
Verschil GTX - GTE - GTT
Maar dat ff helemaal terzijde


Een GTE is echt niet traag
Maar ik heb er een gehad, en bij de GTE mis ik de fun van de GTT. De GTT is ook wel wat sneller hoor.

Beetje gefrustreerd ?Vosje schreef:Ooit een GTE gereden? Zijn ervaring is niet jouw ervaring!speedline schreef:Even verbeteren.jeroen.k schreef: GTE standaard 95 pk (fabrieksopgave, ervaring heeft echter wel geleerd dat het in werkelijkheid minder is!)
vr./gr. en no offence...

Mak aan dan want ik leg alleen de feiten op tafel. De fabrieksopgave voor de GTE liegt er namelijk niet om: 180km/h, 0-100km/h in 9,3s.
Weet je wat dat betekent op de sprint, die 1,3s tov een GTT ? Dat is een complete vernedering. En dan hebben we het hier nog niet eens over getunede GTT's.
Een GTE heeft zijn voordelen en positieve kanten. Maar die liggen niet op het prestatievlak. En die correctie van Jeroen K. betrof alleen het aanwezig zijn van meer vermogen tov de fabrieksopgave.
En ja ik heb er in gereden, en ook wel in andere snelle Renaults. Dus ik kan voor mijzelf een redelijk beeld vormen.
Vr./gr. en no offence...
Speedy
Just say no to fuel economy! 

Nope niet gefrusteerd tis gewoon een feit dat een GTT sneller is als een GTE maar daar ging het niet om je haald dingen door elkaar! Mijn eerste GTE had/heeft meer als 95 pk, ik had/hebspeedline schreef:Beetje gefrustreerd ?Vosje schreef:Ooit een GTE gereden? Zijn ervaring is niet jouw ervaring!speedline schreef:Even verbeteren.jeroen.k schreef: GTE standaard 95 pk (fabrieksopgave, ervaring heeft echter wel geleerd dat het in werkelijkheid minder is!)
vr./gr. en no offence...![]()
Mak aan dan want ik leg alleen de feiten op tafel. De fabrieksopgave voor de GTE liegt er namelijk niet om: 180km/h, 0-100km/h in 9,3s.
Weet je wat dat betekent op de sprint, die 1,3s tov een GTT ? Dat is een complete vernedering. En dan hebben we het hier nog niet eens over getunede GTT's.
Een GTE heeft zijn voordelen en positieve kanten. Maar die liggen niet op het prestatievlak. En die correctie van Jeroen K. betrof alleen het aanwezig zijn van meer vermogen tov de fabrieksopgave.
En ja ik heb er in gereden, en ook wel in andere snelle Renaults. Dus ik kan voor mijzelf een redelijk beeld vormen.
Vr./gr. en no offence...![]()
Speedy


Clio 16v.....
Matijs, de GTE is ook in een phase 1 geleverd. Heb ik ooit eens in Zwitserland gezien.Matijs schreef:GTE = 1.7 met multipoint injectie, ziet er uit als een GT Turbo. Niet in Nederland geleverd, dus als je er een ziet is 'ie geimporteerd, meestal uit Duitsland.
Alleen Phase 2 of Blue Sport (1987-1990)
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/GTE.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/R5GTEblueSport.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arjen,
Wat wil je ??
Een race monster ,..ga voor de 5 GT Turbo.
Maar een goeie is hedendaags moeilijk te vinden.
Kijk maar op autotrader en je ziet dat het aanbod nul is.
Ik ben ook op zoek geweest naar een turbo en heb alleen maar afgeragde lelijke GT's gezien.
Goed zoeken dus en neem iemand mee die er verstand van heeft !!!!!
Een GTX,..het zijn heerlijke auto's heb er ooit 1 gehad met CV met afst. bed en elec. ramen.
Was er echt heel tevreden over en deze auto's zijn niet langzaam maar inderdaad niet zo snel als een GT.
Heb er wel 200 mee gereden op de teller.
Dat is hard zat voor zo'n klein wagentje.
Alleen 1 nadeel: de carberateurs zijn het zwakke punt van de auto,..ik heb er in 1 jaar tijd 2 andere op gehad maar 2 trappen in de carberateur geeft wel een leuk effect.
Zeg maar een klein beetje het turbo effect.
Deze auto's zijn nog wel te vinden en ook goede zijn te vinden.
De motoren kunnen makkelijk een hoop km's mee.
De mijne zat toen ik m verkocht op 190 000 en reed nog steeeds als een zonnetje.
Een GTE heeft hetzelfde uiterlijk als een GTT maar een andere motor.
Er zit of een monopoint injectie of een multipoint injectie motor in.
Dit is natuurlijk wel wat moderner.
Ik heb dus voor de GTE gekozen omdat ik een mooie tegenkwam met weinig roest en interieur in goede staat.
Voordeel is je rijdt 1 op 14 en Euro benzine wat geloof ik meer dan 10 eurocent goedkoper is dan Super.
Maarrrrr een GTE is zeer moeilijk te vinden, laat staan een goede.
Mij maakt het niet uit welke je kiest ik weet wel dat je met alledrie de types veel plezier zult beleven, vraag maar rond aan de mensen hier.
High Five
Wat wil je ??
Een race monster ,..ga voor de 5 GT Turbo.
Maar een goeie is hedendaags moeilijk te vinden.
Kijk maar op autotrader en je ziet dat het aanbod nul is.
Ik ben ook op zoek geweest naar een turbo en heb alleen maar afgeragde lelijke GT's gezien.
Goed zoeken dus en neem iemand mee die er verstand van heeft !!!!!
Een GTX,..het zijn heerlijke auto's heb er ooit 1 gehad met CV met afst. bed en elec. ramen.
Was er echt heel tevreden over en deze auto's zijn niet langzaam maar inderdaad niet zo snel als een GT.
Heb er wel 200 mee gereden op de teller.
Dat is hard zat voor zo'n klein wagentje.
Alleen 1 nadeel: de carberateurs zijn het zwakke punt van de auto,..ik heb er in 1 jaar tijd 2 andere op gehad maar 2 trappen in de carberateur geeft wel een leuk effect.
Zeg maar een klein beetje het turbo effect.
Deze auto's zijn nog wel te vinden en ook goede zijn te vinden.
De motoren kunnen makkelijk een hoop km's mee.
De mijne zat toen ik m verkocht op 190 000 en reed nog steeeds als een zonnetje.
Een GTE heeft hetzelfde uiterlijk als een GTT maar een andere motor.
Er zit of een monopoint injectie of een multipoint injectie motor in.
Dit is natuurlijk wel wat moderner.
Ik heb dus voor de GTE gekozen omdat ik een mooie tegenkwam met weinig roest en interieur in goede staat.
Voordeel is je rijdt 1 op 14 en Euro benzine wat geloof ik meer dan 10 eurocent goedkoper is dan Super.
Maarrrrr een GTE is zeer moeilijk te vinden, laat staan een goede.
Mij maakt het niet uit welke je kiest ik weet wel dat je met alledrie de types veel plezier zult beleven, vraag maar rond aan de mensen hier.
High Five
Oja? Hebben ze in Zwitserland dan helemaal nooit een GT Turbo gehad? Ik weet dat de GTE i.p.v. de GTT kwam i.v.m. emissie-eisen, en ik weet ook dat ze in Zwitserland altijd heel streng zijn (geweest) met die normen. Zou dus zomaar kunnen dat de GTT in Schweiz nooit een typegoedkeuring heeft gekregen. Ofnee wacht, daar hadden ze geloof ik eerst nog een tijdje een GTT met een pulsair systeem erop, dat heb ik wel eens ergens in het werkplaatshandboek gezien. Maar dat heeft het kennelijk ook niet lang gehaald.Chris schreef:Matijs, de GTE is ook in een phase 1 geleverd. Heb ik ooit eens in Zwitserland gezien.
OF zijn de GTT en de GTE daar misschien tegelijke geleverd, zoals in Nederland bijvoorbeeld de 11 Turbo en de 11 GTE?
interessant...

Nou, die meneer Hameter heeft wel aardig wat leeswerk te doen als hij weer op het forum komt
Hou je het nog vol Arjen?


Hou je het nog vol Arjen?


Ik heb ook een klein vraagje, de GTE Blue Sport, is dit dan de duitse versie?
JOEPIE!!!
(tnkx by the way!)


GTX kun je makkelijk zelfde uiterlijk geven. Wat heb je nodig?
GTT Bumpers (voor en achter dus)
GTT zijskirts
GTT wielverbreders (voor en achter uiteraard)
Voor de voorste wielverbreders kon je volgens mij het beste de complete GTT voorschermen pakken.
Alleen is dan alleen de buitenkant GTT, van binnen zou je een rood vloerbedekkingkje kunnen scoren en een GTT interieur.
GTT Bumpers (voor en achter dus)
GTT zijskirts
GTT wielverbreders (voor en achter uiteraard)
Voor de voorste wielverbreders kon je volgens mij het beste de complete GTT voorschermen pakken.
Alleen is dan alleen de buitenkant GTT, van binnen zou je een rood vloerbedekkingkje kunnen scoren en een GTT interieur.
je vergeet een enorme bak plamuur en een bevriendde spuiter .....jeroen.k schreef:GTX kun je makkelijk zelfde uiterlijk geven. Wat heb je nodig?
GTT Bumpers (voor en achter dus)
GTT zijskirts
GTT wielverbreders (voor en achter uiteraard)
Voor de voorste wielverbreders kon je volgens mij het beste de complete GTT voorschermen pakken.
Alleen is dan alleen de buitenkant GTT, van binnen zou je een rood vloerbedekkingkje kunnen scoren en een GTT interieur.
de GTX heeft kunstof panelen onderaan zijn deur zitten, als je die losmaakt komen er allerlei gaatjes tevoorschijn. ook de achter-wielkast verbreders gaan niet zomaar passen trouwens, moet je nog wel een beetje wegslijpen.
there is no spoon.
Kdacht al, ik vergeet wat
idd moet er wel een boel gespoten en geplamuurd worden, kun je beter gewoon een GTE kopen voor uiteindelijk minder. Heb je tenminste ook origineel ipv immitatie, dat verkoopt ook beter. 


Nou zo makkelijk is het volgens mij niet, want je zit met de bevestigingspunten van het plastic van de GTX. Om GTT/GTE skirts te kunnen bevestigen moet eerst al het eigen plastic van de GTX eraf, en dan heb je op de deuren en zijschermen bevestigingsdingessen zitten. Ziet er een beetje lullig uit. Andere voorschermen moet je al hebben, maar dan zou je dus ook nog andere deuren moeten hebben. Achterschermen weet ik niet zeker, maar ik denk dat je daar ook die ophangpunten weg moet werken. Hoop werk.jeroen.k schreef:GTX kun je makkelijk zelfde uiterlijk geven. Wat heb je nodig?
GTT Bumpers (voor en achter dus)
GTT zijskirts
GTT wielverbreders (voor en achter uiteraard)
Voor de voorste wielverbreders kon je volgens mij het beste de complete GTT voorschermen pakken.
Alleen is dan alleen de buitenkant GTT, van binnen zou je een rood vloerbedekkingkje kunnen scoren en een GTT interieur.
Als je een GTT wilt, koop dan een GTT. En een zooitje gereedschap, en een vraagbaak, Haynes manual en/of Werkplaatshandboek (afh. van hoe handig je bent).
Een GT Turbo kan alleen met liefde worden gereden, want er zal altijd een moment komen dat je scheldend langs de kant van de weg staat
tss, ik zit alweer te spuit-elven 

ja mijn vriendin is net begonnen met werken en krijgt binnenkort een leaseauto(geen renault
)met tankpasje. En ik als student kan dan deze auto niet in mijn eentje opbrengen. Jammer genoeg wordt hij dan verkocht, snik. Ik heb hem ook nog nergens te koop aangeboden, dit wat de eerste keer. Site gisteren ff snel gemaakt zoals je ziet. Maar het blijft jammer dat hij weg moet. Als ik zelf ga werken komt er zeker een 5-je terug. En laat dat zo snel mogelijk zijn.
