Marcel's Ring Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Wat een dikke kar zo zeg!! :worship:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

De eerste problemen van de RS zijn ook hopelijk opgelost.

1. thermostaat was kapot. werd binnen 2 minuten 80 graden maar koelde daarna af naar 60.

2. 1 of andere Beunhaas bij de Renault Dealer in Amsterdam heeft een assteuntje onder de carterpan gezet met de beschermplaat er nog op.
Gevolg een gebogen plaat welke een aantal duizend km's tegen de carterpan heeft geschuurd.

[img]http://img687.imageshack.us/img687/8457/20130319192128.jpg[/img]

pan is +- 1mm ingeschuurd hopen dat het nu met de nieuwe bodemplaat over is.

Vrijdag komen de Spacers erop.
Voor +- 15mm achter 20mm
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Even een vraag.

Ik ben nu klaar met de opbouw van een 106 GTi blokje.
daar zitten de volgende aanpassingen op.

11,5:1 zuigers
scherpste nokkenassen voor hydraulische stoters.
206 1.6 16v kop
stuggere klepveren.

nu heb ik nog een een brandstofdrukregelaar liggen welke ik wil monteren.
Hoe moet ik die monteren en welke druk kan ik het beste aanhouden voor een eerste start?
instellen op 3 bar. en monteren in de bestaande retourleiding?
en de vacuumslang gewoon aan het inlaatspruitstuk ofzo?

Of lekker links laten liggen en gewoon starten.
auto word over 1,5 week gemapt.
P.s. of moet ik gelijk aan andere injectoren denken?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
BlueClioRS
Berichten: 88
Lid geworden op: za 27 aug 2011 16:40
Contacteer:

Bel Ron van http://www.leuwenservice.nl is voor advies. Hij heeft er wel ervaringen mee. Ik heb er vroeger al mijn 106 gti's en rallye 's in onderhoud gehad.
Die man weet wel waar hij het over heeft...

En misschien weet Arnold Naber van Trackdayparts.nl ook wel wat meer te vertellen..

Prachtige Clio trouwens! Mooie opvolger voor mijn RS182

Succes!!

Mvg

Dries
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

BlueClioRS schreef:Bel Ron van http://www.leuwenservice.nl is voor advies. Hij heeft er wel ervaringen mee. Ik heb er vroeger al mijn 106 gti's en rallye 's in onderhoud gehad.
Die man weet wel waar hij het over heeft...

En misschien weet Arnold Naber van Trackdayparts.nl ook wel wat meer te vertellen..

Prachtige Clio trouwens! Mooie opvolger voor mijn RS182

Succes!!

Mvg


Dries
hey ja ik ken deze bedrijven.
Info van Arnold heb je niks aan. Die kan alleen maar spullen bestellen en de dingen die hij zegt heeft die alleen maar van horen en zeggen(internet)
Leeuwenservice, Pugfix e.d. ken ik allemaal wel (Y)

overigens is het al opgelost. de 106 gaat volgende week zaterdag de bank op om te mappen met compleet origineel brandstof traject. wel gaat er een setje clio 16v of clio RS injectoren mee.

Maar toch bedankt voor de Info en de leuke reactie op de clio. (Y)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waar wordt t gemapt, DP?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Gebruikt Peugeot ook laagohmige injectoren?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Bij easy-tech, die man schijnt wel meer TU5J(P)4 motoren te doen met vrij leuke vermogens. (140-150 Pk aan de wielen met alleen zuiger en assen veranderd).
Er is ook nog iemand die deed vroeger de Saxo Cup auto's mappen maar deze heeft geen rollenbank.

DP is meer gericht op hun eigen computer en doen daardoor niet echt hun
best op de originele ECU. Zodat je een computer van hun koopt :gun: .
Ik zelf heb DP wel als super vriendelijk en met veel kennis ervaren.
Als ik stand alone ga rijden komt er ook een VEMS comp in.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

jacques schreef:Gebruikt Peugeot ook laagohmige injectoren?
Geen idee, ik weet alleen dat in engeland veel gti's met clio 172/182 injectoren rijden zonder problemen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

derbimarcel schreef:Bij easy-tech, die man schijnt wel meer TU5J(P)4 motoren te doen met vrij leuke vermogens. (140-150 Pk aan de wielen met alleen zuiger en assen veranderd).
Er is ook nog iemand die deed vroeger de Saxo Cup auto's mappen maar deze heeft geen rollenbank.

DP is meer gericht op hun eigen computer en doen daardoor niet echt hun
best op de originele ECU. Zodat je een computer van hun koopt :gun: .
Ik zelf heb DP wel als super vriendelijk en met veel kennis ervaren.
Als ik stand alone ga rijden komt er ook een VEMS comp in.
Ik zou toch echt even verder kijken dan VEMS. Er zijn een aantal erg leuke ecu's op de markt. Ook samen super vriendelijke bedrijfjes. Of lekker zelf doen voor een fractie van de prijs ;)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik denk dat de injectoren van de Clio 172/182 hoog ohmig zijn 12-16 Ohm

Die van de Clio 1 zijn ca 2,5 Ohm. Dat gaat dan niet werken. Je blaast dan de ECU op tenzij je ergens wat kan instellen. Indien nodig heb ik een lijst met alle Bosch injectoren en hun debiet en impedantie.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die lijst hoef ik niet, die ken ik uit men hoofd :p Maar idd, de injectoren van de rs (magnetti) zijn hoge weerstand. Tevens kan je wel tools kopen om hoge weerstand om te zetten naar lage weerstand.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Voor de gene die geinteresseerd zijn in de 106 GTi.

Auto is afgelopen zaterdag op de bank geweest en draaide 165 Pk en 181Nm koppel max 7900 rpm.
Auto moet nog veder gemapt worden omdat de injectoren vanaf 6200rpm te klein zijn en staan nu op 12,5 Miliseconde dus waarschijnlijk komt er dan nog een paar pk's meer uit. Ook moet de stappen motor vervangen worden en dan wordt er onderin nog wat gespeeld met de brandstof.


[img]http://img16.imageshack.us/img16/1791/44zpzv22.png[/img]

ook aardige vlammentjes :smoke:






Hoeveel cc zijn rs 172 en rs 182 injectoren? ik zoek ze rond de 250-270 cc
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Gaat aardig af zeg :worship:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lekker hoor, klinkt beter als de TU-tjes die wij dagelijks binnen krijgen :p
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Heeft Paul de software gedaan?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dat klinkt echt serieus snel zo op de bank. En 166 Pk uit een 1.6 16V :bang:

Is die gti nog wat driveable of is het nauwelijks een straat auto meer?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:worship:
BlueClioRS
Berichten: 88
Lid geworden op: za 27 aug 2011 16:40
Contacteer:

Een vriend van me Richard Brevet rijdt ook met TU5JP met redelijk wat vermogen.
Je kunt hem eens benaderden via Facebook?
06 kan ik je Pm en..
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

BlueClioRS schreef:Een vriend van me Richard Brevet rijdt ook met TU5JP met redelijk wat vermogen.
Je kunt hem eens benaderden via Facebook?
06 kan ik je Pm en..
Hey, Richard ken ik ook wel. Heb toen hij de bandenstapel in reed nog me wielsleutel gebracht op een afgesloten ring :worship:
Aardige gozer met een zeer nette 106. Maar zoveel vermogen draaid hij toch niet? aangezien deze 106 origineel al sneller was als die van Richard.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Nu Paul zijn motor draait heb ik weer wat tijd voor de 16v.
Van de week de ABS kabelboom eruit geplukt en aan iets begonnen waar ik me al 3 jaar aan erger het interieur.

[img]http://img826.imageshack.us/img826/10/20130417200846.jpg[/img]

[img]http://img843.imageshack.us/img843/1707/20130417202627.jpg[/img]

[img]http://img845.imageshack.us/img845/5434/20130417202650.jpg[/img]

Zoals te zien is ben ik begonnen met verven. nog een klein to do lijstje voor komend ring seizoen.
- accu naar kofferbak
- sleepoog achterzijde lassen
- ontstekings module verplaatsen. :gun:
- her en der wat tectyleren.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Ideaal ...

Ik had net foto's nodig van de montage van al die ogen voor de gordels :beer:

Nu kan ik ook weer verder :p


Netjes geschilderd vermoed ik :p

Batterij naar achter leggen is op zich echt ... 2 minuten werk.

Zet er wel een goede zekering tussen dicht tegen de batterij (200/250 Amp) zodat, moest er kabelbreuk ooit zijn of kortsluiting, dat heel de batterij niet op fikt.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Afgelopen zondag met Leon en Leroy naar de ring geweest.
Dit keer met de "nieuwe" RS. Bij aankomst gelijk de baan op en 12 rondes gereden en wat heb zo'n ding origineel een grip zeg !!
10/11/12 mei ben ik gewoon met de 16v aanwezig 8)

[img]http://img202.imageshack.us/img202/4246/img2332vr.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Dikke foto Marcel
Gezellig dat jij er ook bij bent 11-12 mei (Y)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

LuukRS schreef:Dikke foto Marcel
Gezellig dat jij er ook bij bent 11-12 mei (Y)
Haha, ik ben er niet met de RTC hoor :~
Ik sta vanaf vrijdag op V.S. en ben er 3 dagen.

Mocht iemand nog mee willen rijden, ik ben altijd bij ingang breidscheid en de passiers stoel is een maat S... pas je er in kan je meerijden (Y)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Ja dat wist ik wel maar ik bedoelde meer dat je ook rond rijdt dat weekend (Y)
Heb je een PM gestuurd over een rondje mee rijden :beer:
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Gezocht: setje clio RS 172/182 injectoren of van een cup(als dat grotere zijn)
Het is met spoed!! ivm mappen binnen 2 weken.

alvast bedankt
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

welk management rij je op? origineel Renix? dan gaan 172 injectoren volgens mij niet werken, deze zijn hoog ohmig.

ik heb nog wel 802's voor je liggen....
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

idd 172 injectoren gaan niet werken op renix. Maar volgens mij gaat marcel voor een vems ecu.
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

is niet voor Marcel ze Clio(s) hoor. is voor die Peugot op hoge compress. gok ik :worship:
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Vrijdag en zaterdag met de 16v naar de ring geweest.
De aanpassingen aan het onderstel (RS fussee's + et 28 velgen, unibal topmounts en remmen was een succes! Heb met mijn oude tempo geen onderstuur meer. Ook de motor met de nieuwe nokkenassen loopt goed en heeft geen verkeerde klap gegeven en geen drup olie verbruikt. (Y)

Helaas vrijdag rond 16:00, eindelijk een lege baan voor me en een strak blauwe lucht. Was net met een snelle ronde bezig kom met +- 155/160 km/u bij PG I de bocht uit (rechts) klaar voor de volgas linkerknik. Iemand op de baan te vlaggen gas los en gelijk een glijpartij over het asfalt. curb over en 540 graden gedraaid op het asfalt/gras en zonder schade op het gras/asfalt stil komen te staan. 2x de vangrail van heel dichtbij gezien. +- 10cm (L)

Al met al een heerlijk weekend gehad en de clio mag er weer 11 bijschrijven.
2013: 23 laps
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

:(

zal ook ff verschieten geweest zijn ! al een geluk dat jouw slipper beter afliep dan mijne Marcel !


Doeje goed zo (Y) :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoeveel graden camber heb jij nu staan?

En op de vooras issie dus 2cm breder per kant dan he, heb jij nog last van aanlopen ergens? Ik zit ook al een tijdje te denken aan een 20 [mm] spacer voor en achter 10-15 [mm] oid.

Volgende keer moeten we toch eens samen oprijden, kijken of ik je tempo nog een beetje kan volgen. Afgelopen weekend merkte ik toch wel dat ik er wel weer opnieuw moest inkomen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

rs fusees geeft 1cm per kant. Gebruik je nu ook clio rs assen? of wil het net met de williams assen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja ET28 + RS fusees ~ 20 [mm] breder per kant tov origineel.
Plaats reactie