ACT: Clio Williams Deel 1
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
ja doe ik zeker, morgen haal ik om 10.00 uur de monteur op en ga er dan naar toe.
Toen ik op zaterdag samen met een vriend en de garage eigenaar in de auto een proefritje maakte. Vond die vriend dat hij niet echt presteerde als een williams, hij had er namelijk wel eens in gereden .Hij stond natuurlijk ook al wel een tijdje stil en was nog niet warm gereden, we zaten er ook met drie man.
De motor klinkt echt als een zonnetje.
Toen ik op zaterdag samen met een vriend en de garage eigenaar in de auto een proefritje maakte. Vond die vriend dat hij niet echt presteerde als een williams, hij had er namelijk wel eens in gereden .Hij stond natuurlijk ook al wel een tijdje stil en was nog niet warm gereden, we zaten er ook met drie man.
De motor klinkt echt als een zonnetje.
JE kunt ook de volgende stelregel hanteren, gewoon acceleratie pakken van 80-120 in 4. Ff zoeken of rondvragen wat de fabriek opgeeft. 0-100 is nl sterk afhankelijk van de rijder, 80-120 is gewoon vloeren daqt pedaal en klaar. JE hebt dan direct uitsluitsel over het vermogen,even afgezien van een eventuele andere bak.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Hoelang moet je "normaal" rijden voor de auto goed warm is. En is er een verschil te merken in accelaratie wanneer de auto warm is.
Merk je goed als je met 3 man of er alleen inzit voor de acceleratie. Gewicht is toch vooral van belang bij acceleratie en aerodynamica meer bij topsnelheid?
Bedankt Zeeuw voor je tip zou dat morgen nog even proberen.
Merk je goed als je met 3 man of er alleen inzit voor de acceleratie. Gewicht is toch vooral van belang bij acceleratie en aerodynamica meer bij topsnelheid?
Bedankt Zeeuw voor je tip zou dat morgen nog even proberen.

3 man merk je wel goed
gewicht stijgt dan zon beetje met 150 kilo
15 a 20 minuten rijden moet wel voldoende zijn
(ik houd het nooit echt bij
)
controleer of je koelvloeistof + olie temperatuur meter goed geleidelijk omhoog lopen
als de olie 80 graden is kan je hem wel ff de sporen geven
gewicht stijgt dan zon beetje met 150 kilo
15 a 20 minuten rijden moet wel voldoende zijn
(ik houd het nooit echt bij

controleer of je koelvloeistof + olie temperatuur meter goed geleidelijk omhoog lopen
als de olie 80 graden is kan je hem wel ff de sporen geven
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Maar merk je het verschil wanneer de motor nog niet goed warm is.
Mijn ervaring is gewoon dat je 'voelt' dat ie nog niet warm is, op een of andere manier loopt et dan gewoon niet zo lekker...Jasper clio 16v schreef:geen idee, ik rijd nooit hard met koude motor
ik denk dat het qua performance niet zal uitmaken, maar zeker weten doe ik dit niet
Don't walk the grass... smoke it
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
als ie warm is dan loopt ie veel mooier en soepeler. Je merkt dat idd gewoon. de olie druk zak ook als ie warm is. Bij een koude motor met hoge druk moet je gewoon niet gaan stampen. Of je moet hem kapot willen rijden dan 
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
trappen doe ik natuurlijk ook nooi met een koud blok....maar hij rijdt vanaf de start wel lekker soepel op de eerste 100 meter na (chip verhaal).Merijn schreef:Same here! Je voelt gewoon dat het niet soepel gaat en dus moet je het dan ook echt niet doen!
De mijne loopt ook gewoon soepel, maar op de 1 of andere manier voel je toch wel dat het niet goed voor je blok is als je met ijskoude motor gaat trappen. Of heb ik gewoon een enorm gevoel voor techniek!? 

Dan zou ik dat ook hebben dus dat zal wel nietMerijn schreef:De mijne loopt ook gewoon soepel, maar op de 1 of andere manier voel je toch wel dat het niet goed voor je blok is als je met ijskoude motor gaat trappen. Of heb ik gewoon een enorm gevoel voor techniek!?

