
PaulM's Clio I 1.8 16v topic
geen idee...flikker er eerst een 12V direct op, als die pomp t doet, is t een stekker, contactje oid..dat kost geen drol
pomp waars de hoofdprijs...

probeer ik dat wel eerst 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
net bij bochane langsgeweest. heb nu nieuwe hitteschild en plastic kapje voor op de motor (F16.i.e.). Luchtfilter slang kon ie niet meer vinden, dus wordt opnieuw besteld. Heb nog gevraagd naar pookknop, maar de originele die ik heb kon hij neit meer bestellen (dan krijg je een universele) daar heb ik dus geen trek in, dus wordt kijken op sloop of er ergens nog originele goeie op zit (weet iemand sloop in de buurt met clio16v's?). Het hitteschild plastic ding boven inlaatspruitstuk gingen ze nog voor bellen (woekerprijs van totaal 127 euro voor stuk plastic
) of dat wel juist is.
heb ook nog gevraagd voor electrische waterpomp hoeveel die zou kosten, maar die kon hij niet terugvinden in dialogys.
heb nog foto van plastickapje en hitteschild voor de geinterreseerde

heb ook nog gevraagd voor electrische waterpomp hoeveel die zou kosten, maar die kon hij niet terugvinden in dialogys.

heb nog foto van plastickapje en hitteschild voor de geinterreseerde

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wat een amateur daar zeg 
77 00 816 909 POMPE CIR EAU 121.99

77 00 816 909 POMPE CIR EAU 121.99
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
renault dealers zijn toch allemaal amateurs 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
zow vanmorgen luchtfilterbuis opgehaald bij de dealer. Vanmiddag erop gezet. Was ff lastig, moest ding van onderaf door het gat vrotten, maar had wat ruzie met de vul dop van de versnellingsbakolie. Uiteindelijk toch gelukt. Ook nog ff me poot opengehaald aan de rand van de luchtfilter frame, dus was weer ff vloeke geblazen 
Net ff stukkie wezen rijden, maar de leeuw is getemt hoor
.
de hele brul is pleite! en dat door 1 zon buisje.
begin nu toch wel te twijfelen of ik hem er niet af zou laten maargoed, hijs nu wel mooi origineel

Net ff stukkie wezen rijden, maar de leeuw is getemt hoor

de hele brul is pleite! en dat door 1 zon buisje.
begin nu toch wel te twijfelen of ik hem er niet af zou laten maargoed, hijs nu wel mooi origineel

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Verkeerd merk. Je rijdt helemaal niet in een leeuw.+Clio16v+ schreef: Net ff stukkie wezen rijden, maar de leeuw is getemt hoor.
Eraf met dat ding hoppa, 

ik hou het op winter ding eraf, zomer ding eropmikko schreef:Eraf met dat ding hoppa,

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ik hoorde net (o.a. van lex) dat het slecht voor je pakkingen is als je e-waterpomp niet werkt, omdat ie dan niet gelijkmatig afkoelt. Nu wil ik zelf dat ding vervangen en doormeten. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij zoiets? of is het een eitje. 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
is een eitje, 1 boutje en een stekkertje. wel ff een bakkie eronder om het water op te vangen.
op m'n 21TQ zat ook zo'n ding die gilde het uit af en toe, ook vervangen door een wat soepeler exemplaar. zo gepiept.
op m'n 21TQ zat ook zo'n ding die gilde het uit af en toe, ook vervangen door een wat soepeler exemplaar. zo gepiept.
Immer wieder die verdammte Holländer
Moet je echt iets horen dan?
Of hoor je die pomp alleen als het te warm wordt?
Het enige wat ik wel eens heb is dat mn ventilator een paar minuten druk bezig is, ook als de rest uit staat en ik bij wijze van spreke al binnen zit.
Mn koelwatertemp staat gewoon netjes in het midden,
Of hoor je die pomp alleen als het te warm wordt?
Het enige wat ik wel eens heb is dat mn ventilator een paar minuten druk bezig is, ook als de rest uit staat en ik bij wijze van spreke al binnen zit.
Mn koelwatertemp staat gewoon netjes in het midden,
en zegt dat je hem moet horen zoemen na afloop... heb dat nog niet gehoord iig 
net ff gebeld met bochane, waterpomp is 132,61 ex btw.

net ff gebeld met bochane, waterpomp is 132,61 ex btw.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Weet je zeker dat je waterpomp kapot is dan, kun je dat niet doormeten of op een of andere manier goed testen?
Dat gezoem heb ik namelijk niet gehoord, maar ondervind ook geen problemen atm.
Dat gezoem heb ik namelijk niet gehoord, maar ondervind ook geen problemen atm.

heb nog niet doorgemeten, heb waterpomp ook nog niet gekocht
. komend weekend (als meezit) vervang ik me schijven + blokken en wordt slot gefixed, dan meet ik het meteen even na.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
weet niet of al die dingen zoemen, eigenlijk hoor je het wel te kunnen zien aan je vloeistof reservoir (waar je bijvult) volgens mij moet je dan vloeistof zien rondspoelen als motor uit staat en ding werkt... toch?mikko schreef:Weet je zeker dat je waterpomp kapot is dan, kun je dat niet doormeten of op een of andere manier goed testen?
Dat gezoem heb ik namelijk niet gehoord, maar ondervind ook geen problemen atm.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ja dat lijkt mij wel 

vanaaf ff checken dan 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
@Paul, tis wel je elec waterpomp he... voordat meneer bochane je gewone waterpomp bedoeld 
Zet er ff 12V op, dan merk je vanzelf ofie t doet. Check anders ook ff je bedrading enz. Sensor voor die pomp zit opje thermostaathuis net na je thermostaat..
@Mikko, waterpomp is niet los, maar zit in de slang naar je radiateur toe als ik t goed heb. Onder je luchtfilterhuis op de linkervoorpoot van je subframe

