Verschil GTX - GTE - GTT

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Matijs
Contacteer:

Maar dat ff helemaal terzijde :wink: :p
Riël
Über-Spammer

Een GTE is echt niet traag :) Maar ik heb er een gehad, en bij de GTE mis ik de fun van de GTT. De GTT is ook wel wat sneller hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ga voor de meeste fun: koop een GT Turbo!

Maar, zoals bij alle 5jes: let op roest, olieverbruik en nog een hele hoop meer wat je allemaal terug kan vinden via de Search-knop! :D
speedline

Vosje schreef:
speedline schreef:
jeroen.k schreef: GTE standaard 95 pk (fabrieksopgave, ervaring heeft echter wel geleerd dat het in werkelijkheid minder is!)
Even verbeteren.

vr./gr. en no offence... :wink:
Ooit een GTE gereden? Zijn ervaring is niet jouw ervaring!
Beetje gefrustreerd ? :(

Mak aan dan want ik leg alleen de feiten op tafel. De fabrieksopgave voor de GTE liegt er namelijk niet om: 180km/h, 0-100km/h in 9,3s.

Weet je wat dat betekent op de sprint, die 1,3s tov een GTT ? Dat is een complete vernedering. En dan hebben we het hier nog niet eens over getunede GTT's.

Een GTE heeft zijn voordelen en positieve kanten. Maar die liggen niet op het prestatievlak. En die correctie van Jeroen K. betrof alleen het aanwezig zijn van meer vermogen tov de fabrieksopgave.

En ja ik heb er in gereden, en ook wel in andere snelle Renaults. Dus ik kan voor mijzelf een redelijk beeld vormen.

Vr./gr. en no offence... :wink:

Speedy
Merijn
Über-Spammer

Ach ja... Feit blijft dat de GT Turbo meer pk's heeft en betere cijfers laat zien (behalve in benzineverbruik!).
Bart V

het is maar net wat je gewend bent denk ik.
Matijs
Contacteer:

Just say no to fuel economy! :D
Vos

speedline schreef:
Vosje schreef:
speedline schreef:
jeroen.k schreef: GTE standaard 95 pk (fabrieksopgave, ervaring heeft echter wel geleerd dat het in werkelijkheid minder is!)
Even verbeteren.

vr./gr. en no offence... :wink:
Ooit een GTE gereden? Zijn ervaring is niet jouw ervaring!
Beetje gefrustreerd ? :(

Mak aan dan want ik leg alleen de feiten op tafel. De fabrieksopgave voor de GTE liegt er namelijk niet om: 180km/h, 0-100km/h in 9,3s.

Weet je wat dat betekent op de sprint, die 1,3s tov een GTT ? Dat is een complete vernedering. En dan hebben we het hier nog niet eens over getunede GTT's.

Een GTE heeft zijn voordelen en positieve kanten. Maar die liggen niet op het prestatievlak. En die correctie van Jeroen K. betrof alleen het aanwezig zijn van meer vermogen tov de fabrieksopgave.

En ja ik heb er in gereden, en ook wel in andere snelle Renaults. Dus ik kan voor mijzelf een redelijk beeld vormen.

Vr./gr. en no offence... :wink:

Speedy
Nope niet gefrusteerd tis gewoon een feit dat een GTT sneller is als een GTE maar daar ging het niet om je haald dingen door elkaar! Mijn eerste GTE had/heeft meer als 95 pk, ik had/heb :D met geen enkele GTX/5Baccara moeite! GTE wil trouwens wel harder als 180 :D ook al is dat ook fabrieksopgave!
Clio 16v.....
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Matijs schreef:GTE = 1.7 met multipoint injectie, ziet er uit als een GT Turbo. Niet in Nederland geleverd, dus als je er een ziet is 'ie geimporteerd, meestal uit Duitsland.
Alleen Phase 2 of Blue Sport (1987-1990)
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/GTE.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/R5GTEblueSport.jpg[/img]
Matijs, de GTE is ook in een phase 1 geleverd. Heb ik ooit eens in Zwitserland gezien.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Anonymous

Arjen,

Wat wil je ??
Een race monster ,..ga voor de 5 GT Turbo.
Maar een goeie is hedendaags moeilijk te vinden.
Kijk maar op autotrader en je ziet dat het aanbod nul is.
Ik ben ook op zoek geweest naar een turbo en heb alleen maar afgeragde lelijke GT's gezien.
Goed zoeken dus en neem iemand mee die er verstand van heeft !!!!!

