Toekomst van de club? lijst ideaalbeeld
Zo, nu kan ik ook even reageren. Ik heb tot nu gewerkt en vanmiddag inderdaad de topics gelezen, dus daarom was ik wel een paar keer online. Hier uitgebreid reageren kon ik nog niet en hoeft zo te zien ook niet.
Even over afgelopen meeting: de RTC stand was bewust niet gepland. Dat is een keuze geweest. Dat het standje er staat is dan krom. Aangezien géén RTC stand not done is zo te horen, moeten we dat ook niet meer doen. Voor de rest wilden we samen komen bij deze meeting en ik geloof dat dat prima gelukt is, ondanks dat zowel ik en Hessel er niet bij konden zijn.
En dat brengt me naar het volgende punt. Ik spreek voor mezelf: de tijd die ik in de RTC kan steken is zéér beperkt. Dat heb ik ook getracht zeer duidelijk uit gelegd op het moment dat ik mij, samen met Hessel, aanbood. De enige manier waarop ik iets zou kunnen doen was als anderen uitvoerden. En dat is wat wij dit jaar gedaan hebben. We hebben gedurende het hele jaar behoorlijk wat aktiviteiten op poten gezet. Je kunt nu wel roepen "verschillende mensen zeggen dat het niet werkt", de club is nu eenmaal een mix van meningen en het feit dat ik het nu probeer is dat men daarvoor gekozen heeft (helaas had men ook geen andere keuze, behalve dan dat wij ons gewoon niet meldden met dit idee, of een idee uitvoeren waar we niet achter staan, dat snap je toch wel).
Hier zijn minstens 10 leden uit de RTC verantwoordelijk voor en ik ben ze hiervoor ook dankbaar. Grote of kleine meetings, altijd erbij of een keer meehelpen. Zo hebben we zeker een activiteiten programma afgeleverd welke helemaal niet onder deed voor voorgaande jaren.
Wat Luco zegt over communicatie klopt. We melden ook te weinig. Dit moeten we onszelf aanrekenen en de nieuwsbrief biedt hier nog geen oplossing voor, die zoals ik hoopte ons wel dwong naar communicatie. Een reden? Weet ik niet. Het gebeurt gewoon niet, ook door mij niet. Ik ben slecht in dit soort dingen. Simpel antwoord maar wat wil men horen? Reken mij er maar op af dan.
Door de beperkte inzet van mijn kant ís er ook niet veel te vertellen, dat is dan ook weer zo. Ik heb op dit moment de uitvoering van het ontwerp van een nieuwe site op mij genomen, en aangezien ik er al weken niet aan toe komt vertraagd dat. Dat moet ik wellicht wel even melden. Bij de ALV ben ik wel nog altijd voornemens dit te presenteren.
Goed, de frisse wind waar Jo het niet mee eens is dat mag. Nogmaals: het waren ONZE (ja, echt, waarom dat mijn naam er groot onder moet staan...?) ideeën om het gebrek aan bestuurskandidaten én bestuursoverhead (samenkomen) op te lossen. Dit zijn ervaringen die ik in 10 jaar bestuur heb gezien. Dat zijn we nu bijna een jaar aan het uitvoeren. Kun je me op afrekenen, ok. Of je dat nu al doet, is de vraag.
Het brengt ons nog niets MINDER, en gezien de inzet van veel meer mensen dan voorheen vind ik het niet onsuccesvol.
Ik ben dan ook zeer verheugd dat zich mensen nu wél melden. Ik begrijp dat voor sommigen mij met op deze titel dan een hobbel op de weg is. Ik ben dan bereid om een stap opzij te zetten en je de ruimte te geven wat je wil! Dat is eigenlijk het hele idee van Hessel en mij .... ja die stap opzij niet dan maargoed, what has to be done.
Dan de opmerking over de mensen die over de club naam gestemd hebben: dit was een overgrote meerderheid en ik hoop niet dat we daar nog eens over moeten discussieren (over de stemming dan!). Op de ALV was die meerderheid er ook en technisch gezien hadden we toen al knopen kunnen doorhakken, maar daarvoor nog eenmaal iedereen benaderd via de poll. Dit komt allemaal in een ander daglicht, daarover op het einde meer.
Stil zit ik niet. Hard bewegen kan ik helaas ook niet, en minder hard dan gehoopt. Zaken lopen dan lang, een maand is zo om dat je geen stap verder bent. Ik heb zelf twee eigen bedrijven en heb ook nog een lieve vriendin. Dat wist ik toen ik begon en ik deed het ook omdát ik het leuk vond.
Tot zover mijn reactie. Zoals gezegd, ik, en Hessel zeker ook want ik weet dat ik voor hem kan spreken, ben blij met de getoonte initatieven. Luco, voor mij pak je het op, ik help zoveel ik kan mee, je mag mijn titel zelfs onder je naam hebben. Want die titel is lastig, en ligt zwaar. Daarom willen Hessel en ik hem delen.
