
Marcel's Ring Clio 16v
Wat een dikke kar zo zeg!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
De eerste problemen van de RS zijn ook hopelijk opgelost.
1. thermostaat was kapot. werd binnen 2 minuten 80 graden maar koelde daarna af naar 60.
2. 1 of andere Beunhaas bij de Renault Dealer in Amsterdam heeft een assteuntje onder de carterpan gezet met de beschermplaat er nog op.
Gevolg een gebogen plaat welke een aantal duizend km's tegen de carterpan heeft geschuurd.
[img]http://img687.imageshack.us/img687/8457/20130319192128.jpg[/img]
pan is +- 1mm ingeschuurd hopen dat het nu met de nieuwe bodemplaat over is.
Vrijdag komen de Spacers erop.
Voor +- 15mm achter 20mm
1. thermostaat was kapot. werd binnen 2 minuten 80 graden maar koelde daarna af naar 60.
2. 1 of andere Beunhaas bij de Renault Dealer in Amsterdam heeft een assteuntje onder de carterpan gezet met de beschermplaat er nog op.
Gevolg een gebogen plaat welke een aantal duizend km's tegen de carterpan heeft geschuurd.
[img]http://img687.imageshack.us/img687/8457/20130319192128.jpg[/img]
pan is +- 1mm ingeschuurd hopen dat het nu met de nieuwe bodemplaat over is.
Vrijdag komen de Spacers erop.
Voor +- 15mm achter 20mm
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Even een vraag.
Ik ben nu klaar met de opbouw van een 106 GTi blokje.
daar zitten de volgende aanpassingen op.
11,5:1 zuigers
scherpste nokkenassen voor hydraulische stoters.
206 1.6 16v kop
stuggere klepveren.
nu heb ik nog een een brandstofdrukregelaar liggen welke ik wil monteren.
Hoe moet ik die monteren en welke druk kan ik het beste aanhouden voor een eerste start?
instellen op 3 bar. en monteren in de bestaande retourleiding?
en de vacuumslang gewoon aan het inlaatspruitstuk ofzo?
Of lekker links laten liggen en gewoon starten.
auto word over 1,5 week gemapt.
P.s. of moet ik gelijk aan andere injectoren denken?
Ik ben nu klaar met de opbouw van een 106 GTi blokje.
daar zitten de volgende aanpassingen op.
11,5:1 zuigers
scherpste nokkenassen voor hydraulische stoters.
206 1.6 16v kop
stuggere klepveren.
nu heb ik nog een een brandstofdrukregelaar liggen welke ik wil monteren.
Hoe moet ik die monteren en welke druk kan ik het beste aanhouden voor een eerste start?
instellen op 3 bar. en monteren in de bestaande retourleiding?
en de vacuumslang gewoon aan het inlaatspruitstuk ofzo?
Of lekker links laten liggen en gewoon starten.
auto word over 1,5 week gemapt.
P.s. of moet ik gelijk aan andere injectoren denken?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za 27 aug 2011 16:40
- Contacteer:
Bel Ron van http://www.leuwenservice.nl is voor advies. Hij heeft er wel ervaringen mee. Ik heb er vroeger al mijn 106 gti's en rallye 's in onderhoud gehad.
Die man weet wel waar hij het over heeft...
En misschien weet Arnold Naber van Trackdayparts.nl ook wel wat meer te vertellen..
Prachtige Clio trouwens! Mooie opvolger voor mijn RS182
Succes!!
Mvg
Dries
Die man weet wel waar hij het over heeft...
En misschien weet Arnold Naber van Trackdayparts.nl ook wel wat meer te vertellen..
Prachtige Clio trouwens! Mooie opvolger voor mijn RS182
Succes!!
Mvg
Dries
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
hey ja ik ken deze bedrijven.BlueClioRS schreef:Bel Ron van http://www.leuwenservice.nl is voor advies. Hij heeft er wel ervaringen mee. Ik heb er vroeger al mijn 106 gti's en rallye 's in onderhoud gehad.
Die man weet wel waar hij het over heeft...
En misschien weet Arnold Naber van Trackdayparts.nl ook wel wat meer te vertellen..
Prachtige Clio trouwens! Mooie opvolger voor mijn RS182
Succes!!
Mvg
Dries
Info van Arnold heb je niks aan. Die kan alleen maar spullen bestellen en de dingen die hij zegt heeft die alleen maar van horen en zeggen(internet)
Leeuwenservice, Pugfix e.d. ken ik allemaal wel

overigens is het al opgelost. de 106 gaat volgende week zaterdag de bank op om te mappen met compleet origineel brandstof traject. wel gaat er een setje clio 16v of clio RS injectoren mee.
Maar toch bedankt voor de Info en de leuke reactie op de clio.

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Bij easy-tech, die man schijnt wel meer TU5J(P)4 motoren te doen met vrij leuke vermogens. (140-150 Pk aan de wielen met alleen zuiger en assen veranderd).
Er is ook nog iemand die deed vroeger de Saxo Cup auto's mappen maar deze heeft geen rollenbank.
DP is meer gericht op hun eigen computer en doen daardoor niet echt hun
best op de originele ECU. Zodat je een computer van hun koopt
.
Ik zelf heb DP wel als super vriendelijk en met veel kennis ervaren.
Als ik stand alone ga rijden komt er ook een VEMS comp in.
Er is ook nog iemand die deed vroeger de Saxo Cup auto's mappen maar deze heeft geen rollenbank.
DP is meer gericht op hun eigen computer en doen daardoor niet echt hun
best op de originele ECU. Zodat je een computer van hun koopt

Ik zelf heb DP wel als super vriendelijk en met veel kennis ervaren.
Als ik stand alone ga rijden komt er ook een VEMS comp in.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Geen idee, ik weet alleen dat in engeland veel gti's met clio 172/182 injectoren rijden zonder problemen.jacques schreef:Gebruikt Peugeot ook laagohmige injectoren?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Ik zou toch echt even verder kijken dan VEMS. Er zijn een aantal erg leuke ecu's op de markt. Ook samen super vriendelijke bedrijfjes. Of lekker zelf doen voor een fractie van de prijsderbimarcel schreef:Bij easy-tech, die man schijnt wel meer TU5J(P)4 motoren te doen met vrij leuke vermogens. (140-150 Pk aan de wielen met alleen zuiger en assen veranderd).
Er is ook nog iemand die deed vroeger de Saxo Cup auto's mappen maar deze heeft geen rollenbank.
DP is meer gericht op hun eigen computer en doen daardoor niet echt hun
best op de originele ECU. Zodat je een computer van hun koopt.
Ik zelf heb DP wel als super vriendelijk en met veel kennis ervaren.
Als ik stand alone ga rijden komt er ook een VEMS comp in.

Ik denk dat de injectoren van de Clio 172/182 hoog ohmig zijn 12-16 Ohm
Die van de Clio 1 zijn ca 2,5 Ohm. Dat gaat dan niet werken. Je blaast dan de ECU op tenzij je ergens wat kan instellen. Indien nodig heb ik een lijst met alle Bosch injectoren en hun debiet en impedantie.
Die van de Clio 1 zijn ca 2,5 Ohm. Dat gaat dan niet werken. Je blaast dan de ECU op tenzij je ergens wat kan instellen. Indien nodig heb ik een lijst met alle Bosch injectoren en hun debiet en impedantie.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
die lijst hoef ik niet, die ken ik uit men hoofd
Maar idd, de injectoren van de rs (magnetti) zijn hoge weerstand. Tevens kan je wel tools kopen om hoge weerstand om te zetten naar lage weerstand.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Voor de gene die geinteresseerd zijn in de 106 GTi.
Auto is afgelopen zaterdag op de bank geweest en draaide 165 Pk en 181Nm koppel max 7900 rpm.
Auto moet nog veder gemapt worden omdat de injectoren vanaf 6200rpm te klein zijn en staan nu op 12,5 Miliseconde dus waarschijnlijk komt er dan nog een paar pk's meer uit. Ook moet de stappen motor vervangen worden en dan wordt er onderin nog wat gespeeld met de brandstof.
[img]http://img16.imageshack.us/img16/1791/44zpzv22.png[/img]
ook aardige vlammentjes
Hoeveel cc zijn rs 172 en rs 182 injectoren? ik zoek ze rond de 250-270 cc
Auto is afgelopen zaterdag op de bank geweest en draaide 165 Pk en 181Nm koppel max 7900 rpm.
Auto moet nog veder gemapt worden omdat de injectoren vanaf 6200rpm te klein zijn en staan nu op 12,5 Miliseconde dus waarschijnlijk komt er dan nog een paar pk's meer uit. Ook moet de stappen motor vervangen worden en dan wordt er onderin nog wat gespeeld met de brandstof.
[img]http://img16.imageshack.us/img16/1791/44zpzv22.png[/img]
ook aardige vlammentjes

Hoeveel cc zijn rs 172 en rs 182 injectoren? ik zoek ze rond de 250-270 cc
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Gaat aardig af zeg 

Heeft Paul de software gedaan?
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za 27 aug 2011 16:40
- Contacteer:
Een vriend van me Richard Brevet rijdt ook met TU5JP met redelijk wat vermogen.
Je kunt hem eens benaderden via Facebook?
06 kan ik je Pm en..
Je kunt hem eens benaderden via Facebook?
06 kan ik je Pm en..
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Hey, Richard ken ik ook wel. Heb toen hij de bandenstapel in reed nog me wielsleutel gebracht op een afgesloten ringBlueClioRS schreef:Een vriend van me Richard Brevet rijdt ook met TU5JP met redelijk wat vermogen.
Je kunt hem eens benaderden via Facebook?
06 kan ik je Pm en..

Aardige gozer met een zeer nette 106. Maar zoveel vermogen draaid hij toch niet? aangezien deze 106 origineel al sneller was als die van Richard.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Nu Paul zijn motor draait heb ik weer wat tijd voor de 16v.
Van de week de ABS kabelboom eruit geplukt en aan iets begonnen waar ik me al 3 jaar aan erger het interieur.
[img]http://img826.imageshack.us/img826/10/20130417200846.jpg[/img]
[img]http://img843.imageshack.us/img843/1707/20130417202627.jpg[/img]
[img]http://img845.imageshack.us/img845/5434/20130417202650.jpg[/img]
Zoals te zien is ben ik begonnen met verven. nog een klein to do lijstje voor komend ring seizoen.
- accu naar kofferbak
- sleepoog achterzijde lassen
- ontstekings module verplaatsen.
- her en der wat tectyleren.
Van de week de ABS kabelboom eruit geplukt en aan iets begonnen waar ik me al 3 jaar aan erger het interieur.
[img]http://img826.imageshack.us/img826/10/20130417200846.jpg[/img]
[img]http://img843.imageshack.us/img843/1707/20130417202627.jpg[/img]
[img]http://img845.imageshack.us/img845/5434/20130417202650.jpg[/img]
Zoals te zien is ben ik begonnen met verven. nog een klein to do lijstje voor komend ring seizoen.
- accu naar kofferbak
- sleepoog achterzijde lassen
- ontstekings module verplaatsen.

- her en der wat tectyleren.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Ideaal ...
Ik had net foto's nodig van de montage van al die ogen voor de gordels
Nu kan ik ook weer verder
Netjes geschilderd vermoed ik
Batterij naar achter leggen is op zich echt ... 2 minuten werk.
Zet er wel een goede zekering tussen dicht tegen de batterij (200/250 Amp) zodat, moest er kabelbreuk ooit zijn of kortsluiting, dat heel de batterij niet op fikt.
Ik had net foto's nodig van de montage van al die ogen voor de gordels

Nu kan ik ook weer verder

Netjes geschilderd vermoed ik

Batterij naar achter leggen is op zich echt ... 2 minuten werk.
Zet er wel een goede zekering tussen dicht tegen de batterij (200/250 Amp) zodat, moest er kabelbreuk ooit zijn of kortsluiting, dat heel de batterij niet op fikt.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Afgelopen zondag met Leon en Leroy naar de ring geweest.
Dit keer met de "nieuwe" RS. Bij aankomst gelijk de baan op en 12 rondes gereden en wat heb zo'n ding origineel een grip zeg !!
10/11/12 mei ben ik gewoon met de 16v aanwezig
[img]http://img202.imageshack.us/img202/4246/img2332vr.jpg[/img]
Dit keer met de "nieuwe" RS. Bij aankomst gelijk de baan op en 12 rondes gereden en wat heb zo'n ding origineel een grip zeg !!
10/11/12 mei ben ik gewoon met de 16v aanwezig

