GTT Sieger
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Hoe laat j de veerpten korter maken dan als ik vragen mag? Gewoon de bovenkant van de demperstang een stuk vanaf halen en schroefdraad erop tappen of hoe moet ik dat zien? En waar kun je dat allemaal laten doen dan?
Hoeveel heb je er nu in totaal vanaf laten halen?
Hoeveel heb je er nu in totaal vanaf laten halen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Zijn verschillende methodes voor...
Demperstang inkorten kan idd, al ist wel wat beun.
Je ziet ook wel es dat ze de klem onderin waarmee ie aan je fusee zit losmaken en de demper wat dichter op de aandrijfas zetten.
Ik heb bij m'n corolla destijds kortere dempers gekocht en de strutcasing in het midden doorgeslepen, 4cm ertussenuit gehaald en weer aan elkaar gelast. Das de netste manier, ik heb nog steeds dezelfde veerweg en als ik em opkrik gaat het wiel ook direct mee
Demperstang inkorten kan idd, al ist wel wat beun.
Je ziet ook wel es dat ze de klem onderin waarmee ie aan je fusee zit losmaken en de demper wat dichter op de aandrijfas zetten.
Ik heb bij m'n corolla destijds kortere dempers gekocht en de strutcasing in het midden doorgeslepen, 4cm ertussenuit gehaald en weer aan elkaar gelast. Das de netste manier, ik heb nog steeds dezelfde veerweg en als ik em opkrik gaat het wiel ook direct mee

eh kameraad... zo maak je geen vrienden hesieger everts schreef: stond naast edwin's grote vriendin

wat een pokke lelijk hok is dat..

-
- Contacteer:
Laat mij maar lekker beunen dan
, idd de slijptol gaat er gewoon door en er word op de zuigerstang nieuw draad getapt. Met een chemische verbinding wordt er een een imbus ingezet om de veren er op een normale manier op en af te zetten. Kwa comfort lever je niets in, veert beter dan koni geel en op het circuit doet ze het ook nog goed.
@ edwin

@ edwin

hehehehe idd sieger van wie heb je die tip???

-
- Car: GTT
waar kun je dit laten doen? is optie als morgen blijkt dat schroefset niet blijkt te pasensieger everts schreef:Laat mij maar lekker beunen dan, idd de slijptol gaat er gewoon door en er word op de zuigerstang nieuw draad getapt. Met een chemische verbinding wordt er een een imbus ingezet om de veren er op een normale manier op en af te zetten. Kwa comfort lever je niets in, veert beter dan koni geel en op het circuit doet ze het ook nog goed.
)
gewoon zelf doen
makkie
makkie
-
mark 5t schreef:gewoon zelf doen
makkie
dus jij zou dat kunnen doen?
jij kon overigens ook een downpipe maken?
-
- Contacteer:
Is idd makkelijk om te doen, ik laat het hier op mijn werk doen. kost me niets. maar als je thuis een kolomboor en een tapsetje hebt moet het idd ook goed te doen zijn.
@mark , was idd een zeer goede tip
@mark , was idd een zeer goede tip

jazeker kan ik dat.
zie mijn topic voor details
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 4&start=35
zie mijn topic voor details
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 4&start=35
-
- Contacteer:
Nou vandaag dus niet naar de CRS-meeting, maar even de motor eruit gehaald ( word er al bedreven in
). 09:30 begonnen en 11:15 lag hij er naast. volgend week zaterdag alles omhangen op het andere blokje en er weer in zetten. voor 7 oktober moet hij weer klaar ivm de circuitdag van de CRS..

-
- Contacteer:
motor zit er weer in , maar moe nu de injectoren over zetten.. nou krijg ik die klote dingen er niet uit, hoe moet dit zonder dat ik ze in 2-en breek
en wat heb je nodig om ze weer terug te steken

gewoon aantrekken volgens mij met je handen gaat idd vaak zwaar.
bij montage doe ik altijd wat vaseline aan de rubbers.
suc 6
bij montage doe ik altijd wat vaseline aan de rubbers.
suc 6
-
- Contacteer:
tx mark.zal vanavond eens kijken , Hij heeft al even op remmen reiniger gelopen.
vanavond afbouwen of vrijdagmiddag afbouwen en dan zijn we weer precies op tijd klaar voor de circuitmiddag in assen
vanavond afbouwen of vrijdagmiddag afbouwen en dan zijn we weer precies op tijd klaar voor de circuitmiddag in assen

-
- Contacteer:
goed... vrijdag alles terug gemonteerd motor loopt perfect ( als een spreekwoordelijk naaimachientje) ff een stukje rijden... aleen maar horten en stoten. k*t wat nu weer , blijkt het vliegwiel niet goed te zijn (automaat versie ). heb nu een kleine uitdaging met de crs circuitdag op dinsdag..
Dus miujn vraag : kan de bak er alleen uit uitgebouwd worden? of moet het hele motor er weer uit..
Dus miujn vraag : kan de bak er alleen uit uitgebouwd worden? of moet het hele motor er weer uit..