Don't walk the grass... smoke it
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Vanochtend met de monteur wezen kijken. Volgens hem is het een "gewone" 1.8. Maar hij vond hem echt in een uitstekende staat. Zat trouwens ook nog ABS op (maar daar hoor ik net altijd even positieve verhalen over)
Hij erin gereden en vond hem rijden als een zonnetje. Daarna nog even met garage eigenaar gepraat over de prijs, de faktuur van de motor kwam ook boven tafel. Er zit een complete nieuwe motor in, de motor is er in gezet met 101.000km op de teller staat nu 111.000. Dus de motor zit er net 10.000km in. Ik heb de rekening gezien alleen de motor kostte al meer dan 7200 gulden, de totale rekening kwam om meer dan 11.000 gulden. de motor is erin gezet in december 2000 door Berman en Visser in Ridderkerk.
In de middag even terug gereden uit Breda, meteen effe kijken of dat die een beetje pit had. Bij de 215 ben ik maar gestopt maar ging echt nog wel een stukje harder.
IS wel effe wennen na een peugeot 205.
P.S. Nog bedankt voor al jullie hulp.
Hij erin gereden en vond hem rijden als een zonnetje. Daarna nog even met garage eigenaar gepraat over de prijs, de faktuur van de motor kwam ook boven tafel. Er zit een complete nieuwe motor in, de motor is er in gezet met 101.000km op de teller staat nu 111.000. Dus de motor zit er net 10.000km in. Ik heb de rekening gezien alleen de motor kostte al meer dan 7200 gulden, de totale rekening kwam om meer dan 11.000 gulden. de motor is erin gezet in december 2000 door Berman en Visser in Ridderkerk.
In de middag even terug gereden uit Breda, meteen effe kijken of dat die een beetje pit had. Bij de 215 ben ik maar gestopt maar ging echt nog wel een stukje harder.
IS wel effe wennen na een peugeot 205.

P.S. Nog bedankt voor al jullie hulp.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Gefeliciteerd man !! 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Snel gaat die wel ja, en wat een sound (eigenlijk een beetje te) als je plankt.
En lid word ik nog wel, kost dat nog wat?, mijn spaarcentjes zijn namelijk aardig op
En lid word ik nog wel, kost dat nog wat?, mijn spaarcentjes zijn namelijk aardig op

-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
gefeliciteerd, hoop dat je er vveel plezier van mag hebben
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
hee gefeliciteerd, kijk maar snel op http://www.renault-tuning.nl voor het aanmelden van je lidmaatschap 

Robert dB. schreef:hee gefeliciteerd, kijk maar snel op http://www.renault-tuning.nl voor het aanmelden van je lidmaatschap
robert, zit er kleur verschil in jouw williams??
als je naar jouw avatar kijkt in je profiel dan lijkt het als of je achterklep een tintje donkerder is als je auto
idd...congraz 

mooi man, heb nog nooit een topic gezien wat zich zo snel ontwikkelde na een vraag of iemand deze auto kent en tips etc.
gefeliciteerd en hou m heel
gefeliciteerd en hou m heel

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
jep, is de laatste kleur (432) die is uitgebracht (eind 95) en is een tikje paars vergeleken met de standaard kleur 449.Abel schreef: robert, zit er kleur verschil in jouw williams??
als je naar jouw avatar kijkt in je profiel dan lijkt het als of je achterklep een tintje donkerder is als je auto
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/n02.jpg[/img]
ik vind het toch echt hetzelfde (en dat is ie ook !!)
ik vind het toch echt hetzelfde (en dat is ie ook !!)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
uhm, ohja dat was de vraag....idd, neen, alles is dezelfde kleur.Tom schreef:maar het antwoord op de vraag is nope
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Nu een paar daagjes in gereden en bevalt uitstekend. Is wel een beetje stug en maakt een beetje herrie(vooral bij 4000toeren) maar gaat echt als de brandweer. Moet echt met tweehanden het stuur beet houden als ik vol accelereer in zijn 1 en 2 anders trekt hij alle kanten op.
Alleen als ik start lijkt het wel of ik een traktor start en rijdt ook erg stug, 500 meter verder is dit al wel weg, is dit normaal?.
Ook is mijn oliedruk erg hoog als de motor koud is. Als ik hem start staat hij op 4 bar. Als ik ga rijden komt hij in de buurt van de 5 1/2 bar als ik zo'n 3500 toeren draai(schakel nooit later dan 3500 toeren bij een koude motor). Als de motor warm is daalt dat en wanneer ik stil sta daalt hij tot net boven de 0.Zijn dit normale waarden"?
Rond de 180 gaat mijn deur een beetje suizen maar denk dat het rubber is want dat is een beetje gescheurd aan de onderkant van de deur. Wat kost zo'n rubber en is dat er zelf makkelijk in te zetten?
Alleen als ik start lijkt het wel of ik een traktor start en rijdt ook erg stug, 500 meter verder is dit al wel weg, is dit normaal?.
Ook is mijn oliedruk erg hoog als de motor koud is. Als ik hem start staat hij op 4 bar. Als ik ga rijden komt hij in de buurt van de 5 1/2 bar als ik zo'n 3500 toeren draai(schakel nooit later dan 3500 toeren bij een koude motor). Als de motor warm is daalt dat en wanneer ik stil sta daalt hij tot net boven de 0.Zijn dit normale waarden"?
Rond de 180 gaat mijn deur een beetje suizen maar denk dat het rubber is want dat is een beetje gescheurd aan de onderkant van de deur. Wat kost zo'n rubber en is dat er zelf makkelijk in te zetten?
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
ok zou er rekening mee houden.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams