GT5 League 2013 - Race 1: LAGUNA SECA

Alles over de RTC GT5 League voor de PS3
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Race
Donderdag 10 januari zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 1. Om deze race te vinden filter je op 'Laguna Seca Raceway' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst.

Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 20-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.

De race zal automatisch starten om 20:20. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt. :)

Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten. (Y)
Merijn
Über-Spammer

peternofx schreef:Verdorie! PS3 is gecrasht!
Voor de 3e keer YLOD! (N)

En ja GT5 zit er nog in....... :gun:
Aiaiai! Heb je 'm nog aan de praat gekregen?? En mocht dat niet zo zijn, heeft dat gevolgen voor de race van Macpatje? :-(
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Uhmm.. open lobby. Is dat wel zo'n goed idee ? Of kick je gewoon die buitenlanders (jij niet Droes :p ;-) ) eruit ? :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer

Ja, die worden eruit gekickt. :)

Wanneer we het in de privé lounge doen, kan iedereen de regels aanpassen en dat willen we voorkomen. Ook hebben we er dan geen grip op wie er binnen komt, aangezien je niemand eruit kunt schoppen.

Er is helaas geen beter alternatief... :(
peternofx

nee de "yellow light of death" (YLOD) is normaal gesproken einde verhaal.
Dit komt vaak voor bij de eerste generatie playstations omdat ze te warm worden.

Heb de PS3 al 2x laten repareren dus ben er nu klaar mee.
Morgen probeer ik nog een slim line PS3 te halen....
Dus ik hoop dat het lukt voor donderdag...

Gelukkig heb ik nog een back-up van afgelopen september anders kon ik GT5 helemaal op nieuw beginnen..
Merijn
Über-Spammer

Hopelijk krijg je het geregeld! Zou top zijn als je erbij bent.
(Y)
Roderik

Backup... goed dat je het zegt. Morgen ook eens doen :)
Arco
Über-Spammer

Roderik schreef:Backup... goed dat je het zegt. Morgen ook eens doen :)
+1

Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Hoe doe je dat....? Die back up .....via usb stick ofzo ?
Merijn
Über-Spammer

Jep, volgens mij wel. Ik moet het ook nog eens doen. :)
peternofx

Jochem de Haas schreef:Hoe doe je dat....? Die back up .....via usb stick ofzo ?
ja je kan er gewoon een externe harde schijf aan hangen.
Deze moet wel FAT-32 geformatteerd zijn.

Bij de PS3 opties staat wel een back-up utility.

Meestal heb je geen zin om zo'n back-up te maken maar oei wat voel je je rot als je alles kwijt bent!
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ik moet helaas deze eerste race verstek laten gaan door familie verplichtingen

Ik dacht dat het met de tijd zou lukken. Maar helaas lukt het me echt niet

1000x excuses hiervoor.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
peternofx

Zo ik ben net op tijd gereed...
Uit mn werk een nieuwe PS3 opgehaald en daarna de back-up er weer op gezet...
GT5 moest wel weer 1.5uur updates downloaden en installeren...

Dus ik ben er bij!
Merijn
Über-Spammer

Helemaal top, Peter!!

:worship:
Merijn
Über-Spammer

Nog 6 uurtjes.... :beer:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Pppffff
Merijn
Über-Spammer

Is iedereen er klaar voor?? (Of mee...) :p
Merijn
Über-Spammer

Room number is: 1427 - 6399 - 8365 - 2933 - 3455

Er kan gejoined worden... 8)
Allepinie
Car: Clio III RS

Was erg leuk! Felicitaties aan de winnaar.

Jammer dat de achterblijvers, ondanks dat het ghosts zijn, je toch uit je concentratie brengen. Vooral als je nèt in gevecht bent voor positie. Had ook een achterblijver die naar binnen was geweest voor verse bandjes die constant door je heen reed, was even wennen.

Ivm de 25/26 ronden, ik zeg punten delen tussen 1 en 2.
Merijn
Über-Spammer

Zo, de kop is eraf! De eerste race zit erop en hoe! Constanatie over het aantal rondjes, veel gevechten op de baan, maar volgens mij is niemand buiten het boekje gedaan. Tikkie hier en daar, maar dat hoort er een beetje bij, met toerwagens (non-open wheelers). Met uitzondering van de laatste ronde, zijn er volgens mij geen grote issues geweest.