Denk dat het het snelste is om de motor er weer "even" uit te trekken. Anders moet je het subframe er vanonder halen en dan kan je de motor laten hangen en alleen de bak losmaken.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Contacteer:
dan ga ik dinsdag niet redden ben ik bang, maarja eens zien hoever ik vanavond kom.
-
- Contacteer:
balen man..dat je nu weer opnieuw kan beginnen
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Contacteer:
na inspectie hebben ze een ander patroon. mooi balen dus..
ik denk dat ik heb subframe er maar weer onderuit haal. dat is wat gemakkelijker ivm de uitlaat en dergelijke ( en heb hier ook geen motortakel)
ik denk dat ik heb subframe er maar weer onderuit haal. dat is wat gemakkelijker ivm de uitlaat en dergelijke ( en heb hier ook geen motortakel)

-
- Contacteer:
ja idd , helemaal zuur dat ik de afgelopen dagen steeds vanuit soesterberg naar smilde ben gereden om te sleutelen. lees 2 uur heen en terug.
-
Als je de gt op blokken zet en een garage krik onde het moterblok kun je de versnellingsbak ook eruit halen zonder subframe te laten zakkensieger everts schreef:ja idd , helemaal zuur dat ik de afgelopen dagen steeds vanuit soesterberg naar smilde ben gereden om te sleutelen. lees 2 uur heen en terug.
en zonder moter eruit.
de bak moet je er dan van boven eruit pakken is te doen heb dit zelf al een keer of 4 bij een R5 1.7gedaan gehad. saat zo ook in de vraagbaak van R5 die ik hier heb liggen.
-
Steven schreef:Gelukkig hangt er bij een GT ook geen turbo boven de bak...
Als dat makkelijk zou kunnen, zou iedereen het wel zo doen.
bij een 1.7T hangt de turbo achter het blok he
-
- Contacteer:
heb idd een volvo 480 motor
ik ga strax er mee aan de slag. we gaan het zien..
keep u posted..
ik ga strax er mee aan de slag. we gaan het zien..
keep u posted..
en?
-
- Contacteer:
vanavond doe ik nog een poging. haal nu het gehele subframe los, bak alleen wou niet.. voordeel nu is dat allles al los ligt. dus vanavond 1,5 uur motor eruit half uurtje vliegwiel wissel en dan weer opbouwen. hopelijk is dan alles in orde..
suc 6 man anders maar tot een uurtje of 2 door snachts.
zou zonde zijn als je er niet bij was.
tis toch dichtbij dus kom je gewoon wat later toch?
zou zonde zijn als je er niet bij was.
tis toch dichtbij dus kom je gewoon wat later toch?
-
- Contacteer:
gehaald 
half 3
nu nog ff een helm regelen..

half 3

nu nog ff een helm regelen..

-
- Contacteer:
nee niet echt, ik verdenk de brandstofpomp. echt wazig.. linkse bocht geen problemen , rechtdoor en rechtaf horten en stoten. krijgt te weinig benzine.
maar je was er tenminste wel dat getuigt van doorzetten ! 

-
- Contacteer:
2 eurie was/is de schade ....
benzinefilter was de boosdoener.Dat zo'n #@!%?! ding een hele dag kan verpesten.. Maar goed vanachter kijk je een koe in de kont..
De nieuwe motor loopt nu overigens perfect, zonet hier op het natte asfalt tot de 3 max wielspin. Turbodruk staat op 0,6 bar,strax er maar 0,4 bijdraaien.
Me is weer happy..

benzinefilter was de boosdoener.Dat zo'n #@!%?! ding een hele dag kan verpesten.. Maar goed vanachter kijk je een koe in de kont..
De nieuwe motor loopt nu overigens perfect, zonet hier op het natte asfalt tot de 3 max wielspin. Turbodruk staat op 0,6 bar,strax er maar 0,4 bijdraaien.
Me is weer happy..