ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Daar begon het bij mij ook mee. Eerst alleen die van het klokje, toen de schakelaars naast het Williams-plaatje. Gedurende de afgelopen maanden is nu het ene na het andere lampje er mee gestopt :(
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

mijn buitentemperatuur lampie is ook stuk, verwacht de rest ook nog wel stuk te gaan binnenkort.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hij doet t wel hoor, alleen maar heel zachtjes :S
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Die van mij ook. Binnekort maar es vervangen..
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

+Clio16v+ schreef:mijn buitentemperatuur lampie is ook stuk, verwacht de rest ook nog wel stuk te gaan binnenkort.
Probeer eens tegen het ruitje ter plaatse van de LCD te tikken. Heeft niet alleen bij mij gewerkt, dus het zal wel een zwakke plek in de tellerbak zijn.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

daar heb ik flink op lopen stampen bij zijn clio, maar hielp nix..
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Haas schreef:daar heb ik flink op lopen stampen bij zijn clio, maar hielp nix..
Dus nu heeft hij naast een nieuw lampje ook een nieuw ruitje nodig? :s :wink:
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Patrick (Basic) schreef:
Niels Takken schreef:12 steeklampjes van 1,2 watt dit zijn die kleintjes, 5 van 2watt deze zijn stukkie groter voor het hoofdpaneel. en 3 van 1,2 watt voor het oliepaneeltje
En dan nog 3 van die gare miniscule steekdingen voor die knoppen van gevrarenlicht enzo?


Ja, volgens mij wel
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

hmm bijna. die van het gevarenlicht is niet meer leverbaar. de pootjes van het lampje dat in het gevarenlicht zit, zijn dikker dan de lampjes die ze leveren. dit is nodig door de knullige constructie binnenin deze schakelaar...ik heb dus maar een schakelaar van de sloop gehaald :)
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Zojuist ff een proefrit gemaakt met een Willy die bij een bedrijf staat hier in Ede. De auto heeft 188.000 gelopen en heeft last van wat roest bij de rechterachter spatbord (de bekende plek...).
Als ik het me goed herinner was het nummer 2417. De auto is volgens mij een keer ingevoerd want het kenteken was iets met X?-X?-xx. De stoelen zaten nog prima en zagen er nog erg netjes uit.
Wat me opviel was dat het stuur een beetje scheef stond en dat de pook behoorlijk los in de bak zat. Ook maakte de stuurbekrachtiging aardig wat geluid. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de meest linkse meter van die drie in het midden geplaatste meters het niet doet met lopende motor...?

Verder reed de auto echt heerlijk en pakte goed op. :worship:
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Die meter doet het alleen als je het contact aanzet. Dan is het nog de vraag of 'ie de juiste waarde aangeeft natuurlijk...:)
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Frank M schreef:Die meter doet het alleen als je het contact aanzet. Dan is het nog de vraag of 'ie de juiste waarde aangeeft natuurlijk...:)
Whehe, terwijl ik dat verhaaltje aan het typen was had ik al zo'n vermoeden... In ieder geval bedankt voor de reactie!:P
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Ik dacht even dat Tom zijn velgen verkocht (eerste foto) :lol:

advertentie

Dat is toch wel een foto van jou wagen? :)
Sanderrr
Berichten: 581
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 21:01
Locatie: Velserbroek

Headlong schreef:Zojuist ff een proefrit gemaakt met een Willy die bij een bedrijf staat hier in Ede. De auto heeft 188.000 gelopen en heeft last van wat roest bij de rechterachter spatbord (de bekende plek...).
Als ik het me goed herinner was het nummer 2417. De auto is volgens mij een keer ingevoerd want het kenteken was iets met X?-X?-xx. De stoelen zaten nog prima en zagen er nog erg netjes uit.
Wat me opviel was dat het stuur een beetje scheef stond en dat de pook behoorlijk los in de bak zat. Ook maakte de stuurbekrachtiging aardig wat geluid. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de meest linkse meter van die drie in het midden geplaatste meters het niet doet met lopende motor...?

Verder reed de auto echt heerlijk en pakte goed op. :worship:
Die had ik dus ook zien staan. Hoef ik nu niet meer langs dan :wink: Heb van het weekend ook de Willy van MP uit Hoofddorp gereden en die had dus ook dezelfde puntjes. Roest bij achterschermen, stuur zat op een of andere manier ook niet goed (ik vond het voor geen meter rijden), rare geluiden vanaf 160 km/u, problemen met alarm (deuren niet met sleutel open te krijgen en starten met noodknopje), voorscherm stuk, stuurbekrachtiging liep op zijn einde en remmen vond ik ook niet helemaal ok.
Voor die 3000 euro kan je dan beter een harde 16v kopen en een blokje van Patrick erin gooien.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Headlong schreef:Zojuist ff een proefrit gemaakt met een Willy die bij een bedrijf staat hier in Ede. De auto heeft 188.000 gelopen en heeft last van wat roest bij de rechterachter spatbord (de bekende plek...).
Als ik het me goed herinner was het nummer 2417. De auto is volgens mij een keer ingevoerd want het kenteken was iets met X?-X?-xx. De stoelen zaten nog prima en zagen er nog erg netjes uit.
Wat me opviel was dat het stuur een beetje scheef stond en dat de pook behoorlijk los in de bak zat. Ook maakte de stuurbekrachtiging aardig wat geluid. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de meest linkse meter van die drie in het midden geplaatste meters het niet doet met lopende motor...?

Verder reed de auto echt heerlijk en pakte goed op. :worship:
Idd, die linkse meter meet alleen de olie hoeveelheid als je het contact aanzet, dan gaat die een paar seconden weer uit.

Stuurbekrachtiging maakt bijna bij elke clio geluid. Als je zo min mogelijk stuurt terwijl je stilstaat, hoor je het volgens mij bijna niet.

Dat het stuur scheef staat kan er aan liggen dat de auto uitgelijnd moet worden.. Neem voor de zekerheid iemand mee die verstand van auto's heeft ( en echt iemand die het weet ;) )

Dat van die pook.. Dat zou ik niet weten.. Maar dat moet je ook voelen.
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Sanderrr schreef:
Headlong schreef:Zojuist ff een proefrit gemaakt met een Willy die bij een bedrijf staat hier in Ede. De auto heeft 188.000 gelopen en heeft last van wat roest bij de rechterachter spatbord (de bekende plek...).
Als ik het me goed herinner was het nummer 2417. De auto is volgens mij een keer ingevoerd want het kenteken was iets met X?-X?-xx. De stoelen zaten nog prima en zagen er nog erg netjes uit.
Wat me opviel was dat het stuur een beetje scheef stond en dat de pook behoorlijk los in de bak zat. Ook maakte de stuurbekrachtiging aardig wat geluid. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de meest linkse meter van die drie in het midden geplaatste meters het niet doet met lopende motor...?

Verder reed de auto echt heerlijk en pakte goed op. :worship:
Die had ik dus ook zien staan. Hoef ik nu niet meer langs dan :wink: Heb van het weekend ook de Willy van MP uit Hoofddorp gereden en die had dus ook dezelfde puntjes. Roest bij achterschermen, stuur zat op een of andere manier ook niet goed (ik vond het voor geen meter rijden), rare geluiden vanaf 160 km/u, problemen met alarm (deuren niet met sleutel open te krijgen en starten met noodknopje), voorscherm stuk, stuurbekrachtiging liep op zijn einde en remmen vond ik ook niet helemaal ok.
Voor die 3000 euro kan je dan beter een harde 16v kopen en een blokje van Patrick erin gooien.
Ze vroegen trouwens nog €4750, de motor was wel nog onlangs gereviseerd door ze.
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Patrick (Basic) schreef:
Headlong schreef:Zojuist ff een proefrit gemaakt met een Willy die bij een bedrijf staat hier in Ede. De auto heeft 188.000 gelopen en heeft last van wat roest bij de rechterachter spatbord (de bekende plek...).
Als ik het me goed herinner was het nummer 2417. De auto is volgens mij een keer ingevoerd want het kenteken was iets met X?-X?-xx. De stoelen zaten nog prima en zagen er nog erg netjes uit.
Wat me opviel was dat het stuur een beetje scheef stond en dat de pook behoorlijk los in de bak zat. Ook maakte de stuurbekrachtiging aardig wat geluid. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de meest linkse meter van die drie in het midden geplaatste meters het niet doet met lopende motor...?

Verder reed de auto echt heerlijk en pakte goed op. :worship:
Idd, die linkse meter meet alleen de olie hoeveelheid als je het contact aanzet, dan gaat die een paar seconden weer uit.

Stuurbekrachtiging maakt bijna bij elke clio geluid. Als je zo min mogelijk stuurt terwijl je stilstaat, hoor je het volgens mij bijna niet.

Dat het stuur scheef staat kan er aan liggen dat de auto uitgelijnd moet worden.. Neem voor de zekerheid iemand mee die verstand van auto's heeft ( en echt iemand die het weet ;) )

Dat van die pook.. Dat zou ik niet weten.. Maar dat moet je ook voelen.
Dat van het stuur bedoelde ik anders, de linkerkan van het stuur zat dichter bij het dashboard dan de rechterkant. Met als gevolg dat je ene arm iets verder weg het stuur moet vastpakken dan de andere...
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

kromme stuurstang, dan zal ie de ene kant lekkerder op sturen dan de andere kant tijdens het rijden :wink:
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

kan ook een krom stuur zijn natuurlijk
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

scheef dashboard :D :wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

scheve stoel. 8)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Armen niet even lang. :lol:
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

oke haha
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Gewoon een dikke vette schadebak, stuurkolom krom of waar hij aan vast zit onder het dashboard, vast iemand met zijn bakkes of zijn bast tegen aan gevlogen >-)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Sanderrr schreef: Voor die 3000 euro kan je dan beter een harde 16v kopen en een blokje van Patrick erin gooien.
Of je koopt mijn auto, da's dan de snelste en beste oplossing. :D :wink:
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

robclio16V schreef:
Sanderrr schreef: Voor die 3000 euro kan je dan beter een harde 16v kopen en een blokje van Patrick erin gooien.
Of je koopt mijn auto, da's dan de snelste en beste oplossing. :D :wink:
Voor 3000 euro? Gaat ook snel omlaag, die prijs. [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smiles/icon_eek.gif[/img]
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Vind ik een hele hoop geld voor zoon Williams, ik wacht nog even dat ze rond de 1500.- zitten, mooie auto om mee te crossen hiero op de crossbaan :P
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Sanderrr schreef:
Headlong schreef:Zojuist ff een proefrit gemaakt met een Willy die bij een bedrijf staat hier in Ede. De auto heeft 188.000 gelopen en heeft last van wat roest bij de rechterachter spatbord (de bekende plek...).
Als ik het me goed herinner was het nummer 2417. De auto is volgens mij een keer ingevoerd want het kenteken was iets met X?-X?-xx. De stoelen zaten nog prima en zagen er nog erg netjes uit.
Wat me opviel was dat het stuur een beetje scheef stond en dat de pook behoorlijk los in de bak zat. Ook maakte de stuurbekrachtiging aardig wat geluid. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de meest linkse meter van die drie in het midden geplaatste meters het niet doet met lopende motor...?

Verder reed de auto echt heerlijk en pakte goed op. :worship:
Die had ik dus ook zien staan. Hoef ik nu niet meer langs dan :wink: Heb van het weekend ook de Willy van MP uit Hoofddorp gereden en die had dus ook dezelfde puntjes. Roest bij achterschermen, stuur zat op een of andere manier ook niet goed (ik vond het voor geen meter rijden), rare geluiden vanaf 160 km/u, problemen met alarm (deuren niet met sleutel open te krijgen en starten met noodknopje), voorscherm stuk, stuurbekrachtiging liep op zijn einde en remmen vond ik ook niet helemaal ok.
Voor die 3000 euro kan je dan beter een harde 16v kopen en een blokje van Patrick erin gooien.
heb je zo hard gereden bij de proefrit? :D dan weet ik wel wie je bij je had :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Haas schreef:daar heb ik flink op lopen stampen bij zijn clio, maar hielp nix..
+Clio16v+ schreef:, verwacht de rest ook nog wel stuk te gaan binnenkort.
had ik toch gelijk :s ;)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Sanderrr schreef:Voor die 3000 euro kan je dan beter een harde 16v kopen en een blokje van Patrick erin gooien.
Waarom ben je dan op zoek naar een Williams?

my two cents:
Het hangt er een beetje vanaf met welke insteek je zo'n auto koopt. Voor mij is de Williams de grote jongensdroom. Alle technische problemen, de hoge aanschafkosten en andere problemen doen daar simpelweg gewoon niets aan af.
Een Clio16v met een snel blok en een Williams is wat mij betreft appels en peren.
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Frank M schreef:Een Clio16v met een snel blok en een Williams is wat mij betreft appels en peren.
precies (Y) :smoke:
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Lionheart schreef:Hi,


Wat is een beetje een normale/vriendelijke prijs voor een Williams interieur ?
Ben mijn Clio Williams aan het strippen ivm inlassen rolkooi etc. Dus heb ik het binnenkort over. Nu krijg ik vragen: wat moet het kosten, maar daar heb ik dus niet echt een goed beeld bij.

Het is in nette staat. (en geheel compleet, incl pooknop, stuur, stoelen, bank (evt dakhemel) etc.

groetjes,
AB
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Mocht er nog iemand williams velgen (over/te koop) hebben, dan kunnen die ingeruild worden op het interieur :)
Wil er minimaal 1 maar liever 2 setjes velgen bij hebben ! (straatbanden, circuitbanden en winterbanden)...
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

veban rijswijk vraagt +700 eur voor alleen stoelen of de achterbank er dan bij zit weet ik niet

Net tapijt: laatst gelezen op hier op het forum rond de 150
Laatst gewijzigd door PATRICK-CLIO op di 24 jan 2006 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

OK; dus als ik 700 vraag voor alles compleet is dat netjes ? Of toch nog steeds wat (te) veel ?
Laatst gewijzigd door Lionheart op di 24 jan 2006 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten