Sasje - zoekt een GTE
staatie op school nu, ja toch?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Hij staat inderdaad al de hele week bij school op het terrein 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
ik krijg instant woede van die kleppendekselpakking
vannacht had ik em er zo op, nu flikkert ie elke keer uit het randje in de deksel...
iemand tips??
krijg net een mailtje van maurice van mb:
Ik lees net dat je de cilinderkop aan wil trekken met 95 Nm?!! Dat moet
je nooit doen. Gewoon 65 Nm. Anders duw je je bussen uit elkaar in het
midden en heb je een kantelende zuiger.
Bedankt voor deze tip!!
Hebben jullie stalen bussen dan, dat jullie ze wel met 95nm aandraaien??

vannacht had ik em er zo op, nu flikkert ie elke keer uit het randje in de deksel...
iemand tips??
krijg net een mailtje van maurice van mb:
Ik lees net dat je de cilinderkop aan wil trekken met 95 Nm?!! Dat moet
je nooit doen. Gewoon 65 Nm. Anders duw je je bussen uit elkaar in het
midden en heb je een kantelende zuiger.
Bedankt voor deze tip!!
Hebben jullie stalen bussen dan, dat jullie ze wel met 95nm aandraaien??
Ik gebruikte meestal vloeibare pakking om em vast te plakken, of die rand lichtjes inknijpen dattie een beetje klemt, werkt ook goed.
Ik had destijds de tip van Jeroen Lubking gekregen om em zo strak aan te draaien, bij Jean-Paul hadden ze em zelfs naar 105 getrokken.
Maargoed harder aandraaien schijnt niet altijd beter te wezen, zeker niet gezien 12.9 bouten wat minder rek hebben.
Voor het mooi zou je een torqueplate moeten hebben en het opmeten hoever die bus vervormt onder die voorspanning, maja das weer zo'n gedoe
En ach ik heb zat GT's gezien die met originele koppakking 1,5bar kunnen hebben dus zal wel loslopen(of liever vast blijven zitten
)
Ik had destijds de tip van Jeroen Lubking gekregen om em zo strak aan te draaien, bij Jean-Paul hadden ze em zelfs naar 105 getrokken.
Maargoed harder aandraaien schijnt niet altijd beter te wezen, zeker niet gezien 12.9 bouten wat minder rek hebben.
Voor het mooi zou je een torqueplate moeten hebben en het opmeten hoever die bus vervormt onder die voorspanning, maja das weer zo'n gedoe

En ach ik heb zat GT's gezien die met originele koppakking 1,5bar kunnen hebben dus zal wel loslopen(of liever vast blijven zitten

-
- Contacteer:
het wil ook nooit es een keer meezitten bij mij
alles is nu klaar, ik ben zelfs nog naar mb carperformance gereden voor een waterpomp... alles zit er op eraan en vast...
maar, sas heeft het voor elkaar: ik ben een koelvloeistof slang kwijt
snap er echt helemaal geen reet van waar dat ding kan zijn... ik zou zoiets echt niet weggooien, hij moet ergens liggen, maar waar!! heb de motorruimte al gecheckt, hij is volgens mij ook nergens weggefrommeld ofzo...
ow help, hoe krijg ik dit ooit voor elkaar

alles is nu klaar, ik ben zelfs nog naar mb carperformance gereden voor een waterpomp... alles zit er op eraan en vast...
maar, sas heeft het voor elkaar: ik ben een koelvloeistof slang kwijt

snap er echt helemaal geen reet van waar dat ding kan zijn... ik zou zoiets echt niet weggooien, hij moet ergens liggen, maar waar!! heb de motorruimte al gecheckt, hij is volgens mij ook nergens weggefrommeld ofzo...
ow help, hoe krijg ik dit ooit voor elkaar

-
- Contacteer:
ja, alle koelvloeistof zeek er gister uit.
ik had een nieuw slangetje gemaakt, dus volgegooid, maar begon weer te lekken.
volgens mij is de radiateur gewoon lek ofzo. ik heb hier nog een andere liggen, zometeen maar even volgooien en kijken of ie lekt...
ik werd er gister helemaal hopeloos van, dus hij heeft nu de hele nacht met een bak eronder gestaan...
ben benieuwd wat ik zometeen aantref in ieder geval!
ik had een nieuw slangetje gemaakt, dus volgegooid, maar begon weer te lekken.
volgens mij is de radiateur gewoon lek ofzo. ik heb hier nog een andere liggen, zometeen maar even volgooien en kijken of ie lekt...
ik werd er gister helemaal hopeloos van, dus hij heeft nu de hele nacht met een bak eronder gestaan...

