ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Erik de Bruijn

ja doe ik zeker, morgen haal ik om 10.00 uur de monteur op en ga er dan naar toe.

Toen ik op zaterdag samen met een vriend en de garage eigenaar in de auto een proefritje maakte. Vond die vriend dat hij niet echt presteerde als een williams, hij had er namelijk wel eens in gereden .Hij stond natuurlijk ook al wel een tijdje stil en was nog niet warm gereden, we zaten er ook met drie man.

De motor klinkt echt als een zonnetje.
Anonymous

JE kunt ook de volgende stelregel hanteren, gewoon acceleratie pakken van 80-120 in 4. Ff zoeken of rondvragen wat de fabriek opgeeft. 0-100 is nl sterk afhankelijk van de rijder, 80-120 is gewoon vloeren daqt pedaal en klaar. JE hebt dan direct uitsluitsel over het vermogen,even afgezien van een eventuele andere bak.
Erik de Bruijn

Hoelang moet je "normaal" rijden voor de auto goed warm is. En is er een verschil te merken in accelaratie wanneer de auto warm is.

Merk je goed als je met 3 man of er alleen inzit voor de acceleratie. Gewicht is toch vooral van belang bij acceleratie en aerodynamica meer bij topsnelheid?

Bedankt Zeeuw voor je tip zou dat morgen nog even proberen. :)
Jasper16v

3 man merk je wel goed
gewicht stijgt dan zon beetje met 150 kilo

15 a 20 minuten rijden moet wel voldoende zijn
(ik houd het nooit echt bij :) )

controleer of je koelvloeistof + olie temperatuur meter goed geleidelijk omhoog lopen
als de olie 80 graden is kan je hem wel ff de sporen geven
Erik de Bruijn

Maar merk je het verschil wanneer de motor nog niet goed warm is.
Jasper16v

geen idee, ik rijd nooit hard met koude motor

ik denk dat het qua performance niet zal uitmaken, maar zeker weten doe ik dit niet
Marcel B.

Jasper clio 16v schreef:geen idee, ik rijd nooit hard met koude motor

ik denk dat het qua performance niet zal uitmaken, maar zeker weten doe ik dit niet
Mijn ervaring is gewoon dat je 'voelt' dat ie nog niet warm is, op een of andere manier loopt et dan gewoon niet zo lekker...
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Same here! Je voelt gewoon dat het niet soepel gaat en dus moet je het dan ook echt niet doen! :)
Tom
Moderator
Car: MB

als ie warm is dan loopt ie veel mooier en soepeler. Je merkt dat idd gewoon. de olie druk zak ook als ie warm is. Bij een koude motor met hoge druk moet je gewoon niet gaan stampen. Of je moet hem kapot willen rijden dan :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.

Merijn schreef:Same here! Je voelt gewoon dat het niet soepel gaat en dus moet je het dan ook echt niet doen! :)
trappen doe ik natuurlijk ook nooi met een koud blok....maar hij rijdt vanaf de start wel lekker soepel op de eerste 100 meter na (chip verhaal).
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

De mijne loopt ook gewoon soepel, maar op de 1 of andere manier voel je toch wel dat het niet goed voor je blok is als je met ijskoude motor gaat trappen. Of heb ik gewoon een enorm gevoel voor techniek!? :lol:
Marcel B.

Merijn schreef:De mijne loopt ook gewoon soepel, maar op de 1 of andere manier voel je toch wel dat het niet goed voor je blok is als je met ijskoude motor gaat trappen. Of heb ik gewoon een enorm gevoel voor techniek!? :lol:
Dan zou ik dat ook hebben dus dat zal wel niet :p
Erik de Bruijn

Vanochtend met de monteur wezen kijken. Volgens hem is het een "gewone" 1.8. Maar hij vond hem echt in een uitstekende staat. Zat trouwens ook nog ABS op (maar daar hoor ik net altijd even positieve verhalen over)

Hij erin gereden en vond hem rijden als een zonnetje. Daarna nog even met garage eigenaar gepraat over de prijs, de faktuur van de motor kwam ook boven tafel. Er zit een complete nieuwe motor in, de motor is er in gezet met 101.000km op de teller staat nu 111.000. Dus de motor zit er net 10.000km in. Ik heb de rekening gezien alleen de motor kostte al meer dan 7200 gulden, de totale rekening kwam om meer dan 11.000 gulden. de motor is erin gezet in december 2000 door Berman en Visser in Ridderkerk.

In de middag even terug gereden uit Breda, meteen effe kijken of dat die een beetje pit had. Bij de 215 ben ik maar gestopt maar ging echt nog wel een stukje harder.

IS wel effe wennen na een peugeot 205. :D

P.S. Nog bedankt voor al jullie hulp.
Jasper16v

gekocht ?
Erik de Bruijn

JAAAAAAAA :D
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Gefeliciteerd man !! ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Marcel B.

Als ie bij de 215 nog harder wilde, is het wel een hele snelle 1.8 16v :)

Gefeeliciteerd met je aankoop, en wees er zuinig op
Jasper16v

suc6 ermee en veel veilige kilometers

en je word wel lid van de club nu neem ik aan ? na al die hulp moet je wel :D
Erik de Bruijn

Snel gaat die wel ja, en wat een sound (eigenlijk een beetje te) als je plankt.

En lid word ik nog wel, kost dat nog wat?, mijn spaarcentjes zijn namelijk aardig op :lol:
PATRICK-CLIO

gefeliciteerd, hoop dat je er vveel plezier van mag hebben
RO 16v

Veel sucses ermee. :)

Hij heeft zeker een lange tijd stilgestaan als er maar 10.000 km mee gereden is in iets meer dan 2 jaar tijd of een zeer zuinige eigennaar.
Robert dB.

hee gefeliciteerd, kijk maar snel op http://www.renault-tuning.nl voor het aanmelden van je lidmaatschap :)
Abel
Über-Spammer

Robert dB. schreef:hee gefeliciteerd, kijk maar snel op http://www.renault-tuning.nl voor het aanmelden van je lidmaatschap :)

robert, zit er kleur verschil in jouw williams??

als je naar jouw avatar kijkt in je profiel dan lijkt het als of je achterklep een tintje donkerder is als je auto
Tom
Moderator

gefeliciteerd ja, nu heb je ten minste een echte auto :wink:
Haas
Car: Megane RS

idd...congraz :D
-Ray-
Contacteer:

mooi man, heb nog nooit een topic gezien wat zich zo snel ontwikkelde na een vraag of iemand deze auto kent en tips etc.

gefeliciteerd en hou m heel :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert dB.

Abel schreef: robert, zit er kleur verschil in jouw williams??

als je naar jouw avatar kijkt in je profiel dan lijkt het als of je achterklep een tintje donkerder is als je auto
jep, is de laatste kleur (432) die is uitgebracht (eind 95) en is een tikje paars vergeleken met de standaard kleur 449.
Tom
Moderator

maar het antwoord op de vraag is nope
Abel
Über-Spammer

ah niet dus.. die klep lijkt wel een andere kleur. maar dat kan natuurlijk ook door licht komen.
Tom
Moderator

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/n02.jpg[/img]

ik vind het toch echt hetzelfde (en dat is ie ook !!)
Robert dB.

Tom schreef:maar het antwoord op de vraag is nope
uhm, ohja dat was de vraag....idd, neen, alles is dezelfde kleur.
Erik de Bruijn

Nu een paar daagjes in gereden en bevalt uitstekend. Is wel een beetje stug en maakt een beetje herrie(vooral bij 4000toeren) maar gaat echt als de brandweer. Moet echt met tweehanden het stuur beet houden als ik vol accelereer in zijn 1 en 2 anders trekt hij alle kanten op.

Alleen als ik start lijkt het wel of ik een traktor start en rijdt ook erg stug, 500 meter verder is dit al wel weg, is dit normaal?.

Ook is mijn oliedruk erg hoog als de motor koud is. Als ik hem start staat hij op 4 bar. Als ik ga rijden komt hij in de buurt van de 5 1/2 bar als ik zo'n 3500 toeren draai(schakel nooit later dan 3500 toeren bij een koude motor). Als de motor warm is daalt dat en wanneer ik stil sta daalt hij tot net boven de 0.Zijn dit normale waarden"?

Rond de 180 gaat mijn deur een beetje suizen maar denk dat het rubber is want dat is een beetje gescheurd aan de onderkant van de deur. Wat kost zo'n rubber en is dat er zelf makkelijk in te zetten?
Tom
Moderator

die oliedruk is volstrekt normaal. Ik zou alleen niet bij 3500 tpm schakelen bij een koude motor en bak. Schakel max. bij 3000, is net even wat beter voor je blokkie
Erik de Bruijn

ok zou er rekening mee houden.
Tom
Moderator

:wink: . als de olie temp bij de 80 komt dan kan ie al veel meer hebben en rond 90 a 100 is echt alles zeker weten warm. Duurt even en je zult je even in moeten houden maar het is voor het behoud van je blokkie
Gesloten