Een GTX,..het zijn heerlijke auto's heb er ooit 1 gehad met CV met afst. bed en elec. ramen.
Was er echt heel tevreden over en deze auto's zijn niet langzaam maar inderdaad niet zo snel als een GT.
Heb er wel 200 mee gereden op de teller.
Dat is hard zat voor zo'n klein wagentje.
Alleen 1 nadeel: de carberateurs zijn het zwakke punt van de auto,..ik heb er in 1 jaar tijd 2 andere op gehad maar 2 trappen in de carberateur geeft wel een leuk effect.
Zeg maar een klein beetje het turbo effect.
Deze auto's zijn nog wel te vinden en ook goede zijn te vinden.
De motoren kunnen makkelijk een hoop km's mee.
De mijne zat toen ik m verkocht op 190 000 en reed nog steeeds als een zonnetje.

Een GTE heeft hetzelfde uiterlijk als een GTT maar een andere motor.
Er zit of een monopoint injectie of een multipoint injectie motor in.
Dit is natuurlijk wel wat moderner.
Ik heb dus voor de GTE gekozen omdat ik een mooie tegenkwam met weinig roest en interieur in goede staat.
Voordeel is je rijdt 1 op 14 en Euro benzine wat geloof ik meer dan 10 eurocent goedkoper is dan Super.
Maarrrrr een GTE is zeer moeilijk te vinden, laat staan een goede.

Mij maakt het niet uit welke je kiest ik weet wel dat je met alledrie de types veel plezier zult beleven, vraag maar rond aan de mensen hier.

High Five
jeroen.k

Sur5all de GTE is alleen met multipoint geleverd. Nooit met monopoint! ;) Ennuh 1 op 14? :S Dat haalde ik met mn 1.4e nog nie eens :p met de 1.7 mpi doe ik 1 op 10/ 1 op 11 ongeveer!
jeroen.k

Ennuh goede GTT's zijn er nog best hoor.

deze lijkt me bijvoorbeeld wel behoorlijkk goed, maar daar betaal je dan ook voor!
Matijs
Contacteer:

Chris schreef:Matijs, de GTE is ook in een phase 1 geleverd. Heb ik ooit eens in Zwitserland gezien.
Oja? Hebben ze in Zwitserland dan helemaal nooit een GT Turbo gehad? Ik weet dat de GTE i.p.v. de GTT kwam i.v.m. emissie-eisen, en ik weet ook dat ze in Zwitserland altijd heel streng zijn (geweest) met die normen. Zou dus zomaar kunnen dat de GTT in Schweiz nooit een typegoedkeuring heeft gekregen. Ofnee wacht, daar hadden ze geloof ik eerst nog een tijdje een GTT met een pulsair systeem erop, dat heb ik wel eens ergens in het werkplaatshandboek gezien. Maar dat heeft het kennelijk ook niet lang gehaald.
OF zijn de GTT en de GTE daar misschien tegelijke geleverd, zoals in Nederland bijvoorbeeld de 11 Turbo en de 11 GTE?
interessant... :)
Matijs
Contacteer:

Nou, die meneer Hameter heeft wel aardig wat leeswerk te doen als hij weer op het forum komt :D

Hou je het nog vol Arjen? :lol: :lol:
Floris
Contacteer:

Ik heb ook een klein vraagje, de GTE Blue Sport, is dit dan de duitse versie?
Vos

Floris schreef:Ik heb ook een klein vraagje, de GTE Blue Sport, is dit dan de duitse versie?
DE HOOFDPRIJS GAAT NAAR FLORIS! In 1 keer goed jonguh! :D
Clio 16v.....
Floris
Contacteer:

JOEPIE!!! :D :lol: (tnkx by the way!)
Ahameter
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Ahameter op vr 6 jun 2014 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
Tom
Moderator
Car: MB

de mijne staat mischien nog wel te koop in Utrecht. Motorsch standaard maar noooit problemen mee gehad
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ahameter
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Ahameter op vr 6 jun 2014 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
jeroen.k

GTX kun je makkelijk zelfde uiterlijk geven. Wat heb je nodig?

GTT Bumpers (voor en achter dus)
GTT zijskirts
GTT wielverbreders (voor en achter uiteraard)

Voor de voorste wielverbreders kon je volgens mij het beste de complete GTT voorschermen pakken.

Alleen is dan alleen de buitenkant GTT, van binnen zou je een rood vloerbedekkingkje kunnen scoren en een GTT interieur.
Merijn
Über-Spammer

Is die blauwe GTE van Scooter al verkocht?!
Merijn
Über-Spammer

Uhm... Sorry... Ja, die is verkocht. Jammer!
Tijn
Contacteer:

jeroen.k schreef:GTX kun je makkelijk zelfde uiterlijk geven. Wat heb je nodig?

GTT zijskirts

Voor de voorste wielverbreders kon je volgens mij het beste de complete GTT voorschermen pakken.

Alleen is dan alleen de buitenkant GTT, van binnen zou je een rood vloerbedekkingkje kunnen scoren en een GTT interieur.
je vergeet een enorme bak plamuur en een bevriendde spuiter .....

de GTX heeft kunstof panelen onderaan zijn deur zitten, als je die losmaakt komen er allerlei gaatjes tevoorschijn. ook de achter-wielkast verbreders gaan niet zomaar passen trouwens, moet je nog wel een beetje wegslijpen.
there is no spoon.
jeroen.k

Kdacht al, ik vergeet wat :p idd moet er wel een boel gespoten en geplamuurd worden, kun je beter gewoon een GTE kopen voor uiteindelijk minder. Heb je tenminste ook origineel ipv immitatie, dat verkoopt ook beter. :D
Matijs
Contacteer:

jeroen.k schreef:GTX kun je makkelijk zelfde uiterlijk geven. Wat heb je nodig?

GTT zijskirts

Nou zo makkelijk is het volgens mij niet, want je zit met de bevestigingspunten van het plastic van de GTX. Om GTT/GTE skirts te kunnen bevestigen moet eerst al het eigen plastic van de GTX eraf, en dan heb je op de deuren en zijschermen bevestigingsdingessen zitten. Ziet er een beetje lullig uit. Andere voorschermen moet je al hebben, maar dan zou je dus ook nog andere deuren moeten hebben. Achterschermen weet ik niet zeker, maar ik denk dat je daar ook die ophangpunten weg moet werken. Hoop werk.
Als je een GTT wilt, koop dan een GTT. En een zooitje gereedschap, en een vraagbaak, Haynes manual en/of Werkplaatshandboek (afh. van hoe handig je bent).
Een GT Turbo kan alleen met liefde worden gereden, want er zal altijd een moment komen dat je scheldend langs de kant van de weg staat :wink:
Matijs
Contacteer:

tss, ik zit alweer te spuit-elven :S
Hugo

Voor een GTX, kijk ook eens hier:

http://www.student.kun.nl/h.stevens
Tom
Moderator
Car: MB

ik wist niet dat je hem weg doet!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hugo

ja mijn vriendin is net begonnen met werken en krijgt binnenkort een leaseauto(geen renault :( )met tankpasje. En ik als student kan dan deze auto niet in mijn eentje opbrengen. Jammer genoeg wordt hij dan verkocht, snik. Ik heb hem ook nog nergens te koop aangeboden, dit wat de eerste keer. Site gisteren ff snel gemaakt zoals je ziet. Maar het blijft jammer dat hij weg moet. Als ik zelf ga werken komt er zeker een 5-je terug. En laat dat zo snel mogelijk zijn.
Plaats reactie