Even over afgelopen meeting: de RTC stand was bewust niet gepland. Dat is een keuze geweest. Dat het standje er staat is dan krom. Aangezien géén RTC stand not done is zo te horen, moeten we dat ook niet meer doen. Voor de rest wilden we samen komen bij deze meeting en ik geloof dat dat prima gelukt is, ondanks dat zowel ik en Hessel er niet bij konden zijn.
En dat brengt me naar het volgende punt. Ik spreek voor mezelf: de tijd die ik in de RTC kan steken is zéér beperkt. Dat heb ik ook getracht zeer duidelijk uit gelegd op het moment dat ik mij, samen met Hessel, aanbood. De enige manier waarop ik iets zou kunnen doen was als anderen uitvoerden. En dat is wat wij dit jaar gedaan hebben. We hebben gedurende het hele jaar behoorlijk wat aktiviteiten op poten gezet. Je kunt nu wel roepen "verschillende mensen zeggen dat het niet werkt", de club is nu eenmaal een mix van meningen en het feit dat ik het nu probeer is dat men daarvoor gekozen heeft (helaas had men ook geen andere keuze, behalve dan dat wij ons gewoon niet meldden met dit idee, of een idee uitvoeren waar we niet achter staan, dat snap je toch wel).
Hier zijn minstens 10 leden uit de RTC verantwoordelijk voor en ik ben ze hiervoor ook dankbaar. Grote of kleine meetings, altijd erbij of een keer meehelpen. Zo hebben we zeker een activiteiten programma afgeleverd welke helemaal niet onder deed voor voorgaande jaren.
Wat Luco zegt over communicatie klopt. We melden ook te weinig. Dit moeten we onszelf aanrekenen en de nieuwsbrief biedt hier nog geen oplossing voor, die zoals ik hoopte ons wel dwong naar communicatie. Een reden? Weet ik niet. Het gebeurt gewoon niet, ook door mij niet. Ik ben slecht in dit soort dingen. Simpel antwoord maar wat wil men horen? Reken mij er maar op af dan.
Door de beperkte inzet van mijn kant ís er ook niet veel te vertellen, dat is dan ook weer zo. Ik heb op dit moment de uitvoering van het ontwerp van een nieuwe site op mij genomen, en aangezien ik er al weken niet aan toe komt vertraagd dat. Dat moet ik wellicht wel even melden. Bij de ALV ben ik wel nog altijd voornemens dit te presenteren.
Goed, de frisse wind waar Jo het niet mee eens is dat mag. Nogmaals: het waren ONZE (ja, echt, waarom dat mijn naam er groot onder moet staan...?) ideeën om het gebrek aan bestuurskandidaten én bestuursoverhead (samenkomen) op te lossen. Dit zijn ervaringen die ik in 10 jaar bestuur heb gezien. Dat zijn we nu bijna een jaar aan het uitvoeren. Kun je me op afrekenen, ok. Of je dat nu al doet, is de vraag.
Het brengt ons nog niets MINDER, en gezien de inzet van veel meer mensen dan voorheen vind ik het niet onsuccesvol.
Ik ben dan ook zeer verheugd dat zich mensen nu wél melden. Ik begrijp dat voor sommigen mij met op deze titel dan een hobbel op de weg is. Ik ben dan bereid om een stap opzij te zetten en je de ruimte te geven wat je wil! Dat is eigenlijk het hele idee van Hessel en mij .... ja die stap opzij niet dan maargoed, what has to be done.
Dan de opmerking over de mensen die over de club naam gestemd hebben: dit was een overgrote meerderheid en ik hoop niet dat we daar nog eens over moeten discussieren (over de stemming dan!). Op de ALV was die meerderheid er ook en technisch gezien hadden we toen al knopen kunnen doorhakken, maar daarvoor nog eenmaal iedereen benaderd via de poll. Dit komt allemaal in een ander daglicht, daarover op het einde meer.
Stil zit ik niet. Hard bewegen kan ik helaas ook niet, en minder hard dan gehoopt. Zaken lopen dan lang, een maand is zo om dat je geen stap verder bent. Ik heb zelf twee eigen bedrijven en heb ook nog een lieve vriendin. Dat wist ik toen ik begon en ik deed het ook omdát ik het leuk vond.
Tot zover mijn reactie. Zoals gezegd, ik, en Hessel zeker ook want ik weet dat ik voor hem kan spreken, ben blij met de getoonte initatieven. Luco, voor mij pak je het op, ik help zoveel ik kan mee, je mag mijn titel zelfs onder je naam hebben. Want die titel is lastig, en ligt zwaar. Daarom willen Hessel en ik hem delen.
Riël, ik zal proberen antwoorden op jouw flap txt maar moet het even heel goed doorlezen. Over afrekenen is geen sprake, als je geen tijd hebt is dat gewoon zo maar ik denk dat dit al veel langer speeld dan vandaag.
Goed, nu eerst even lezen.
Goed, nu eerst even lezen.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Blijkbaar ben ik weer een van de enigen die je visie, aanpak en problemen wist. Riël je hebt je best gedaan en ik vind dat het juist wel een bedankje waard is
Ben benieuwd, want kritiek leveren kunnen we allemaal, maar ballen heeft bijna niemand blijkbaar....

Ben benieuwd, want kritiek leveren kunnen we allemaal, maar ballen heeft bijna niemand blijkbaar....
Das toch raar want er waren mensen die ofwel een pakket kwamen afhalen of zich een lidmaatschap hadden willen aanschaffen. Dit is de eerste x dat ik het meemaak dat er geen stand is.Riël schreef: Even over afgelopen meeting: de RTC stand was bewust niet gepland. Dat is een keuze geweest. Dat het standje er staat is dan krom. Aangezien géén RTC stand not done is zo te horen, moeten we dat ook niet meer doen. Voor de rest wilden we samen komen bij deze meeting en ik geloof dat dat prima gelukt is, ondanks dat zowel ik en Hessel er niet bij konden zijn.
Ik wil hier geen discussie over starten maar ik heb je mijn mening gegeven ivm jouw visie. Ik was er absoluut tegen en helaas krijg ik bevestiging. Ik wil absoluut geen gelijk halen, het is gewoon een spijtige zaak.Riël schreef:En dat brengt me naar het volgende punt. Ik spreek voor mezelf: de tijd die ik in de RTC kan steken is zéér beperkt. Dat heb ik ook getracht zeer duidelijk uit gelegd op het moment dat ik mij, samen met Hessel, aanbood. De enige manier waarop ik iets zou kunnen doen was als anderen uitvoerden. En dat is wat wij dit jaar gedaan hebben. We hebben gedurende het hele jaar behoorlijk wat aktiviteiten op poten gezet. Je kunt nu wel roepen "verschillende mensen zeggen dat het niet werkt", de club is nu eenmaal een mix van meningen en het feit dat ik het nu probeer is dat men daarvoor gekozen heeft (helaas had men ook geen andere keuze, behalve dan dat wij ons gewoon niet meldden met dit idee, of een idee uitvoeren waar we niet achter staan, dat snap je toch wel).
daar ben ik het niet mee eens, buiten opening en afsluit was er niks. Meetings of evenementen die door leden georganiseerd worden kan je niet op je conto schrijven. Het is makkelijk om aan de eindmeet te vragen hoeveel er moet betaald worden en er dan een rtc ticket op te plakken.Riël schreef:Hier zijn minstens 10 leden uit de RTC verantwoordelijk voor en ik ben ze hiervoor ook dankbaar. Grote of kleine meetings, altijd erbij of een keer meehelpen. Zo hebben we zeker een activiteiten programma afgeleverd welke helemaal niet onder deed voor voorgaande jaren.
Nogmaals, het gaat niet over afrekenen maar over het welzijn en/of voorbestaan van de club.Riël schreef:Wat Luco zegt over communicatie klopt. We melden ook te weinig. Dit moeten we onszelf aanrekenen en de nieuwsbrief biedt hier nog geen oplossing voor, die zoals ik hoopte ons wel dwong naar communicatie. Een reden? Weet ik niet. Het gebeurt gewoon niet, ook door mij niet. Ik ben slecht in dit soort dingen. Simpel antwoord maar wat wil men horen? Reken mij er maar op af dan.
Riël, je weet al geruime tijd dat je geen tijd hebt voor "de hobby". Dan vraag ik me af waarom het zo lang moet duren om even aan de bel te trekken en dit aan de andere bestuursleden te melden ?Riël schreef:Door de beperkte inzet van mijn kant ís er ook niet veel te vertellen, dat is dan ook weer zo. Ik heb op dit moment de uitvoering van het ontwerp van een nieuwe site op mij genomen, en aangezien ik er al weken niet aan toe komt vertraagd dat. Dat moet ik wellicht wel even melden. Bij de ALV ben ik wel nog altijd voornemens dit te presenteren.
Daar gaan die ouwe koeien weer. Er zijn echt wel genoeg kandidaten maar op de één of andere manier kregen die geen kans. Oude discussie, gewoon opzoeken in het ledentopic (tenzij die posts verwijderd zijn).Riël schreef:Goed, de frisse wind waar Jo het niet mee eens is dat mag. Nogmaals: het waren ONZE (ja, echt, waarom dat mijn naam er groot onder moet staan...?) ideeën om het gebrek aan bestuurskandidaten én bestuursoverhead (samenkomen) op te lossen. Dit zijn ervaringen die ik in 10 jaar bestuur heb gezien. Dat zijn we nu bijna een jaar aan het uitvoeren. Kun je me op afrekenen, ok. Of je dat nu al doet, is de vraag.
Eigenlijk spreek je jezelf nu wel tegen. Je hebt geen tijd maar een stap opzij lijkt moeilijk. Het kan hard klinken maar geef gewoon een ander de kans.Riël schreef:Ik ben dan ook zeer verheugd dat zich mensen nu wél melden. Ik begrijp dat voor sommigen mij met op deze titel dan een hobbel op de weg is. Ik ben dan bereid om een stap opzij te zetten en je de ruimte te geven wat je wil! Dat is eigenlijk het hele idee van Hessel en mij .... ja die stap opzij niet dan maargoed, what has to be done.
En nu vind je het niet leuk meer, geeft teveel stress en je hebt er totaal de tijd niet voor. Geheel normaal en begrijpelijk, zie vorig antwoord.Riël schreef:Stil zit ik niet. Hard bewegen kan ik helaas ook niet, en minder hard dan gehoopt. Zaken lopen dan lang, een maand is zo om dat je geen stap verder bent. Ik heb zelf twee eigen bedrijven en heb ook nog een lieve vriendin. Dat wist ik toen ik begon en ik deed het ook omdát ik het leuk vond.
En neen, ik aas niet op je functie

Steven, mssn weet jij meer dan iemand anders. En wat kritiek betreft, ik heb al diverse keren gezegd dat mensen fel reageren in pm's maar nooit in het betreffende topic.Steven schreef:Blijkbaar ben ik weer een van de enigen die je visie, aanpak en problemen wist. Riël je hebt je best gedaan en ik vind dat het juist wel een bedankje waard is![]()
Degene die wel reageren hebben de boter gevreten (ik bijvoorbeeld).
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Ik vind jouw reactie behoorlijk kort door de bocht Jo.
De visie van Hessel en Riël werd door een meerderheid op de ALV gesteund en dat jij het daar niet mee eens bent is je goed recht.
Hessel en Riël hebben een nieuwe aanpak geprobeerd en misschien heeft het niet het gewenste effect. Maar ze zijn ten minste niet doorgegaan op de oude voet, want zo werkte het ook niet.
Daarnaast vind ik dat Riël best gewaardeerd mag worden omdat hij de hand in eigen boezem steekt. Dat heb ik ook nog niet veel gezien bij de vorige besturen die ook lang niet alle beloftes na kwamen.
Kortom, kritiek is prima, maar vergeet niet naar de goede dingen te kijken.
De visie van Hessel en Riël werd door een meerderheid op de ALV gesteund en dat jij het daar niet mee eens bent is je goed recht.
Hessel en Riël hebben een nieuwe aanpak geprobeerd en misschien heeft het niet het gewenste effect. Maar ze zijn ten minste niet doorgegaan op de oude voet, want zo werkte het ook niet.
Daarnaast vind ik dat Riël best gewaardeerd mag worden omdat hij de hand in eigen boezem steekt. Dat heb ik ook nog niet veel gezien bij de vorige besturen die ook lang niet alle beloftes na kwamen.
Duidelijker als dit kan ik niet zijn. Voor mijn part organiseert RC slowakije de meeting, als onze leden er beter of blijer van worden is missie geslaagd wat mij betreft. Zoals steeds weer gemeld: ik organiseer geen meetings. Enkel faciliteren waar nodig.
En over die stap opzij: ik schrijf dat ik daar bereid toe ben, enkel dat ik het niet perse zo gepland heb
En over die stap opzij: ik schrijf dat ik daar bereid toe ben, enkel dat ik het niet perse zo gepland heb

Arco heeft het naar mijn mening heel aardig gedaan maar die schreeuwde ook voor ondersteuning.Willem-Jan schreef:Ik vind jouw reactie behoorlijk kort door de bocht Jo.
Zowel ik als vele anderen waren het niet eens met de nieuwe wind maar ik moet men smoel houden als buitenstaander/buitenlander/niet-lid. Buiten dat heb ik Riël en Hessel succes gewenst toen ze aan de slag gingen. Men hoeft de stok niet aan mij door te schuiven.
Het leden aantal blijft dalen, mensen blijven morren. Moest iedereen zijn mening "durven" geven ivm dit onderwerp zou je aardig opkijken. Iedereen die hier leest weet dat !Ik ben trouwens heel beleefd geweest in mijn antwoorden maar goed, ik ben weer kort door de bocht.

Hou wel op over dat zogenaamde gecensuur. dat slaat echt nergens op. Jij bent helaas vaak de enige die veel tikt hier en nog zeg je telkens dat je je smoel moet houden. Van wie? Ik ben het dan wel volledig oneens en ga er vol tegenin maar ik zet je nooit maar ook nooit op stil...
Ow in die eerste zin deed ik het wel ...
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Laten we het even constructief houden aub?
En riel jij hebt wel degelijk gecensureerd in het verleden.
Dus dont even go there, want tot nu toe iss er geen modder gegooud en laten we dat alsjeblieft zo houden.
De meesten hier willen het beste voor de club en ik geloof dat ik wel kan zeggen dat men vind dat jij dat op dit moment niet bent.
En riel jij hebt wel degelijk gecensureerd in het verleden.
Dus dont even go there, want tot nu toe iss er geen modder gegooud en laten we dat alsjeblieft zo houden.
De meesten hier willen het beste voor de club en ik geloof dat ik wel kan zeggen dat men vind dat jij dat op dit moment niet bent.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Jongens, ik was/ben ook niet voor een Hessel en Riel bestuur puur omdat men zelf al weet en de rest ook dat beide heren eigenlijk te druk zijn met prive en carrieres....en daar is niets mis mee.
Ik zou ook niet voor een ander 2 persoon bestuur zijn geweest ...want de kans is klein dat dat goed komt ....het feit is gewoon dat je van de leden niets hoeft te verwachten op een enkeling na maar daar vul je geen meetingkalender mee.
En als je met 2 personen alles moet regelen dan is dat gewoon een zware belasting
Let wel er was ook gewoon geen animo voor een voltallig bestuur en men vond/vind het al snel makkelijk als een ander het doet.
Dit is geprobeerd en ik denk niet dat vind niet dat het zijn vruchten heeft afgeworpen puur omdat er tijd ontbreekt bij beide mannen.
Maar wat moet je dan nu gaan doen ?
Ik denk dat daar over gepraat moet gaan worden en die koeien zijn er en die laten we lekker in de put zitten ....
We moeten verder....en snel ook
Ik zou ook niet voor een ander 2 persoon bestuur zijn geweest ...want de kans is klein dat dat goed komt ....het feit is gewoon dat je van de leden niets hoeft te verwachten op een enkeling na maar daar vul je geen meetingkalender mee.
En als je met 2 personen alles moet regelen dan is dat gewoon een zware belasting
Let wel er was ook gewoon geen animo voor een voltallig bestuur en men vond/vind het al snel makkelijk als een ander het doet.
Dit is geprobeerd en ik denk niet dat vind niet dat het zijn vruchten heeft afgeworpen puur omdat er tijd ontbreekt bij beide mannen.
Maar wat moet je dan nu gaan doen ?
Ik denk dat daar over gepraat moet gaan worden en die koeien zijn er en die laten we lekker in de put zitten ....
We moeten verder....en snel ook
Misschien weer gewoon back to basic? "Vroeger" werkte alles wel prima. Zonder officiële club en bestuur. Maar toen was er nog een drive bij de forumleden om de handen zelf uit de mouwen te steken. Kijk eens waar/wanneer het mis is gegaan? En waarom die drive verdwenen is.
Alles moet blijkbaat steeds mooier en professioneler maar zit men daar op te wachten?
Mensen willen vaak gewoon een beetje elkaar ontmoeten en over auto's praten/ideeën uitwisselen. Dat kan ook gewoon op een grasveld in Tweede Emmererfscheiderveenseklapbrug. Zonder de patatkar en standjes.
Voor veel mensen is alleen het in stand houden van het forum zelfs al voldoende. How-to's werden eerder ook gewoon door leden op een vrije avond even geschreven en online gezet. Dat kan nu toch ook?
Verder snap ik Luco's reactie nu voor een groot deel wel al weet ik ook dat zijn "felle reacties" hier ook veel leden hebben weggejaagd. Dus steek ook je hand in eigen boezem. Let wel Luco: dit is geen persoonlijke aanval maar jouw felle reacties kunnen mensen wel het besluit doen nemen om het hier voor gezien te houden. Ik hoop dat je je daar van bewust bent?
Alles moet blijkbaat steeds mooier en professioneler maar zit men daar op te wachten?
Mensen willen vaak gewoon een beetje elkaar ontmoeten en over auto's praten/ideeën uitwisselen. Dat kan ook gewoon op een grasveld in Tweede Emmererfscheiderveenseklapbrug. Zonder de patatkar en standjes.
Voor veel mensen is alleen het in stand houden van het forum zelfs al voldoende. How-to's werden eerder ook gewoon door leden op een vrije avond even geschreven en online gezet. Dat kan nu toch ook?
Verder snap ik Luco's reactie nu voor een groot deel wel al weet ik ook dat zijn "felle reacties" hier ook veel leden hebben weggejaagd. Dus steek ook je hand in eigen boezem. Let wel Luco: dit is geen persoonlijke aanval maar jouw felle reacties kunnen mensen wel het besluit doen nemen om het hier voor gezien te houden. Ik hoop dat je je daar van bewust bent?
Ja, jammer dat het geen vaste data zijn, nadeel van een vaste data. Of wil je zeggen dat pinksteren ieder jaar op dezelfde datum valt?Luco/Alpine-racer schreef:carnaval, pasen en pinksteren zijn ook vaste data waar je rekening mee kunt houden, voordeel van vaste data (of iig vooruit plannen) heeft als voordeel dat je alles veel beter en gespreider kunt regelen en dat je dan mooie lokaties en dingen kunt regelen.Allepinie schreef:Vaste data lijkt me niet echt handig. Dan kom je gegarandeerd een keer op Carnaval, Pasen, Pinksteren etc uit. En dan mis je opkomst, of stoot je gelovigen tegen het hoofd (niet dat mij dit tweede punt wat boeit, maar dat ter zijde.)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik denk dat er nu wel animo is voor een compleet bestuur, laten we het iig proberen.
Arjen, dat mensen om een felle reactie weglopen, waag ik te betwijfelen.
Allepinie, is niet dezelfde datum maar wel te bepalen en daar kan je je agenda op afstemmen, maar iig ruim vantevoren om redenen die in de openingspost staan.
Arjen, dat mensen om een felle reactie weglopen, waag ik te betwijfelen.
Allepinie, is niet dezelfde datum maar wel te bepalen en daar kan je je agenda op afstemmen, maar iig ruim vantevoren om redenen die in de openingspost staan.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Van bovenstaande wist iedereen die fatsoenlijk na kan denken dat dit kon gaan spelen.Steven schreef:Blijkbaar ben ik weer een van de enigen die je visie, aanpak en problemen wist. Riël je hebt je best gedaan en ik vind dat het juist wel een bedankje waard is![]()
Ja, er was totaal geen enkele animo om het voorzitterschap over te nemen.