Hieronder de officieuze resultaten van Race 1 op Laguna Seca Raceway

[img]http://img855.imageshack.us/img855/7060 ... grace1.png[/img]

Standings na race 1 (officieus)

[img]http://img820.imageshack.us/img820/6857 ... arace1.png[/img]

Zoals vooraf aangegeven is de replay opgeslagen. Een ieder die zich benadeeld voelt door een actie van een ander, kan zich melden tot zaterdagavond 12-01-2013, 20:00 uur, via PM melden en zijn beklag doen. De organisate (Gerarh en ikzelf) zullen onze uiterste best doen om het incident objectief te beoordelen en eventueel sancties op te leggen. Ik verwacht dat het niet nodig is, maar je weet nooit.

Ik wil jullie nogmaals allemaal bedanken voor de supermooie race! En ik hoop dat jullie er net zoveel lol aan hebben gehad als ik. (Y)

Tot over 2 weken in Monaco. Let op! Zachte sportbandjes! :D

8)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Kreeg het steeds warmer.....
Volgende x de verwarming ff uit zetten..

Volgens mij is er netjes gereden...
peternofx

man o man....
1ste ronde ver-remde ik mij en kwam ik tegen de vangrail....
Stuur helemaal scheef dus ik moest wel pitten.....
Einde race....
Merijn
Über-Spammer

Als het goed is gaat je stuur na een seconde of 15 wel weer gewoon terug naar normale stand... Of was er wat anders aan de hand?

Ik heb echt genoten van de gevechten met Arco en Allepinie. :worship:
peternofx

he kan de replay niet op youtube met de hoogte punten? :smile:
Merijn
Über-Spammer

Hahaha... Ik verwacht dat dat een flink werkje zal zijn! Ik wil de replay wel online gooien, maar ik denk niet dat ik dat vanuit het oogpunt van verschillende mensen kan doen.
Roderik

Leuke race!
Jammer van de 26ste ronde, maar ook de organisatie kan een foutje maken.
Het seizoen is nog lang en ik ga mijn best weer doen volgende race!
Allepinie

peternofx schreef:he kan de replay niet op youtube met de hoogte punten? :smile:
Misschien kunnen we Mol strikken als commentator? :grin:
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Het was idd een leuke race, alleen moet ik dringend een racewagen gaan in elkaar knutselen met 500pp.
Tijdens de vrije trainingen telkens een 1.26 gehaald, met de kwalificaties amper 1.27 gereden, dus 5e tijd. |:
Toch blij met mijn 3e plaats, meer zat er niet in.

Een ronde of 13-14 Roy kunnen afhouden maar toen de bandjes het stilaan begaven op de M3 was het duidelijk dat ik die suzuki niet langer kon afhouden.
Heb dus ook niet moeilijk gedaan en Roy bij zijn 2e of 3e poging de deur toch maar laten openstaan. Liever een 3e plaats dan samen de grindbak in. Faire duels Roy! (Y)

Verder reed ik een eenzame race op de 3e plaats, Merijn en co kwamen niet dichterbij dus heb ik besloten maar niet te gaan pitten.

Wat een blamage op het einde van de race seg :~
Ik had niet eens in de gaten dat Roderik ineens op positie 2 reed!
Tot ik de eindstand zag.. (S)

Het was leuk, het einde minder maar dat komt vast wel goed in race 2 (F)
5 Alpine Turbo
MartijnG
Über-Spammer

Race was bagger :smile:

Naja, een aantal foutjes met de M3 CSL waardoor ik veel tijd verloren ben. Kon redelijk op de kont van Jochem blijven hangen totdat ik weer een keer dwars ging...

Toch ook nog maar een pitstop gemaakt om weer wat verse bandjes te hebben. Voor de positie in de race maakte het toch niet veel meer uit :beer:

Nu maar eens oefenen voor Monaco :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer

Ik had er geen gang in zitten ... teveel gefocust op het goed maken van tijd wat ik bij de eerste bocht verloor ... :( :-(

1;26 hoog was het max. haalbare, terwijl bij voorgaande oefenraces de 1;25 hoog makkelijk haalbaar waren ...

"Monaco" beloofd nog wat kwa tijden en rijden dankzij de sportbandjes :D

Merijn
Über-Spammer

Droes Junior schreef:Verder reed ik een eenzame race op de 3e plaats, Merijn en co kwamen niet dichterbij dus heb ik besloten maar niet te gaan pitten.
Ik weet niet wat voor tijden je de laatste 10 rondes reed? Ik kon nog steeds 1:27'ers rijden, al werd het wel steeds moeilijker. Ik kwam op een gegeven moment dichterbij, maar werd te overmoedig en had concentratieproblemen. Toen de bandjes ook nog slechter en slechter werden was het eind zoek en heb ik zelfs 2 plekken weggegeven. Zonde! :(

De eerste helft van de race 1:26'ers kunnen rijden, maar door fouten van mezelf flink wat tijd verloren. In de eerste bocht was ik mijn 3e plek op de grid ook snel kwijt, door op koude bandjes te laat te remmen. :(

Veel geleerd, erg leuke duels uitgevochten met Allepinie en Arco. Echt genoten!

Hopelijk houden we het net zo clean op Monaco als dat we dat op Laguna Seca gedaan hebben. Dat wordt al een uitdaging op zich! :)
Allepinie

Was inderdaad erg clean Arco. Ik zag je een paar rondes kijken links en rechts. Gaf wel ruimte, maar ging niet van de lijn af. Soms kwam je langszij, maar dan was de Alfa weer net te snel. En toen je voorbij was, wilde ik aanhaken, maar helaas door de ghost van een achterblijver mijn rempunt gemist en toen had ik het geluk dat je zelf nog een keer in de fout ging! :worship:
Merijn
Über-Spammer

Je hebt het tegen mij of tegen Arco? :)
Roy
Moderator

Erg gaaf met zoveel man tegelijk racen. :)
Na een kwalificatieronde van 1.25.8 mocht ik vanaf pole beginnen. Het was idd erg opletten met koude banden, en ben dan ook rustig van start gegaan. Roderik zat al snel te duwen om de 1e plek over te nemen. In de derde ronde kwam ik te hard een bocht uit waardoor ik net in het zand belandde. Gelijk werd ik ingehaald door Roderik en ook Droes kwam me voorbij.

Omdat ik te snel naar voren wilde kreeg ik ook nog een tijdstraf van 5 sec. Ik heb even een paar ronden rustig aan gereden en ben daarna op jacht gegaan naar Droes. Na een leuk gevecht kon ik Droes ook voorbij en lag ik alweer 2e. De laatste ronden liep ik vrij hard in op Roderik. Na 25 ronden ging Roderik als eerste de laatste ronde in. Ik dacht dat het 26 ronden was omdat het een automatische race was ofzo. Roderik reed ook gewoon volgas door dus ben ik er maar achteraan gegaan. De eerste bocht na het rechte stuk remde hij echter zo vroeg vanwege zijn slechte banden dat ik achterop reed. Daardoor reed roderik het zand in. Ik heb ff getwijfeld wat ik moest doen. Ik heb ff gas terug genomen en zag dat Roderik ook weer achter mij aankwam. Dus maar weer gas gegeven. Uiteindelijk heb ik dus de race van 26 ronden gewonnen, maar ik heb er wel een beetje een slecht gevoel bij.. :-(
5 GT Turbo '88 GT5
Arco
Über-Spammer

Allepinie schreef:Was inderdaad erg clean Arco. Ik zag je een paar rondes kijken links en rechts. Gaf wel ruimte, maar ging niet van de lijn af. Soms kwam je langszij, maar dan was de Alfa weer net te snel. En toen je voorbij was, wilde ik aanhaken, maar helaas door de ghost van een achterblijver mijn rempunt gemist en toen had ik het geluk dat je zelf nog een keer in de fout ging! :worship:
Dat ghost-verhaal is ff wennen ja. Had wel het idee dat ik jou, Merijn en Gerarh namelijk een paar keer aantikte (F) Afstand is moeilijk te schatten als je rijd zonder neus (0) Daarnaast ook het inschatten van het rempunt en bochtaansnijden van een ander ... :( ff uitwijken en je hebt strafseconden te pakken ... dan is het moeilijk om nog aan te haken. Gehoopt dat de voorsten nog een pitstop zouden maken en dus zelf wel gedaan, maar helaas ... Die Alfa trok net ff wat sneller op ja (Y)

Monaco zal dit alles nog mielijker maken omdat daar echt geen ruimte is :D

Gesloten