[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, die upgrade moet ook een keer komen. Of wat minder lomp insturen... :P

Er staat nog een aardige waslijst op het programma, dus de winter gaat nuttig besteed worden. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je moet ook focussen op kilometers/rondes maken, d'r moet echt nog flink wat gas bij hoor :p

Trouwens dat hellen doe je gewoon snel op de ring, de bochsnelheden zijn ook flink hoger dan op Zandvoort, dus hij lijkt ook wel meer te hellen.
Doet dat kreng van mij ook.

Die uitlaat van mee heeft ook alweer fikse kuren, daar is de hele afdichting bij de voorpijp-spruitstuk ook weer open geklapt en dat k-hitteschildje maakt ook goed herrie. Ga zelf maar es een systeem in elkaar zetten, ik ben er goed klaar mee...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Er moet zeker nog gas bij, maar zolang ik de baan niet goed genoeg ken en de auto zich nog niet bewezen heeft, doe ik soms effe een tandje minder. :) (Het viel mee, toch, Haas?)

We weten nog niet precies wat er met de uitlaat aan de hand is, maar het zit 'm inderdaad ook bij de voorpijp/spruitstuk. Volgende week effe kijken... :) Als je een leuke constructie hebt gevonden, dan houden we ons aanbevolen, Steef!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nieuwe auto is misschien ook wel een oplossing >)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mooi op 3 wielen, die laatste 2... :P

En op de eerste 3 foto's zie ik dat de passagiersdeur helemaal niet goed dicht zit. :lol: Oeps!
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

vanwaar de raampjes open achter als vragen mag? :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als de koeltemperatuur hoog is, is het handig om de verwarming aan te zetten. Maar als je de verwarming aanzet, ga je kapot van de hitte. Dit hebben we uit voorzorg gedaan... :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nu niet als excuus gebruiken over de extra luchtweerstand he! :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hahah... :)

Ik wil graag een keer een rondje rijden met jou ernaast. Dan kun je me wat pointers geven. Maar ik moet de baan gewoon effe goed leren kennen. Dat geeft ook een hoop meer vertrouwen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

AB-king-pro dagen volgen, ik steek er ook elke keer nog wel wat van op.

Maargoed doe eerst maar es een paar 100 ronden, dan zie je dat je best een leuke 9.xx kan rijden.

Kloes deed gister ook nog 9:33 met die Penis van m, moet met die Clio van jullie ook makkelijk kunnen.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik heb met de 16v ook al een 8:56 gereden :grin:
Stabistang rubbers al vervangen? mijne helt bijna niks meer over.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's een goeie tip! :D Nee, die hebben we nog niet vervangen, maar staan nog wel op de lijst. Heb je enkel de rubbers vervangen, aan zowel de binnen- (subframe) als buitenkant (triangels)?

Hoe kan dat zo'n verschil maken eigenlijk? :S
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Lijkt me sterk dat overhellen veel met de rubbers van de stabi te maken heeft. Dat er wat gaat tokkelen ok, maar overhellen moeten ze dan toch wel compleet verdwenen zijn lijkt me.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

ja alle 4 zijn ze vervangen. die op je subframe zijn helemaal ovaal geworden i.p.v. rond. Bij mij zit er nu Powerflex paars in.
Rijd je al op DeCarbon Cup schokdempers? dit schilt ook al veel.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Paars heb ik ook. Als je toch nieuwe wilt is dat wel een simpele upgrade. doe dan ook meteen de draagarmrubbers.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, we hebben al Cup dempers... We zullen eens kijken of we die rubbers voor poly-uretheaan zullen vervangen. Er zijn meerdere kleuren, toch? Paars, geel en zwart, of zo? Ik wil de stugste die er zijn. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Paars en zwart voor de clio volgens mij. Zwart is wat stugger.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Heb je nou een tomtom op de raam zitten voor op de ring? :p haha Mooi hoor! Nu lekker rondjes knallen (Y) Mooie foto die laatste!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Steven schreef:Nieuwe auto is misschien ook wel een oplossing >)
Jij bouwt toch je Impreza om met een turbo blok, onderstel en 400PK?
Of was dat nog geheim?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niels V Dijk schreef:Heb je nou een tomtom op de raam zitten voor op de ring? :p haha Mooi hoor! Nu lekker rondjes knallen (Y) Mooie foto die laatste!
Da's mijn foon... Volgende keer filmpjes maken. :-D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zwart is het hardste compound, wordt enkel op bestelling gemaakt (niet op voorraad dus).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Klinkt allemaal leuk die powerfelx, maar is maar even beter, want ze slijten harder dan standaard en dan geeft het alleen maar nadeel.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dan kun je ook zelf iets laten draaien?!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Je kan het gewoon als Werfstoff S bestellen dacht ik.
Linkje naar de catalogus: http://www.mata.nl/fileadmin/media/down ... s_plus.pdf
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo, dik 3 maanden stilte in dit topic, maar er is weer wat gebeurd! :)

Afgelopen zaterdag hebben we een paar uurtjes gewerkt aan de auto en voor aankomende vrijdagavond en zaterdag staat hebben we een vol programma.

Afgelopen zaterdag hebben we het volgende gedaan:

- Vibra-Technics motorsteunen gemonteerd
- Nieuwe gaskabel gemonteerd
- Nieuwe koplampen + knippers gemonteerd (APK problemen)
- Voorbereidingen getroffen voor plaatsing Group A luchtfilter


Komend weekend staat het volgende gepland, als alles op tijd binnen is:

- Uitlaat fixen. Is lek tussen het spruitstuk en het eerste deel van de uitlaat
- Powerflex (zwart) stabirubbers, draagarmrubbers en dogbone monteren
- Deurpanelen vervangen door dunne aluminium platen
- Motorkap en achterklep vervangen
- Accu naar achteren verplaatsen
- Group A luchtfilter plaatsen
- Frames voor kuipstoel passend maken

Ik denk dat we dit al niet gaan redden in 1 dag, maar dat zien we vanzelf.


Overigens zijn die Vibra-Technics motorsteunen echt goed stug! De motor kantelt echt bijna niet meer, terwijl de trillingen die doorgegeven worden aan de carrosserie veel minder heftig zijn dan we verwacht hadden. Mochten er mensen zijn die ze ook gaan monteren: Hou er rekening mee dat de steun voor de stuurbekachtiging niet meer geplaatst kan worden! Het vaatje zul je dus op een andere manier vast moeten zetten.

Ik zal vrijdag of zaterdag wat foto's maken, als ik het niet vergeet. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kleine update

- Uitlaat gefixt
- Accu naar achteren verplaatst
- Dogbone voorzien van Powerflex
- Motorkap en achterklep gespoten en geplaatst
- Brandstofslangen vernieuwd en anders gelegd


Paar fotootjes...

[img]http://img855.imageshack.us/img855/7707 ... wa0010.jpg[/img]

[img]http://img80.imageshack.us/img80/4092/i ... wa0011.jpg[/img]

[img]http://img69.imageshack.us/img69/2268/i ... wa0012.jpg[/img]

[img]http://img859.imageshack.us/img859/3356 ... wa0003.jpg[/img]

[img]http://img42.imageshack.us/img42/5554/i ... wa0016.jpg[/img]

[img]http://img28.imageshack.us/img28/6748/i ... wa0017.jpg[/img]


Foto's van de motorsteunen en de accubak die nu achterin staat heb ik niet... Komt misschien de volgende keer wel. :)
Laatst gewijzigd door Merijn op di 7 feb 2012 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

mooi man, weer een paar poetsers er bij :D
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

goed bezig heren :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

tutuur schreef:mooi man, weer een paar poetsers er bij :D
Als je de kap en klep van dichtbij ziet, dan kom je er snel achter dat poetsen daar niet echt de moeite voor is. ;) Het is maar dat er een kleurtje op zit en dat ze niet roesten.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Goed bezig M.&M.! Nu dus ook van die deuk af in de motorkap. Kan ik mijn achterklep ook bij jullie langs brengen om hem te spuiten? :D wel met lak dan he :lol:
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Jullie zijn goed op weg zeg (Y) plaats het luchtfilter eens, ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien en vooral hoe het klinkt ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

lol jullie slopen een cup dogbone om deze te vullen met powerflex rubber? Denk niet dat je dit gaat merken.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Denk het wel, ding ziet er goed gebruikt uit ;-) Nieuwe zwarte powerflex erin en ding is weer fris (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Geert schreef:lol jullie slopen een cup dogbone om deze te vullen met powerflex rubber? Denk niet dat je dit gaat merken.
Het zal mij verbazen als dit een cup-dogbone is, maar het zou kunnen. Ik ken het verschil niet... Het rubber was in ieder geval ver heen en dus maar vernieuwd.

Heb je een plaatje van een Cup en een gewone dogbone? Deze zat al onder onze auto toch we 'm kochten, dus nooit geweten dat dit een Cup-exemplaar was.
Laatst gewijzigd door Merijn op za 11 feb 2012 9:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie