Abel schreef:
Bij dat blok van bas heb ik toen misschien eigen handig het probleem gevonden. Ook al is het droog, dan draait het toch wel als je genoeg kracht erop zet.
Zet je zou de lager kappen verkeerd erop, dan zit het gewoon vast en krijg je er nimmer nooit beweging in.
Zet je verkeerde kappen erop. Dus je zet kap nr4 bij cyll 1, en 1 bij 3 enz enz
dan zit het zaakje ook vast.
Dus houdt de drijfstang met zijn bij behorende kap bij elkaar!!!!!!!
Verder: krukas slijpen kostte mij iets van 200 Gulden voor de hoofdlagers. De drijfstang lagers waren nog goed.
de maten van de drijf en hoofdtappen zal ik je zometeen wel effe posten.
groetjes
de olie pomp vind ik wel belangrijk. jij had ook al iets met die zuiger spray dat de druk omhoog moest. maar de pomp regelt zelf de druk, de druk is afhankelijk van de zuiger spanning van de pomp zelf. dit is met een veer geregeld. Ik heb er gelukkig 2 he.. dus daar pak ik de beste van.
de kappen heb ik nog niet gecheked. maar dat is niet zo moeilijk. nr's staan er op. bedankt voor de tip.
de maten zie ik wel verschijnen.
Ik moet niet zo nodig een hogere druk, ik moet alleen zorgen dat de druk niet te laag wordt. Daarvoor heb ik een zo goed als nieuwe olie pomp erin gezet.
Oliepompen hebben volgens het zeggen een behoorlijke over capaciteit en de druk regelen ze dus zelf met die veer, en dat zuigertje.
Dus met een beetje geluk regelt die druk druk vanzelf bij wanneer ik meer olie ga vragen. Dus ik zal een deel van de overcapaciteit aanspreken. Tevens komt er ook een kraantje op en een elektrische klep om het geheeld uit te schakelen zou de druk gewoon te laag worden.
Wat betreft die minimale 2 bar voor het opspinnen van een hybride turbo wat ik ergens had gelezen. Staat nergens wat van in het boekje, maar op dit blok komt zowiezo geen hybride turbo, maar een gewone olie gesmeerder, water gekoelde turbo. Een 5000 KM oude dan wel. Dus dat ding is zo goed als nieuw.
Wat betreft het langdurig blauwe 5 project. Het is een beetje mis gegaan door enorme tegen slagen met huiduitslag en slechte werkgevers, laat staan de kelote economie en de verekte euro. Dus het gaat gewoon nog langer duren dan normaal. Hier komt ook zuiger spray in, maar dan afgeleid van een orgineel systeem. En het zal dus ook compleet inwendig worden gemaakt. Maar dat is nog in ontwikkelings fase.
BB-performance tuning is zelf ook bezig met zuigerspray op de GTT te bouwen, maar 6 maanden geleden hadden ze het nog niet op de markt, en nu nog niet. Dus zo makelijk is het niet om een DIY-kit te maken wat elke hobby-bob zelf kan monteren.
Zodra ik meer info heb laat ik het jullie weten.
groetjes