Remco T. schreef:10 daagse cursus is duur en bied netzoveel garantie
als een normale rijschool. Bij normale lessen krijg
je veel meer "rijervaring" maar das een keuze die je
maakt. Welke rijschool je moet kiezen hangt ervanaf
welke rijscholen er in jou omgeving zijn. Je moet
zorgen dat je in ieder geval een niet te kleine
rijschool neemt omdat die geen examens van te
voren "kopen" en dus kan het een hele tijd duren
eerdat je kan afrijden, maar bij grote rijscholen
gaat het soms fout met administratie bv dat ze je
aanvraag kwijtraken, dat soort dingen. Elke
rijschool heeft wel goeie instructeurs anders
hadden ze daar de papiertjes nie voor

dus dat maakt opzich niet uit.
Hmm niet helemaal mee eens Remco... Ik zat bij een kleine rijschool. Het aanvragen van het examen duurde niet langer dan bij grote rijscholen, maar doordat de rijschool kleiner was hadden ze nog meer tijd voor je begeleiding. Mijn rij-instructeur had een gemiddeld slagingspercentage bij de 1e keer afrijden van 95%. Gevolg, zowel Tijn als ik zijn inderdaad in 1 keer geslaagd.
@Jef:
Vraag een rijschool hoe zij te werk gaan.
Hoe lang je gemiddeld per les aan het rijden bent (wegbrengen en ophalen van anderen daarin niet meegerekend).
Vraag naar het examengebied en het rijgebied. Zijn zeker niet onbelangrijk! (grote drukke steden zijn fantastisch om het te leren!)
Wat het gemiddeld slagingspercentage is van de rijschool bij 1e keer afrijden.
Vergelijk de prijzen van verschillende rijscholen, hou daarbij wel de 1 uurs en 1,5 uurs lessen in de gaten.
Vraag desnoods of je eens een keer met een lesje mee mag rijden achterin, zodat je kunt zien en horen hoe er les gegeven wordt.
Maak aan de hand hiervan een keuze voor rijschool. Het belangrijkste is dat het goed voelt, dat je op je gemak bent!
Zelf heb ik gekozen voor 1,5 uurs lessen, omdat ik van mening ben dat je daar meer effectieve rijtijd hebt. Je hebt echt de tijd om 'erin' te komen. Anderen vinden dat daarin tegen weer te lang...
Succes!!