
Renault 19 16v phase 1 voorstellen
Welkom! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 28 mar 2014 20:01
- Car: R19 1.8 16v cabrio
- Locatie: Kampen
[img]http://i1349.photobucket.com/albums/p743/don_luciano1/Mobile%20Uploads/20140405_183533_zps059b3f41.jpg[/img]
[img]http://i1349.photobucket.com/albums/p743/don_luciano1/Mobile%20Uploads/20140405_182802_zps502157aa.jpg[/img]
hierbij wat fotos.
[img]http://i1349.photobucket.com/albums/p743/don_luciano1/Mobile%20Uploads/20140405_182802_zps502157aa.jpg[/img]
hierbij wat fotos.
RENAULT 19, 1.8 16V, PHASE 1
respect is everything
respect is everything
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Netjes
Erg mooi zo'n zwarte cabrio. Hopelijk hebben we morgen ook cabrioweer erbij.

Nou, de meeste R19 rijders meeste zijn het Bendix ABS al kwijt. Mocht het problemen gaan geven, dan zou ik het meteen verwijderen. Dit ABS systeeem heeft de eigenschap dat de auto door rolt als het systeem faalt. Bij Bosch blijft het gewoon remmen. Hiet heb je wat leesvoer: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=196cabriault schreef:Bendix abs? Das nieuw voor mij.
Overigens De R19 is met 3 remsystemen gelevert. Bendix ABS, Bosch ABS en gewoon conventioneel zonder ABS.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 28 mar 2014 20:01
- Car: R19 1.8 16v cabrio
- Locatie: Kampen
Hopelijk is er iemand binnen de club die me hiermee kan helpen om dit om te bouwen.
Ik hoor graag wie daar kennis van heeft en zin in heeft en aan de onderdelen kan komen.
Ik hoor graag wie daar kennis van heeft en zin in heeft en aan de onderdelen kan komen.
RENAULT 19, 1.8 16V, PHASE 1
respect is everything
respect is everything
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ik kan je met mijn buurman wel helpen ( hardenberg) . Heb er net 2 omgebouwd, fluitje van een cent
mooi dat je deze gekocht hebt, heb ook getwijfeld maar vond m aardig aan de prijs en teveel " verbouwd" . Ben benieuwd morgen!

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Zo'n Phase I 19 16v blijft toch één van mijn favorieten
mooie bolide !

mooie bolide !
5 Alpine Turbo
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
ik kom net op 179 wiel pk uit,er is een beetje meer aan gebeurd dan een chipcabriault schreef:De laatste eigenaar voor mij heeft deze auto geheel gereviseerd en die gaf aan dat deze auto ongeveer 180pk moest hebben. Mij maakt het niet zo veel uit hij is snel zat maar misschien is het een x leuk om m een x op een vermogen bank te zetten dan weten we hoeveel hij heeft![]()

hogedruk zuigers,h profiel drijfstangen,megane kop,286 nokkenassen,compressie 13.6,regelbare poulys enz
kom anders hem eens laten rollen in Goes met de dyno dag!!!!!!!
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 16&t=31575
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 28 mar 2014 20:01
- Car: R19 1.8 16v cabrio
- Locatie: Kampen
Als ik kan zou ik dat graag doen. Ik ben ook wel benieuwd of de vorige eigenaar een klein beetje overdreven heeft.kris clio 16v schreef:cabriault schreef:De laatste eigenaar voor mij heeft deze auto geheel gereviseerd en die gaf aan dat deze auto ongeveer 180pk moest hebben. Mij maakt het niet zo veel uit hij is snel zat maar misschien is het een x leuk om m een x op een vermogen bank te zetten dan weten we hoeveel hij heeft![]()
ik kom net op 179 wiel pk uit,er is een beetje meer aan gebeurd dan een chip
hogedruk zuigers,h profiel drijfstangen,megane kop,286 nokkenassen,compressie 13.6,regelbare poulys enz
kom anders hem eens laten rollen in Goes met de dyno dag!!!!!!!
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 16&t=31575

