ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Douwe

Ollie schreef:Loopvlak moet binnen de wielkas vallen...
Voor APK of politie? Voor een APK kan ik eventuele spoorverbreders verwijderen :wink:

Alleen kan ik er een bekeuring voor krijgen als laten we zeggen de band 1cm uit steekt? (zo ja weet iemand toevallig hoeveel?)

EDIT: aan Prtge reactie te zien zou 1 cm dus mogen!?
PtrGte
Contacteer:

NEE krijg je geen bekeuring voor, maar spoorverbrders MAG NIET BIJ APK, ook niet als je banden nog steeds 25 cm BINNEN de wielkasten blijven...

(mocht je zulke grote wielkastverbreders erop willen zetten :wink: )
Headlong

Wij hebben een LagunaII 1.9 dCi en die auto heeft zo'n plastic kap over de motor heen zitten. Deze plastic kap zit een beetje los (hij kan heen en weer schuiven en iets opgetilt worden). Hoort dit, of moet die plastic kap goed vast zitten?
Douwe

PtrGte schreef:NEE krijg je geen bekeuring voor, maar spoorverbrders MAG NIET BIJ APK, ook niet als je banden nog steeds 25 cm BINNEN de wielkasten blijven...

Hmm ik heb 5mm spoorverbreders er achter al op zitten sinds ik de velgen kocht en is daar gewoon mee door de APK gekomen :D Maar als ik naar 2 a 3,5cm ga zal ik wel niet zo mazzel hebben :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat je dan ook elke paar maanden een setje nieuwe wiellagers kan monteren. ;)

Kun je niet beter gewoon diepe velgen kopen die verder naar buiten steken? :S
PtrGte
Contacteer:

5 mm is toch geen spoorverbreder...

een spoorverbreder heb je het over 25 mm... :D

die 5 mm verbreding hebben ze dus gewoon over het hoofd gezien, waarschijnlijk dachten ze dat het een vuiltje was wat tussen je wiel en trommel (???) zat... :lol: :wink:

maar in ider geval...je wiel mag uitsteken...en das nog mooi ook...(mijn mening natuurlijk!)
Merijn
Über-Spammer

Koop dan gewoon zoiets, Douwe! :)

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/20_Dsc01730.jpg[/img]
-PAZ-
Über-Spammer

even een vraagje,

hoe verander ik wat aan de naam van men topic, het is nu gewoon gt turbo project, hoe voeg ik daar wat aan toe, nu met fotoŽs en dan een datum van de laaste update ofzo
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

pazmaniac schreef:even een vraagje,

hoe verander ik wat aan de naam van men topic, het is nu gewoon gt turbo project, hoe voeg ik daar wat aan toe, nu met fotoŽs en dan een datum van de laaste update ofzo
de eerste post aanpassen, daar kan je de titel wijzigen :) (of mij lief aankijken ;) )
-PAZ-
Über-Spammer

ah oke zal et even proberen, mocht et niet lukken laat ik et wel even weten
-PAZ-
Über-Spammer

is gelukt wor, dank u voor de tip :worship:
Douwe

I.v.m. de onzekerheden op mijn werk ga ik momenteel geen 100rden euri's aan mijn auto besteden. Verbreders zijn dan een goedkope oplossing voor mijn aanschaaf probleem en gelijk wordt het geheel een stuk breder (Y) Daarnaast vind ik mijn huidige velgen eigelijk erg mooi.

Qua wiel lagers daar kun je eeuwig welles nietes spelletje over spelen. De een zegt je lagers gaan in no time kapot de ander zegt van niet. Feit is dat er ook twingo's rondrijden met 20/30mm verbreding zonder dat de wiel lagers er door kapot gaan. Volgens mij zelfs de cartrend twingo als ik me niet vergis. Natuurlijk kan ik weer de pech hebben dat ze bij mij wel kapot gaan.

Ik probeer het wel en merk het vanzelf de laatste keer dat ik wiel lagers moest vervangen was bij mijn vorige auto een 205je was daar volgens mij niet zoveel geld aan kwijt. Of is een Renault daar duur in :s

EDIT: om de hoeveel km is het trouwens normaal dat je wiellagers moet vervangen sinds de aanschaf van mijn Twingo heb 80.000km gereden en zover ik weet zijn nog geen enkele keer wiellagers vervangen. (staat nu +/-140.000 op de teller)
Stefan S.