Zet er ff 12V op, dan merk je vanzelf ofie t doet. Check anders ook ff je bedrading enz. Sensor voor die pomp zit opje thermostaathuis net na je thermostaat..
@Mikko, waterpomp is niet los, maar zit in de slang naar je radiateur toe als ik t goed heb. Onder je luchtfilterhuis op de linkervoorpoot van je subframe

heb het artikelnr doorgegeven van Paul aan die knakker daar dus moet wel de goeie zijn (of paul heeft verkeerde doorgegevenHaas schreef:@Paul, tis wel je elec waterpomp he... voordat meneer bochane je gewone waterpomp bedoeld
Zet er ff 12V op, dan merk je vanzelf ofie t doet. Check anders ook ff je bedrading enz. Sensor voor die pomp zit opje thermostaathuis net na je thermostaat..
@Mikko, waterpomp is niet los, maar zit in de slang naar je radiateur toe als ik t goed heb. Onder je luchtfilterhuis op de linkervoorpoot van je subframe


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Zit dat ding ook op een clio dan?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
jep
Ahzo.
yeps, alleen is de slang waar dat ding inzit anders gevormd, dus van een 1916v en een clio16v niet echt 1 op 1 uitwisselbaar...
zow, weer producttief middagje gehad, heb de remschijven en blokken erop gehangen. Was in principe wel een eitje
, alleen de 2 bouten voor de klauw houder zaten muur vast, dus was ff wat zweten om die krengen lost te krijgen.
Verder ook meteen het slot gefixt van bestuurdersdeur (poging tot inbraak) dus dat werkt ook weer perfect. Het deurpaneel was er dus af, kon ik mooi kijken voor de speakers (die heb ik niet in de deur) zag dat de bekalbeling en het frame al fabriek af was klaargemaakt, hoef dus alleen een gat te maken in het paneel en klaar
heb ook meteen de waterpomp getest, deze werkt rechtstreeks op de accu, dus het ligt of aan de bekabeling of aan de sensor. Misschein makkelijk als ik een sensor kan 'lenen' om te testen het daardoor komt.
Nu nog ff 300km schijf inremmen

Verder ook meteen het slot gefixt van bestuurdersdeur (poging tot inbraak) dus dat werkt ook weer perfect. Het deurpaneel was er dus af, kon ik mooi kijken voor de speakers (die heb ik niet in de deur) zag dat de bekalbeling en het frame al fabriek af was klaargemaakt, hoef dus alleen een gat te maken in het paneel en klaar

heb ook meteen de waterpomp getest, deze werkt rechtstreeks op de accu, dus het ligt of aan de bekabeling of aan de sensor. Misschein makkelijk als ik een sensor kan 'lenen' om te testen het daardoor komt.
Nu nog ff 300km schijf inremmen

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl

doe rustig aan met die remmen in t begin, des te meer plezier heb je er van

Sensor van die waterpomp is dus die net na je thermostaat zit. Gewoon ff keer doormeten alsie warm is, dan zie je vanzelf of die het doet

kabels doormeten is ook geen probleem uiteraard..

IK heb in die 4 jaar dat ik met een Clio 16V heb gereden dat pompje pas een keer betrapt dat hij echt werkte.
Dat ding doet het niet zo gauw, of het moet warm weer zijn en de motor goed warm en/of de koeling niet helemaal in orde.
Dat ding doet het niet zo gauw, of het moet warm weer zijn en de motor goed warm en/of de koeling niet helemaal in orde.
hmz..bij paul loopt dat ding elke keer na een flink stuk rijden (1916V dan
) Daar leidde ik het eigenlijk uit af...
daar was t ook zo dat als je de stekker van de sensor aftrok en daarna er weer op, dat hij ff ging pompen. Dat doetie bij de clio van paul niet...
handig, die paulen

daar was t ook zo dat als je de stekker van de sensor aftrok en daarna er weer op, dat hij ff ging pompen. Dat doetie bij de clio van paul niet...
handig, die paulen

is het bij een 1916v zelfde als bij de clio16v? anders kan ie het dus best goed doen, maar is ie niet heet genoeg zodat ie ook daadwerkelijk aan gaat. hoe kan ik het nu beste testen?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Er zit wel verschil in heb ik hier eens gelezen, ik weet alleen niet meer wat.+Clio16v+ schreef:is het bij een 1916v zelfde als bij de clio16v?
Moet je even search-en

Gr, Frits.
Edit:
Bart V schreef:Bij de clio werkt die elec "by pass" pomp anders, deze word aangestuurd door een temperatuursensor, en gaat alleen draaien als de motor boven een bepaalde temperatuur komt. Hij hoeft dus niet per se te draaien zodra de motor uitgeschakelt word (zoals bij de 1916V)
ahaaa...
nu is de vraag wat is de temperatuur dat hij getriggerd wordt 


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
vraagbaak?
kan in de vraagbaak niks over terugvinden op welke temp ie gaat werken. staat niet echt veel over de e-waterpomp in. (de vraagbaak die ik heb dan)
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl