krukasdraaien tot je door het gat van de bak (vlakbij de koppelingshevel). een 0-streep voorbij ziet komen op het vliegwiel. Als die daar staat, moet de rotor op de rotoras van de cilinderkop af wijzen. (naar de rad toe dus).
Dat is dan gelijk cilinder 1 aan de bakzijde. Dan met de klok mee is het 1342
Staat ie nou niet naar voren maar een andere kant op, dan kun je de rotoras eruit halen en met een schroevendraaier het tandwieltje wat in het blok zit opliften door te draaien en dan telkens een tandje verder draaien en dan weer terug. Net zolang tot je die rotoras naar voren hebt staan.

Onsteekt ie wel verder? Krijg ie ook benzine?
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

die rotor kan er maar op 1 manier op en ik heb niet aan dat tandwieltje in het blok gezeten, dus dat zit allemaal nog op dezelfde manier

verder heb ik de kabels niet van de verdelerkap af gehad, en ze zitten er weer precies zo op zoals het zat. waarom denkt iedereen toch dat ik die ontsteking fout gemonteerd heb :p

hij stopt vanzelf met starten, dat klopt toch niet? die startmotor klinkt niet al te best ook...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

probeer hem eens aan te slepen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat tandwieltje kan zomaar verschuiven hoor of bijv. 180 graden gedraaid en dan de verdelerkap ook 180graden gedraaid. Kan nooit kwaad om ff te checken.
Als ie namelijk wel omgekeerd zit kan ie wel eens tegen gaan werken met onsteken en daarom je startmotor tegenhouden.

En verder vroeg ik wat je allemaal los hebt gehad en hoe ie voor de operatie startte. Of startte ie toen ook niet? :p

Aanslepen zou ik niet doen er is duidelijk iets mis...
pistonpen paultje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 7 feb 2007 16:30

Ja hij sloeg eerst wel aan...Liep voor geen meter enzo. Maar starten deed hij wel.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

carb enz goed aangesloten? Benzinetoevoer goed?
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

me vijf doet het nog steeds niet (N)
maar ik heb echt een plek nodig waar ik even het blokje eruit kan halen ofzo, of dat iemand me kan helpen.. want ik moet de pakkingen van het onderblok gaan vervangen.
er zit koelvloeistof bij me olie :~
Plaats reactie