RENAULT 19, 1.8 16V, PHASE 1
respect is everything
respect is everything
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 28 mar 2014 20:01
- Car: R19 1.8 16v cabrio
- Locatie: Kampen
larsdijkstra schreef:Ik kan je met mijn buurman wel helpen ( hardenberg) . Heb er net 2 omgebouwd, fluitje van een centmooi dat je deze gekocht hebt, heb ook getwijfeld maar vond m aardig aan de prijs en teveel " verbouwd" . Ben benieuwd morgen!
Zou mooi zijn als we een x een datum kunnen prikken voor de ombouw. Deze auto moet weer helemaal in perfect staat komen. 8 mei gaat ie naar de spuiter om alle schades weg te werken dan nog een ander interieur en de ombouw vd abs dan is ie klaar
RENAULT 19, 1.8 16V, PHASE 1
respect is everything
respect is everything
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Spreken wel een x op een zaterdag af binnenkort! Tot straks
Stuur maar een privebericht voor je nr
Stuur maar een privebericht voor je nr
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Goede plannen ermee dus! Heb hem vandaag even bekeken, lijkt me een goede basis ervoor!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Welkom op het forum!
Leuk dat deze auto weer bij de club terug is.
Stond er vandaag ff bij te kijken, kwamen er net twee oudere heren aanlopen... "kijk, getuned! zo'n motor is nooit standaard in deze auto geleverd..."
Heb je vandaag gelijk een RTC houder meegenomen om die van ARK te vervangen.
Leuk dat deze auto weer bij de club terug is.

Stond er vandaag ff bij te kijken, kwamen er net twee oudere heren aanlopen... "kijk, getuned! zo'n motor is nooit standaard in deze auto geleverd..."

Heb je vandaag gelijk een RTC houder meegenomen om die van ARK te vervangen.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Klinkt bekend!...cabriault schreef:Dat klopt maar ik heb helemaal niks met sleutelen sorry. Wellicht dat dat ooit nog komt.

Maar mooie cabrio hoor, niks aan gelogen dat ie er mooi uitziet.
De mijne moest weg door gebrek aan geld, tijd en stallingsruimte.
En de mijne bracht 130 wielpk op de bank in Goes, was wel een 2.0 ltr Megane blokje
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Dan raad ik je sterk aan om het blok koud niet zo ver te toeren in te trappen zoals je vanmiddag deed. Klinkt leuk maar echt onverstandig!cabriault schreef:Dat klopt maar ik heb helemaal niks met sleutelen sorry. Wellicht dat dat ooit nog komt.
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 28 mar 2014 20:01
- Car: R19 1.8 16v cabrio
- Locatie: Kampen
Chris schreef:Welkom op het forum!
Leuk dat deze auto weer bij de club terug is.![]()
Stond er vandaag ff bij te kijken, kwamen er net twee oudere heren aanlopen... "kijk, getuned! zo'n motor is nooit standaard in deze auto geleverd..."![]()
Ja die van ark gaat er af idd heb mooie vd tuning club idd en ook net nog ff paar tuning club stickers besteld voor op t raam.
Heb je vandaag gelijk een RTC houder meegenomen om die van ARK te vervangen.
RENAULT 19, 1.8 16V, PHASE 1
respect is everything
respect is everything
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 28 mar 2014 20:01
- Car: R19 1.8 16v cabrio
- Locatie: Kampen
Hoop ik ook op 130 wiel pk bij de mijne. Das 150 in t blok toch?Arno17 schreef:Klinkt bekend!...cabriault schreef:Dat klopt maar ik heb helemaal niks met sleutelen sorry. Wellicht dat dat ooit nog komt.![]()
Maar mooie cabrio hoor, niks aan gelogen dat ie er mooi uitziet.
De mijne moest weg door gebrek aan geld, tijd en stallingsruimte.
En de mijne bracht 130 wielpk op de bank in Goes, was wel een 2.0 ltr Megane blokje
RENAULT 19, 1.8 16V, PHASE 1
respect is everything
respect is everything
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 28 mar 2014 20:01
- Car: R19 1.8 16v cabrio
- Locatie: Kampen
Blok was al warm dat natuurlijk ten eerste en ten 2e heb m maar tot 5500 rpm doorgetrokken dus viel wel mee was meer lawaai door die dikke tube.Geert schreef:Dan raad ik je sterk aan om het blok koud niet zo ver te toeren in te trappen zoals je vanmiddag deed. Klinkt leuk maar echt onverstandig!cabriault schreef:Dat klopt maar ik heb helemaal niks met sleutelen sorry. Wellicht dat dat ooit nog komt.

RENAULT 19, 1.8 16V, PHASE 1
respect is everything
respect is everything
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Blok was al warm dat natuurlijk ten eerste en ten 2e heb m maar tot 5500 rpm doorgetrokken dus viel wel mee was meer lawaai door die dikke tube.Geert schreef:Dan raad ik je sterk aan om het blok koud niet zo ver te toeren in te trappen zoals je vanmiddag deed. Klinkt leuk maar echt onverstandig!cabriault schreef:Dat klopt maar ik heb helemaal niks met sleutelen sorry. Wellicht dat dat ooit nog komt.

een blok is pas echt warm als je er een poos mee gereden hebt, ff laten draaien op t veld valt daar niet onder

eigenwijs zijn we he, maar goed bedoeld!

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Als een F7P motor koud is (koelwater temp. meter onderin) max 2500 rpm draaien, pas als de motor (na 15 a 20 km) echt helemaal op tempratuur is dan kun je die met een gerust hart boven 4000 rpm vol gaan door trekken.
Anders ga je echt motor schade krijgen, ik heb daar nog mooie foto's daar van staan in mijn project topic van mijn 2.0 in aanbouw wat dat met de cilinders doet.
Anders ga je echt motor schade krijgen, ik heb daar nog mooie foto's daar van staan in mijn project topic van mijn 2.0 in aanbouw wat dat met de cilinders doet.
Laatst gewijzigd door Roald op ma 7 apr 2014 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik denk dat Bart niet overdreven heeft hoor maar dat de beste man van Ark Auto's van Bart gehoord heeft dat hij ongeveer 140 PK heeft na de Cup Chip en dat dat na 4 bakken koffie ineens 180PK's zijn geworden.cabriault schreef:Als ik kan zou ik dat graag doen. Ik ben ook wel benieuwd of de vorige eigenaar een klein beetje overdreven heeft.kris clio 16v schreef:cabriault schreef:De laatste eigenaar voor mij heeft deze auto geheel gereviseerd en die gaf aan dat deze auto ongeveer 180pk moest hebben. Mij maakt het niet zo veel uit hij is snel zat maar misschien is het een x leuk om m een x op een vermogen bank te zetten dan weten we hoeveel hij heeft![]()
ik kom net op 179 wiel pk uit,er is een beetje meer aan gebeurd dan een chip
hogedruk zuigers,h profiel drijfstangen,megane kop,286 nokkenassen,compressie 13.6,regelbare poulys enz
kom anders hem eens laten rollen in Goes met de dyno dag!!!!!!!
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 16&t=31575ik vind de 137 die hij zou moeten hebben ook zat hoor maar er zit een andere chip in dat zal toch wel iets aan het vermogen doen?


-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 28 mar 2014 20:01
- Car: R19 1.8 16v cabrio
- Locatie: Kampen
Ja dat kan ook natuurlijk.
ik vind t ook niet echt belangrijk t is mooi zo. Gaat hard zat. Dat van die 2500 rpm en de 20 min wist ik niet. Weer iets geleerd. 


RENAULT 19, 1.8 16V, PHASE 1
respect is everything
respect is everything
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 28 mar 2014 20:01
- Car: R19 1.8 16v cabrio
- Locatie: Kampen
Roald schreef:Als een F7P motor koud is (koelwater temp. meter onderin) max 2500 rpm draaien, pas als de motor (na 15 a 20 km) echt helemaal op tempratuur is dan kun je die met een gerust hart boven 4000 rpm vol gaan door trekken.
Anders ga je echt motor schade krijgen, ik heb daar nog mooie foto's daar van staan in mijn project topic van mijn 2.0 in aanbouw wat dat met de cilinders doet.
Tnx voor de uitleg. Weer iets geleerd.
RENAULT 19, 1.8 16V, PHASE 1
respect is everything
respect is everything