*Update motor project*

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Abel
Über-Spammer

Ik wil zelf een GTT motor reviseren.. dit lijkt me echt fijn om zelf te doen.. ik zoek dus een blok met een kromme kop en/of een stukke onderblok (krukas lagers)
Laatst gewijzigd door Abel op za 7 sep 2002 16:16, 5 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Ik heb precies wat je zoekt, alleen moet ik er nog ff over denken..

Ik ben hetzelfde van plan, maarja voorlopig nog ff geen tijd/geld voor.

Maar zet een advertentie op marktplaats, je zult denk ik wel snel iets vinden. Alleen compleet is weer wat moeilijker...
turborap

Da's nou toevallig, ik heb net een blok+bak+alles erop en eraan gemonteerd op subframe gekocht. Tis een fase2 uit '88.
De man waarvan ik hem gekocht had wilde hem in een expres hangen maar daar kwam ie maar niet aan toe.
Hij wist me te vertellen dat het blok gewoon goed loopt, maar ja, misschien dat ie toch een revisie kan gebruiken :wink:
Anyway, ik had hem gekocht voor de extra's (turbo,radiator, carb etc)
De rest (motor kaal+bak+subframe+l/r aandrijfassen+remschijven+draagarmen) hoef ik niet te hebben. Als je een leuk bod doet is ie van jou.
Anonymous

Ik heb ook nog wel een blok voor je ,de
versnellingssbak mag er aan blijven zitten de
koppeling,,enz enz,ik wil er alleen de
startmotor,dynamo,carb,een paar slangen,de turbo is
er al af en ik haal het spruitstuk eraf de rest kan
je komen halen als je wilt.(gratis) ik wil alleen info over wat er nou precies was/is met dat blok.
Een vriendin heeft er een tijdje meegereden ,hij is kapot gegaan en ik heb hem over genomen en gelijk als donor auto gebruikt. :)
Abel
Über-Spammer

Jullie hebben allemaal een pm ;)
Riël
Über-Spammer

IK heb er nog een die lekker gaar is helemaal kompleet, als je 'm komt halen krijg je 'm voor nix ...
Abel
Über-Spammer

hehehe kom maar op ik denk dat het nog wel een rondje nederland wordt met een kar...
Riël
Über-Spammer

Ik hoor 't wel
Abel
Über-Spammer

hmm de mensen boven riel regeren niet op mijn PM-etjes!!!
turborap

Da's geen opzet hoor, ik denk dat er iets is fout gegaan want ik heb niets van je ontvangen.
Abel
Über-Spammer

nu dan?
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Riël schreef:Ik hoor 't wel
maar nog nix ... ligt me in de weg dat ding :) hint ... ohja dit schrijf ik, riel ...
Anonymous

ik heb ook geen pm van je gehad.???????
Abel
Über-Spammer

Nick R schreef:ik heb ook geen pm van je gehad.???????
Ik heb belangstelling... Ik zal ff bedenken hoe ik dit moet regelen... Kan het op een doordeweekse dag?
Abel
Über-Spammer

turborap schreef:Da's nou toevallig, ik heb net een blok+bak+alles erop en eraan gemonteerd op subframe gekocht. Tis een fase2 uit '88.
De man waarvan ik hem gekocht had wilde hem in een expres hangen maar daar kwam ie maar niet aan toe.
Hij wist me te vertellen dat het blok gewoon goed loopt, maar ja, misschien dat ie toch een revisie kan gebruiken :wink:
Anyway, ik had hem gekocht voor de extra's (turbo,radiator, carb etc)
De rest (motor kaal+bak+subframe+l/r aandrijfassen+remschijven+draagarmen) hoef ik niet te hebben. Als je een leuk bod doet is ie van jou.
Stuur me eens een PM aub. en een prijs indicatie daar in... ik heb wel een bedrag in gedachten
Anonymous

Abel schreef:
Nick R schreef:ik heb ook geen pm van je gehad.???????
Ik heb belangstelling... Ik zal ff bedenken hoe ik dit moet regelen... Kan het op een doordeweekse dag?
.

Dat ligt aan de week dat je komt voorlopig niet denk
ik want ik heb vanaf volgende week vakantie en dan
ben ik niet in de buurt. :) :)
mischien dat ik zaterdag morgen kan maar dat weet ik
ook nog niet zeker ,maar stuur even een mailtje over
dat blok en ik hou het wel vast voor je.
turborap

Lijkt me beter dat je een blok haalt bij Riel of Nick, het mijne is niet gratis (en een garantie geven dat ie helemaal goed is kan ik op dit moment ook niet, alleen van horen zeggen)
Abel
Über-Spammer

turborap schreef:Lijkt me beter dat je een blok haalt bij Riel of Nick, het mijne is niet gratis (en een garantie geven dat ie helemaal goed is kan ik op dit moment ook niet, alleen van horen zeggen)
Daarom heb ik misschien nog wel intresse... jouw blok hoort ok te zijn... en zit ook nog wat aan.. bak, aandrijfassen enz.
Steven
Car: M536

Moontje schreef:
maar nog nix ... ligt me in de weg dat ding :) hint ... ohja dit schrijf ik, riel ...
Riël & Moontje? Hmm zozo ;)
Abel
Über-Spammer

Moontje schreef:
Sorrie,, ik heb belangstelling... Moet nog ff kijken hoe ik dit kan organisteren... kun je volgende week door de week? ik ben nl. nog ff vrij en mijn weekenden staan al vol...
Abel
Über-Spammer

Ik weet dat de verschillen in de PH1 en PH2 bv. Lucht gekoelde turbo tov. Watergekoelde turbo.
ergo, de waterlijding circuit is anders.

Ph1 Geen pingel sensor en dus een re208 ontsteking ipv. 209 op een PH2 blok met wel een pingel sensor.
en hier door volgens mij een verschil in vermogen 115PK tegen 120PK

Wie weet er meer??? want beide motoren hebben wel heel verschillende type nrs.

PS. Woensdag ga ik op stap om het stukke blok op te halen bij Riel, en ik ga bij Bas langs, die heeft mij een onderblok aangeboden die vast zit. Misschien kunnen jullie (de wat oudergedienden) beide blokken herinneren uit het forum.

Duss ik duik helemaal in de motor technologie van de GTT.

Ik ga dus voor een auto met een stukke motor. Wie er in de toekomst een weet die er mooi strak uit ziet en het liefts zwart is en ook nog PH2 is kan mij heel gelukkig maken.

Bas en Riel tot morgen.

bereid je vast voor op mijn vragen :D :D
catrinus

wat is dat nou steeds dat een phase1 luchtgekoelde turbo`s heeft. De latere serie had watergekoelde turbo. En trouwens de meeste phase1`s hebben een watergekoelde turbo nadat hun luchtgekoelde turbo kapot is gegaan.
There will be plenty of time to rest when your dead
gille
Contacteer:

Abel schreef:Ik weet dat de verschillen in de PH1 en PH2 bv. Lucht gekoelde turbo tov. Watergekoelde turbo.
ergo, de waterlijding circuit is anders.

Ph1 Geen pingel sensor en dus een re208 ontsteking ipv. 209 op een PH2 blok met wel een pingel sensor.
en hier door volgens mij een verschil in vermogen 115PK tegen 120PK

Wie weet er meer??? want beide motoren hebben wel heel verschillende type nrs.

PS. Woensdag ga ik op stap om het stukke blok op te halen bij Riel, en ik ga bij Bas langs, die heeft mij een onderblok aangeboden die vast zit. Misschien kunnen jullie (de wat oudergedienden) beide blokken herinneren uit het forum.

Duss ik duik helemaal in de motor technologie van de GTT.

Ik ga dus voor een auto met een stukke motor. Wie er in de toekomst een weet die er mooi strak uit ziet en het liefts zwart is en ook nog PH2 is kan mij heel gelukkig maken.

Bas en Riel tot morgen.

bereid je vast voor op mijn vragen :D :D
nog een verschil,kwam ik tegen toch,afvoer olie turbo,komt in carterpan awel die buis op je carterpan is smaller phase1. best carterpan phase 2 opzetten dan.
Abel
Über-Spammer

catrinus schreef:wat is dat nou steeds dat een phase1 luchtgekoelde turbo`s heeft. De latere serie had watergekoelde turbo. En trouwens de meeste phase1`s hebben een watergekoelde turbo nadat hun luchtgekoelde turbo kapot is gegaan.
:):) dat weet ik catrinus, het gaat mij er om wat het boekje zegt...

Turbo vind ik nu nog het minst belangrijk. Eerst het blok tip top in orde.
catrinus

ja volgens het boekje hebben ze een luchtgekoelde maar in de praktijk is het vaak anders.
There will be plenty of time to rest when your dead
Abel
Über-Spammer

pcies.. ;)
Riël
Über-Spammer

He succes met het blokje !! Bonbons waren lekker :p
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Hey Abel, succes ermee...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Rob

Abel schreef:Ik wil zelf een GTT motor reviseren.. dit lijkt me echt fijn om zelf te doen..
nou ik weet nog wel fijnere dingen :wink:
Maar ik ben hier ook een tijdje geleden aan begonnen (en onderhand weer gestopt)
1 tip; zor ervoor dat je alle schroeven in een stuk eruit draait, dus liefst eerst het een spul inspuiten anders draai je ook net als ik de helft van de bouten van je waterpomp stuk :(
Succes
Abel
Über-Spammer

Bas schreef:Hey Abel, succes ermee...
Bedankt :)

Ik ga er voorzichtig mee bezig.. en niet overhaast.. Ik doe het in een werkplaats (soort van speciaal draai hok is het maar ik mag daar bezig met een blok reviseren.

En de eigenaar heeft er zelf ook wel verstand van.. scheelt weer...

kom op mensen.. ik mis nog een carb.. wie wil er een kwijt voor niets???? ;)
Abel
Über-Spammer

Riël schreef:He succes met het blokje !! Bonbons waren lekker :p
Mooi was de bedoeling.. ik hoop dat je niet misselijk bent...

Ik had ook een verzameling voor Bas mee genomen, maar die ben ik vergeten...

BAS!!! hou de postbus in de gaten...
Riël
Über-Spammer

Ja shit man ik heb ook nog wel een carb. voor je ... had dat nou ff gezegd.. ja ik heb hem niet zien liggen dus ik zal eerst ff kijken maar ik moet er toch echt 2 gehad hebben ooit ... mmm
Abel
Über-Spammer

hehehe.. ook nooit tevreden he die Groningers....

Als je er een hebt.. dan kunnen we vast wel iets regelen... Maar eerst vinden dat ding... :lol:
Riël
Über-Spammer

Heb hem wel nog nooit werkend gezien ! Zal es goed voor je kijken en of ie nog compleet is. Denk dat het wel te versturen is voor een paar eurotjes. Mzzl!
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Abel schreef:
Riël schreef: Ik had ook een verzameling voor Bas mee genomen, maar die ben ik vergeten...

BAS!!! hou de postbus in de gaten...
:-) is goed.
Ik zal nog even kijken voor een carb, you might be lucky
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Plaats reactie