[img]http://img202.imageshack.us/img202/4246/img2332vr.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Haha, ik ben er niet met de RTC hoorLuukRS schreef:Dikke foto Marcel
Gezellig dat jij er ook bij bent 11-12 mei

Ik sta vanaf vrijdag op V.S. en ben er 3 dagen.
Mocht iemand nog mee willen rijden, ik ben altijd bij ingang breidscheid en de passiers stoel is een maat S... pas je er in kan je meerijden

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Gezocht: setje clio RS 172/182 injectoren of van een cup(als dat grotere zijn)
Het is met spoed!! ivm mappen binnen 2 weken.
alvast bedankt
Het is met spoed!! ivm mappen binnen 2 weken.
alvast bedankt
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
welk management rij je op? origineel Renix? dan gaan 172 injectoren volgens mij niet werken, deze zijn hoog ohmig.
ik heb nog wel 802's voor je liggen....
ik heb nog wel 802's voor je liggen....
idd 172 injectoren gaan niet werken op renix. Maar volgens mij gaat marcel voor een vems ecu.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
is niet voor Marcel ze Clio(s) hoor. is voor die Peugot op hoge compress. gok ik 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Vrijdag en zaterdag met de 16v naar de ring geweest.
De aanpassingen aan het onderstel (RS fussee's + et 28 velgen, unibal topmounts en remmen was een succes! Heb met mijn oude tempo geen onderstuur meer. Ook de motor met de nieuwe nokkenassen loopt goed en heeft geen verkeerde klap gegeven en geen drup olie verbruikt.
Helaas vrijdag rond 16:00, eindelijk een lege baan voor me en een strak blauwe lucht. Was net met een snelle ronde bezig kom met +- 155/160 km/u bij PG I de bocht uit (rechts) klaar voor de volgas linkerknik. Iemand op de baan te vlaggen gas los en gelijk een glijpartij over het asfalt. curb over en 540 graden gedraaid op het asfalt/gras en zonder schade op het gras/asfalt stil komen te staan. 2x de vangrail van heel dichtbij gezien. +- 10cm
Al met al een heerlijk weekend gehad en de clio mag er weer 11 bijschrijven.
2013: 23 laps
De aanpassingen aan het onderstel (RS fussee's + et 28 velgen, unibal topmounts en remmen was een succes! Heb met mijn oude tempo geen onderstuur meer. Ook de motor met de nieuwe nokkenassen loopt goed en heeft geen verkeerde klap gegeven en geen drup olie verbruikt.

Helaas vrijdag rond 16:00, eindelijk een lege baan voor me en een strak blauwe lucht. Was net met een snelle ronde bezig kom met +- 155/160 km/u bij PG I de bocht uit (rechts) klaar voor de volgas linkerknik. Iemand op de baan te vlaggen gas los en gelijk een glijpartij over het asfalt. curb over en 540 graden gedraaid op het asfalt/gras en zonder schade op het gras/asfalt stil komen te staan. 2x de vangrail van heel dichtbij gezien. +- 10cm

Al met al een heerlijk weekend gehad en de clio mag er weer 11 bijschrijven.
2013: 23 laps
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:

zal ook ff verschieten geweest zijn ! al een geluk dat jouw slipper beter afliep dan mijne Marcel !
Doeje goed zo


Hoeveel graden camber heb jij nu staan?
En op de vooras issie dus 2cm breder per kant dan he, heb jij nog last van aanlopen ergens? Ik zit ook al een tijdje te denken aan een 20 [mm] spacer voor en achter 10-15 [mm] oid.
Volgende keer moeten we toch eens samen oprijden, kijken of ik je tempo nog een beetje kan volgen. Afgelopen weekend merkte ik toch wel dat ik er wel weer opnieuw moest inkomen.
En op de vooras issie dus 2cm breder per kant dan he, heb jij nog last van aanlopen ergens? Ik zit ook al een tijdje te denken aan een 20 [mm] spacer voor en achter 10-15 [mm] oid.
Volgende keer moeten we toch eens samen oprijden, kijken of ik je tempo nog een beetje kan volgen. Afgelopen weekend merkte ik toch wel dat ik er wel weer opnieuw moest inkomen.
rs fusees geeft 1cm per kant. Gebruik je nu ook clio rs assen? of wil het net met de williams assen?