Mijn reden was dat ik te ver af woon om het wel te regelen en daarnaast het niet mee kunnen krijgen van leden om zaken beet te pakken (o.a. opzetten nieuwe site)
Op de ALV is toen gestemd voor Hessel & Riel. Meer keuze was er niet. De intentie die zij hadden en nog steeds hebben om het wel te doen zijn goed. Alleen als je teveel het e.e.a. laat afhangen van leden en forummers, dan weet (net zoals in het bedrijfsleven) dat er weinig van terecht gaat komen. Er is leiding en structuur nodig. 1 kapitein die de lijnen uit zet.
Daarnaast kan je wel zelf een hoop regelen, maar dat kost in de meeste gevallen geld en als je weet dat maar in beperkte mate voorhanden is, zijn de keuzes om zaken wel te regelen niet zo heel veel meer.
Het liefst zie ik de oude structuur weer terug van 1 voorzitter en b.v. 4 bestuursleden die ook intern hoofdelijk verantwoordelijk zijn voor o.a. meetings, finacien, merchandise, site. Je hebt dan gewoon meer armslag om zaken te bespreken en te regelen.
Afhankelijk blijf je van leden / forummers die willen helpen met het opzetten van iets. Vraag is alleen : hoe krijg je dat voor mekaar ? Zolang dat vraagstuk niet duidelijk is en er altijd vanaf de zijlijn wordt geroepen om het anders te doen ipv het zelf te doen, blijf je tegenstrijdigheden houden tussen bestuur en leden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
@Arco,
Ik heb de hoop dat er animo is en dat we kunnen kiezen en wat mij betreft minimaal 7 man vast bestuur kunnen organiseren.
En daarbij hoop ik dat er dan voor evenementen vrijwilligers zijn die willen helpen.
Maar de komende maand zal dat duidelijk moeten worden of dit haalbaar is.
Ik heb de hoop dat er animo is en dat we kunnen kiezen en wat mij betreft minimaal 7 man vast bestuur kunnen organiseren.
En daarbij hoop ik dat er dan voor evenementen vrijwilligers zijn die willen helpen.
Maar de komende maand zal dat duidelijk moeten worden of dit haalbaar is.
Dit is ook het beste. Zo hebben we het in het verleden ook altijd gedaan.Arco schreef: Het liefst zie ik de oude structuur weer terug van 1 voorzitter en b.v. 4 bestuursleden die ook intern hoofdelijk verantwoordelijk zijn voor o.a. meetings, finacien, merchandise, site. Je hebt dan gewoon meer armslag om zaken te bespreken en te regelen.
Afhankelijk blijf je van leden / forummers die willen helpen met het opzetten van iets.
Als ik de reakties hier zo lees, dan moet dit nu toch haalbaar kunnen zijn?! Mensen staan op, bieden zich aan en hebben er zin in.

Alles staat en valt met enthousiasme...
@ Arjen, we moesten destijds wel een club oprichten mbt het bezoeken van meetings als SPEED, Automania etc.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Moderator
- Car: MB
Ik zit hier en daar ook wel wat te zeuren en vind ook dat er de laatste maanden weinig gebeurd maar van de andere kant is het wel bewonderenswaardig dat Riel en Hessel de kar willen trekken. Ok, de kar heeft niet zo'n hoge snelheid momenteel maar bij gebrek aan andere kandidaten destijds moet je toch iets.
Dat Luco nu naar voren stapt is wellicht wel goed. Ik geef toe, je bent vaak vervloekt (ook door mij) maar je ideeen voor wat betreft de club zijn altijd wel goed geweest. Een frisse wind en een nieuwe kijk op zaken kan weleens de enige oplossing zijn.
En voor wat betreft de site is Arco zijn idee wellicht de enige slimme. Kijk om je heen naar andere fora en gebruik een bestaand concept. Feit is gewoon dat nieuwe ontwikkeling enorm veel tijd kost en dat hebben de meesten leden gewoonweg niet. Voor mij persoonlijk is een nieuwe site niet eens noodzaak maar maak wel een keuze (want altijd maar zeggen "dat komt in de nieuwe site" werkt op een gegeven moment ook niet meer). Wat ik al vaker gezegd heb en wat ik wel enorm belangrijk vind voor een nieuwe site (of upgrade van deze) is dat de foto's zelf gehost worden. Het is zo enorm jammer dat de oudere topics waardeloos worden door het ontbreken van foto's. Dat is velen malen belangrijker dan een "hoekje" ergens in het forum waar je jezelf leuk kunt voorstellen.
Dat Luco nu naar voren stapt is wellicht wel goed. Ik geef toe, je bent vaak vervloekt (ook door mij) maar je ideeen voor wat betreft de club zijn altijd wel goed geweest. Een frisse wind en een nieuwe kijk op zaken kan weleens de enige oplossing zijn.
