welke RIJSCHOOL!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
jef

oxje schreef:Dat gaspedaal is ook zo gevoelig he? :)
yep idd!! :lol:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb zelf een 15-daagse cursus gedaan (3 weken lang, op doordeweekse dagen 2 uur les) en dat beviel me erg goed. Het is wat duurder, maar je bent wel heel intensief aan het werk. Wat echter wel een must is, is dat je nadat je gelaagd bent echt meteen ervaring op moet doen. En dan bedoel ik niet raggen in een 16v of GTT. Je hebt misschien je rijbewijs wel, maar rijden kan je echt nog voor geen meter. Dat is overigens ook als die 30 lessen uitgesmeerd hebt over een half jaar, of zo.

Succes met de keuze! :)
jef

bedankt voor de info!

ik heb trouwens iets gevonden 37.50 per uur is een van de goedkoopste van allemaal in zoetermeer. en de man klonk aardig en ik hoor er goede verhalen over.

en ik kan gelijk op mijn verjaardig beginnen 2uur per dan 1 augustus begin ik dan en hij zegt dat ik het rijbewijs eind augustus kan hebben!!! dus dat zou mooi zijn! 8) ik zie mezelf al op de weg rijden met een cabriootje 8)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ja jef jij hebt toch R19 16v cabrio plannen :p
Jeroen Lubking
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:
Jeroen Lubking schreef:Ik heb ergens nog wel rekeningen liggen,iets in de richting van 8000 gulden! :(
Tja, dus je hebt ook je grote rijbewijs......,

eff kijken, eerst een 5 GT Turbo, nu al een 21 Turbo, wordt je volgende een Renault AE Magnum 520pk.... :lol: :lol: :lol:
Ik heb wel eens een ritje gedaan in een magnum :D
Maar ik werd zeeziek van die comfortabele cabine vering,net een slagschip :-* Verders een geweldige wagen!!
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Janine

Remco T. schreef:10 daagse cursus is duur en bied netzoveel garantie
als een normale rijschool. Bij normale lessen krijg
je veel meer "rijervaring" maar das een keuze die je
maakt. Welke rijschool je moet kiezen hangt ervanaf
welke rijscholen er in jou omgeving zijn. Je moet
zorgen dat je in ieder geval een niet te kleine
rijschool neemt omdat die geen examens van te
voren "kopen" en dus kan het een hele tijd duren
eerdat je kan afrijden, maar bij grote rijscholen
gaat het soms fout met administratie bv dat ze je
aanvraag kwijtraken, dat soort dingen. Elke
rijschool heeft wel goeie instructeurs anders
hadden ze daar de papiertjes nie voor :) dus dat maakt opzich niet uit.
Hmm niet helemaal mee eens Remco... Ik zat bij een kleine rijschool. Het aanvragen van het examen duurde niet langer dan bij grote rijscholen, maar doordat de rijschool kleiner was hadden ze nog meer tijd voor je begeleiding. Mijn rij-instructeur had een gemiddeld slagingspercentage bij de 1e keer afrijden van 95%. Gevolg, zowel Tijn als ik zijn inderdaad in 1 keer geslaagd.

@Jef:
Vraag een rijschool hoe zij te werk gaan.
Hoe lang je gemiddeld per les aan het rijden bent (wegbrengen en ophalen van anderen daarin niet meegerekend).
Vraag naar het examengebied en het rijgebied. Zijn zeker niet onbelangrijk! (grote drukke steden zijn fantastisch om het te leren!)
Wat het gemiddeld slagingspercentage is van de rijschool bij 1e keer afrijden.
Vergelijk de prijzen van verschillende rijscholen, hou daarbij wel de 1 uurs en 1,5 uurs lessen in de gaten.
Vraag desnoods of je eens een keer met een lesje mee mag rijden achterin, zodat je kunt zien en horen hoe er les gegeven wordt.
Maak aan de hand hiervan een keuze voor rijschool. Het belangrijkste is dat het goed voelt, dat je op je gemak bent!

Zelf heb ik gekozen voor 1,5 uurs lessen, omdat ik van mening ben dat je daar meer effectieve rijtijd hebt. Je hebt echt de tijd om 'erin' te komen. Anderen vinden dat daarin tegen weer te lang...

Succes!!
Een beetje vreemd is best lekker
jef

@Jef:
Vraag een rijschool hoe zij te werk gaan.
Hoe lang je gemiddeld per les aan het rijden bent (wegbrengen en ophalen van anderen daarin niet meegerekend).
Vraag naar het examengebied en het rijgebied. Zijn zeker niet onbelangrijk! (grote drukke steden zijn fantastisch om het te leren!)
Wat het gemiddeld slagingspercentage is van de rijschool bij 1e keer afrijden.
Vergelijk de prijzen van verschillende rijscholen, hou daarbij wel de 1 uurs en 1,5 uurs lessen in de gaten.
Vraag desnoods of je eens een keer met een lesje mee mag rijden achterin, zodat je kunt zien en horen hoe er les gegeven wordt.
Maak aan de hand hiervan een keuze voor rijschool. Het belangrijkste is dat het goed voelt, dat je op je gemak bent!

Zelf heb ik gekozen voor 1,5 uurs lessen, omdat ik van mening ben dat je daar meer effectieve rijtijd hebt. Je hebt echt de tijd om 'erin' te komen. Anderen vinden dat daarin tegen weer te lang...

Succes!!
Ik heb gister iemand gebeld die goed lessen kan geven bij CBR is het slagingspercentage 34% beweerde de man en hij geeft mij garantie dat er bij hem 70% a 90% slaagt dus klinkt wel goed en 37,5 voor 1les valt ook wel mee vergeleken bij andere rijscholen.
ik ga elke dag 2uurtjes rijden totdat hij zegt dat ik het kan. Hij zegt dat ik eind augustus m'n rijbewijs kan hebben! En ik heb er goede verhalen over gehoord dus ik denk dat dat het word!
En de man klonk heel vriendelijk aan de telefoon!!
en het is ook nog in de buurt!
jef

P@TB@D schreef:ja jef jij hebt toch R19 16v cabrio plannen :p

ja als er ik ereen kan vinden tegen die tijd voor een leuk prijsje... als ze teveel voor een 19cabrio vragen word het toch een megane coupe!
Remco T.
Contacteer:

oxje schreef:
Remco T. schreef:10 daagse cursus is duur en bied netzoveel garantie
als een normale rijschool. Bij normale lessen krijg
je veel meer "rijervaring" maar das een keuze die je
maakt. Welke rijschool je moet kiezen hangt ervanaf
welke rijscholen er in jou omgeving zijn. Je moet
zorgen dat je in ieder geval een niet te kleine
rijschool neemt omdat die geen examens van te
voren "kopen" en dus kan het een hele tijd duren
eerdat je kan afrijden, maar bij grote rijscholen
gaat het soms fout met administratie bv dat ze je
aanvraag kwijtraken, dat soort dingen. Elke
rijschool heeft wel goeie instructeurs anders
hadden ze daar de papiertjes nie voor :) dus dat maakt opzich niet uit.
Das nie helemaal waar, ik zat bij een eenmansrijschool zegmaar, en die kocht ook plaatsen in

En dat was een goeie ook want met 27 lessen had ik me papiertje :)
Tja ik ga ook maar uit van mijn ervaringen ermee iedere rijschool is anders :)
jef

kan er iemand voor mij zo'n cd-rom regelen om de therorie examen te halen voor de rijbewijs???

vast wel toch?
Diwwek

jef schreef:kan er iemand voor mij zo'n cd-rom regelen om de therorie examen te halen voor de rijbewijs???

vast wel toch?
Ehhhhh
ik heb er hier 1 liggen :) Maar hoe wil je hem daar krijgen? :) PM ff ofzo

Ben ook met lessen bezig, betaal 33,5 per les. Das nog aan de hoge kant, via school kon ik goedkoper nl.

Hebben jullie ook leuke ervaringen met mensen die je naar huis moesten brengen? Ik wel >-)
Plaats reactie