ACT: Algemeen Chat Topic. I
nu wilde ik het kleppen deksel van mijn gtt polijsten, iemand hier ervaring??? verf eraf, daarna opschuren met staalborsten, met welke korrel daarna schuren of kan je er gelijk op met polijst pasta en zo een linnendoek ding in de boormachine???
R5GTT. Drive it like you stole it
Effe terugkomend op die 5jes... Zouden die type-goedkeuring krijgen in Nederland?! Ik denk alleen al vanwege de veiligheid dat je ze echt niet op de weg krijgt.
Of maakt dat niet veel uit als je een auto importeert?

-
- Contacteer:
In hoeverre is de veiligheid van belang bij een typegoedkeuring? Kijk naar de Dacia Logan, is ook niet echt de meest veilge auto die momenteel te koop is.Merijn schreef:Effe terugkomend op die 5jes... Zouden die type-goedkeuring krijgen in Nederland?! Ik denk alleen al vanwege de veiligheid dat je ze echt niet op de weg krijgt.Of maakt dat niet veel uit als je een auto importeert?
Maar, jij hebt wel oren naar zo'n 5-je met Japanse achterlichten en de zijskirts van een botsauto??

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Herinner je je die chinese SUV nog? Die is afgekeurd voor de nederlandse wegen en kun je dus niet kopen in NL. Dus vandaar mijn vraag.Duupke schreef:In hoeverre is de veiligheid van belang bij een typegoedkeuring? Kijk naar de Dacia Logan, is ook niet echt de meest veilge auto die momenteel te koop is.![]()
Maar, jij hebt wel oren naar zo'n 5-je met Japanse achterlichten en de zijskirts van een botsauto??![]()
Ik ben helemaal niet geinteresseerd is zo'n bak... Zo te zien zijn ze nog slechter afgewerkt dat de 5'jes die in begin jaren 80 gebouwd werden.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ze moeten wel degelijk de testen doorstaan
kijk naar die shit suv op basis van de frontera
moest echt aangepast worden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
oho hij werd al volop verkocht en rijd hier dus wel degelijk rondMerijn schreef:Herinner je je die chinese SUV nog? Die is afgekeurd voor de nederlandse wegen en kun je dus niet kopen in NL. Dus vandaar mijn vraag.Duupke schreef:In hoeverre is de veiligheid van belang bij een typegoedkeuring? Kijk naar de Dacia Logan, is ook niet echt de meest veilge auto die momenteel te koop is.![]()
Maar, jij hebt wel oren naar zo'n 5-je met Japanse achterlichten en de zijskirts van een botsauto??![]()
Ik ben helemaal niet geinteresseerd is zo'n bak... Zo te zien zijn ze nog slechter afgewerkt dat de 5'jes die in begin jaren 80 gebouwd werden.
de nieuwe serie moet alleen aangepast worden
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Moeilijk verhaal..
Ooit heeft de Renault 5 wel een typegoedkeuring gekregen, maar of dat nu nog geldig is voor deze auto's?
Het zou ook wel apart zijn als je 7500 euro betaalt aan die kerel van de Marktplaats-advertentie, en je krijgt 'm niet geimporteerd
Enneh, was dat met de Dacia/Renault Logan niet in scene gezet door de ADAC?
Volgens mij kun je, als het om veiligheid gaat, beter een Logan rijden dan een Kia Picanto (om maar even wat te noemen)
Ooit heeft de Renault 5 wel een typegoedkeuring gekregen, maar of dat nu nog geldig is voor deze auto's?
Het zou ook wel apart zijn als je 7500 euro betaalt aan die kerel van de Marktplaats-advertentie, en je krijgt 'm niet geimporteerd

Enneh, was dat met de Dacia/Renault Logan niet in scene gezet door de ADAC?
Volgens mij kun je, als het om veiligheid gaat, beter een Logan rijden dan een Kia Picanto (om maar even wat te noemen)

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:
Merijn schreef:Herinner je je die chinese SUV nog? Die is afgekeurd voor de nederlandse wegen en kun je dus niet kopen in NL. Dus vandaar mijn vraag.Duupke schreef:In hoeverre is de veiligheid van belang bij een typegoedkeuring? Kijk naar de Dacia Logan, is ook niet echt de meest veilge auto die momenteel te koop is.![]()
Die Landwind gaat vanaf week 31, dus deze week, gewoon geleverd worden.
http://www.jmclandwind.nl/
Klik op nieuwsbrief.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
de fabrikant van die nepvijf maakt ook nog eens een aantal verschillende terreinwagens of suv's
dus ja weet ook niet of ze betrouwbaar zijn
ff de rdw bellen?
dus ja weet ook niet of ze betrouwbaar zijn
ff de rdw bellen?
zijn echt geen crashtestnormen.Luco/Alpine-racer schreef:ze moeten wel degelijk de testen doorstaan
Die auto was hier gewoon onverkoopbaar, die suv.
ga jij eens een crashtest doen met n nieuwe alto

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
er zijn wel degelijk veiligheidsnormen
anders krijg je namelijk geen typegoedkeuring

anders krijg je namelijk geen typegoedkeuring

ja, remmen moeten werken en je moet kunnen sturen.
en n 40km autotje dan ?
die normen zijn er wel maar stellen niks voor feitelijk. Elke fabrikant heeft zijn 'eigen normen', hoe veiliger hoe beter voor de verkoop.
en n 40km autotje dan ?
die normen zijn er wel maar stellen niks voor feitelijk. Elke fabrikant heeft zijn 'eigen normen', hoe veiliger hoe beter voor de verkoop.
Ja, tuurlijk, zou mooi worden.Edward(ForeverYoung) schreef:Moeilijk verhaal..
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ach veel onveiliger dan een vijf zullen ze niet zijn
en anders maak je er een kooi in
dingen kosten toch geen drol
1323 cc injectie ligt er trouwens in
http://www.parskhodroservice.com/english/pk.asp
en anders maak je er een kooi in
dingen kosten toch geen drol

1323 cc injectie ligt er trouwens in
http://www.parskhodroservice.com/english/pk.asp
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op ma 31 jul 2006 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Volgens mij is die typegoedkeuring gewoon een veredelde APK.
EuroNCAP staat toch helemaal op eigen benen.

EuroNCAP staat toch helemaal op eigen benen.
paz-maniac schreef:nu wilde ik het kleppen deksel van mijn gtt polijsten, iemand hier ervaring??? verf eraf, daarna opschuren met staalborsten, met welke korrel daarna schuren of kan je er gelijk op met polijst pasta en zo een linnendoek ding in de boormachine???

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
amfibiemegane?AnthonyR schreef:Gorinchem![]()
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kijk eens op motorforum, staat een heleboel over polijstenpaz-maniac schreef:paz-maniac schreef:nu wilde ik het kleppen deksel van mijn gtt polijsten, iemand hier ervaring??? verf eraf, daarna opschuren met staalborsten, met welke korrel daarna schuren of kan je er gelijk op met polijst pasta en zo een linnendoek ding in de boormachine???

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Dat is dus een JA?Riël schreef:Ja, tuurlijk, zou mooi worden.Edward(ForeverYoung) schreef:Moeilijk verhaal..
Met andere woorden, je importeert zo'n bak bij de Marktplaats keerl

En hij wordt hier zo toegelaten, ook al zit er een andere kont op, en is het met het kwaliteitsniveau misschien nog wel slechter gesteld dan met de originele vijfjes van ruim 25 jaar geleden...
Goed idee, wordt het lekker rustig op het forumRiël schreef:ga jij eens een crashtest doen met n nieuwe alto
Luco als real life crash test dummy

*Zie het al helemaal voor me

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
jij sprint graag, jij weet dus hoe het moetEdward(ForeverYoung) schreef:Dat is dus een JA?Riël schreef:Ja, tuurlijk, zou mooi worden.Edward(ForeverYoung) schreef:Moeilijk verhaal..
Met andere woorden, je importeert zo'n bak bij de Marktplaats keerl![]()
En hij wordt hier zo toegelaten, ook al zit er een andere kont op, en is het met het kwaliteitsniveau misschien nog wel slechter gesteld dan met de originele vijfjes van ruim 25 jaar geleden...
Goed idee, wordt het lekker rustig op het forumRiël schreef:ga jij eens een crashtest doen met n nieuwe alto![]()
Luco als real life crash test dummy
*Zie het al helemaal voor me

ik crash nooit

heb hetzelfde probleem hier. heb iets gekocht van hem, maar nog altijd niets ontvangen en ook geen tekenen van leven (ondertussen al een maand). iemand die mij kan helpen? ben hier niet echt happy mee. dankMaus schreef:3 Weken geleden had ie een weekje vrij, toen was ie gewoon thuis. Maar misschien dat ie inderdaad op vakantie is.Yde 16V schreef:Iemand de laatste paar weken nog wat van Tijn gehoord? Is hij op vakantie, of zo? Hij reageert al 3 weken niet meer op zijn mail...
Bij die Dacia Logan is inderdaad op heel veel zaken bezuinigd om de lage prijs mogelijk te maken, maar niet op de veiligheid. Renault kan het simpelweg niet maken, als Euro-Encap 5-sterren kampioen, om een auto op de weg te zetten die niet veilig genoeg zou zijn. Als er ongelukken gebeuren straalt dat dan toch af op Renault!Duupke schreef:Kijk naar de Dacia Logan, is ook niet echt de meest veilge auto die momenteel te koop is.![]()
Maar verder, mijn smaak is het ook niet.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ach voor 8000 pleuro is het niet verkeerd 

-
- Contacteer:
En toch komt die Logan maar amper aan 3 sterren, en dit ook pas na aanpassingen.#Ron# schreef:Bij die Dacia Logan is inderdaad op heel veel zaken bezuinigd om de lage prijs mogelijk te maken, maar niet op de veiligheid. Renault kan het simpelweg niet maken, als Euro-Encap 5-sterren kampioen, om een auto op de weg te zetten die niet veilig genoeg zou zijn. Als er ongelukken gebeuren straalt dat dan toch af op Renault!Duupke schreef:Kijk naar de Dacia Logan, is ook niet echt de meest veilge auto die momenteel te koop is.![]()
Maar verder, mijn smaak is het ook niet.

-
- Contacteer:
Zelfs die verwende lui bij Autoweek zijn er goed over te spreken, daar rijdt/reed ie als duurtest auto.Luco/Alpine-racer schreef:ach voor 8000 pleuro is het niet verkeerd
http://www.autoweek.nl/magazineorder.php?ID=9984
en
http://www.autoweek.nl/magazineorder.php?ID=10101
Ook in mijn ogen is het aardige low-budget gezinsauto.

-
- Moderator
- Contacteer:
Autoweekforum is er één, naam iets met benz500 dacht ik..anders even vragen en dan scant die het gerustMarcel B. schreef:Is er hier iemand autoweek verzamelaar?![]()
Ik ben op zoek naar nr. 8 uit 2001, hier moet als ik het zo lees mijn clio williams in klokje rond voorbij zijn gekomen...

-
- Contacteer:
Heb ff gekeken maar helaas. Heb een heleboel oude nummers gehad maar dat was voor de verhuizing. Wss zijn ze al gerecyceld 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
Heeeee Mike, Gozert!!, alles goed??, hoe ist in t Rotterdamse??Mike (spitsoor) schreef:Heb ff gekeken maar helaas. Heb een heleboel oude nummers gehad maar dat was voor de verhuizing. Wss zijn ze al gerecyceld
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Contacteer:
Jammer van die Coupe,
ziet (zag) er best netjes uit.
ziet (zag) er best netjes uit.