En voor wat betreft de site is Arco zijn idee wellicht de enige slimme. Kijk om je heen naar andere fora en gebruik een bestaand concept. Feit is gewoon dat nieuwe ontwikkeling enorm veel tijd kost en dat hebben de meesten leden gewoonweg niet. Voor mij persoonlijk is een nieuwe site niet eens noodzaak maar maak wel een keuze (want altijd maar zeggen "dat komt in de nieuwe site" werkt op een gegeven moment ook niet meer). Wat ik al vaker gezegd heb en wat ik wel enorm belangrijk vind voor een nieuwe site (of upgrade van deze) is dat de foto's zelf gehost worden. Het is zo enorm jammer dat de oudere topics waardeloos worden door het ontbreken van foto's. Dat is velen malen belangrijker dan een "hoekje" ergens in het forum waar je jezelf leuk kunt voorstellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom schreef:Voor mij persoonlijk is een nieuwe site niet eens noodzaak maar maak wel een keuze (want altijd maar zeggen "dat komt in de nieuwe site" werkt op een gegeven moment ook niet meer). Wat ik al vaker gezegd heb en wat ik wel enorm belangrijk vind voor een nieuwe site (of upgrade van deze) is dat de foto's zelf gehost worden. Het is zo enorm jammer dat de oudere topics waardeloos worden door het ontbreken van foto's. Dat is velen malen belangrijker dan een "hoekje" ergens in het forum waar je jezelf leuk kunt voorstellen.

dat met die fotos zelf hosten vind ik eerlijk gezegd ook wel handiger 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
Helemaal mee eens Jochem!Jochem de Haas schreef:Dat was/is fout 1 naamswijziging....
Ik heb het al wel vaker gemeld...
Maar als er een nieuwe website komt, doe hier ook eens iets aan:
Ik denk dat hier jullie probleem zit als het gaat om het krimpen van het ledenbestand.
Iemand wordt niet meteen lid maar wil eerst eens rondkijken en posten.. Als je dat niet kunt, dan blijf je gewoon weg en zoek je wel een andere club..
Maar als er een nieuwe website komt, doe hier ook eens iets aan:
Sorry, but only users granted special access can post topics in this forum.
Ik denk dat hier jullie probleem zit als het gaat om het krimpen van het ledenbestand.
Iemand wordt niet meteen lid maar wil eerst eens rondkijken en posten.. Als je dat niet kunt, dan blijf je gewoon weg en zoek je wel een andere club..
-
Bovenstaande gaat helemaal op voor ex-leden van de club. Vroeger heb ik mijn ziel en zaligheid in de club gestopt. Ik voelde me verbonden met de meerderheid en als er kritiek was op één of ander, dan stond ik er ook voor! Stukje schrijven? Geen probleem! Tegenwoordig heb ik niet eens meer toegang tot de stukjes die ik zelf geschreven heb.
Misschien is het mis gegaan op het moment dat er contributie geheven ging worden. Contributie voor? Tsja.....
Misschien is het mis gegaan op het moment dat er contributie geheven ging worden. Contributie voor? Tsja.....
Wow...André ter Velde schreef:Bovenstaande gaat helemaal op voor ex-leden van de club. Vroeger heb ik mijn ziel en zaligheid in de club gestopt. Ik voelde me verbonden met de meerderheid en als er kritiek was op één of ander, dan stond ik er ook voor! Stukje schrijven? Geen probleem! Tegenwoordig heb ik niet eens meer toegang tot de stukjes die ik zelf geschreven heb.
...in al die jaren, en vele besturen, zijn zoveel beslissingen genomen over contributie en toegang tot de site. Dat dat niet meer in het straatje ligt van toen, lijkt me niet gek.
Wanneer heb je besloten je niet meer te betrekken bij de club dan? Dat is toch een besluit van jezelf? Andere mensen gaan er dan mee verder...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Andre, ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar wat mij betreft gaat het forum open voor iedereen en moeten we de meerwaarde voor leden bieden in de evenementen die we voor leden bv goedkoper doen, ik besef me dat dat een risico is, maar nu haken mensen af, het gaat vaak niet over het bedrag maar over het "gevoel".
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Waarom ga je niet over op een zelfde soort concept als bijvoorbeeld het Volksforum? Die hebben geen leden maar donateurs.
Als donateur heb je bepaalde privileges en de overige forumgebruikers kunnen zien dat je donateur bent.
Ik vind het een goed concept en ben ook van plan zo'n soort idee aan te dragen op de ALV. Hier staat de uitleg:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41632
Als donateur heb je bepaalde privileges en de overige forumgebruikers kunnen zien dat je donateur bent.
Ik vind het een goed concept en ben ook van plan zo'n soort idee aan te dragen op de ALV. Hier staat de uitleg:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41632
-
- Moderator
- Car: MB
Het mercedesforum (http://www.mercedesforum.nl) heeft hetzelfde idee met die donateurs. Vind ik ook een overzichtelijk forum EN zij hebben ook de mogelijkheid direct een foto te plaatsen vanaf je HD. Erg handig dus en ze blijven bewaard op hun server.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Willem-Jan
Dat is een forum en geen club, dat is een groot verschil en dan nog heb je daar ook privileges, niks anders dan bv wel of geen lid.
Dan moet je het hele idee van een club laten varen, en dan?
Wie gaat dan het forum runnen, dan loop je de kans dat er een soort van dictatuur gaat onstaan door degene die het forum leiden, lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Dat is een forum en geen club, dat is een groot verschil en dan nog heb je daar ook privileges, niks anders dan bv wel of geen lid.
Dan moet je het hele idee van een club laten varen, en dan?
Wie gaat dan het forum runnen, dan loop je de kans dat er een soort van dictatuur gaat onstaan door degene die het forum leiden, lijkt me ook niet echt de bedoeling.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Het punt dat ik wil maken is dat alles open gegooid wordt op het forum en dat er een groep enthousiaste mensen een aantal meetings organiseert. En dat vind ik een mooi concept.
Al jaren is er de discussie over de meerwaarde van het lidmaatschap. Tijdens het vorige bestuur zijn o.a. een aantal delen van het forum dichtgezet voor niet-leden omdat er toen een grote vraag was naar een grotere meerwaarde van het lidmaatschap.
Nu een jaar verder wil iedereen het forum weer helemaal open hebben, zodat die meerwaarde weer minder wordt. Straks begint de discussie weer dat de meerwaarde weg is...
Door bijvoorbeeld met donateurs te werken neem je die verwachting van een meerwaarde weg. Als lid betaal je namelijk voor een bepaalde meerwaarde. En als donateur geef je omdat je daarmee je eigen club wil steunen omdat ze het zo goed doen. En dat je daar van je club nog wat voor terug krijgt is dan mooi meegenomen.
Ten minste, dat is hoe ik er over denk.
Al jaren is er de discussie over de meerwaarde van het lidmaatschap. Tijdens het vorige bestuur zijn o.a. een aantal delen van het forum dichtgezet voor niet-leden omdat er toen een grote vraag was naar een grotere meerwaarde van het lidmaatschap.
Nu een jaar verder wil iedereen het forum weer helemaal open hebben, zodat die meerwaarde weer minder wordt. Straks begint de discussie weer dat de meerwaarde weg is...
Door bijvoorbeeld met donateurs te werken neem je die verwachting van een meerwaarde weg. Als lid betaal je namelijk voor een bepaalde meerwaarde. En als donateur geef je omdat je daarmee je eigen club wil steunen omdat ze het zo goed doen. En dat je daar van je club nog wat voor terug krijgt is dan mooi meegenomen.
Ik zou gewoon met leden blijven werken.
Maar inderdaad kun je een lid wel een beetje zien als een donateur.
Een paar kleine priveleges maar geen (grote) beperkingen voor forumleden.
Maar inderdaad kun je een lid wel een beetje zien als een donateur.
Een paar kleine priveleges maar geen (grote) beperkingen voor forumleden.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nogmaals het vw forum is GEEN club, dat is een essentieel verschil.Willem-Jan schreef:Het punt dat ik wil maken is dat alles open gegooid wordt op het forum en dat er een groep enthousiaste mensen een aantal meetings organiseert. En dat vind ik een mooi concept.
Meerwaarde geef je niet op een forum maar dmv evenementen (zie openingspost)
- Willem-Jan
- Bestuurslid
En juist dat is vaak de discussie geweest, blijkbaar was dat niet genoeg. Anders was er nooit op de ALV besloten dat er meer van het forum gesloten moest worden voor niet-leden.Luco/Alpine-racer schreef:Meerwaarde geef je niet op een forum maar dmv evenementen (zie openingspost)
Ik zoek ook alleen maar een oplossing zodat we verder kunnen als leuke club met veel leden

-
Willem-Jan, zit de meerwaarde van de club dan in het besloten gedeelte van het forum? Ik heb daar moeite mee. RTC (en als het aan mij ligt heeft dat volgend jaar nog steeds RTC) is begonnen als forumlezers en -schijvers. Toen gingen we wat organiseren. Houtje touwtje, geen verplichtingen. Toen werd het een club en werden er kosten gemaakt. Logisch dat er dan een bijdrage gevraagd wordt. Dat kan door een bepaald bedrag contributie te innen of door meetingbezoekers EUR 0,50 per auto te vragen. Hiermee kun je ook de kosten dekken, het is maar een voorbeeld. Naar mijn idee is de contributie veel, veel, veel te hoog voor wat er geboden wordt. Dat zorgt er voor dat leden zich er tegen gaan afzetten. Nietd at ze het niet kunnen betalen
maar uit principe.
En dan gaan de wel betalende leden zich afzetten tegen degene die er moeite mee hebben door delen van het topic te sluiten. Maar omdat als meerwaarde te bestempelen?
Voor het goede groepsgevoel (Wij, RTC-ers) lijkt het mij aanbevelenswaardig om het forum weer voor een ieder toegankelijk te maken.

En dan gaan de wel betalende leden zich afzetten tegen degene die er moeite mee hebben door delen van het topic te sluiten. Maar omdat als meerwaarde te bestempelen?
Voor het goede groepsgevoel (Wij, RTC-ers) lijkt het mij aanbevelenswaardig om het forum weer voor een ieder toegankelijk te maken.