Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hoe heb je die pijp op de flens van de turbo gelast? Aangezien de vorm van de flens ovaal is...

Goed bezig (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Nou het gat van de flens wat net iets minder dan 70mm.
Indd de flens heeft een ovaal gat.
Pijp er recht op en dan nog een overige stukkie als een soort half maantje schuin er aan bakken.

Er komen nog wat foto's :)
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er lekker uit :worship: hoe rijd het?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ziet er leuk uit .
beter goed nagemaakt als slecht zelf bedacht :grin: :wink:

wel jammer dat je toch niet voor rvs gegaan bent al was het alleen maar voor de looks onder de kap.
dit zal niet lang mooi blijven denk ik.

hoe ziet de rest van je systeem er uit?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ff wat isolatieband erom en klaar :) en haalt nog wat warmte onder de kap weg ook
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Thanks guys :)

Die isolatieband moet indd nog even komen :) Weten jullie waar ik dit het beste kan kopen? Zat hier al aan te denken. Ik wil dit om het uitlaatspruitstuk en om de elbow/downpipe.

Heb zojuist een intercooler besteld.

700x140x65mm
Buisdiameter 55mm

Zal met 2-3 dagen binnenkomen :D

@mark5t, de rest van de uitlaatlijn moet nog gelast worden. Zodra deze klaar is komen er uiteraard wat foto's.
"Le creature de vette shit"
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

sommige dingen zijn dichterbij dan je denkt....

Lamann Lagendijk in IJmuiden, vooraan de Trawlerkade in IJmuiden, bij jou om de hoek dus. verkrijgbaar in 30, 40 en 50 mm breed.

*edit*

jij hebt de turboslangen nog niet, wellicht is dit interessant?

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 17#2130517

laatste post ( op dit moment )
Immer wieder die verdammte Holländer
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Wel grappig, toen ik hem 2 jaar geleden kocht (diezelfde IC ) Was iedereen nogal sceptisch (moeilijk woord )er over :D . Een ic zo goedkoop dat kan niet goed zijn :D . Nu struikel je er bijna over hier op het forum
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik wil dan wel eens weten wat ie oplevert ten opzichte van een orignele en een twin-core IC... :)

Goedkoop kan ook wel eens goed zijn. :P
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Trendsetter :lol:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik ben ook heel benieuwd wat die ic gaat doen.

@Ray, hmm ok dat wist ik niet. Mja 50 breed is net weer ff te klein :) Zal is kijken voor die turboslangen.

Hoe zit het qua sproeier mensen? Ik heb een group a carb. Is deze dan al groter of dien ik een grotere te nemen? Zo ja, waar kan ik deze kopen?
"Le creature de vette shit"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hoofdsproeier naar 135 laten boren.

Wil je een nieuwe (extra) sproeier hebben in deze maat, zou je eens een ouwe brommerboer op moeten snorren. Sproeiers zijn hetzelfde als voor een oud Yamaha-blok o.i.d. met een max. sproeierbezetting van 80.

Vaak hebben die ouwe brommerboeren nog wel sproeierboortjes/vijlen zodat ie 'm pas kan maken naar 130/135/140.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

met isolatieband eromheen krijg je zo iets vandaag ook druk meebezig geweest.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YWZ68OZK.jpg[/img]
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm ok nice. Waar heb jij die band vandaan?

Thanks Arco betreft die sproeier. Ik zal eens kijken :)
"Le creature de vette shit"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Merijn schreef:Ik wil dan wel eens weten wat ie oplevert ten opzichte van een orignele en een twin-core IC... :)

Goedkoop kan ook wel eens goed zijn. :P
Ik kan je vertellen, die dingen werken geweldig :smile: Met dat ding uitpuilend in je voorbumper, ga een stukje planken en dan even stoppen om uit te stappen en aan de boostpipe te voelen...en warempel, dat ding is goed koud (Y) Zelfs boven de (hete) motor...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

50 breed is zat hoor, te breed en je gaat niet meer mooi de bocht om. maar je moet maar ff kijken wat ze hebben
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Pfff sorry Merijn, maar wat is dit nu weer voor struisvogeltechniek? :p

Het is onderhand met iedereen en z'n FMIC projectjes toch wel duidelijk dat er achter de grille weinig wind te vangen is. Zowel voor IC als, Radiateur en dus ook je oliekoeler.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Arco Straver schreef:Hoofdsproeier naar 135 laten boren.

Wil je een nieuwe (extra) sproeier hebben in deze maat, zou je eens een ouwe brommerboer op moeten snorren. Sproeiers zijn hetzelfde als voor een oud Yamaha-blok o.i.d. met een max. sproeierbezetting van 80.

Vaak hebben die ouwe brommerboeren nog wel sproeierboortjes/vijlen zodat ie 'm pas kan maken naar 130/135/140.
Geweldig Hans, 135 is leuk voor standaard carb, maar een group A heeft standaard 145 en vaak ook nog wel 150.

Helaas :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oke.... Ik heb er een 135 nu inzitten daar ie met een 145 veels te rijk werd....

Maar je lijkt gelijk te hebben. (Y)

Druk omhoog, meer vermogen dus meer brandstof nodig = 120 vervangen door een 135.

Aangepaste carburateur met (nog) hogere druk = een nog grotere sproeier...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Jackson schreef:Hmm ok nice. Waar heb jij die band vandaan?

Thanks Arco betreft die sproeier. Ik zal eens kijken :)

Hier in bodegraven op de hoek bij een strepen trekken... (reflectielijnen)
Maar ik denk dat elke machinebouwer, werkplaats van een groot bedrijf het wel heeft liggen. op het moment dat het bij een "race"winkel vandaan komt gaat gelijk de teller lopen ik was 10 eurie kwijt voor de bier pot.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

mark 5t schreef:beter goed nagemaakt als slecht zelf bedacht :grin: :wink:
Ja idd,............ik had 4 jr. geleden al zo'n creatie :p


[img]http://members.ziggo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f116.jpg[/img]


:D :smile:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Steven schreef:Pfff sorry Merijn, maar wat is dit nu weer voor struisvogeltechniek? :p

Het is onderhand met iedereen en z'n FMIC projectjes toch wel duidelijk dat er achter de grille weinig wind te vangen is. Zowel voor IC als, Radiateur en dus ook je oliekoeler.
Niks struisvogeltechniek... Gewoon onwetendheid. :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hahaha zo ben ik een jaar of 6 geleden ook ooit begonnen.
maar met alle respect het haalt het bij lange na niet bij de 2,5" RVS downers die ik nu maak.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Is er trouwens iemand die zo'n apparaat wat je in je uitlaat stopt, op je laptop aansluit en vervolgens door een stukkie te rijden kan zeggen hoe je afstelling is? Misschien dat ik ook groter moet met de sproeier, maar ik heb dus echt geen idee wat er nu in zin. Of nog beter, iemand die kan afstellen, dus druk gelijk en tikkie hoger?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

testbank
Goes staat hier goed bekend
en Jo heeft net weer een testdag geregeld dus geef je op.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Oke, maar ik denk dat afstellen best wel erg prijzig is daar :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

DennisT schreef:Oke, maar ik denk dat afstellen best wel erg prijzig is daar :(
Niet af laten stellen en te arm laten lopen kost meer :-(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat ben ik helemaal met je eens, maar als iemand 'm goed afstelt voor minder vind ik dat ook prima, die testbank komt dan later wel want kan het geld nu wel ergens anders voor gebruiken ;) Maar ik zal er over ophouden, het gaat over die rooie gtt hier :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Begin van de week nog eentje afgesteld met uitlaatgastester...AFR 10 bij volgas dus die krijgt wel genoeg :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Qua sproeier zit het denk ik dan wel goed. Ik heb er een group a carb. op zitten.

Een vriend vanme heeft zo'n een fuel/air ratio meter. Deze gaan we binnenkort eens bij mij proberen en dan is kijken of het wat beter afgesteld kan worden. Weten jullie de fuel/air ratio wat het zou moeten zijn? Wat een goede waarde is? Ik hoorde namelijk dat dat voor iedere auto hetzelfde is.

De nieuwe intercooler is als het goed is vandaag binnen. Nu is er morgen vrijrijden van 09:00 tot 13:00 op Zandvoort. Nu zou ik wel willen maar weet niet of het verstandig is met alleen maar de elbow en downpipe. Er komt echt veel herrie uit :p De rest van de lijn moet nog steeds gelast worden maar het komt er telkens niet van.
"Le creature de vette shit"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Bij deze wat foto's van mn vandaag binnen gekomen intercooler:

[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... inter1.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... inter2.jpg[/img]

Tssjaaa.. postzegels :lol:
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... inter3.jpg[/img]

Maten: 700 x 140 x 65mm.
Buisdiameter: 55mm

:)
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ideale afr is 14,7 alleen is dit voor een geblazen motor weer te arm ivm de warmte, denk dat je bij vollast ong rond de 12,5 moet zitten :wink:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Bekende IC weer :P Ik zou alleen maar vast gaan sparen voor de silicone slangen, kost echt een klap geld bij elkaar als je het netjes wil hebben :(
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon van RVS of Alu buis in elkaar lassen dan ben je maar een paar slangetjes nodig.
Plaats reactie