*Update motor project*
Ik wil zelf een GTT motor reviseren.. dit lijkt me echt fijn om zelf te doen.. ik zoek dus een blok met een kromme kop en/of een stukke onderblok (krukas lagers)
Laatst gewijzigd door Abel op za 7 sep 2002 16:16, 5 keer totaal gewijzigd.
Ik heb precies wat je zoekt, alleen moet ik er nog ff over denken..
Ik ben hetzelfde van plan, maarja voorlopig nog ff geen tijd/geld voor.
Maar zet een advertentie op marktplaats, je zult denk ik wel snel iets vinden. Alleen compleet is weer wat moeilijker...
Ik ben hetzelfde van plan, maarja voorlopig nog ff geen tijd/geld voor.
Maar zet een advertentie op marktplaats, je zult denk ik wel snel iets vinden. Alleen compleet is weer wat moeilijker...
Da's nou toevallig, ik heb net een blok+bak+alles erop en eraan gemonteerd op subframe gekocht. Tis een fase2 uit '88.
De man waarvan ik hem gekocht had wilde hem in een expres hangen maar daar kwam ie maar niet aan toe.
Hij wist me te vertellen dat het blok gewoon goed loopt, maar ja, misschien dat ie toch een revisie kan gebruiken
Anyway, ik had hem gekocht voor de extra's (turbo,radiator, carb etc)
De rest (motor kaal+bak+subframe+l/r aandrijfassen+remschijven+draagarmen) hoef ik niet te hebben. Als je een leuk bod doet is ie van jou.
De man waarvan ik hem gekocht had wilde hem in een expres hangen maar daar kwam ie maar niet aan toe.
Hij wist me te vertellen dat het blok gewoon goed loopt, maar ja, misschien dat ie toch een revisie kan gebruiken
Anyway, ik had hem gekocht voor de extra's (turbo,radiator, carb etc)
De rest (motor kaal+bak+subframe+l/r aandrijfassen+remschijven+draagarmen) hoef ik niet te hebben. Als je een leuk bod doet is ie van jou.
Ik heb ook nog wel een blok voor je ,de
versnellingssbak mag er aan blijven zitten de
koppeling,,enz enz,ik wil er alleen de
startmotor,dynamo,carb,een paar slangen,de turbo is
er al af en ik haal het spruitstuk eraf de rest kan
je komen halen als je wilt.(gratis) ik wil alleen info over wat er nou precies was/is met dat blok.
Een vriendin heeft er een tijdje meegereden ,hij is kapot gegaan en ik heb hem over genomen en gelijk als donor auto gebruikt.
versnellingssbak mag er aan blijven zitten de
koppeling,,enz enz,ik wil er alleen de
startmotor,dynamo,carb,een paar slangen,de turbo is
er al af en ik haal het spruitstuk eraf de rest kan
je komen halen als je wilt.(gratis) ik wil alleen info over wat er nou precies was/is met dat blok.
Een vriendin heeft er een tijdje meegereden ,hij is kapot gegaan en ik heb hem over genomen en gelijk als donor auto gebruikt.

-
- Berichten: 945
- Lid geworden op: do 2 mei 2002 20:05
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
maar nog nix ... ligt me in de weg dat dingRiël schreef:Ik hoor 't wel

Stuur me eens een PM aub. en een prijs indicatie daar in... ik heb wel een bedrag in gedachtenturborap schreef:Da's nou toevallig, ik heb net een blok+bak+alles erop en eraan gemonteerd op subframe gekocht. Tis een fase2 uit '88.
De man waarvan ik hem gekocht had wilde hem in een expres hangen maar daar kwam ie maar niet aan toe.
Hij wist me te vertellen dat het blok gewoon goed loopt, maar ja, misschien dat ie toch een revisie kan gebruiken![]()
Anyway, ik had hem gekocht voor de extra's (turbo,radiator, carb etc)
De rest (motor kaal+bak+subframe+l/r aandrijfassen+remschijven+draagarmen) hoef ik niet te hebben. Als je een leuk bod doet is ie van jou.
.Abel schreef:Ik heb belangstelling... Ik zal ff bedenken hoe ik dit moet regelen... Kan het op een doordeweekse dag?Nick R schreef:ik heb ook geen pm van je gehad.???????
Dat ligt aan de week dat je komt voorlopig niet denk
ik want ik heb vanaf volgende week vakantie en dan
ben ik niet in de buurt.


mischien dat ik zaterdag morgen kan maar dat weet ik
ook nog niet zeker ,maar stuur even een mailtje over
dat blok en ik hou het wel vast voor je.
Daarom heb ik misschien nog wel intresse... jouw blok hoort ok te zijn... en zit ook nog wat aan.. bak, aandrijfassen enz.turborap schreef:Lijkt me beter dat je een blok haalt bij Riel of Nick, het mijne is niet gratis (en een garantie geven dat ie helemaal goed is kan ik op dit moment ook niet, alleen van horen zeggen)
Sorrie,, ik heb belangstelling... Moet nog ff kijken hoe ik dit kan organisteren... kun je volgende week door de week? ik ben nl. nog ff vrij en mijn weekenden staan al vol...Moontje schreef:maar nog nix ... ligt me in de weg dat dingRiël schreef:Ik hoor 't welhint ... ohja dit schrijf ik, riel ...
Ik weet dat de verschillen in de PH1 en PH2 bv. Lucht gekoelde turbo tov. Watergekoelde turbo.
ergo, de waterlijding circuit is anders.
Ph1 Geen pingel sensor en dus een re208 ontsteking ipv. 209 op een PH2 blok met wel een pingel sensor.
en hier door volgens mij een verschil in vermogen 115PK tegen 120PK
Wie weet er meer??? want beide motoren hebben wel heel verschillende type nrs.
PS. Woensdag ga ik op stap om het stukke blok op te halen bij Riel, en ik ga bij Bas langs, die heeft mij een onderblok aangeboden die vast zit. Misschien kunnen jullie (de wat oudergedienden) beide blokken herinneren uit het forum.
Duss ik duik helemaal in de motor technologie van de GTT.
Ik ga dus voor een auto met een stukke motor. Wie er in de toekomst een weet die er mooi strak uit ziet en het liefts zwart is en ook nog PH2 is kan mij heel gelukkig maken.
Bas en Riel tot morgen.
bereid je vast voor op mijn vragen

ergo, de waterlijding circuit is anders.
Ph1 Geen pingel sensor en dus een re208 ontsteking ipv. 209 op een PH2 blok met wel een pingel sensor.
en hier door volgens mij een verschil in vermogen 115PK tegen 120PK
Wie weet er meer??? want beide motoren hebben wel heel verschillende type nrs.
PS. Woensdag ga ik op stap om het stukke blok op te halen bij Riel, en ik ga bij Bas langs, die heeft mij een onderblok aangeboden die vast zit. Misschien kunnen jullie (de wat oudergedienden) beide blokken herinneren uit het forum.
Duss ik duik helemaal in de motor technologie van de GTT.
Ik ga dus voor een auto met een stukke motor. Wie er in de toekomst een weet die er mooi strak uit ziet en het liefts zwart is en ook nog PH2 is kan mij heel gelukkig maken.
Bas en Riel tot morgen.
bereid je vast voor op mijn vragen


wat is dat nou steeds dat een phase1 luchtgekoelde turbo`s heeft. De latere serie had watergekoelde turbo. En trouwens de meeste phase1`s hebben een watergekoelde turbo nadat hun luchtgekoelde turbo kapot is gegaan.
There will be plenty of time to rest when your dead
nog een verschil,kwam ik tegen toch,afvoer olie turbo,komt in carterpan awel die buis op je carterpan is smaller phase1. best carterpan phase 2 opzetten dan.Abel schreef:Ik weet dat de verschillen in de PH1 en PH2 bv. Lucht gekoelde turbo tov. Watergekoelde turbo.
ergo, de waterlijding circuit is anders.
Ph1 Geen pingel sensor en dus een re208 ontsteking ipv. 209 op een PH2 blok met wel een pingel sensor.
en hier door volgens mij een verschil in vermogen 115PK tegen 120PK
Wie weet er meer??? want beide motoren hebben wel heel verschillende type nrs.
PS. Woensdag ga ik op stap om het stukke blok op te halen bij Riel, en ik ga bij Bas langs, die heeft mij een onderblok aangeboden die vast zit. Misschien kunnen jullie (de wat oudergedienden) beide blokken herinneren uit het forum.
Duss ik duik helemaal in de motor technologie van de GTT.
Ik ga dus voor een auto met een stukke motor. Wie er in de toekomst een weet die er mooi strak uit ziet en het liefts zwart is en ook nog PH2 is kan mij heel gelukkig maken.
Bas en Riel tot morgen.
bereid je vast voor op mijn vragen![]()
catrinus schreef:wat is dat nou steeds dat een phase1 luchtgekoelde turbo`s heeft. De latere serie had watergekoelde turbo. En trouwens de meeste phase1`s hebben een watergekoelde turbo nadat hun luchtgekoelde turbo kapot is gegaan.

Turbo vind ik nu nog het minst belangrijk. Eerst het blok tip top in orde.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Hey Abel, succes ermee...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
nou ik weet nog wel fijnere dingenAbel schreef:Ik wil zelf een GTT motor reviseren.. dit lijkt me echt fijn om zelf te doen..
Maar ik ben hier ook een tijdje geleden aan begonnen (en onderhand weer gestopt)
1 tip; zor ervoor dat je alle schroeven in een stuk eruit draait, dus liefst eerst het een spul inspuiten anders draai je ook net als ik de helft van de bouten van je waterpomp stuk

Succes
BedanktBas schreef:Hey Abel, succes ermee...

Ik ga er voorzichtig mee bezig.. en niet overhaast.. Ik doe het in een werkplaats (soort van speciaal draai hok is het maar ik mag daar bezig met een blok reviseren.
En de eigenaar heeft er zelf ook wel verstand van.. scheelt weer...
kom op mensen.. ik mis nog een carb.. wie wil er een kwijt voor niets????

Mooi was de bedoeling.. ik hoop dat je niet misselijk bent...Riël schreef:He succes met het blokje !! Bonbons waren lekker
Ik had ook een verzameling voor Bas mee genomen, maar die ben ik vergeten...
BAS!!! hou de postbus in de gaten...
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Abel schreef:Riël schreef: Ik had ook een verzameling voor Bas mee genomen, maar die ben ik vergeten...
BAS!!! hou de postbus in de gaten...

Ik zal nog even kijken voor een carb, you might be lucky
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'