Wiellagers vervang je normaal alleen als ze stuk zijn, dus als je ze hoort :D
Douwe

Maar is er geen gemiddelde te zeggen? Anders is het nog niet aan te tonen of als ik wiellagers moet vervangen nadat ik 2/3 cm spoorverbreders erop zet dit door die verbreders komt :s
Ollie

joeri_16V
Car: megane 2

:s
Erik (Schepjes)
Contacteer:

:s :@
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

PtrGte schreef:NEE krijg je geen bekeuring voor, maar spoorverbrders MAG NIET BIJ APK, ook niet als je banden nog steeds 25 cm BINNEN de wielkasten blijven...

Ik heb het nagevraagd bij mijn APK-station en die vonden het geen probleem. Zolang je banden niet uit de wielkuipen steken en de spoorbreedte niet meer dan x % (ik dacht 10) toeneemt.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Matijs
Contacteer:

10% verbreding? Dan moet je aardig je best doen :lol:
Douwe

Hmm of te wel het moet gewoon mogen zodra ik goede verbreders heb gevonden ga ik er gewoon voor en ik zie wel waar het schip strand :lol:
Merijn
Über-Spammer

Ferdy
Über-Spammer

:worship:
Anonymous

Hé, dat was ik toen ik klein was :lol: :p Damn, ben toch knapper geworden :p
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

wat voor smaak had je????? :lol: :lol:
Anonymous

BONELESS (jeroen) schreef:wat voor smaak had je????? :lol: :lol:
Het begon al met Renault 5 GT Turbo op mijn 7e........ zegt genoeg denk ik ?
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

oke aan de smaak lag het dus niet.....maar de hond is ook erg vrolijk met zijn staart omhoog........ook een renault liefhebber (Y)
Frits Clio 16v

Martijn *Baccara* schreef:Ik heb het nagevraagd bij mijn APK-station en die vonden het geen probleem. Zolang je banden niet uit de wielkuipen steken en de spoorbreedte niet meer dan x % (ik dacht 10) toeneemt.
Je mag maximaal 2% verbreding, maar bij de APK zullen ze daar niet zo erg op letten denk ik.

Gr, Frits.
Headlong

Headlong schreef:Wij hebben een LagunaII 1.9 dCi en die auto heeft zo'n plastic kap over de motor heen zitten. Deze plastic kap zit een beetje los (hij kan heen en weer schuiven en iets opgetilt worden). Hoort dit, of moet die plastic kap goed vast zitten?
herhaling.... :smoke:
Merijn
Über-Spammer

Hoe wordt de spoorbreedte gemeten eigenlijk? Van binnenkant band tot binnenkant band? Of van buitenkant band tot buitenkant band? Of iets anders misschien? :)
Merijn
Über-Spammer

Headlong schreef:
Headlong schreef:Wij hebben een LagunaII 1.9 dCi en die auto heeft zo'n plastic kap over de motor heen zitten. Deze plastic kap zit een beetje los (hij kan heen en weer schuiven en iets opgetilt worden). Hoort dit, of moet die plastic kap goed vast zitten?
herhaling.... :smoke:
Ik heb geen idee! Nog nooit een Laguna onder de kap bekeken, maar ik neem aan dat dat soort dingen niet los moeten zitten. Ik zou even snel langs de dealer rijden en vragen of dat normaal is. Daar zullen ze je niet voor chargen, denk ik. :)
Ollie

-Ray-
Contacteer:

Ollie schreef:Bert en Ernie
:gun:
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer

Jammer dat ze geen 'reach-around' doen... ;)
Headlong

Merijn schreef: Ik heb geen idee! Nog nooit een Laguna onder de kap bekeken, maar ik neem aan dat dat soort dingen niet los moeten zitten. Ik zou even snel langs de dealer rijden en vragen of dat normaal is. Daar zullen ze je niet voor chargen, denk ik. :)
hmmm, ok. Mijn "oude lui" hebben de auto nu mee op vakantie in Frankrijk en ik denk niet dat me vader het in het Frans kan uitleggen. Ik ga er maar vanuit dat het dan geen kwaad kan en dat het wel kan als ze weer thuis komen.
Laatst gewijzigd door Headlong op do 15 jul 2004 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie

-Ray- schreef:
Ollie schreef:Bert en Ernie
:gun:
Wat nou :p
Gesloten