ben benieuwd wat ik zometeen aantref in ieder geval!
-
- Contacteer:
zo, valt weer mee eigenlijk, was gewoon moe gister waardoor ik echt gelijk geen zin meer had...
vandaag maar weer beetje bijtijds opgestaan, heb het koelvloeistof lek gevonden, was gewoon een slang die te ver over onderste radiateuraansluiting zat... klemde dus niet goed... instant opgelost
zometeen starten
vandaag maar weer beetje bijtijds opgestaan, heb het koelvloeistof lek gevonden, was gewoon een slang die te ver over onderste radiateuraansluiting zat... klemde dus niet goed... instant opgelost

zometeen starten

-
Dus volgende week ook op de openingsmeeting met je 5?SasjeSuper5 schreef:zo, valt weer mee eigenlijk, was gewoon moe gister waardoor ik echt gelijk geen zin meer had...
vandaag maar weer beetje bijtijds opgestaan, heb het koelvloeistof lek gevonden, was gewoon een slang die te ver over onderste radiateuraansluiting zat... klemde dus niet goed... instant opgelost![]()
zometeen starten

-
- Über-Spammer
Ik ben benieuwd of ie het doet 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
karren met dat ding 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
huil huil huil huil huil
hij doet het nog steeds niet... zeven nachten achter elkaar, en vandaag de hele dag bezig, start niet
hij maakt eigenlijk ook niet zo'n relaxt geluid bij het starten
morgen maar eens kleppen stellen
helemaal niet aan gedacht, nadat ik de kop gemonteerd had, om dat nog even te doen
*mezelf*
als ie het dan nog niet doet, begin ik denk ik echt hopeloos te worden
hij doet het nog steeds niet... zeven nachten achter elkaar, en vandaag de hele dag bezig, start niet
hij maakt eigenlijk ook niet zo'n relaxt geluid bij het starten
morgen maar eens kleppen stellen

als ie het dan nog niet doet, begin ik denk ik echt hopeloos te worden
klepstoterstangen wel goed zitten?
En, de fout der fouten, en waar elke gt-rijder wel mee gestoeid heeft: de onstekingsvolgorde 

-
- Über-Spammer
En als je niet meer zeker weet hoe de ontstekingvolgorde ook alweer precies zat, vandaag ben ik met de GTT op school, dus dan kun je misschien vergelijken met de mijne 
Laatst gewijzigd door MartijnG op ma 5 mar 2007 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Sas! GTT kopen is naar school lopen 

-
- Contacteer:
ja de ontstekingsvolgorde zit goed
ga die kleppen stellen vandaag, maar moet eerst maar eens gaan leren voor de twee hertentamens die ik vanavond heb

ga die kleppen stellen vandaag, maar moet eerst maar eens gaan leren voor de twee hertentamens die ik vanavond heb

-
- Über-Spammer

Mafkees...
Ghehe nouja dan vertel ik het zelf wel...
Martijn had z'n nummer op het forum gegooid voor Sas en ik kon het niet laten om even de plek van Sas in te nemen
Ik had je eigenlijk nog op een afgesproken plek willen laten komen
Martijn had z'n nummer op het forum gegooid voor Sas en ik kon het niet laten om even de plek van Sas in te nemen

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ik doe altijd twee dunne touwtjes om het uiteinde van het klepdeksel en de pakking. Als je 'm dan op de cilinderkop legt trek je de touwtjes er tussenuit en kan het eigenlijk niet meer fout gaan. Als je de boutjes te strak aantrekt trek je het klepdeksel krom.
Dat 'ie niet aanslaat als je de kleppen niet stelt lijkt me niet zo gek. Daar klopt niet veel van als je alles zo weer monteert.
Na een paar honderd kilometer de kleppen nog eens stellen is geen overbodige luxe.
Succes ermee!
Dat 'ie niet aanslaat als je de kleppen niet stelt lijkt me niet zo gek. Daar klopt niet veel van als je alles zo weer monteert.
Na een paar honderd kilometer de kleppen nog eens stellen is geen overbodige luxe.
Succes ermee!
-
- Contacteer:
Bahahahah.. Die is echt goed!Steven schreef:Ghehe nouja dan vertel ik het zelf wel...
-
- Contacteer:
start nog steeds niet
kleppen zijn gesteld, maar dit heeft niet geholpen
de startmotor stopt ook vanzelf na een paar tellen... super vaag
zou die slecht zijn? of de dynamo misschien?
want toen we eergister gingen proberen te starten, toen stond de rover ernaast voor stroom, en die werd ook zodanig leeggetrokken dat die uitviel!!!
waarom gaan dingen altijd langer duren dan je hoopt?? hij moet nu ook weer voor apk
en ik heb er nog geen meter in gereden

kleppen zijn gesteld, maar dit heeft niet geholpen
de startmotor stopt ook vanzelf na een paar tellen... super vaag
zou die slecht zijn? of de dynamo misschien?
want toen we eergister gingen proberen te starten, toen stond de rover ernaast voor stroom, en die werd ook zodanig leeggetrokken dat die uitviel!!!
waarom gaan dingen altijd langer duren dan je hoopt?? hij moet nu ook weer voor apk

Deed ie het voor de operatie wel normaal? Dus starten etc.?
Wat heb je allemaal los gehad aan bedrading?
Anders toch ff de ontstekingsvolgorde checken, net zolang aan de krukasdraaien tot je door het gat van de bak (vlakbij de koppelingshevel). een 0-streep voorbij ziet komen op het vliegwiel. Als die daar staat, moet de rotor op de rotoras van de cilinderkop af wijzen. (naar de rad toe dus).
Dat is dan gelijk cilinder 1 aan de bakzijde. Dan met de klok mee is het 1342
Staat ie nou niet naar voren maar een andere kant op, dan kun je de rotoras eruit halen en met een schroevendraaier het tandwieltje wat in het blok zit opliften door te draaien en dan telkens een tandje verder draaien en dan weer terug. Net zolang tot je die rotoras naar voren hebt staan.
Onsteekt ie wel verder? Krijg ie ook benzine?
Wat heb je allemaal los gehad aan bedrading?
Anders toch ff de ontstekingsvolgorde checken, net zolang aan de krukasdraaien tot je door het gat van de bak (vlakbij de koppelingshevel). een 0-streep voorbij ziet komen op het vliegwiel. Als die daar staat, moet de rotor op de rotoras van de cilinderkop af wijzen. (naar de rad toe dus).
Dat is dan gelijk cilinder 1 aan de bakzijde. Dan met de klok mee is het 1342
Staat ie nou niet naar voren maar een andere kant op, dan kun je de rotoras eruit halen en met een schroevendraaier het tandwieltje wat in het blok zit opliften door te draaien en dan telkens een tandje verder draaien en dan weer terug. Net zolang tot je die rotoras naar voren hebt staan.
Onsteekt ie wel verder? Krijg ie ook benzine?
-
- Contacteer:
die rotor kan er maar op 1 manier op en ik heb niet aan dat tandwieltje in het blok gezeten, dus dat zit allemaal nog op dezelfde manier
verder heb ik de kabels niet van de verdelerkap af gehad, en ze zitten er weer precies zo op zoals het zat. waarom denkt iedereen toch dat ik die ontsteking fout gemonteerd heb
hij stopt vanzelf met starten, dat klopt toch niet? die startmotor klinkt niet al te best ook...
verder heb ik de kabels niet van de verdelerkap af gehad, en ze zitten er weer precies zo op zoals het zat. waarom denkt iedereen toch dat ik die ontsteking fout gemonteerd heb

hij stopt vanzelf met starten, dat klopt toch niet? die startmotor klinkt niet al te best ook...
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
probeer hem eens aan te slepen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat tandwieltje kan zomaar verschuiven hoor of bijv. 180 graden gedraaid en dan de verdelerkap ook 180graden gedraaid. Kan nooit kwaad om ff te checken.
Als ie namelijk wel omgekeerd zit kan ie wel eens tegen gaan werken met onsteken en daarom je startmotor tegenhouden.
En verder vroeg ik wat je allemaal los hebt gehad en hoe ie voor de operatie startte. Of startte ie toen ook niet?
Aanslepen zou ik niet doen er is duidelijk iets mis...
Als ie namelijk wel omgekeerd zit kan ie wel eens tegen gaan werken met onsteken en daarom je startmotor tegenhouden.
En verder vroeg ik wat je allemaal los hebt gehad en hoe ie voor de operatie startte. Of startte ie toen ook niet?

Aanslepen zou ik niet doen er is duidelijk iets mis...
-
Ja hij sloeg eerst wel aan...Liep voor geen meter enzo. Maar starten deed hij wel.
carb enz goed aangesloten? Benzinetoevoer goed?
-
- Contacteer:
me vijf doet het nog steeds niet
maar ik heb echt een plek nodig waar ik even het blokje eruit kan halen ofzo, of dat iemand me kan helpen.. want ik moet de pakkingen van het onderblok gaan vervangen.
er zit koelvloeistof bij me olie

maar ik heb echt een plek nodig waar ik even het blokje eruit kan halen ofzo, of dat iemand me kan helpen.. want ik moet de pakkingen van het onderblok gaan vervangen.
er zit koelvloeistof bij me olie